Zavrieť

742 268-6 vykonáva posun v prístave

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
742 268-6 vykonáva posun v areáli prístavu. V pozadí vidieť stavenisko Eurovea tower.
Príspevok:
Lokalita: Most Apollo
Dátum: 7.11.2020
Vozidlo: #742 268-6
Galéria: Bratislava › Železnica
Železnica a vlaky (30.4.2021)
Linka:
Autor: Max
Počet zobrazení: 2370

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Mhr1

Mhr1

5.5.2021
#18 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: gejza #14:
Asi si veľmi necestoval po Európe. Stačí si porovnať s Londýnskym Docklands a s Manchesterským Salford Quays. Takéto pozemky na dosah centra s dobrou obsluhou (LON: DLR, MAN: električka) sa stávajú obchodno - administratívno - obytnými štvrťami. Ako Ti to už napísali iní: rozširovať prístav v centre mesta je naprostý nezmysel! Aj ja patrím k tým, ktorým sa nové budovy v oblasti Eurovey páčia. Nehovorím, že by nemohli byť ešte krajšie, ale zaplať Pán Boh aspoň za to. Čo je škaredé na vežiach od nebohej Zahy Hadid? Až pominie Covid, choď sa pozrieť na hore spomínané lokality, aby si videl ako vyzerá moderná architektúra. Hovorím z vlastnej skúsenosti, za tých 9 rokov, čo som pracovne dochádzal 2-3x za kvartál do Londýna (a kanceláriu sme mali práve v Docklande) som tam väčšinou aj býval. A malo to atmosféru. cítil som sa tam príjemne a aj úplne nové krčmy (puby) a reštaurácie boli príjemné a preplnené. V súčasnosti sa už naozaj nedá stavať tak, ako za čias našich prastarých materí...
Odpovedať
Adam3

Adam3

1.5.2021
#17 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
No a inak vzdy ma zaujimalo. Ved ta sucasna vytazna kolaj pri Eurovei ma iba nejakych 150 metrov to staci? Podla googlemaps tie vozne v pristave pod zeriavom maju cca 250 metrov takze vsetko co sa tam naklada sa musi vytahovat okolo Eurovei na viac krat? Ci sa tato cast pristavu uz ani moc nepouziva?🙂
Odpovedať
Adam3

Adam3

1.5.2021
#16 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: gejza #14:
No teda neviem ci v roku 2021 rozvoj hlavneho mesta a vznik logistickeho centra docielime vybudovanim kontajneroveho prekladiska v centre mesta. Myslim, ze vyskove budovy v centre k modernemu mestu patria a okolie sucasneho zimneho pristavu ma takto urcite lepsie vyuzitie ako keby tam boli zeleznicne vlecky. Takze za mna nech sa stary zimny pristav cely prebuduje a kapacitne posilnime hlavny pristav aj s poriadnym prekladiskom. Jediny problem co tam vidim, je ze vytazna kolaj z hlavneho pristavu musi ist cez sever zimneho pristavu.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

1.5.2021
#15 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: gejza #14:
Jednu vec ale treba zohľadniť - prečo by sa hypotetický terminál mal budovať na plochách v smere k najhistorickejšiemu centru? Prečo nie na plochách na Pálenisku a pri Slovnafte - priamo priľahlých k diaľniciam, nákladnej stanici, lodenici, palivovému a kontajnerovému terminálu... ktoré sú jednak z veľkej časti nezastavané, jednak aj sčasti na rozvoj prístavu určené územným plánom už celé desaťročia?
Odpovedať
gejza

gejza

1.5.2021
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: rosomak44 #11:
Bolo to myslené vážne - Bratislava mala historickú šancu stať sa strategickým logistickým centrom na Dunaji, v areáli prístavu mohol namiesto tých sklobetónových blbín vzniknúť luxusný terminál voda/koľaje/cesta, ktorý by pre celé okolie mal efekt ekonomického akcelerátora. Aj vďaka jeho existencii sa mohla veľmi rýchlo vybudovať mestská železničná infraštruktúra, z ktorej by profitovala nielen nákladná, ale aj osobná preprava. Vôbec nevidím dôvod, pre ktorý musel byť prístav zničený, netuším, prečo tam stoja nevkusné a nepredajné budovy - nikto príčetný si v nich nekúpi za tie premrštené a cenovým kartelom umelo udržiavané ceny ani meter štvorcový. Jednoducho sa tu rozhodnutím bandy diletantov zahodila skvelá šanca na ekonomický rozvoj a namiesto toho sa územie s obrovským potenciálom absolútne zničilo. Chcem len dúfať, že raz príde generácia, ktorá dokáže uvažovať a konať racionálne.
Odpovedať
rosomak44

