Reply on: 110mat110 #13:
Ja to mám vyskúšané priamo. 50 m odo mňa nie je iba výpadovka, ale na nej aj svetelná križovatka s nákladiakmi, kamiónmi a zápchami v špičke, brzdením a rozbiehaním. Napriek tomu teraz sediac pri pracovnom stole počujem predovšetkým ventilátor notebooku a v pozadí motor chladničky. Ešte viac na pozadí je prúdenie vzduchu z rekuperácie a občas pri otvorenom okne zvuky dopravy z tej križovatky, niektoré z nich sú infrazvuky. A ako som písal, sme bez protihlukovej steny. Myslím že horšiu situáciu majú bežne v dedinách obyvatelia domov pri hlavných cestách. A predsa pri šoférovaní vídavam nové staveniská pri hlavnej ceste v každej druhej dedine. Keby ten hluk tak vadil, prečo by ľudia naďalej stavali aj pri hlavných cestách? Z praktického hľadiska by som z toho problém nerobil. Jasné – nie je to prémiové bývanie, ale je to bežný slovenský normál pre desaťtisíce domov. A podobne, čo potom paneláky na rohoch križovatiek na Terase? Mizerné miesto, ale byt v nich splácate pol života. A poznám ľudí, pre ktorí považujú bývanie na Terase za ideálne, lebo je odtiaľ "blízko do mesta" a hluk pre nich nie je rozhodujúci. Preto si myslím, že možnosť dať 200-metrový pás pri časti rýchlodráhy na bývanie za protihlukovou stenou nie je v porovnaní s inými lokalitami v meste žiadna katastrofa. Už teraz je v Košiciach veľmi veľa horších miest (a pritom drahších), takže mnohí by stavaním tam mohli ísť "do lepšieho". A tiež časť dĺžky územia by mohla slúžiť pre malé firmy (haly, budovy, dvory), ako je to na výpadovkách bežné.
Bývam 50 metrov vzdušnou čiarou od košickej výpadovky BEZ protihlukových stien (iba pár plotov) a z cesty v dome nepočujem doslova nič cez deň ani v noci. (Trojité zasklenie a hlavné okná odvrátené od cesty. Otvárajú sa málo, miestnosti vetrá rekuperácia. Ale to všetko je dnes pri výstavbe štandard.) Výnimkou v počuteľnosti sú motorky vo vysokých otáčkach, tie vonku počuť doslova na pol kilometra a vo vnútri slabo tiež. A to je bez protihlukových stien. Preto si nemyslím, že by ľudia v páse výstavby pri trati nejako veľmi trpeli. Je dobré sa prejsť v zástavbe RD na Opátskom. Tiež si pozrite na mape polohu Šace a L. Dvora. Sú na USS "nalepené" v polovičnej vzdialenosti ako hore popísaný pás zástavby pri trati a nezdá sa, že by sa ich obyvatelia niekam vysťahovávali. Asi najhoršie sú na tom Sokoľany, keďže sú nielen blízko pri USS ale aj blízko osi letiskovej dráhy. Ale mnou spomínané miesta sú ďaleko od všetkého tohoto.