Close

#6002, route 64, Šancová ul.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (30 Jul 2025) (2/27)
Download item
Discussion post:
Location: Šancová ul.
Date: 4.7.2025
Vehicle: Škoda 30 Tr SOR #6002
Gallery: Škoda 30 Tr SOR
Bus lanes
Route: 64
Author: W.I.
Times viewed: 2149

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

andrejandrej

1 Aug 2025
#32 Rate positive Rate negative
Diskusia je už bezpredmetná, bus pruh na Šancovej de fakto prestal existovať.
Reply

bobitwo

1 Aug 2025
#31 Rate positive 3 Rate negative 2
Reply on: tom_sk #30:
Znova zopakujem, čo som tu už napísal, lebo ďalej evidentne ignoruješ fakty
1/ obyvatelia si chceli vybudovať parkovacie miesta vo vnútroblokoch, mesto to zamietlo a stále to blokuje a nechce to povoliť. Ide o súkromné pozemky majiteľov tých domov.
2/ mesto za to parkovanie vyberá peniaze a negarantuje možnosť parkovania. Nie je voľne miesto? Tak parkuj inde. A plať za to extra peniaze. Volá sa to nedovolené obohacovanie a je to trestný čin inak.
3/ Mesto za bývalého režimu zhabalo pozemky a vybudovalo na nich infraštruktúru. V mojom okolí sú 4 parkoviská, 2 stoja na súkromných pozemkoch a mesto určuje, kto na nich môže parkovať.
4/ mesto má regulovať, ale má to mať hlavu aj pätu a má pripraviť aj podmienky, keď už niečo zakázalo ako alternatívu. Žiaľ alternatívu neponúka a náhrada VHD koľkokrát predlžuje cestu aj 2-4 násobne časovo oproti IAD.
5/ mesto kedysi vybudovalo (na koľkokrát nakradnutých pozemkoch) tie parkoviská, aj parkovacie plochy pre občanov.
6/ aký účel má teda Champs-Élysées? Je to len 6 prúdovka. Si to rád nechám vysvetliť.
7/ chceš menej áut na Šancovej? Kde je severný obchvat mesta? Prečo vyzerá Šancova ako vyzerá? Lebo to je vnútorný okruh mesta.
8/ koľko parkovacích domov mesto vybudovalo za 7 rokov? Presne nula. Koľko parkovacích plôch vybudovalo? Žiadne. Namiesto toho ruší vo veľkom pruhy a parkovacie miesta. Je zaujímavé, že napríklad vo Viedni viem parkovať lacnejšie na mestských parkoviskách ako v Bratislave. A Viedeň aj buduje parkovanie.


Chceš vedieť, čo je povinné mesto zabezpečiť? Napríklad opravu ciest. V mojom okolí sú cesty, ktorých sa mesto 40 a viac rokov nedotklo, raz za 5 rokov tam niekto príde, lopatov tam nahádže trocha asfaltu a umláti lopatou a koniec. Mesto má čistiť cesty. Za posledných 30 rokov čo si pamätám, tak čistenie vyzerá tak, že čo nespláchne voda, alebo neodfúka vietor, to tam ostane. Za posledných 7 rokov, ak nasnežilo, presne 0x prišli odhrabať cesty. Údržba chodníkov? Nedaj sa ňou vysmiať. Zimná údržba? Mesto nám dávalo pokuty, lebo ráno o 2:47 nasnežilo a nikto to neodhrnul, lebo sa to odhrnulo až medzi 6-7 ráno. Nezáujem, máme sa starať. Odkedy má mesto robiť zimnú údržbu? Trvá im tak týždeň, kým niekto príde upratať chodník. Zrazu času dosť. A ja za to všetko platím. Mimochodom, platím aj za verejné osvetlenie, ktoré na našej ulici pravidelne funguje len 5 dní z týždňa. Mesto sa má starať o trávniky. Mestské trávniky za tento rok sa v okolí kosili až 1x. Máme skoro august. Nechci vedieť ako vyzerajú. Trávnik patriaci súkromnému vlastníkovi, ktorý ho stihol pokosiť už 3x tento rok, dostal už 2 pokuty, lebo ho dlho nekosil...
Reply