rosomak44

30.4.2021
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #12:
Vďaka za dôkladné objasnenie. Presne som mal na mysli, že ak nedáva iný zmysel ako posuny z prístavu, tak nech slúži na tie kým treba, potom nech s ňou robia, čo kompetentní uznajú. Len nech nezanikne a priori kvôli nejakým nafúkancom, čo budú mať reči typu hnusná železnica a podobne, pokiaľ má využitie.
Odpovedať
Ike

Ike

30.4.2021
#12 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: rosomak44 #11:
Lenže tá vlečka nemá z hľadiska osobnej dopravy žiadny zmysel. Ako vraví klasik "nula celá nula celá nula". Skúsim v bodoch:

1) Dopyt po železničnej osobnej doprave na západnom Slovensku ako taký - je relatívne nízky. Jednoducho nie je dopyt po 5 minútovom intervale z regiónu.

2) Ak by aj bol, narážaš na druhý problém - kapacita infraštruktúry. Zo Senca, Pezinka a Malaciek vieš do a z Bratislavy poslať iba obmedzený počet vlakov za hodinu - je to dané tým, že na tratiach jazdí aj nákladná doprava a variabilita maximálnej rýchlosti vlaku je od 70 km/h po 160 km/h - takže najmenší uskutočniteľný interval - a to by sa mindop a ZSSK museli veľmi snažiť - je 15 minút, teda 4x za hodinu.

3) Máme hlavnú stanicu, ktorá má od ideálnej stanice ďaleko, ale stále nie je koncová, čo je vynikajúca vlastnosť. Niektorí ľudia s mocou snívajú o Trnavskom mýte - Filiálke. No a potom sú ešte nejaké sny o Petržalke a ty si prišiel s vlečkou k Eurovei. Upozorňujem, že tie trate idúce z regiónu do Bratislavy sa rozvetvujú až v Bratislave. Takže pustíš 4 vlaky za hodinu do Bratislavy a každý jeden pošleš na inú stanicu. Aký interval teda bude v každej stanici?

4) Predstav si, že bývaš v Senci a zmeškáš vlak, čo Ti ide v intervale 15 minút. Ak ide na jedno miesto, tak proste pôjdeš na ďalší. Ak ide každý vlak na inú konečnú, tak Ťa vysadí úplne inde ako by si chcel a aj tak musíš ísť MHD.

5) Príklad cestovania späť je ešte absurdnejší. Ideš z Bratislavy a všetky vlaky odchádzajú z hlavnej stanice. Nestihneš svoj vlak. Nevadí, o 15 minút ide ďalší. Ale čo ak stoja každý inde? Nestihneš vlak na hlavnej a čo? Počkáš hodinu, alebo začneš hľadať, z ktorej bratislavskej stanice Ti vlastne ide? A keď to zistíš tak čo? Pôjdeš MHD a náhodou budú dopravné kolóny a nestihneš druhý? Koľko ľudí by už malo naštartované v garáži auto?

6) Máme IDS, trasovanie liniek odvšadiaľ všade stráca zmysel.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
rosomak44

rosomak44

30.4.2021
#11 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: gejza #9:
Neviem úplne, či je tá reakcia myslená ironicky alebo vážne, ale keďže som náchylný občas chápať prvoplánovo - mne sa väčšina Downtownu páči a určite nie som proti novej výstavbe. Zároveň však môže podľa mňa mnohokrát (nie vždy) koexistovať nové so starým, tak je to najpríťažlivejšie pre občanov aj turistov. Verím, že z prístavu sa nám niečo zachová, keďže tam bolo nedávno vyhlásené ochranné pásmo pamiatok (pozor, nie celý prístav bol vyhlásený za pamiatku, to by nedávalo zmysel) a teda transformácia je možná a potrebná, ale s rešpektovaním určitých hodnôt. Čo sa vlečky týka, pochopím, ak ju zrušia z dôvodu nerentabilnosti, ale budem poriadne nasr... , ak by aj mala zmysel ale nejakí frackovia si zmyslia, že keď vlastnia luxusné hniezdočko, tak môžu rozkazovať celému svetu (opäť, poznám viacero normálnych bohatých ľudí) a vlečka padne. To som mienil tou poznámkou.
Odpovedať
Ike

