Close

Nádvorie Starej radnice

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries › Bratislava › Other transportation pictures › Events › Anniversary of buses in Bratislava (31/33)
Download item
Discussion post:
Location: Nádvorie Starej radnice
Date: 19.5.2017
Vehicle:
Gallery: Bratislava › Anniversary of buses in Bratislava
Route:
Author: -mk-
Times viewed: 2483

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
trolejbus6207

trolejbus6207

20 May 2017
#8 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #5:
Ja som našťastie Drahušu v praxi nezažil, ale vyvíjali ju moji kolegovia v DATASYSTÉM-e, u nás na oddelení sa programovala...

Keď pozerám na tie gerety, tak za mojej éry sa ani jeden z nich v trolejbusoch nepoužíval
Reply
S499.1023

S499.1023

19 May 2017
#7 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: S499.1023 #6:
Na hlásenie zastávok som radšej využíval mikrofón (dokiaľ sa aspoň ako-tak udržiaval rozhlas vo vozidlách), s ktorým sa dalo "pohrať" - hlásiť po anglicky, nemecky, maďarsky, kérem vigyáz, az ajtók zárodnya, stand clear of the doors, zurückbleiben, der Zug fährt ab!, prestupy a podobne. A občas človeka aj vlkä pochválily.
Reply
S499.1023

S499.1023

19 May 2017
#6 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #5:
Myslím, že najväčšiu skúsenosť s DRAHUŠou tu má Martin Fundárek, ktorý bol pri jej zavádzaní na podniku v rámci VŠ alebo otec BigMaca, ktorý to montoval.
Moje spomienky sú spomienkami radového vodiča - nikdy to poriadne nefungovalo, vodič mohol celý deň sedieť vo voze na stojånke a "odmačkávať" zastávky podľa grafikonu. Je ale zaujímavé, že ISYDR po doplnení inframajákov v Prahe fungoval celkom slušne a aj dnešný DORIS je vlastne jeho evolúciou na Tetre.
Po pár mesiacoch skúšobnej prevádzky bolo vodičmi 1. DTPE vyhodnotené, že najviac sa to hodí na suplovanie funkcie autoprehrávača. Navyše "bedňa" s DRAHUŠou pri vozidlách T3CS nechutne zakrývala výhľad do pravého zrkadla (v mieste, kde bola bedňa u iných vozidiel, bola u T3CS poistková skriňa 600 V). Preto som túto krabicu v súprave 7610/09 dvakrát odtrhol a na kanáli odovzdal "vysielačkárom" s tým, že jej aktuálne umiestnenie predstavuje bezprostredné ohrozenie bezpečnosti premávky a nikdy som za toto nebol postihnutý.
Čo sa zloženia týka, pamätám si, že v krabici bola vysielačka so selektívnou voľbou s takým vysokým PUR okrajom, PAMI-čko a veľký stabilizátor, z ktorého sa dal jednoducho vytvoriť zdroj pre autorádio či RMG.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

19 May 2017
#5 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #4:
Ďakujem za zaujímavé informácie. Táto verzia vyzerá modernejšie, akurát jej chýbajú nastaviteľné nožičky - bola priskrutkovaná?
Rozšírenejšiu nie v DPB, ale celorepublikovo - 0x-85M boli, čo si narýchlo spomeniem, v Brne a Košiciach, skúšobne i v Zlíne v Sanose. Možné však je, že táto 88A išla do Prahy v rámci inovovanej Drahuše (ISYDR), tam to ale bola prakticky len jedna linka. Hádam znalejší doplnia.


Ak by si si našiel - alebo aj niekto iný - čas a chuť podeliť sa so spomienkami na Drahušu (zloženie, funkčnosť, spoľahlivosť, obľúbenosť), veľmi sa poteším ?
Reply
S499.1023

S499.1023

19 May 2017
#4 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #3:
Ja si teda z električiek pamätám práve LEN túto verziu - modrú, s jedným tlačidlom a jednou LED. A áno, bolo to súčasťou systému DRAHUŠA, ako som už pisal, vedľajšia stopa niesla akýsi tónovo kódovaný signál o polohe vozidla a na zastavenie reprodukcie po vyhlásení jednej zastávky.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

19 May 2017
#3 Rate positive Rate negative
Tak túto verziu vidím prvýkrát, preto mi napadajú dve otázky:

1) je známe / existuje nejaká dokumentácia, že v čom okrem počtu tlačítok sa táto 88A odlišovala od zdanlivo rozšírenejšieho (staršieho?) typu PaMI 02-85M resp. 05-85M, proste to s čiernym predkom a sivým telom?
2) Toto fungovalo ako súčasť systému DRAHUŠA? Alebo naň existovali iné komponenty? Opäť, dá sa o Drahuši niekde niečo komplexnejšie prečítať?

Vopred vďaka!
Reply
S499.1023

S499.1023

19 May 2017
#2 Rate positive Rate negative
Reply on: Davidoshmhd #1:
Tak tak. PoloAutomatický Magnetopáskový Informátor. Ale bola to súčasť vysielačky, na druhej stope bola historická GPS ? .
Reply
Davidoshmhd

Davidoshmhd

19 May 2017
#1 Rate positive Rate negative
A vpravo kazetový prehrávač na hlásenie zastávok, či?
Reply