Close

#4938, route 104, Kamenné námestie

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (4 May 2001) (14/15)
Download item
Discussion post:
Location: Kamenné námestie
Date: 1992
Vehicle: Ikarus 280 #4938
Gallery: Ikarus 280
Route: 104
Author: Erik Žiak
Times viewed: 5835

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

ALEKO526

25 Feb 2016
#17 Rate positive Rate negative
Stále sa držím len modelovej rady 141, o listových perách som nemal v úmysle sa baviť. A tam už úradoval licencovaný karburátor Solex, servoriadenie od ZF a iné fajnovosti, ktoré sa do tejto krajiny ani nikdy nedostanú, kedže sa sem navozilo pár tisíc vozidiel s 331.10, zvyšných pár kusov (údajne 10) užívalo motor práve z Lady o objeme 1.6...Pričom všetka lenivosť (oboch motorov tak či tak) bola spôsobená nešťastne odstupňovanou prevodovkou, ktorá potrebovala kratšie prevody, čo však výrobca neriešil, nakoľko bola vo vývoji nová motoráreň. Ufa spolu s pár kusami motorov Vaz mala riešiť v Aleku motory len dočasne, no bohužiaľ, niekto vyrába dodnes tie svoje spotrebky, a niekto chodí fotiť opustené priestory Moskovskej automobilky.
Reply

S499.1023

24 Feb 2016
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: ALEKO526 #15:
Tak dostal v prvom rade hliníkový blok s mokrými vložkami, lebo to mali Rusi zmáknuté z vojenských technológií, takže hneď poskočil o generáciu dopredu. Len bohužiaľ dostal aj ruský karburátor s ropovodnými rúrami miesto trysiek (najlepší spôsob zníženia spotreby Moskala bol zohnať si nemecký karburátor) a podvozok bol tragický až do samého konca,
VAZ - motor na rozvod OHC prekopávali na základe ruskej požiadavky Taliani (prvé 2101 mali talianske motory so záslepkami v bloku, kde bola pôvodne vačka). Na poruchovosť Fiata 124 sa nemôžem sťažovať, mali sme 1,6 DOHC 77 kW a šliapal ukrutne až kým po 4 rokoch totálne nezhnil - ale takisto vtedy zhnil aj Žigul, aj Schade, ak sa človek furt necrcal s Resistinom, Tlumexom a gumoasfaltom.
Reply

ALEKO526

24 Feb 2016
#15 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #14:
Osekaný nepovažujem za práve to správne zhodnotenie toho, čo ten motor dostal, pretože v tom stave, v akom svoju ruskú úpravu dostal, bol pripravený na väčšie "zverstvá", aké s ním dokázali Nemci, aj napriek značnej zastaranosti. Úpravy dostal hlavne funkčné, tak isto ich dostal aj VAZ, bohužiaľ Fiat si svoj status porúch drží dodnes a to by si Rusi nenechali....
Reply

S499.1023

24 Feb 2016
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: ALEKO526 #12:
Neviem o nich nič až na to, že som s nimi čo-to odjazdil. Kvantové jazdné vlastnosti a hyperspotreba. Mmch., jazdil som so všetkými vozidlami, ktoré CraneMan v ďalšom prípevku zmieňuje. Isteže v takej mohutnej konkurencii ako Prafavorit či Škoda 105L bol Moskvič najlepší. A ten M10 mal tú zásadnú nevýhodu, že bol "upravený Rusmi" - bez obálky povedané, okopírovaný a osekaný tak, aby sa vošiel do možností sovietskeho strojárstva.
Reply

CraneMan

23 Feb 2016
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: ALEKO526 #12:
Neviem aké má S499 s nimi skúsenosti, ale na Moskviči Aleko som jazdil od roku 1991 do 1998. Počas tohto obdobia som vystriedal zopár vozov z bývalého východneho bloku, mal som v rokoch 93 až 94 pridelené služobné vozidlo Lada 2104, po ňom som mal ďalšie služobné Škoda Forman 135, mal som aj tú češť si niekoľkokrát zašoférovať aj Škodu 105L a napriek tomu som dodnes presvedčený, že Moskviče boli jedny z najlepších áut, na ktorých som si v tej dobe, kedy všetky tieto značky bolo ešte bežne vidieť v bratislavských uliciach, zajazdil.
Reply

ALEKO526

23 Feb 2016
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #11:
Jediným dôvodom takéhoto posudku na Leninove sane je to, že očividne o nich nič nevieš,vozil si sa v tom čase na Velorexe?

CraneMan: To že si sa vozil na 1500-vke,čo bola ešte stále v základe BMW M10-ka upravená rusmi bolo len preto,že sa to sem skoro inak ani (bohužiaľ) nevozilo,no neskôr si sa mohol voziť na voze lepšom ako Felicia 🙂
Reply

S499.1023

23 Feb 2016
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: CraneMan #10:
Jediným dôvodom takéhoto posudku na Leninove sane je to, že si nepoznal vtedy poriadne auto.
Reply

CraneMan

23 Feb 2016
#10 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #9:
U mňa prvé auto, na ktorom som sa učil šoférovať, bol Moskvič 2141 (Aleko). Podľa mňa to boli jedny z najlepších vozov (na tú dobu), jediným problémom bolo, že to bolo lenivé na rozbeh. Ale inak Moskviče boli nezmarmi, najmä po motorickej stránke. Rovnako dobre na tom bol aj jeho predchodca Moskvič 2140, na toho si tiež pamätám, že poctivo slúžil.
Reply

S499.1023

23 Feb 2016
#9 Rate positive Rate negative
Reply on: Ibiza #8:
Môj foter nevedel šoférovať, tak nepotreboval Kadetta ? . U mojich rodičov bola šoférom matka. Ja som mal postKadetta - Astru G 1,4 Ecotec - a bolo to najhošie auto, aké som kedy mal. Bola to vlastne jediná neškodovka, ktorú som mal dlhšie ako pár mesiacov.
Reply

Ibiza

23 Feb 2016
#8 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #7:
Aha tak si to myslel - ja že tvoj foter mal Kadetta. ? Tak potom hej.
Reply

S499.1023

23 Feb 2016
#7 Rate positive Rate negative
Reply on: Ibiza #6:
Otecko bol Opel Kadett. Pontiac LeMans bol brat, toho sme zhodou okolností v USA mali.
Reply

Ibiza

22 Feb 2016
#6 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #5:
A pritom to bol Pontiac Le Mans. 😉
Reply

S499.1023

22 Feb 2016
#5 Rate positive Rate negative
Reply on: mku81 #4:
Ja som ho kvôli oteckovi volal Daewoo Kadett.
Reply

mku81

22 Feb 2016
#4 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #2:
Alebo aj RAKER... ako ho mnohi volali 😃
Reply

Ibiza

20 Feb 2016
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #2:
Ano, aj. ?
Reply

S499.1023

20 Feb 2016
#2 Rate positive Rate negative
Reply on: Ibiza #1:
Racer súložil pes ale Tempo!
Reply

Ibiza

20 Feb 2016
#1 Rate positive Rate negative
WOW! Daewoo Racer! 😃
Reply