Close

#4940, route 84, Štefánikova ul.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (10 Sep 2019) (9/9)
Download item
Discussion post:
Location: Štefánikova ul.
Date: 10.9.2019
Vehicle: Mercedes-Benz CapaCity #4940
Gallery: Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity
Bus lanes
Route: 84
Author: imhd.sk, archive
Times viewed: 7385

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Viko

21 Sep 2019
#47 Rate positive 1 Rate negative 2
Reply on: IBBI #46:
Takže pre teba existuje len pešia zóna a autocentristické peklo? Nič iné? Potom jasné, že neexistuje vôľa poľudštiť mesto, keď je mienka takáto... 😕
Reply

IBBI

21 Sep 2019
#46 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: S499.1023 #45:
Presne taketo ulice ako si menoval, najdes aj vo Viedni, Brne, atd. Stefanikova je presne tento pripad a dalsou su napr. Palisady, Sancova. Proste tym magistralam sa uz nevyhnes, ak tam chces mat dopravu. Stefanikova je hlavny tah a tam to uz ine nebude. Ak tam chces mat druhu Obchodnu, butiky, chujoviny, vyluc automobilovu dopravu, nechaj tam len MHD a mozes si zasobovat 24/7 a nikomu nebudes s dodavkami zavadzat. Ina moznost nie je. Tu ulicu uz nerozsiris. A zeby tam ludia nechceli byvat - o to sa nebojim. Tvoje "ozivovanie" Stefanikovej by prinieslo logicky dalsie zasobovania, stojace auta vysadzajuce, nasadzajuce ludi z restik, atd. Tranzity nech ostanu tranzitmi a komercia/zabava nech ma zas svoje ulice, kde si navzajom nezavadzia s dopravou.
Reply

S499.1023

21 Sep 2019
#45 Rate positive Rate negative 2
Reply on: IBBI #36:
Bol si niekedy v Prahe? Chceš mať zo Štefánikovej Legerovu/Sokolskú (vulgo Magistrálu), kde v reprezentatívnych domoch nikto nechce bývať?
Reply

IBBI

21 Sep 2019
#44 Rate positive Rate negative
Reply on: Andy #42:
Poobede som siel na stanicu, cely cas volny pruh a presne ako stoji na fotke ten prvy autobus, stal nakladak a zasoboval tu Deliu. Rovno pred hranicou krizovatky. Pohodka. Samozrejme ze zrovna tam mal problem sa bus preradit do laveho pruhu.
Reply

lostrail

19 Sep 2019
#43 Rate positive Rate negative
Reply on: Andy #42:
*Fingers crossed*
Reply

Andy

18 Sep 2019
#42 Rate positive 1 Rate negative
Inak musím povedať, že už to vcelku začalo fungovať. Dnes bola v ľavom pruhu kolóna a BUS pruh bol voľný, len občas tadiaľ išlo nejaké auto.
Reply

Dispecer

18 Sep 2019
#41 Rate positive Rate negative
Reply on: lostrail #39:
Ten tvoj opis z Bordeaux mi pripomenul túto fotku z Strasbourg:
https://imhd.sk/transport/galeria-media/947/strasbourg/156953/Mercedes-Benz-Citaro-II-G-na-linke-G-ktorej-drviva-vacsina-trasy-vedie-v-buspruhoch-s-plnou-preferenciou
Reply

Viko

18 Sep 2019
#40 Rate positive 2 Rate negative 1
Reply on: IBBI #36:
Odporučil by som trocha sledovať, čo nás polstoročie moderny naučilo a kam sa svet medzičasom pohol.
Každá obytná ulica by mala byť živá, ak sa tam obyvatelia majú cítiť bezpečne, ak chceme aby tadiaľ radi prechádzali a trávili čas vo verejnom priestore, ak ich pobyt tam nemá mať negatívny vplyv na psychiku, ak majú mať k mestu vzťah atď.

Rolu tranzitných tepien majú hrať technické stavby, nie výstavné triedy s palácom na paláci. To, že v polke minulého storočia sme všetko nadizajnovali car-friendly spôsobom bez ohľadu na kvalitu života hádam nebude dôvodom, pre ktorý odmietneme čokoľvek upraviť v prospech ne-IAD zložiek života.
Reply

lostrail

18 Sep 2019
#39 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: IBBI #37:
Jedine fyzicky oddelit. Parkovacom sa mozu zriadit miesta na vykladku / nakladku a pripravit mapku, aby neboli zaskoceni, ked dostanu pokutu. Rampa je mozno overkill, ale ktovie, v tychto pomeroch by docasne mozno pomohla.

Akurat sa mi nedari najst priklad riesenia BUS pruhov v Bordeaux, ale tam to zobrali dost tvrdo. Jednak vyznacili stredove, t.j. lave pruhy, po druhe ich oddelili dokonca vyvysenym pasom zelene. Na zaciatku aj konci je samostatny semafor. Pravda, na Stefanikovej nie je tolko miesta, tam by sa zmestil mozno obrubnik alebo take tie zabrany ako na Strecne a na semafor na zaciatku pruhu by asi bolo treba nieco nove zapracovat do vyhlasky. Ale to fyzicke oddelenie v kombinacii s moznostou zaparkovat pre kurierov kus dalej si to asi pyta.