tom_sk

31 Jul 2025
#30 Rate positive 5 Rate negative 1
Reply on: bobitwo #28:
A teda ešte pár postrehov k Vašim komentárom, aj 200m v ktorých može autobus obísť kolónu je krok vpred a znamená ušetrené minúty, v kombinácii s preferenciou MHD na križovatkách by šlo o veľký posun vpred. Čo sa týka križovania, stači sa ísť pozrieť na cestu z Mlynských nív na Prievozskú ide o obdobnú situáciu a s križovaním nie je žiaden problém (Ak nerátam, nezmyselný výjazd z podzemného parkoviska ale to je iná téma), to isté kúsok ďalej Prievozská/Bajkalská. Čo sa týka Champs-Élysées daná ulica nie je mestským okruhom, má úplne iný účel aj priestorové parametre. Čo sa týka časovo ohraničeného parkovania, ak jazdíte denne a potrebujete zaparkovať vo večerných hodinách je veľká pravdepodobnosť, že práve tu miesto nájdete a ráno môžete pokračovať, ak niekto nejazdí pravidelne zaparkovať môže aj ďalej od domu, alebo na záchytnom parkovisku.
Reply Comment has been edited by the author.

tom_sk

31 Jul 2025
#29 Rate positive 6 Rate negative
Reply on: bobitwo #8:
Daná oblasť má najviac dostupných parkovacích miest v centre BA. Bývať tu a očakávať, že sa mi mesto postará o parkovanie pred domom za 39€/rok je naivné, nehovoriac o tom, že mesto ani nie je povinné vám ho zabezpečiť.

Úlohou mesta je regulovať dopravu, táto ulica denne kolabuje, znáša najväčšie množstvo emisií v celom meste a slúži ako spojnica 2 mestských okruhov. Za mňa je nepochopiteľné, že napriek všetkým týmto faktorom naďalej slúži statickej doprave len preto, že niekto si potrebuje zaparkovať pred domom na verejnom priestranstve. Opakujem, na verejnom priestranstve.

A verejná doprava (rozumej 8 denných liniek) stojí v kolónach medzi autami. To ani nejdem začínať s alternatívnymi formami dopravy, ktoré sú v danej lokalite úplne odpísané. Samozrejme, že potom každý zvolí radšej cestu autom lebo je to rýchlejšie a pohodlnejšie, čím sa ulica zaťaží o to viac a problém eskaluje. Zatraktívniť verejnú dopravu, je najlepším východiskom z daného problému.
Reply

bobitwo

30 Jul 2025
#28 Rate positive 1 Rate negative 5
Reply on: si #27:
Lenže zabúdaš, že títo ľudia žijú v centre, teda väčšina z nich auto na cestu do práce nepotrebuje. Aj keby si to dal na 7:00, tak ak by tam niekto parkoval, tak pred 7:00 by musel naklusať a odparkovať to. Takže tam bude krúžiť a modliť sa, aby niekto odišiel. Ak to dáš na 7:30, už je to neskoro a nemá to zmysel.

Stále si nevyriešil, čo ďalej na Račku, kde bus by sa musel tlačiť doľava do pravého priebežného pruhu a autá odbočujúce doprava na Legionársku sa budú tlačiť doprava a celé sa ti to tam bude križovať a vznikne len veľký chaose. Je to len 200m úsek, ktorý ťa nespasí.
Reply

si

30 Jul 2025
#27 Rate positive 10 Rate negative
Reply on: bobitwo #26:
ak predpokladam ze zonu vyuzivaju rezidenti, tak cez (pracovny) den tam bude asi dopyt vyrazne mensi a teda ti co budu mat tu smolu ze vecer museli zaparkovat v tomto pruhu, tak rano sa budu musiet presunut do uliciek a vnutroblokov (ktore by sa mali medzicasom trosku vyprazdnit)
je to dost nepohodlne riesenie (pre parkujucich) a teda este tam vela zavisi aj na tom rozhrani z noci do rana (kedy este to nie je zapratane, to odhadnut neviem, tych 6:30 je tam preto od brucha a asi prilis skoro a neprakticke pre vodicov odparkovanych aut)

a mesto ak by bolo co k comu tak miesto hadzania polien pod kolesa podpori miestnych aby si riesili to parkovanie v tych dvoroch kde su pozemky vo vlastnictve mesta, ale viem, moje predstavy su v idealnom svete a mesto sa miesto toho snzi vyberat parkovacie vypalne aj na pozemkoch ktore mu nepatria....
Reply

bobitwo

30 Jul 2025
#26 Rate positive 2 Rate negative 4
Reply on: si #25:
Lenže čo cez deň s tými autami? Nie každý potrebuje jazdiť každý deň s autom a nie nie každý je preč s autom medzi 6:30-19:00. To je 12,5h.

