Close

#6401

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries › Bratislava › Trolleybuses › Škoda 21 Tr (76/148)
Download item
Discussion post:
Location:
Date: 20.7.2019
Vehicle: Škoda 21 Tr #6401
Gallery: Bratislava › Škoda 21 Tr
Route:
Author: -mk-
Times viewed: 7429

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

skopi

25 Jul 2019
#35 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Viko #22:
A čomu teda ale pomôže jedna 21 Tr? Že sa žalostne zanedbáva údržba 30 Tr a 31 Tr a tým sa výrazne zhoršuje cestovanie trolejbusmi, to jedna 21 Tr nevyrieši.

Momentány stav nie je vonkoncom ideálny, ale krátke vozidlá vedia na krátkych linkách nahradiť aj hrbáče, tých je momentálne nadbytok. Nehovorím, že je to dlhodobé riešenie s ktorým by som súhlasil, ale určite sa mi zdá ako alternatíva lepšie, než vrážať prachy na takúto šotoušovinu (pokiaľ sa teda s 21 Tr naozaj ráta do bežnej premávky).
Reply

si

25 Jul 2019
#34 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #32:
ja som zase ked som mal 2 feldy a na jednej sa vyskytlo ze nesla a vedel som ze to mozu byt 3 rozne pokazene veci tak som ich postupne kanibalizoval z tej funkcnej aby som zistil ze ktora z tych suciastok je naozaj vadna aby som nekupoval do zasoby co netreba 😛
Reply

Ike

25 Jul 2019
#33 Rate positive Rate negative
Reply on: N/A #31:
Prepáč, nevšimol som si 👍
Reply

Ike

25 Jul 2019
#32 Rate positive Rate negative
Reply on: mku81 #28:
Rozumiem tomu, že pojem "kanibalizmus" má negatívny nádych z dôvodu, že si pod tým v podmienkach DPB predstavuješ toto:
1. vozidlu A sa pokazí súčiastka Z
2. vozidlu B sa pokazí súčiastka X

Na súčiastky Z a X sa čaká dva týždne.

V ideálnom svete sa obe súčiastky objednali a rošádou by sa zabezpečilo, že jedno vozidlo (napr. A) by čakalo na obe súčiastky a druhé vozidlo (napr. 😎 by jazdilo bez obmedzení. Následne po dodaní súčiastok by sa vozidlo A spojazdnilo.

Ano, viem, že u nás to funguje štýlom, že sa objaví vozidlo C s chýbajúcou súčiastkou Y, potom vozidla K s chýbajúcou súčaistkou L a z vozidla A je razom znehodnotený trhací kalendár.

Ale stále si myslím, že ten "zdravý" kanibalizmus je práve to, prečo mať unifikovaný vozidlový park.

Príklad s osobákmi nevyšiel, pretože si údržbu nerobím sám. Ale napríklad ak by som mal doma dva desktopy a na jednom by mi odišiel monitor a na druhom veža, určite by som so zaloźenými rukami nemal dva nefunkčné PC, ale prepojil by som funkčnú vežu s fuknčným monitorom a popri tom riešil opravu úplne nefuknčného PC.
Reply

N/A

25 Jul 2019
#31 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #27:
Nie je. Veď píšem, že je to výhoda.
Reply

Andy

25 Jul 2019
#30 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #29:
Kúpi tretie identické auto. 😂
Reply

S499.1023

25 Jul 2019
#29 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: mku81 #28:
A keď už tie dve identické autá máš, jedno máš odstavené, lebo na niečo čaká a na druhom sa ti pokazí niečo, čo si z toho prvého môžeš požičať, tak to nespravíš a necháš stáť obe?
Reply

mku81

25 Jul 2019
#28 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #27:
ty si tiež kúpješ na doma dve identické autá, aby si mohol kanibalizovať diely, keď ti na jednom niečo odíde? používať bus kúpený za plnú cenu ako rýchly zdroj náhradných dielov by malo byť extrémne riešenie a nie štandard... kanibalizovanie vyradených vozidiel je samozrejme v poriadku
Reply

Ike

25 Jul 2019
#27 Rate positive Rate negative
Reply on: N/A #26:
Na tom prístupe je niečo zlé? Lebo na konci dňa sú spokojní cestujúci.
Reply

N/A

25 Jul 2019
#26 Rate positive Rate negative
Reply on: 810zssk #20:
Statický menič na sor takisto nedrží nikto na sklade a nový je na objednávku, teda aj v cene a dobe dodania nebude dramatický rozdiel. Výhoda pri soroch je akurát tá, že sa dajú vzájomne kanibalizovať, čo škokodvka rada robí. Čiže ak nejakému soru odíde, dá sa zobrať zo soru, ktorý je odstavený na niečo iné.
Reply

Ike

25 Jul 2019
#25 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Viko #22:
A akú máš záruku ze vozidlo, ktoré doteraz plnili funkciu tazitka a vo vzťahu k skladbe vozidloveho parku je unikát, bude plnohodnotnou zalohou.