V kazdom pripade, ak by BUS pruhy boli lave a oddelene, to by si len autickari zavadzali navzajom. Problem by samozrejme nastal, co s cyklistami. Skola zivota by bola zuzit prave pruhy a cyklopruh dat s busom do laveho (na zaciatkoch a koncoch ulice nechat bus aj cyklistov s prednostou v jazde krizovat pravy pruh).
Ked kurier zablokuje cely prud aut, niekto ho uz s tou dodavkou odfoti a meskacov zavola.
Reply

tr3mp

18 Sep 2019
#38 Rate positive Rate negative
Reply on: IBBI #37:
Ja som išiel po Štefánikovej v pondelok ráno a mestskí policajti zastavovali autá, dokonca aj také, čo sa preradili z bus pruhu vľavo, keď ich zbadali. Tak včera už asi boli unavení 😁
Reply

IBBI

18 Sep 2019
#37 Rate positive 5 Rate negative
Chlapi - dnes rano som siel v 93 na stanicu. Zamerne som si sadol dopredu (zazrakom bolo volne), aby som videl dopredu na buspruh. VELMI lutujem, ze som to netocil mobilom! 😉
Par metrov za prechodom pri Gundulicke male nakladne auticko a vykladali cosi. Uz sme museli zastavit, aby sme sa preradili, lebo tam sli suvislo auta. Vodic sa zaradil nazad do buspruhu. Pred neho sa zaradili 2-3 auta, z ktorych 2 odbocovali na Spojnu. Zasa sme stali. Jedno auto slo v pohode v buspruhu dalej. Nasledne sa pred nas zaradilo dalsie auto, zaplo blikacky, dakto vystupoval a potom odislo. 😉 My sme stali za nim. Kym sme dosli na semafor pri SAVke, stali pred nami 3 osobne auta!!! Ale zlaty klinec pride teraz - cca ako stoji na tejto fotke na chodniku ta cierna Skodovka (mozno este kusok za nou) stali dvaja mestski policajti a kukali smerom na buspruh! 😃 NIKOHO nezastavili! Na keru p.. tam ti dvaja k... stali??? Na keru onu mesto plati tuto kretensku organizacou MESTSKA POLICIA? Nieze nemaju ziadnu autoritu, ale aj hovno robia!
Tolko moj dnesny poznatok z buspruhu na Stefanikovej.
Reply

IBBI

17 Sep 2019
#36 Rate positive 2 Rate negative 1
Reply on: S499.1023 #34:
A preco by mala byt Stefanikova ul. ziva? Na to mame ine ulice v centre mesta. Stefanikova je hlavne tranzitna ulica s obytnymi domami. Nemusia na kazdej ulici byt restiky a vecierky.
Reply

Ike

16 Sep 2019
#35 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #33:
Túto možnosť máme dokonca (keby sme boli v americkom sitkome, teraz by zaznel simulntánny výjav prekvapenia imaginárneho hľadiska a následne aplaus) aj v našej vyhláške 9/2009.
Reply

S499.1023

16 Sep 2019
#34 Rate positive 1 Rate negative 2
Reply on: jr1961 #31:
Tu je vidieť, kto je aký radikálny teoretik - tam žíadne ulice zozadu nie sú, tam je až po Firšnál vnútroblok, do ktorého symbolicky perniká jedine Čajkovského.
Áno, obchody by riešenie našli - zatvorili by alebo by sa odsťahovali inam s výsledkom ešte väčšej mŕtvolnosti Štefánikovej ulice.
Rozumné návrhy tu zazneli od iných.
Reply

S499.1023

16 Sep 2019
#33 Rate positive Rate negative
Reply on: ivanbuto #30:
Buspruh s časovým obmedzením je vo svete celkom bežná vec.
Reply

jr1961

15 Sep 2019
#32 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: yellowcaptcha #27:
Presne tak, 60 metrov nie je nič. Ak terba, v dodávke môžu mať ručný vozík, alebo z obchodu prídu s károu.
Reply

jr1961

15 Sep 2019
#31 Rate positive Rate negative 1
Reply on: S499.1023 #22:
Odpoveď je jednoduchá - nikde. Obchod, ktorý si nevyrieši zásobovanie niekde zo zadnej strany, jednoducho môže zavrieť. Vyzerá to radikálne, ale obchody by riešenie našli. Zatiaľ je to celé založené na tolerovanom porušovaní pravidiel.


Takže nech si dajú obchody vyhradiť parkovacie miesta na uliciach na zadnej strane a odtiaľ sa tovar dovezie na káre. Objemnejší tovar by mohol mať výnimku medzi 23:00 a 05:30 - za poplatok v buspruhu.
Reply

ivanbuto

14 Sep 2019
#30 Rate positive Rate negative
Reply on: yellowcaptcha #27:
V rámci parkovacej politiky predpokladám, že sa vyčlenia miesta napr. aj na Spojnej ul. Taktiež zastavenie v pravom pruhu na Štefánikovej v opačnom smere nie je problematické.
Mimo špičky by mohli zastaviť aj v buspruhu na niektorých úsekoch (ale už nie v blízkosti svetelnej križovatky), len si neviem predstaviť, ako by sa to ošetrilo dopravným značením.
Reply

lostrail

14 Sep 2019
#29 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #21:
Google ma zjavne niekedy "stastie" na zabery.
Reply

Miro

14 Sep 2019
#28 Rate positive Rate negative
Táto debata mi pripomenula, že som pred rokmi vo Viedni videl dodávku s nápisom "Kto dvakrát denne dováža čerstvé pečivo, musí občas zastať v druhom pruhu".
Reply