Zavrieť

Detail na opravený zvršok oblúku na výjazde z obratiska Socha Jána Pavla II.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
Detail na opravený zvršok oblúku na výjazde z obratiska Socha Jána Pavla II.
Príspevok:
Lokalita: Ul. osloboditeľov; obratisko Socha Jána Pavla II.
Dátum: 6.7.2025
Vozidlo:
Galéria: Koľajové trate
Fotonávrat k víkendovej výluke v Barci 5. – 6.7.2025 (15.8.2025)
Linka:
Autor: Dispecer
Počet zobrazení: 954

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

Yogi616

28.8.2025
#25 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: samkoh #24:
Počkaj, počkaj. Ja o 19ke nikde nepíšem, že ju treba zrušiť alebo že cesta na Staničné námestie je cez Južné nábrežie dlhšia.
Celý čas píšem o zbytočnej 52.

Princíp električkových liniek a 19 považujem za vhodný. Ak by vznikla pri rekonštrukcií Slaneckej aj autobusová zastávka pri Kauflande (čo je nepochopiteľné, prečo tomu tak nebolo), tak linka 19 by mohla byť potom kľudne predĺžená až na Važeckú. Zároveň, ak by sme zlepšili prestup v zastávke Námestie osloboditeľov pri električkách, mohli by sme linky 2 a 3 zrušiť, nechať iba linku 1 so silným intervalom a vualaaaa...

Ale už veľmi ulietavam.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

samkoh

27.8.2025
#24 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Yogi616 #20:
Levočská-Staničné námstie 19-kou je podľa cp na imhd 11-14 minút.
Neviem, aká bola predvýluková jazdná doba Levočská-VSS, ale ak zarátam 2 minúty, vyjde mi to trojkou 15 minút.
Kilometricky máš podľa Google máp pravdu, ale to som teda prekvapený, z mojej zbežnej znalosti Košíc a ich dopravnej siete sa mi zzdala kratia cesta po obchvate-
Odpovedať

5

27.8.2025
#23 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Yogi616 #17:
Ešte je tam priveľa keby...
Keby bol prestup pohodlný...
Keby bola električka na križovatkách preferovaná...
Keby mali E linky krátke intervaly...
Nič z toho tu doteraz poriadne nefungovalo.
Odpovedať

mi.v

27.8.2025
#22 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Yogi616 #21:
Mýlite sa. Expresná linka nie je spojenie kade-tade. O takom som nehovoril.

Keď si raz budete mať možnosť pozrieť železničné cestovné poriadky, uvidíte, že čísla niektorých vlakov začínajú písmenami Os, iné R, iné Ex a podobne. Zrazu zistíte, že vlaky Košice-Bratislava nestoja na všetkých zastávkach. Podobne, z Košíc do Rožňavy nájdete priamy autobusový spoj s 28 medziľahlými zastávkami (jazdná doba 1:40) a iný s nula zastávkami po trase (1:10). Prečo to len niekoho napadlo pustiť na danú trasu expres, keď cestujúcemu stačí pohodlne vystúpiť na 29. zastávke?

Čakám argumenty lepšie, ako "rok 1980". Doprava sa pri pokrývaní rôznych vzdialeností škáluje rôznymi druhmi spojov. Je racionálne mať spoje, ktoré po obsluhe okrajových častí mesta berú na seba úlohu expresu a stoja len v prestupných uzloch. Je to výhoda aj pre spôsob cestovania z okraja do centra, aj pre rýchle cestovanie medzi prestupnými uzlami. Práve na diskutovanej trase L52 sa dá ušetriť možno 5 minút pri jazde z okraja do centra. Slanecká sa dá prejsť státím na dvoch červených (Važecká; Raketová alebo Rovníková), alebo státím na každej jednej červenej, pri obsluhe všetkých zastávok Slaneckej.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

Yogi616

27.8.2025
#21 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mi.v #19:
Panebože... toto zmýšľanie zaseknuté niekde v roku 1980. 😀
Tak to potom napasujme každému sídlisku priame spojenia kade-tade, s atraktívnym intervalom 30/60, asi to prinesie ľudí naspäť do MHD.
Odpovedať

