Close

#41, route 7, Gaštanový hájik, ŽST Vinohrady

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (30 May 2005) (5/5)
Download item
Discussion post:
Location: Gaštanový hájik; ŽST Vinohrady
Date: 24.6.1971
Vehicle: BMEŽ #31 - 45 #41
Gallery: BMEŽ #31 - 45
Route: 7
Author: Jiří Čermák
Times viewed: 2290

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

anbis

26 Oct 2019
#8 Rate positive Rate negative 1
Reply on: david1 #7:
OK, ale tie súčasné kombinované stožiare s prevesmi od ŽST Vinohrady po Račko niekedy vzniknúť museli - veď ak mám správne info, pôvodne tam boli stredové stĺpy v osi trate, ešte betónové (ako aj inde v meste). A vraj v tom roku 1972 sa vybudovalo v zásade to, čo je na Račianskej dodnes - samozrejme okrem bodových výmen. Či je to blbosť? Doteraz mi ale nie je jasné, prečo sú niekde pätičáky a hneď vedľa bezpäticové a potom zase pätičáky... tak či to nesúvisí?

Ad #6: áno, tieto stožiare "tvaru F" boli podľa kolegu, experta na VO charakteristické pre Bratislavu a boli aj inde po meste - na Trnavskej ceste, Zlatých pieskoch (tam ešte zvyšky vidieť) a pod.
Reply

david1

26 Oct 2019
#7 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: anbis #5:
Komplet sa to nikdy nemenilo. Iba vrchné výložníky už , len pre jedno svietidlo.
Menili sa vtedy , keď sa napr. posúvala vozovka alebo pre ich nevyhovujúci stav. V Gaštanovom sa menili pri poslednej reko obratiska v 1991. Doplnili sa stĺpy a svietidlá aj do obratiska.
Reply

Miro

26 Oct 2019
#6 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: david1 #4:
Ja si tieto stožiare pamätám z nábrežia L.Svobodu, kde sme bývali. Nejaký čas svietili všetky, potom polovica, potom zase polovica z tej polovice, atď., až nakoniec svietila myslím len jedna výbojka na každom druhom stĺpe.
Reply

anbis

25 Oct 2019
#5 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: david1 #3:
Vďaka za info, preto som tam radšej písal "zjavne". Nižšie sú ale aj tesne pri Račku a tiež pri Bielom kríži, inde sú vysoké. A vraj celá Račianska sa prerábala v roku 1972 podľa projektu z cca 1965. Vtedy sa údajne odstránili posledné staré trakčné stĺpy z osi trate a zriadili tieto nové kombinované. Tak ako to teda je? Robil sa v tom 1972 iba nejaký úsek?
Reply

david1

25 Oct 2019
#4 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: S499.1023 #1:
Za mojej mladosti buď išlo spodné alebo vrchné. Oboje som málokedy videl svietiť. 🙂
Reply

david1

25 Oct 2019
#3 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: anbis #2:
Tu boli vymenené. Trochu ďalej sú pôvodné.
Poznáš to podľa ich výšky. Pôvodné sú nižšie.
Reply

anbis

25 Oct 2019
#2 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: S499.1023 #1:
A v podstate zaujímavé je aj to, že tieto isté stožiare sú tam zjavne dodnes, iba s iným výložníkom.
Reply

S499.1023

25 Oct 2019
#1 Rate positive 1 Rate negative 1
To je krása, čo stĺp, to 1 kW v ortuti...
Reply