Úsek, kde je parkovanie má cca 200m, čo som meral z Google maps. To máš pri úspornom parkovaní cca 33 vozidiel. Potom tam máš trocha problém pri konci ako začína odbočovací pruh smer Legionárska. To znamená, že autá odbáčajúce doprava ti budú blokovať BUS, ktorý sa snaží dať pravého priebežného pruhu, čo ide rovno. A nie, autobus nemôže ostať v tom odbočovacom pruhu doprava, lebo nemá ako inak ísť rovno. Ak tam bude v odbáčacom pruhu bus čakať, aby sa zaradil vľavo, blokuje autá čo chcú ísť doprava a za nimi sa bude tvoriť zápcha. Situácii si vôbec nepomohol.
Reply

si

30 Jul 2025
#25 Rate positive 7 Rate negative
Reply on: bobitwo #24:
nuz, patrim k tym co nabrezie povazuju za vallovinu a tiez tvrdim ze tunel (idealne 2) popod karpaty su nevyhnutnost a nejake orezavanie dopravnej kapacity medzi vychodom a zapadom cez centrum bez tych tunelov je zhovadilost ktora len prinesie problemy... ale tu naozaj nevidim nejaky zasadny problem v tom ze miesto parkovacich miest je bus pruh, a pri troske slusnosti miestnych by som si vedel predstavit aj nieco take cez cez den je to bus pruh a dakedy medzi 19:00 a 6:30 (casy som strelil od brucha) su to parkovacie miesta..... predpokladam (ak sa bavime o rezidentoch) ze ten neskorsi vecerny cas je prave ten kedy je problem najst miesto v ulickach a zaroven uz by sancova nemusela byt zarvata a teda potreba bus pruhu nejak vyrazna.....
Reply

bobitwo

30 Jul 2025
#24 Rate positive 4 Rate negative 5
Reply on: si #22:
Bolo to všeobecné konštatovanie.

Ja som za BUS pruh, ale nemôžeš len tak rezať pruhy a parkovacie miesta. Obyvatelia danej oblasti sa v niektorých blokoch už roky snažia si vo svojich vnútroblokoch vybudovať parkovacie kapacity a mesto to odmieta povoliť.

Problém je ten, že Bratislava ma 2-3x menej parkovacích miest ako Viedeň, Praha, Amsterdam, či Utrech v prepočte na 1000 obyvateľov a ešte aj tie miesta sa rušia. Lebo sa používa pseudoargument že napríklad Amsterdam najbližších 5 rokov ide rušiť 10 tisíc parkovacích miest. Tak musíme aj v Bratislave. Ale už ti nepovedia aj to 'B", že Amsterdam vybudoval pred zrušením tých parkovací miest parkovacie domy. A kapacitou väčšou ako čo sa ide rušiť. Lebo to bol plán od začiatku. Postaví sa parkovací dom, zruší sa parkovanie na ulici. Alebo že na nejakej ulici v obci XY zrušili pruhy pre autá. Ale už nepotvrdia, že mesto má obchvat a radiály, na ktoré sa nesiaha. Tu ti najvyšší z mesta povie, že potrebujeme ukľudniť dopravu na nábreží, lebo tade chodia "mraky" áut. Chodilo tade dosť áut, ale žiadne šialené množstvá. Navyše niekto to kedysi na projektova ako vnútorný okruh mesta. A primátor ti povie, no problema, tam máš 8 pruhovú Einsteinovu. Škoda, že zabudol, že mosty majú len 4 pruhy.
To isté Šancová. Už vidím argument, že keď tam zase odrežú pruhy, tak ukážu na Einsteinovu, že aha, 8 pruhov. Bratislava nemá žiaden reálny obchvat, okrem spojenia D2 a D4 v Petržalke. Ak sa niečo pokazí od Sitiny po Lanfranconi, tak každý kto potrebuje ísť medzi smerom Dúbravka a Ružinov, si to môže hodiť. A je jedno či bude v IAD, alebo VHD.
Reply