Ike

30.4.2021
#10 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: gejza #9:
Ach... 😁
Odpovedať
gejza

gejza

30.4.2021
#9 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: rosomak44 #1:
predpokladám, že tí, ktorí zničili priestor určený pre rozvoj prístavu kadejakými sklobetónovými ohyzdnosťami nebudú mať problém zničiť aj zvyšok prístavu spolu s koľajovou vlečkou 💀 💀 💀
Odpovedať
810zssk

810zssk

30.4.2021
#8 Ohodnotiť kladne 6 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 3pa3ck3 #7:
Ja neviem, už teraz máme polovicu vlakov na hlavnú, polovicu do Petržalky a teraz ešte ďalšie odkloníme do Eurovei? To mi už pripomína linkovanie bratislavskej MHD v 90. rokov. Odvšadial všade raz za hodinu.

Radšej sa sústreďme na vytvorenie jednej atraktívnej linky vo veľmi dobrom intervale (15-20 min.) a kvalitnú nadväznú MHD (napr. tie električky z hlavnej stanice do nového downtownu cez Štefánikovu a Dunajskú).
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
3pa3ck3

3pa3ck3

30.4.2021
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: rosomak44 #1:
Pokiaľ neuvažujeme s preložením prístavu, tak znesenie koľaje je nereálne, keďže by sa tým odrezali od koľajového napojenia dve prístavné hrany (nepoznám lodnú terminológiu).

Osobná doprava by v takomto prípade nemusela byť zlý nápad, v podstate by stačilo natiahnuť pár stoviek metrov troleju a jedno nástupište. Akurát neviem, ako by to ovplyvnilo procesy v prístave (určite by musel byť ostrý obrat) a či by bola rýchlosť uspokojivá pre cestujúcich (teda či by potom nevychádzalo lepšie vystúpiť z vlaku inde a priviesť sa MHD).
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
si

si

30.4.2021
#6 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: rosomak44 #5:
ak to ma byt pouzitelne pre baznych pravidelnych cestujucich, musi to chodit pravidelne a relativne husto.... spoj 2x za den pouzije dnes akurat vyletnik na svoju jednorazovu cestu (vylet) a mozno niekto vo fabrike komu sadne prichod a odchod k zaciatku a koncu smeny....
Odpovedať
rosomak44

rosomak44

30.4.2021
#5 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #4:
Interval neviem, ale možnosť doviezť sa odniekiaľ do Bratislavy priamo do centra bez nutnosti skôr vystúpiť z vlaku by mohla byť pre mnohých (hlavne lenivejších :D) dosť atraktívna. Samozrejme, je nutné brať do úvahy rentabilitu a tiež aby to nebola príliš veľká záťaž pre nábrežie, ako píše Urbanway. Ani ja nevidím reálne, že by sa niečo také realizovalo.
Odpovedať
Ike

Ike

30.4.2021
#4 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: rosomak44 #1:
Atraktívna? V akom intervale by tam chodil vlak? Dvakrát za deň?

Šumy som zachytil len v rámci rozhovoru s Hlubockým, ktorý to povedal v hypotetickej rovine.
Odpovedať
Urbanway 2423

Urbanway 2423

30.4.2021
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: rosomak44 #1:
Akože vlak je dobrý spôsob dopravy, ale tu by som bol najradšej, keby tam už ani tá vlečka nebola, nie aby sa tam stavala nová zastávka. Predsa len by to podľa mňa mohlo trochu narušiť pokoj na nábreží a aj ten prínos by bol otázny. Obsluha električkami/trolejbusmi bude podľa mňa v tejto lokalite lepšia.
Odpovedať
IBBI

IBBI

30.4.2021
#2 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: rosomak44 #1:
Vlakova zastavka? Tam vedie nejaka trat odniekadial niekam?
Odpovedať
rosomak44

rosomak44

30.4.2021
#1 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Vie sa niečo o budúcnosti tej vlečky? Nedávno boli aj šumy, že by sa dokonca pri Eurovei mohla zriadiť vlaková zastávka (čo znie veľmi atraktívne), ale či to je aj reálne možné, neviem. Myslím si však, že po dostavaní mrakodrapu môže byť tlak na znesenie vlečky, lebo obyvatelia luxusných bytov predsa nebudú chcieť pod sebou nejakú železnicu. Máte niekto bližšie info?
Odpovedať