Close

#EMU89.0003, Jurajov dvor

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (2 Mar 2021) (2/12)
Download item
Discussion post:
Location: Jurajov dvor
Date: 1.3.2021
Vehicle: #EMU89.0003
Gallery: Railway
Route:
Author: Nino Belovič
Times viewed: 3419

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Ma178rek

3 Mar 2021
#24 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: si #22:
Nebude, ale zase doba pokročila celkom slušne, kedysi sme boli tunelovou veľmocou tak prečo by pre nás mali byť prekážkou troška drahšie a komplikovanejšie projekty
Reply

N/A

3 Mar 2021
#23 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Trammat #20:
Nuž podľa mňa sa pri územnom plánovaní malo počítať so železničnou traťou do priľahlých obcí Bratislavy, ale prakticky už aj jestvujúca trať do Stupavy bola pre nerentabilitu prevádzky zrušená, hoci podľa pamätníkov sa využívala ešte na prevoz nákladu do priľahlej konzervárne pod kostolom. Všeobecne však platí, že nafta výťazila a autobusy boli najlepšie, hoci dnešná doba už má iné nároky a asi sa žiadnej trate naša generácia nedožije v tomto úseku.
Reply Comment has been edited by the author.

si

3 Mar 2021
#22 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: Ma178rek #21:
toto je velmi podstatne:
"Ak bude 3 koĺaj smer DNV "
zatial je to len v plane uvah, takze realita o takych 20-30 rokov ak vobec (aspon podla toho ako sa taketo plany realizuju v sucasnosti)
PS: ak sa pozries do historie, aj druha tunelova rura bola stavana s (technickymi) tazkostami (po odtazeni klenby doslo dokonca po prejazde vlaku k zavalu a na par mesiacov bola komplet premavka prerusena), takze toto asi jednoducha stavba nebude....
Reply

Ma178rek

3 Mar 2021
#21 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Trammat #20:
Ak bude 3 koĺaj smer DNV co má byť z Hl.St. tak by sa to dalo...
Viac OS/ReX ktoré by nekončili na Hlavnej ale pokračovali by ďalej, určite aj vlak v trase Petržalka-N.Mesto-Lamač-Stupava každú hodinu
Reply

Trammat

2 Mar 2021
#20 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: N/A #15:
Plán pekný, ale neviem, či by sa to na ten krátky úsek na trať 110 vedelo nakresliť a či by to vôbec bolo kde strčiť na hlst. Iba že by tie vlaky končili v Lamači, kde by bol nadväzný Os/REX. A to je ešte snaha o zvýšenie spojov po elektrifikácii SK úseku trate na Marchegg.
Reply

S499.1023

2 Mar 2021
#19 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: IBBI #14:
No to ani omylom!
Reply

Urbanway 2423

2 Mar 2021
#18 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: N/A #17:
Len, či by prešiel po všetkých uliciach.
Reply

N/A

2 Mar 2021
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #16:
Podľa môjho názoru by sa počas normálneho života (COVID off) uživil aj nejaký dvanásťmetrák.
Reply

Urbanway 2423

2 Mar 2021
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: N/A #15:
Stupava má v súčasnosti podľa mňa nedostačujúcu obsluhu, nejaký minibus by podľa mňa kľudne mohol po Stupave krúžiť.
Reply

N/A

2 Mar 2021
#15 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: S499.1023 #12:
No myslím si, že Stupava by už aj pomaly bola hodná na malú MHD s nadväznosťou na SADku, resp. regiovlak. Ale trasovanie by som videl asi tak, že trať by sa mimorúovňovo napájala na súčasný koridor v úseku Lamač - Lamačská brána, odtiaľ medzi OC Bory a OBI cez pole, pozdĺž Hodonínskej so zastávkou Podkerepušky, ďalej okolo Markízy ako sa ide dole ku mäsiarom, cez Čst. tankistov smer DNV, stočila by sa pri VOMS pred Stupavou - Mást...no je to už žiaľ dosť zastavané, ale vízia by to bola celkom ružová. 😎
Reply

IBBI

2 Mar 2021
#14 Rate positive 3 Rate negative 1
Reply on: S499.1023 #8:
"v zahraničí také trate, aké teraz chceme zachraňovať na Slovensku, zrušili už v päťdesiatych rokoch minulého storočia."

Hej, ale postavilo sa 3x tolko novych! Kdezeto tu sa co postavilo za poslednych 40 rokov??? Tak chcu chalani aspon zachranit to, co je (Zlate Moravce - Kozarovce) atd.
Reply

Urbanway 2423

2 Mar 2021
#13 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: N/A #11:
Kde by si situoval železničnú stanicu v Stupave, pretože ja na ňu veľmi miesto priamo v Stupave nevidím? Inak, by ale bolo to trasovanie dobré aj v tom, že by sme uľavili a zrýchlili cestu aj ZB. Úplne nerozumiem, ako myslíš tu Lamačskú bránu. Trať zo Stupavy by sa na 110 napojila pred stanicou Lamačská brána alebo za ňou (ten 1. prípad si veľmi neviem predstaviť)?
Reply

S499.1023

2 Mar 2021
#12 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: 810zssk #10:
Hlavne by musela viesť do Stupavy a nie do Mástu, inak by k nej museli ešte zaviesť MHD Stupava. Vedel by som si predstaviť trať vedúcu z Bratislavy cca. súbežne s I/2 a pripájajúcu sa na trať 110 niekde v Zohori alebo Schwimmersdonnerstagu.
Inak ale upozorňujem, že žiadna trať sa čistou osobkou neuživí, tak potom je otázka, kto by to dotoval,z čoho a či by to napríklad nemala byť skôr električková trať (nie v zmysle Pomalokrivodráhy ale v zmysle Stadtbahnu).
Reply Comment has been edited by the author.