Stačí menší tukanec a sme tam kde sme boli predtým.
Reply

Solider

25 Jul 2019
#24 Rate positive Rate negative
Reply on: fanatikmhd #23:
Nie, nemôže.
Reply

fanatikmhd

25 Jul 2019
#23 Rate positive Rate negative 1
Len taká otázka: Keď nemám vozy (poruchy) a vozy sú v záruke, DPB nemôže len tak zbehnúť do predajne, kúpiť potrebné diely a ísť na vlastnú päsť, nie? A keď škodovka nedodáva a neopravuje, ako potom riešiť inak výpravu? Osobne som za opravy, ale ak nemám čo vypraviť, nech ide aj starý voz. Lepšie ako žiadny voz.
Reply

Viko

24 Jul 2019
#22 Rate positive Rate negative 3
Reply on: 810zssk #20:
Keby keby boli by sme v nebi... Ja viem, že papierovo je trolejbusov priam nadbytok, lenže výpadky boli už v čase, keď do tohoto trolejbusu pršalo v Krasňanoch. Takže spájať jazdyneschopnosť trolosorov so spojazdnením 21Tr je, s prepáčením, hotová demagógia. A keď sa problém škoda-sor riešiť nevie/nechce/nedá, tak predsa nie je riešením kopať proti akejkoľvek alternatíve...

A to vôbec nehovorím z nejakých šotopohnútiek, lebo som také nikdy nemal. Samozrejme, ide o atyp, ktorý už z princípu kvôli výrobnej situácii nemôže byť stopercentne spoľahlivý, ale myslím si, že keď sa môžu donekonečna liať prachy do 25Tr, ktoré do pár mesiacov zasa vykapú, tak zainvestovať do prevetrania potenciálneho historičáku, skôr než z neho bude vrak, nie je žiadna tragédia. Najmä z pohľadu, že stále má čo doháňať v zmysle toho, akú hodnotu priniesol občanom za peniaze, ktoré naň mesto pôvodne vynaložilo. A ak by to nebodaj mohlo znamenať, že vytlačí nejakú 14Tr z nočákov, ešte tomu aj zatlieskam.
Reply

trolejbus6207

24 Jul 2019
#21 Rate positive Rate negative
Reply on: 810zssk #20:
Tak sa pozri na výpravu
Reply

810zssk

24 Jul 2019
#20 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Viko #17:
Akom nedostatku trolosorov? Trolosorov je dost na to aby pokryli celu vypravu, keby sa udrzovali pojazdne. Kolko trolosorov sa mohlo opravit do pojazdneho stavu za cenu tejto sotousoviny s 21Tr? Nehovoriac o perspektive prevadzky jedneho kusu pomerne specifickeho vozidla ktore ked sa najblizsie pokazi tak zas budeme cakat aspon stvrt roka na diely a opravu.
Reply

IBBI

24 Jul 2019
#19 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Solider #14:
Autoskola.
Reply

Peter6607

24 Jul 2019
#18 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #17:
Tie vozidlá jazdia denne. V takom prípade to je na úkor cestujúcich. Jazdiace "historické vozidlá" negatívne vplývajú na marketingovú hodnotu a ochotu investovať do plnohodnotných. Ono to totiž ani zďaleka nie je len tak, riešiť financovanie historických vozidiel.
Reply

Viko

24 Jul 2019
#17 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Peter6607 #16:
V čom presne je na úkor cestujúcich, že pri nedostatku trolosorov im príde iný nízkopodlažný trolejbus a nie nejaká naverímboha splašená záloha?
Na úkor plnohodnotných historičákov tiež nerozumiem, ako sa prejavuje... To by potom muselo platiť, že každé spojazdnenie odstaveného vozidla je na úkor muzeálnych kúskov, či?

Reply

Peter6607

24 Jul 2019
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #12:
S tým samozrejme súhlasím, ale treba si zadefinovať racionálne využitie a šotovinu. Pokiaľ viem, tak 6401 má ísť do bežnej premávky. To považujem za absolútny nezmysel. Trolejbusová prevádzka má v poslednej dobe veľký problém rozlíšiť od seba prevádzkové a historické vozidlá. Nemal by som výhrady, keby 6401 bola historickým vozidlom. Je v poriadku, pokiaľ sa verejné zdroje investujú aj do múzejníctva. So súčasným trendom zaraďovať späť do bežnej premávky 14 Tr, 15 TrM, 21 Tr mám ale zásadný problém. Je to na úkor cestujúcich, nákladov na prevádzku, údržby 25/30/31 Tr, ale aj plnohodnotných historických vozidiel. Iba šotouši majú radosť...
Reply