Close

Štefanovičova ul., zastávka Žilinská

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries (1/1)
Download item
Discussion post:
Location: Štefanovičova ul., zastávka Žilinská
Date: 20.8.2015
Vehicle:
Gallery: Bratislava › Reconstruction of tramway track to Main Railway Station (2015)
Route:
Author: osa
Times viewed: 4221

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
AAA

AAA

1 Sep 2015
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: Solider #5:
Kreslenie nástupíšť je tiež chyba projektu. A náramne by ma zaujímalo, prečo tie nástupištia opäť projektujú pre vozidlá s iným obrysom (prejazdným profilom) ako majú BA električky.
Reply
majak

majak

31 Aug 2015
#10 Rate positive Rate negative 2
cerveno-biele zabradlie je super.. tolko k farbe. konstrukcne hentie zabradlia v dubravke su zbytocnost.. a hlavne sa nedaju tak pohodlne preliezat! nevadilo by to ak by niekto rozmyslal tak ze spravi prechody tam kde ludia chodievaju a nie tam kde si niekto zmysli.. to je podstatne a v tejto galerii vsetky ostatne popisovane spackane zavady .. zabradlie je uplne v poriadku. ja vidim napriklad osobne ako uplnu zbytocnost ten digitalny infosystem. povazujem to za uplne zbytocne od sameho zaciatku co to kedy bolo na hlavnej stanici potom pri technopole ci kde a este istu dobu aj na molecke.. s tym suvisi aj dalsia faktor ze by sa dpb mal zobudit a prestat uvadzat v grafikone casy odchodov ale radsej interval pripadne oboje (pre ludi jak som ja co maju radi presne casy - len to by sa to tu muselo aj dat dodrziavat..) howgh
Reply
<a href='mailto:lukas.borcin [zavinac] gmail [bodka] com' >luky133</a>

luky133

30 Aug 2015
#9 Rate positive Rate negative
Zachytil som takú info (že vrámci odrábania nedostatkov) sa zábradlie možno bude premaľovávať na jednú farbu (striebornú?). Vie to niekto potvrdiť či je to len JPP? ?
Reply
Gryzly65

Gryzly65

30 Aug 2015
#8 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Solider #7:
Potom je ešte jeden variant - celý život si žijem v 1980tom a akákoľvek modernejšia rekonštrukcia na úrovni dvadsiateho prvého storočia je pre mňa príliš futuristická a nové 30Téčky, prípadne smartfón, cez ktorý píšem tento príspevok je pre mňa ťažké sci-fi ? (nemyslené v zlom)
Reply
Solider

Solider

30 Aug 2015
#7 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Gryzly65 #6:
Staré zábradlie s komunistickými farbami tomu dáva akurát správny normalizačný punc. Ak by tam bola použitá aj drahšia dlažba, prípadne nejaké to zatrávnenie, ten kontrast by bol ešte silnejší. Pozri si, aké zábradlia montujú na nových tratiach vo Francúzsku alebo pri rekonštrukciách v Poľsku. Potom dojdeš na Slovensko a cítiš sa pri tom všetkom ako v roku 1980.
Reply
Gryzly65

Gryzly65

29 Aug 2015
#6 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Solider #5:
Jasne, s tým plne súhlasím, no zároveň si myslím, že staré zábradlie tomu projektu neuberá. Teda - ak by sa spravila kvalitná, kľudne zatrávnená trať, ktorá by postrádala tebou menované nedostatky, ale použil by sa starý typ zábradlia, tak by to tej rekonštrukcii na kráse nijako neubralo.
Reply
Solider

Solider

29 Aug 2015
#5 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Gryzly65 #4:
Spolu to však tvorí celok, ktorý nepochybne spackaný je. Prepadnutá, zle položená dlažba, nelícujúce obrubníky, nevhodne použité typy obrubníkov, rôzne palisády, zábradlie socialistického typu, ktoré cestujúcim zobralo pol metra zastávky (údajne kvôli STN, ale že je pevný objekt stĺpu displeja za zábradlím už STN zrejme nie je), staré prístrešky z depozitu, ktoré nakreslili reklamou v smere k prichádzajúcim električkám, nástupište posunuté kvôli prejazdnému profilu pre 2,65 m vozidlá a teda nutnosť lepiť gumové pryže, popraskaný betón, zle položený asfalt.

Plus ak ešte spočítame chyby projektu: lacná dlažba, chýbajúci bezbariérový prístup na Žilinskú v smere do mesta, absolútne žiadna zeleň, konzervovanie odbočovacích koľají na STU, ignorácia triangla na Radlinského, tabule neviditeľné z prístrešku, tak tento projekt nemôže výjsť v ničom pozitívne. Jediný prínos je, že bude opravená trať a bude sa tam namiesto 15 jazdiť 25/30/45/50 a budú tam svietiť displeje. Fajne.
Reply
Gryzly65

Gryzly65

29 Aug 2015
#4 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: 7ross7 #2:
Videl by som skôr iné veci, čo pôsobia ako päsť na oko, a náhodou... I keď môj názor bude na tomto fóre určite menšinový, mne sa takéto zábradlie páči, resp. absolútne mi neprekáža. A vôbec, použitie takého typu zábradlia, aký sa používa už 20+ rokov nie je podľa mňa dôvod na to, aby sa rekonštrukcia považovala za spackanú.
Reply
Ámos

Ámos

28 Aug 2015
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: 7ross7 #2:
vycnieva len kvoli tomu socanskemu dizajnmanualu. Keby bolo cierne alebo este aj sede ako je v Dubravke, tak je to uplne ok.
Bohuzial mame uradnika na magistrate, ktory vyzaduje prave tuto farebnu schemu. Asi sa mu paci.
Reply
<a href='mailto:yellowcaptcha [zavinac] gmail [bodka] com' >7ross7</a>

7ross7

28 Aug 2015
#2 Rate positive Rate negative
Reply on: Gryzly65 #1:
Napríklad v tomto dokumente http://imhd.sk/ba/doc/sk/13990/Mesto-sprevadzkovalo-spackanu-elektrickovu-trat-v-Dubravke.html sú fotky zastávok z rôznych miest, tak isto sa pravidelne objavujú v nových fotogalériach zo sveta.

Zlé je podla mňa na ňom to, že pôsobí ako pesť na oko. Príliš vyčnieva. Na fotkách v tom linku čo som sem dal je vydieť zábradlia zo sveta, ktoré zapadajú do prostredia mesta oveľa lepšie. Nerozdelujú vizuálne priestor, ale naopak ho spájajú.

Mňa zaujalo najviac riešenie zastávky v treťom bode (jednotlivé tyče prepojené reťazou), prípadne to v šiestom bode (ak mal náhodou niekto obavy, že reťaz ľudia jednocho prekročia).
Reply
Gryzly65

Gryzly65

28 Aug 2015
#1 Rate positive 2 Rate negative
Hm, neberte to tak, ze rypem, ale ake zabradlie by sa malo pouzit? Resp. co je na nom zle? 🙂
Reply