rondel

30 Jul 2025
#23 Rate positive 6 Rate negative
Reply on: si #22:
suhlasim, ten bus pruh je vyborny. a to som motorista, ktory chodi aj Sancovou
Reply

si

30 Jul 2025
#22 Rate positive 7 Rate negative
Reply on: bobitwo #21:
ak si pozries moje reakcie tu na fore, tak by si mohol vediet ze moje myslenie nie je ze auto je verejny nepriatel a ked mi zdochla koza tak ma aj susedovi, ale tu cisto pragmaticky z nadhladu ma ten bus pruh vacsi prinos ako parkovacie miesta....
Reply

bobitwo

30 Jul 2025
#21 Rate positive 3 Rate negative 8
#18 a #20 chápem, slovenské myslenie, mne zdochla koza, susedovi musí tiež, najlepšie, ak by mu zdochli 2. Ďalšia redakcia reakcia tu veľmi populárna, auto je verejný nepriateľ, majiteľ auta je lenivé hovädo, všetci majú cestovať VHD. Čo tam potom, že to niekedy trvá 3x toľko VHD ako autom.

Ako sa odlišuje Av. des Champs-Élysées v dedine zvanej Paríž od Šancovej, či Štefánikovej?
Reply

si

30 Jul 2025
#20 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: bobitwo #19:
ako sa odlisuje Sancova od Stefanikovej, ked na jednej z nich je tak nevyhnutne zaberat miesto parkovacimi miestami kym na druhej nie ? tiez by tam miesto buspruhu mohli parkovat auta, ci ?
Reply

bobitwo

30 Jul 2025
#19 Rate positive Rate negative 5
Reply on: 6503 #18:
Vidím, že si nepochopil text znova.
Post was hidden because of negative rank. Show Reply

6503

30 Jul 2025
#18 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: bobitwo #17:
Bobi, problem s chapanim mas zrejme ty. 🙂 Kde na Stefanicke mas parkovacie miesta pozdlz cesty? Nie su. Boli tam 4 pruhy, uz su len 3 - zmizol pruh. A? 😉
Obdobne na Sancovej - je tam 5 pruhov, zmizne pruh. A? Preco ma obyvatel Sancovej mat moznost parkovat na ceste, ked obyvatel Stefanicky nema?
Reply

bobitwo

30 Jul 2025
#17 Rate positive Rate negative 6
Reply on: 6503 #16:
Na Štefánikovej sa nikto nechystá rušiť existujúce parkovacie miesta ako na Šancovej, čo tu niekto navrhuje.

Chápem, je to zrejme extrémne komplikovaný text na pochopenie.
Post was hidden because of negative rank. Show Reply

6503

30 Jul 2025
#16 Rate positive 8 Rate negative
Reply on: bobitwo #15:
No tak vysvetli, aby porozumel aj clovek co ma problem citat s porozumenim. Som este z generacie ked tento pojem neexistoval.
Nevidim rozdiel v parkovani na Sancovej a Stefanikovej. A co, ked tu to bolo a uz nebude? Ani na Stefanicke nebol buspruh a uz je. 😉 No ides! 😉
Reply

bobitwo

30 Jul 2025
#15 Rate positive Rate negative 6
Reply on: 6503 #14:
Vidím, že čítanie s porozumením klasika problém.
Post was hidden because of negative rank. Show Reply

6503

30 Jul 2025
#14 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: bobitwo #13:
Ake miesta? Kde mas na Stefanicke pozdlzne statie na ceste? Tam by to obyvatelia neprivitali? Preco Sancova ma mat pozdlzne parkovanie na ceste a vyssie spomenuta ulica nie?
Reply Comment has been edited by the author.

bobitwo

30 Jul 2025
#13 Rate positive Rate negative 6
Reply on: 6503 #11:
Tam sa nikto nechystá rušiť už existujúce miesta.
Post was hidden because of negative rank. Show Reply