N/A

2 Mar 2021
#11 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: 810zssk #10:
Vedel by som si predstaviť trať v úseku Stupava, Stupava Mást, Záhorská Bystrica, Podkerepušky, Lamačská brána. Pôvodné riešenie bolo situované s ohľadom na vtedajšie Rakúsko-Uhorsko...
Reply

810zssk

2 Mar 2021
#10 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: N/A #9:
Koľajová doprava do Stupavy rozhodne potrebná je, len je otázne či v tej pôvodnej podobe, teda ako dookola vedúca jednokoľajka napájajúca sa na preťaženú 110.
Reply

N/A

2 Mar 2021
#9 Rate positive 5 Rate negative 1
Reply on: S499.1023 #8:
Mne je jasné, že jednotlivé vlečky patria podnikom, "železnice" som označoval skôr tam, kde sa rušia železničné trate pre osobnú dopravu a nahradzujú sa autobusovou. Podľa môjho názoru mohla mať veľký potenciál aj železničná trať Stupava - Bratislava hl. st., ktorá by významne odľahčila cestnú dopravu v tomto úseku a rozšírila by železničnú sieť v rámci systému IDS BK, keďže Stupava sa stáva(stala) významným satelitom Bratislavy a príslušná dopravná obslužnosť je založená na prejazde autobusov po jednej ulici Stupavou. Rovnako treba spomenúť aj nekonečne diskutovanú trať do Komárna, ktorá už mala byť dávno zdvojkoľajnená, rovnako z dôvodu zvyšujúcich sa prepravných nárokov z juhovýchodného satelitu Bratislavy. Moje argumenty podporuje aj dlho plánovaná trať električiek do štvrte Bory, ktorá by nahradila autobusy na Agátovej ul. a zrýchlila by dochádzanie obyvateľov mesta zo západu do centra. Takto by mala vyzerať železničná (či už mimo, alebo mestská) infraštruktúra, prestupný uzol Lamačská brána - prestup z Os na električku - ekologická, rýchla a dopravnými zápchami neovplyvnená doprava.
Reply

S499.1023

2 Mar 2021
#8 Rate positive 5 Rate negative 2
Reply on: N/A #3:
Neviem, čo si predstavuješ pod takým pojmom "železnice", vlečky nie sú verejná infraštruktúra ale majetok podniku a neviem si predstaviť, ako by sa taká vlečka napr. DPB dnes rentovala, tá už je tam len zo šotodôvodov, aj tú modernú dlhú električku je dnes lepšie poslať na návese, kde sa ako Lü dá previezť v kuse a nemusí sa zmontovávať p ozložení z vagónov na dvore. Či očakávaš, že by sa tam kusovkou posielali žiarovky do blinkrov a Solvina? Kde konkrétne v zahraničí môžeme vidieť čo? Lebo realita je taká, že v zahraničí také trate, aké teraz chceme zachraňovať na Slovensku, zrušili už v päťdesiatych rokoch minulého storočia.
Reply

ufo

2 Mar 2021
#7 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: si #6:
😃 To by potom nemali robiť ŽSR a MD železničnú infraštruktúru každou rekonštrukciou koridorov menej a menej použiteľnú pre nákladnú dopravu...
Reply

si

2 Mar 2021
#6 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Viko #4:
na druhej strane, ked maju predstavitelia eu taku velku snahu kazdeho prudit kvoli ekologii, bolo by (aspon z mojho pohladu) rozumnejsie tahat vsetok naklad ktory sa da po zeleznici (nizsi valivy odpor a teda nizsie energeticke naklady na premiestnenie tony nakladu) a podla moznosti ak je zeleznica pod dratom, tak elektrickymi masinami idealne napajanymi (v nasich podmienkach) z atomovych elektrarni.... v takej podobe by ta doprava mala sancu mat najmensi negativny dosah na zivotne prostredie....
a teda este ako druhy dosledok, v dnesnej situacii pri preprave tovarov musi hranicu na masine prekrocit mensie mnozstvo ludi ako za volantami kamionov pri preprave rovnakeho mnozstva tovarov, nehovoriac o tom ze aj trasovanie pohybu tych ludi je v pripade zeleznice jednoduchsie.....
Reply

IBBI

2 Mar 2021
#5 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Viko #4:
Tak takto to hadam funguje v celom civilizovanom svete, nie? 😉 To nemoze byt dovod na NEprevadzkovanie, NErozsirovanie trati a NEpreferovanie vlakov pred kamionmi.
Reply