Close

Obratisko Kútiky

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (14 Apr 2020) (22/49)
Download item
Discussion post:
Location: Obratisko Kútiky
Date: 13.4.2020
Vehicle:
Gallery: 1st phase
Route:
Author: W.I.
Times viewed: 3666

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
guest

guest

16 Apr 2020
#10 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #9:
Žiaľ môj známy, dávny beusák, mi to už neobjasní. Ani 500+ tis. km mu nedalo večný život.
Ďakujem obšírne za vysvetlenie.
Reply
Ike

Ike

16 Apr 2020
#9 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: guest #7:
1. Ten chodník má šírku podľa príslušnej STN. Nie je to tranzitný chodník.

2. Predpokladaný účel zastávky je prestup na NAD. To znamená, že ak dôjde k stavu NAD, budú tu prestupovať kvantá ľudí.

3. Existuje predpoklad, že NAD by mohla byť realizovaná kĺbovým vozidlom, ktoré bude nízkopodlažné. Bolo by trestuhodné to nevyužiť.

4. Keď zastaví kĺbové (ale aj nekĺbové) vozidlo v zákrute, zadné dvere môžu byť aj meter vzdialené od nástupnej hrany (záleží od rázvoru, rejdu a samozrejme polomeru nástupišťa), to sa umocňuje pri kĺbovom. Treba si uvedomiť, že niektorí vodiči MHD sú možno horší ako vodiči osobákov a to, že poznáš 5 vodičov, ktorí zastavia na 5 mm k obrubníku, neznamená, že každý. Musíš použiť Paretov prístup a prispôsobiť to najhoršiemu z prvých 80 % vodičov.

5. Kĺbové vozidlo však potrebuje relatívne malý (ale potrebuje) priestor pre rovnú jazdu a krásne sa vyrovná. To umožní pristavenie všetkých dverí kĺbového autobusu na vzdialenosť kroku a menej od nástupištia.

6. Akékoľvek zmenšovanie polomeru obratiska ti zmenšuje dĺžku nástupišťa (vieš, že medzi obsahom kružnice a obvodom je vzťah)
a zvyšuje šancu, že ak vozidlo ostane v oblúku, budú zadné dvere ďalej od nástupištia (preto spomínam nástupište na Búdkovej pre L203).
Reply
S499.1023

S499.1023

16 Apr 2020
#8 Rate positive Rate negative
Reply on: guest #5:
Kde vidíš neslušnosť, expert na jazdu s kĺbovým vozidlom?
Reply
guest

guest

16 Apr 2020
#7 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #6:
Toto som nepochopil, ak to nemá byť irónia, že by sa skrátilo nástupište o 30m a zmenšil polomer oblúka cca o 1%.
Reply
Ike

Ike

16 Apr 2020
#6 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: guest #5:
1. Skrátil by si nástupište
2. Spôsobil by si ťažkosti pri pristavení vozidla k nástupišťu, hlavne vlek kĺbového vozidla (pozri sa napr. na Búdkovú).
Reply Comment has been edited by the author.
guest

guest

16 Apr 2020
#5 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #3:
S499, trošku slušnosti vo vyjadrovaní by sa zišlo... a nie len v tejto diskusii.
Ak je to potrebná šírka cesty tak cesta mohla byť kľudne o meter posunutá vľavo a nástupište mohlo byť širšie. Ak by posunu cesty bránil nejaký strom to by bolo iné. Žiaľ tu zbytočne padli stromy o obvodom cez 1 meter. Teraz po niektorých tam zostali pne.
Reply
Ma178rek

Ma178rek

16 Apr 2020
#4 Rate positive Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #1:
Tak tu budú chodiť busy možno raz za mesiac v prípade mimoriadností takže to stačí či??
Reply
S499.1023

S499.1023

16 Apr 2020
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: guest #2:
Tak špeciálne Teba by som tam poslal s kĺbákom, či by Ti tá šírka stačila...
Reply
guest

guest

15 Apr 2020
#2 Rate positive 1 Rate negative
Áno, hlavne že cesta má šírku na 1,5 BUSu...
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

14 Apr 2020
#1 Rate positive 2 Rate negative
Nie je to nástupište trochu úzke?
Reply