Yogi616

27.8.2025
#20 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: samkoh #18:
Bavme sa o presmerovaní alebo úprave trasy linky 19. Ale 52 je zbytočná a úsek Važecká-NO nie je o nič kratší (časovo a ani km) ako Važecká-NO na električkových linkách.
Odpovedať

mi.v

27.8.2025
#19 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Yogi616 #17:
Cieľom je mať MHD priperane vhodnú pre blízkych i vzdialených. Prečo to v časoch expresov zo všetkých okrajov Košíc bolo zrozumiteľné a dnes je Yogi proti tomu? Prečo sa to vtedy robilo pri oveľa menšom počte obyvateľov? Prečo spoje SAD v meste zastavujú presne ako expresné linky a nie na každej zastávke MHD? Prečo nemá mať obyvateľ bývajúci ďaleko od centra kompenzovanú vzdialenosť práve vynechávaním zastávok? Zopakujem to ešte raz: prečo by mali spoje do vzdialených častí mesta stáť na každej zastávke? Komu to pomôže?
Odpovedať

samkoh

27.8.2025
#18 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Yogi616 #17:
ale Dlhé Diely majú aj 32 idúcu po obslúžení celého sídliska takmer najkratšou a takmer najrýchlejšou možnou trasou na Hlavnú Stanicu. Kým košická 3-ka medzi Levočskou a Staničným námestím najrýchlejšia trasa nie je... a myslím, že ani najkratšia.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

Yogi616

27.8.2025
#17 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: mi.v #16:
Prečo Krásna potrebuje expres? Prečo Krásna potrebuje priame spojenie do centra?

Prečo nestačí, aby sa navážali cestujúci na električku? Po modernizácií bude prestup z autobusu na električku (a opačne) ešte pohodlnejší. Električka ide po samostatnom telese, môže byť jednoducho na križovatkách preferovaná.
Ak by šla "kyvadlovka" z Krásnej k električke často a električkové linky by premávali v krátkych intervaloch, tak načo by bola Krásnej expresná autobusová linka?

Pre predstavu v Bratislave: Karlova Ves, sídlisko Dlhé diely, ktoré má cca 32000 obyvateľov. Veľká čast z toho býva práve na kopci, kde majú trolejbusovú linku dole na Riviéru. Odtiaľ idú električkou do mesta.
Koľko obyvateľov má Krásna? Zopakujem otázku tretíkrát. Prečo má mať Krásna priame expresné autobusové spojenie?
Odpovedať

mi.v

27.8.2025
#16 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: Yogi616 #14:
Ale L52 nie je určená pre Jazero, ale pre ďalších
5 zastávok (aj s prestupom z L28 asi 12 zastávok) za koncom trate, pre MČ Krásna so 6000 obyvateľmi. Krásna by potrebovala expres do centra. Odtiaľ je do centra zbytočne príliš veľa zastávok. To je presne prípad, kedy treba linku vynechávajúcu zastávky. Toto bola koncepcia toho expresu, premávajúceho paralelne s trasou električky, ktorá vznikla ešte za socializmu. Košické expresné linky po vybraných trasách zo vzdialených častí mesta mali a majú svoj zmysel.

Zároveň tým netvrdím, že to nevyhnutne musí byť tá istá linka, ktorá pokračuje do Šace. Do Šace môže jazdiť celkom iná linka, ak na ňu treba iný interval.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

2TheMHDmarek3

26.8.2025
#15 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Yogi616 #14:
A potom sa niekto čuduje, že prečo ide 52 do Šace natrieskaná....
Odpovedať

