Close

#7524, route 8, Krížna ul.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (6 Oct 2018) (2/25)
Download item
Discussion post:
Location: Krížna ul.
Date: 6.10.2018
Vehicle: Škoda 30T ForCity Plus #7524
Gallery: Škoda 30T ForCity Plus
Route: 8
Author: CePo
Times viewed: 2823

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

S499.1023

22 Feb 2020
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: jr1961 #13:
Pletieš piate cez deviate.
Reply

jr1961

22 Feb 2020
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: pharel #12:
Ide o to, aby ostatní vodiči vedeli, ktorým smerom sa električka pohybuje. Normálne (t.j. všade vo svete) sa používajú biele a červené svetlá, len u nás niekto vymýšľa s tým, že cez deň červené svetlá netreba.

Obzvlášť na tejto výhybje je to dôležité, pretože je situovaná uprostred ulice.

Kedysi v 90. rokoch nariadil riaditeľ ženevského dopravného podniku použivanie svetiel 24/24 aj keď to dopravné predpisy nikdy nevyžadovali. Išlo o to, aby každý zaregistroval vozidlo MHD v pohybe. Takže keď tam zaviedli obojsmerné električky, tak s tým nebol žiaden problém.

Príbuzná téma: KT8D5N v Phahe majú na čelách biely pruh v oblúku, kým plvodné KT8D5 ich mali rovné (kým jazdili). Bolo to preto, aby protiidúci vodič vedel, akú električku stretáva, pretože jazdné vlastnosti neboli 100% identické.

Takže krátke zhrnutie: Riešime bezpečnosť električkovej dopravy.
Reply

pharel

15 Oct 2018
#12 Rate positive 1 Rate negative
A vy tu co riesite chlapci? Na co potrebujete vediet, ktorym smerom ide? Ked ide, tak snad vidite ktorym smerom, pokial stoji, je vam to na 2 veci a ked prechadza cez tento kalifornan tak vam to tiez moze byt jedno, kedze nezadahuje do cesty. A pokial to chcete vediet z fotky, tak jednoducho, nie je tam sofer 😃
Reply

Miro

15 Oct 2018
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: juraj.k #6:
Alebo na koniec vlaku dávať tabuľku, ako to stále robia napr. Maďari ja na vozidlách, ktoré majú koncové červené svetlá (ale len na železnici) - viď foto 50,52,57 tu:
https://vlaky.net/servis/galeria.asp?id=6877&sort=&page=2
Reply

Miro

15 Oct 2018
#10 Rate positive Rate negative
Reply on: Hrošo #5:
Tak na tejto fotke to práve zreteľné nie je, tie LED svetielka vyzerajú, ako keby svietili, aj keď sa vozidlo pohybuje smerom od nás.
Reply

S499.1023

14 Oct 2018
#9 Rate positive Rate negative
Reply on: mi.v #8:
To si budem musieť preštudovať, pretože mi to pripadá byť zmätočné - ako som už zmienil, označenie "P" /"Z", prípadne teda tá hviezda, neoznačovalo predný / zadný koniec vlaku ale len predný /zadný koniec HDV, ktorý mohol byť situovaný aj ako čelo vlaku, aj smerom k súprave a pochybujem, že by nejaký vedúci posunu zakaždým zisťoval, ako je HDV otočené, aby mu správne návestil priblížiť / vzdialiť,
Reply

mi.v

14 Oct 2018
#8 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #7:
Keď sa zrušilo P a Z, funkciu označenia prednej časti vlaku naďalej plnila červená hviezda na hnacích vozidlách až do r. 1962. Tá sa umiestňovala len na prednom čele, nie na obidvoch čelách.

Ďalšie podrobnosti uvádzajú diskutujúci pod článkom https://vlaky.net/zeleznice/spravy/7030-Nase-tema-Historicke-natery-vozidel-a-peticipe-hvezdy-na-celech-lokomotiv/

Aspoň jeden citát:

Taky bychom neměli zapomenout, že až do r. 1962 plnila hvězda na vozidlech nových trakcí návěstní funkci. Tehdejší návěstní předpis D1 neznal návěsti pro posun "Přiblížit" a "Vzdálit", ale "Vpřed" a "Vzad". U parní mašiny to bylo jasné, ale co s motorovými vozy? A tak hvězda až do r. 1962 označovala přední konec hnacího vozidla, zvlášť poté, kdy se na střešní světlomety vozidel nových trakcí přestaly montovat transparenty a na čela vozidel přestala psát písmena P a Z. Proto také HV bez hvězdy nesmělo opustit výtopnu/depo; v tomto ohledu byl "symbol vlády pracujících" postaven na roveň funkční píšťale/houkačce nebo zákonem předepsaným kotlovým armaturám a brzdové výstroji.
Reply

S499.1023

14 Oct 2018
#7 Rate positive Rate negative
Reply on: juraj.k #6:
Písmenká P a Z možno vidieť aj na Modrom Šípe (M274.001). Bola to reakcia na nástup motorových vozňov - parná lokomotíva má stanovište len jedno a predok od zadku väčšinou rozozná aj priemerný autista. Ale nepremiestňujú sa podľa smeru jazdy, v jednom smere sa proste ide zadným stanovišťom dopredu. Dnes sú miesto toho stanovištia číslované 1 a 2.
Reply

juraj.k

13 Oct 2018
#6 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Miro #3:
Magnetické ceduľky s nápismi "Predok" a "Zadok" ?
Reply

Hrošo

12 Oct 2018
#5 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Miro #3:
Je to celkom zreteľné. Vpredu svietia biele svetlá buď denného svietenia, alebo stretávacie. A vzadu cez deň nič a večer červené 🙂
Reply

david1

8 Oct 2018
#4 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: mirec240 #2:
Aha to je fotené z druhej strany Krížnej..
Reply

Miro

8 Oct 2018
#3 Rate positive 1 Rate negative
Tieto obojsmerné električky by mali mať nejaké výrazné označenie konca vlaku, aby sme vedeli, ktorým smerom ide 😉
Reply

mirec240

8 Oct 2018
#2 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: david1 #1:
Vodič sedel v druhej kabíne.
Reply

david1

8 Oct 2018
#1 Rate positive 1 Rate negative
Vodič si išiel sám odfotiť električku??
Reply