Close

Jantárová cesta

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (30 Oct 2024) (14/18)
Download item
Discussion post:
Location: Jantárová cesta
Date: 30.10.2024
Vehicle:
Gallery: Bridge at Rusovská cesta
Route:
Author: W.I.
Times viewed: 3847

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
bobitwo

bobitwo

5 Nov 2024
#56 Rate positive Rate negative 1
#53 Kto hovorí, že to robím? Len hovorím, že je to možné spraviť, nič viac, nič menej.

#54 prejde ti to v Rakúsku rovnako bez pokuty ako na Slovensku za rovnakých podmienok.
Reply
Ike

Ike

5 Nov 2024
#55 Rate positive 2 Rate negative 3
V normálnych štátoch majú usekové radary. Dokonca som časť ich prevádzky osobne spolufinancoval 😁
Reply
Miro

Miro

5 Nov 2024
#54 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: bobitwo #52:
Mal som na mysli otázku, či ti to v Rakúsku prejde bez pokuty.
Reply
S499.1023

S499.1023

5 Nov 2024
#53 Rate positive 2 Rate negative 1
Reply on: bobitwo #52:
Skúšaj čo najčastejšie. Budem sa cítiť bezpečnejšie na ceste, keď budeš mať vodičák v čistiarni.
Reply
bobitwo

bobitwo

5 Nov 2024
#52 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Miro #51:
Môžeš to vyskúšať, či sa to dá, ak neveríš.
Reply
Miro

Miro

5 Nov 2024
#51 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: bobitwo #50:
"Tie rakúske šikany kto chce obíde cez protismer. Ak nejdeš s kamiónom, tak cez tú šikanu to dá skúsenejší šofér bez problémov v 80-100km/h podľa auta."

Aj v Rakúsku?
Reply
bobitwo

bobitwo

5 Nov 2024
#50 Rate positive Rate negative 2
Reply on: Viko #47:
Minimálna normová šírka pruhu pre cestu, kde sa pohybujú autobusy alebo nákladné autá v obci je 3m. Čo je dodržané na drvivej väčšine ciest v Bratislave okrem hlavných ťahov ako Panónska, Dolnozemská a podobne. Tie majú 3,25m široké pruhy. Tie rakúske šikany kto chce obíde cez protismer. Ak nejdeš s kamiónom, tak cez tú šikanu to dá skúsenejší šofér bez problémov v 80-100km/h podľa auta.

Ešte niečo?
Reply
810zssk

810zssk

4 Nov 2024
#49 Rate positive Rate negative
Reply on: bobitwo #46:
del
Reply Comment has been edited by the author.
guest

guest

4 Nov 2024
#48 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Viko #47:
Na D1 na Zlatých pieskoch sú zúžené aj so šikanou a bežne sa tam chodí 80 a poniektorí aj 100.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

4 Nov 2024
#47 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: bobitwo #46:
Napríklad šírka pruhov skôr smerom k minimálnej normovej, aby ťa to psychologicky spomalilo, plus nejaké "šikany" ako pred každou rakúskou dedinou, kde im to funguje výborne.
Reply
bobitwo

bobitwo

4 Nov 2024
#46 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #45:
Definuj, čo sú to veľkorysé priame pruhy a daj svoju predstavu, ako by mala potom cesta fyzicky vyzerať, ak je tam napríklad 40, čo si spomínal.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

4 Nov 2024
#45 Rate positive Rate negative
Reply on: B K #37:
Základný problém nie sú dva pruhy, ale dva veľkorysé priame pruhy, v ktorých sa dá pokojne letieť 110 a nevšímať si okolie.
Ak by cesta fyzicky zodpovedala vyznačenej štyridsiatke, nebola by nebezpečnou pre chodcov.
Reply
andy27

andy27

3 Nov 2024
#44 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Perto #38:
Milujem ľudí, čo stoja pri prechode a keď im zastavím, tak mi ukazujú, že mám ísť ďalej.....lebo sa rozprávajú alebo čakajú či pôjde skôr autobus alebo električka.
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

3 Nov 2024
#43 Rate positive Rate negative
Reply on: Maremi #40:
Tie stĺpy budú podľa mňa skôr pre osvetlenie prechodu, aké býva pri novovybudovaných prechodoch.
Reply Comment has been edited by the author.
B  K

B K

3 Nov 2024
#42 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Maremi #40:
Tu máš screen z dronu s vyznačeným priechodom a pôvodným priechodom.

https://ibb.co/S36qn1V
Reply
guest

guest

3 Nov 2024
#41 Rate positive 2 Rate negative 1
Reply on: Maremi #40:
Áno, iný. Nielen, že je bližšie ku križovatke ale tá cesta je v inej polohe. Tu nebude semafór, je tu ostrovček, namiesto toto aby cesta bola 2+2 s ostrovčekom hoci by tam boli dedikované BUS pruhy.
Reply
Maremi