Yogi616

26.8.2025
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mi.v #13:
Nie, už žiadna 52 na Jazere. 😀
Ak by na Južnom nábreží bolo problémom zníženie počtu spojov, tak tým ušetrením na 52 by sa mohla nosná linka ako 19 posilniť min. o jedno či dve poradia. Určite by to bolo efektívnejšie ako ťahať linku zo Šace na Jazero v tak otrasom intervale. Tieto neefektívne priame linky s intervalom 30/60 musia skončiť.
Odpovedať

mi.v

26.8.2025
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Yogi616 #12:
Tá diskusia o vašom návrhu pre L52 tu už v nejakej podobe bola pri diskusii o L13. Išlo o pokrytie Jazera pri teplárni, Opátskeho, Palackého Niekto tvrdí, že na to L19 stačí, ale bolo veľa hlasov, že nestačí. Asi aj jednania s Krásnou. Možno riešenie by bolo vrátiť L52 režim expresnej linky a pri električkovej trati stáť najviac na 2 zastávkach (Važecká, Dneperská). To môže byť vítané o to viac, že po novom bude mať električka na Jazere až 6 zastávok namiesto 5 a expres by sa hodil. Tak sa z nevýhody (súbežné vedenie trakcií) stane výhoda.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

Yogi616

25.8.2025
#12 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: maco.mhd #11:
My nevieme postaviť roky trať na Sídlisko Ťahanovce a zokruhovať si trate v meste, tak akú prioritu má električka do Valalík?

Mne osobne sa predstava električky do Valalík páči a nezastávam názor, že je to zbytočné ako rýchlodráha do USS. Stačí sa pozrieť do Prahy, kde najprv stavajú trate a potom sa okolo nich postavia obytné štvrte, plus sa tam električková trať bude rozširovať do okolitých dedín (ďalej do kraja).
Ale opäť sa vrátim k úvodu príspevku, budeme toto robiť, ak nemáme vyriešené základné problémy v meste? Proste toto mesto zaspalo a hľadajú sa len dôvody, prečo to nerobiť. Opravujeme tu súčasné trate a nič tým nevylepšujeme, "zabetónujeme" stav, aký tu bol doteraz na ďalšie roky. Ak sa po modernizácií trate na sídlisku Nad jazerom neodstránia súbežné autobusové linky, tak to boli opäť vyhodené peniaze do vzduchu (28 po Važeckú a 52 skrátiť iba na trasu Staničné námestie-Šaca).
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

maco.mhd

25.8.2025
#11 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Yogi616 #8:
Ak viem správne (ak nie tak ma opravte kľudne) tak tá trať sa ani zrušiť nedá lebo stále existuje niečo čo obsluhuje (domy, kat. úrad, atď.) ak by sa toto všetko ale zbúralo už by to šlo a to sa neplánuje určite. Plus v projektovom zásobníku UMR Košice je zaradená štúdia realizovateľnosti a následné ďalšie kroky k predĺženiu trate ku Valalikom/Volvu takže zrušiť ju by bola obrovská chyba
Odpovedať

Yogi616

24.8.2025
#10 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mi.v #9:
Lenže ak sa vrátia, tak využijú skôr linku 12. Veď v Barci má minimum ľudí prístup na električku, keďže tá ide stredom priemyselnej zóny.
Odpovedať

mi.v

24.8.2025
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: Yogi616 #8:
Zrušenie by bolo logické, keby ju nebolo treba. Ale nadchádzajúce kupovanie emisných povoleniek finančne zaťaží domácnosti najprv menej a potom každý rok viac a viac, takže schudobnení ľudia sa radostne vrátia do MHD a každá trať bude opäť potrebná.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

Yogi616

21.8.2025
#8 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mi.v #7:
Myslím si, že ak sa reálne neuvažuje o akomkoľvek ďalšom predĺžení, tak jej zrušenie by bolo úplne logické.
Skôr som ale narážal na plánovanú modernizáciu.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

mi.v

21.8.2025
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Yogi616 #6:
"...ešte zmysel?" – Bude sa rušiť trat?
Odpovedať

Yogi616

21.8.2025
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mi.v #5:
V súčasnej situácií, keď sú tam odklonené linky 1, 3 a 9, sa určite nič prerábať nebude. Otázne je, či má akákoľvek oprava tohto prejazdu ešte zmysel.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.