Close

Route 3, Račianska ulica, zastávka Ursínyho

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (10 Nov 2025) (30/31)
Download item
Discussion post:
Location: Račianska ulica; zastávka Ursínyho
Date: 5.11.2025
Vehicle:
Gallery: Škoda 30T ForCity Plus
Route: 3
Author: mirec240
Times viewed: 2535

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Dave177

18 Nov 2025
#35 Rate positive Rate negative
Podľa mojich pozorovaní je to najkritickejšie na linke 3 po druhej poobede (najmä za Račianskym mýtom smer do Rače), kedy fakt električka zvyčajne necháva cestujúcich na zastávkach (stalo sa to aj dnes) a nejde o to, že sa ľudom nechce tlačiť…
Reply

upravovač fotiek

18 Nov 2025
#34 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: si #32:
Myslím, že odpoveď "ešte jeden" nekonečno implikuje dostatočne.
Reply

bobitwo

18 Nov 2025
#33 Rate positive Rate negative
Reply on: andy27 #28:
Len tu sa koľkokrát razí to, že vozidlo MHD je preplnené v momente, keď sa nedá sadnúť. Ak sa koľkokrát bavíme o preplnenosti.

Mal som možnosť si vyskúšať londýnske metro v špičke, koľajovú dopravu Tokiu v čase špičky (kde ťa doslova tlačia do vozidiel), preplnené vlaky v Indii, kde sme stáli vonku na schodoch vo dverách a držali držiaku vedľa dverí, aby sa dalo lepšie nastupovať.

Takže viem, že to čo je na obrázku, má ešte veľmi veľa miesta v sebe.

Problém je ale ten, že ako ľudia vnímajú preplnenosť vozidiel. Ako som vyššie písal, máme tu ľudí, pre ktorých je už vozidlo preplnené, keď si nevedia sadnúť až po ľudí, ktorý uznajú že je preplnené, keď sa do neho nedá dostať a ozaj tam už nie je miesto.

Takto isto môžeš mať aj dvojaký prístup ako organizácia, ktorá objednáva vozidlá. Buď preferuješ viac sediacich ľudí, tým pádom ti klesá kapacita vozidla, lebo 1 sediaci je cca 2,5 stojaceho. Ak teda necháš len 2 rady sedačiek po dĺžke a nie 4 rady, vieš celkom solídne zvýšiť kapacitu. To sa ale nemusí zase páčiť cestujúcim, teda aspoň časti, ktorá chce len sedieť.
Reply

si

18 Nov 2025
#32 Rate positive Rate negative 1
Reply on: upravovač fotiek #31:
spravna odpoved je nekonecne vela (da sa dokazat matematickou indukciou, vzdy sa este jeden zmesti 😃 )
Reply

upravovač fotiek

18 Nov 2025
#31 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: andy27 #28:
- Koľko študentov sa zmestí do tridsaťdevíny? - Ešte jeden.
Reply

upravovač fotiek

18 Nov 2025
#30 Rate positive Rate negative
Reply on: si #29:
Pamätám si ako z Ikarusu 280 na natrieskanej 39, ktorý svižne odbáčal z nábrežia na Staromestskú cez koľajnice (zjavne na krvavú oranžovú) masa ľudí vytlačila posledné bočné okno pred 4. dverami. Okno vypadlo spolu s gumou a nejakým zázrakom sa nerozbilo, ostalo ležať na ceste. Vodič autobusu si to nevšimol.
Reply

si

18 Nov 2025
#29 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: andy27 #28:
a obcas aj vypadlo (bolo vytlacene pretlakom substratu) niektore okno 😃
Reply Comment has been edited by the author.

andy27

18 Nov 2025
#28 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: bobitwo #27:
to si mladý. za mojich čias bývala niekedy 39 taká pná, že bolo úplne jedno, či chceli pomôcť alebo ťa mali na háku. bývala taká plná, že na ikarusoch sa často nedali otvoriť zadné dvere.
Reply

bobitwo

18 Nov 2025
#27 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: andy27 #26:
Do Mlynskej som chodil medzi 2002-2010 pomerne pravidelne. Neviem, či to bola plná sláva, čo myslíš, ale je rozdiel tlačiť sa autobusu, kde ľudia sa ti snažia pomôcť, alebo ťa majú na háku.
Reply

andy27

18 Nov 2025
#26 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: bobitwo #21:
zjavne si nikdy nenastupoval do 39 v čase plnej slávy tejto legendárnej linky. ver tomu, že sa dá nastúpiť, aj keď sa ľudi nechcú pohnúť. 😅
Reply

johnnyjanko

18 Nov 2025
#25 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: bobitwo #8:
Čiastočne je to aj tým, že dnes skoro každý človek chce počas jazdy pozerať do mobilu a teda počas státia zaberá viac miesta... preto málokto je ochotný sa potlačiť. Tým nechcem povedať, že kapacita MHD má byť dimenzovaná tak, aby v každom spoji musela byť tlačenica.
Reply

bobitwo

16 Nov 2025
#24 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Miro #23:
Osobne mám 193cm, 100kg, chodím roky do fitka, drepujem so 120kg a podobne. Ale aj ja by som mal problém tých ľudí odlačiť. Ak by som sa do toho poriadne oprel, tak na 100% tam niekto príde k úrazu. Čo znamená problém pre mňa.
Reply

Miro

16 Nov 2025
#23 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: bobitwo #21:
Tak toto si pamätám z Leningradu r. 1979. Tam bolo nutné tých zavadzačov fyzicky odtlačiť, a to pri nástupe aj pri výstupe. Inak to nešlo.
Reply

kecho

16 Nov 2025
#22 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: johnnyjanko #2:
Taka 113 rano z Vorosilovovej na Stary most Cervenej armady bola tiez chutovka 🙂 Toto je poloprazdna elina...
Reply

bobitwo

16 Nov 2025
#21 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: andy27 #20:
Nepomáha ani to. Hlavne keď sa potrebuješ dostať dovnútra a nemôžeš, lebo okolie dverí narvané a spoj už zvoní, že zatvára dvere. Kopa ľudí sa nepohne ani o 1mm, oni cestujú a zvyšok ich netrápi.
Reply

andy27

16 Nov 2025
#20 Rate positive Rate negative
Reply on: bobitwo #19:
Stačí výzvu dostatočne dlho opakovať.
Reply

bobitwo

15 Nov 2025
#19 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: jozin #18:
Kopa ľudí to zvládne, vyzvať tých ľudí. Ale koľkokrát sa stane, že blokovač to má na háku.
Reply

jozin

15 Nov 2025
#18 Rate positive 2 Rate negative
A dalsia skupina ludi nedokaze otvorit usta a takychto blokovacov vyzvat, aby sa posunuli dalej do vozidla ... 😠
Reply

Ma178rek

15 Nov 2025
#17 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Ari #16:
Bohužiaľ ľudia sú takí...
To isté máš aj v autobusoch hlavne prímestských kde sa ľudia postavia k zadným dverám a ďalej sa neposunú a vpredu tlačenica a vzadu voľno
Reply

Ari

15 Nov 2025
#16 Rate positive 3 Rate negative 1
Sú takí debilkovia, ktorí stále stoja v dverách, aj keď cestujú 10 zastávok.
Reply