Maremi

3 Nov 2024
#40 Rate positive Rate negative
Toto je iný priechod ako bol pôvodne ? Neviem z fotky vyzerá ako keby bol bližšie ku križovatke ale nemusí byť. Na pôvodnom bol aj semafór s dopytom chodcom, tu to tak nebude ? Stĺpy naň tam sú a ak tam bude tak je ten ostrovček už úplne zbytočný nie ?
Reply
bobitwo

bobitwo

3 Nov 2024
#39 Rate positive 6 Rate negative 1
Reply on: Perto #38:
To je koľkokrát o lenivosti ľudí a tom, že nikto nechce mať za nič zodpovednosť. Samozrejme treba chrániť slabších účastníkov premávky, ale všetko má svoje limity. Žiaľ pešia a cyklistická loby požaduje od vodičov motorových vozidiel veštecké schopnosti a chodcov a cyklistov považujú za nie zrovna mentálne vyspelých, ktorý proste nič nevedia (nemám vodičák = nemusím poznať predpisy) a potom vznikajú rôzne šialené riešenia, ktoré by nemuseli. V zahraničí hlavne v Ázii ako Japonsko, či Južná Kórea majú svetelné prechody pre chodcov svetlá aj mieste obrubníka. Ak sa spýtaš prečo? Lebo ľudia čumia do mobilu a nepozerajú na svetlá a rovno idú aj na červenú cez prechod. Tak aby keď sú už lenivý, tak nech aspoň vedia. Pozri si, čo sa rieši pri šoféroch, automatické kamery na zisťovanie mobilov atď. Vymýšľajú sa rôzne opatrenia, čo musí robiť motorista, ak stretne cyklistu, ako má byť trpezlivy atď. Ako sa do áut pridáva XY systémov, čo musia mať kvôli ochrane, prilba u cyklistov je fuj fuj, lebo ľudia kvôli prilbe bicyklovať nebudú. A teraz ten najväčší fail, holandská štatistika za posledných 25 rokov podľa lekárov hovorí, že zhruba 75% cyklistov, čo umrelo za posledných 25 rokov mohlo žiť, keby mali prilbu. Myslíš že je to argument, aby mali cyklisti povinné prilby? To nie, ani náhodou. Ale predné brzdové svetlo, čo sa testovalo, tak má šancu zachrániť podľa nejakých výpočtov 0,21% cyklistov pred smrťou, tak ideme rozmýšľať, že to bude povinné. A cez takéto sprostosti sa ide ďalej. Dokonca v jednom prípade v Dánsku to zašlo tak ďaleko, že šofér motorového vozidla čo zrazil cyklistu, ktorý si to preletel na červenú je z 50% zodpovedný za danú nehodu, lebo mal predpokladať, že tade môže ísť cyklista na červenú. Ale ak by to bolo auto, tak je zodpovedný na 0%. Tak rozhodol dánsky súd. Niekto vlastne takto rozhodol, že cyklista či chodec je nesvojprávny a môže si robiť čo chce, lebo vie, že nebude niesť právne následky. A to je choré.
Reply
Perto

Perto

2 Nov 2024
#38 Rate positive 5 Rate negative 1
Za mňa je smutné kam ako spoločnosť spejeme v zodpovednosti samých za seba a potom na každú blbosť treba ešte blbšiu záplatu, lebo zo všetkého ak sa dá obviňujeme druhých (viď. napr. úplne nesúvisiace upozornenia na výrobkoch, aby ich niekto nemohol žalovať, keď to použili inak) a kolektívne "trestáme". Nebudem ani odhadovať koľko % populácie sa ako účastník cestnej premávky správa racionálne bez ohľadu na nejaké pravidlá, ale...

Žiadny chodec ak je pri zmysloch, predsa nemôže vstúpiť do druhého pruhu, ak sa nepresvedčil, že aj tam mu zastavia. A môže mu byť jedno či má alebo nemá prednosť, lebo on je ten zraniteľný, aj keď ho trafí len v 30 km/h. Ak tam stojí veľké vozidlo, tak zastavím pred ním a vykuknem či môžem, alebo nie. Poprípade ho nechám odísť a až potom idem. Nech mi nikto nehovorí, že tí zrazení v druhom pruhu sa naozaj presvedčili, že môžu doňho vstúpiť.

Na druhej strane o tom ako vodiči dodržujú pravidlá písať ani nemusíme. Potom napr. v takej Petržalke už nie je asi ani jedna križovatka, o ktorej som nepočul, že nie je nebezpečná (auto vs. auto, auto vs. chodec) a chcú tam semafor. Výsledkom sú všade samé semafory, zúženia, stopky, retardér - to je ten kolektívny "trest".

A pomôže to? Napr. semafor pre peších na Furdekovej. Nájdu sa chodci čo idú na červenú popred prichádzajúce autá, alebo si stlačia dopyt a keďže nič nejde tak prejdú a autám potom naskočí červená pre imaginárnych chodcov. Na druhej strane poctivci prídu k prázdnej ceste, stlačia dopyt a zbytočne čakajú. V kombinácií s tým že následne prídu autá ktoré ak by chodci hneď prešli musia zastaviť je to ten najhorší prípad pre všetkých, lebo sa všetci zdržujú navzájom hoci by nemuseli. Ideálne za chodca je prísť a hneď prejsť, pre vodiča zastaviť len ak je pre koho, lebo potom nám tu pribúdajú experti čo prechádzajú na červenú a na "skoro červenú".
Ako chodec nemám v BA zlú skúsenosť s tým že by som niekde na prechode musel dlho čakať kým mi niekto zastaví. Takže riešenie s ostrovčekmi hoci aj na ceste 2+2 za mňa ideálne riešenie. Ale niekto prišiel s TP117 ...
Reply
B  K

B K

1 Nov 2024
#37 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: guest #33:
V Karlovke nie je problém? Asi myslíš nejakú Karlovku mimo Slovenska, inak by si takýto blud nenapísal.
Reply