Close

#4214II, Vozovňa Petržalka

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (7 Dec 2016) (1/15)
Download item
Discussion post:
Location: Vozovňa Petržalka
Date: 31.3.2007
Vehicle: Karosa B 741 #4214II
Gallery: Karosa B 741
Route:
Author: Richard Hudec
Times viewed: 2082

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

dyspozytor

7 Dec 2016
#6 Rate positive Rate negative
Reply on: Rubber38 #5:
no šak toto?
Reply

Rubber38

7 Dec 2016
#5 Rate positive Rate negative
Reply on: dyspozytor #4:
Ich glorifikovaniu napomohlo jedine to, že boli namiesto Ikarusov vybrané na GO. Keď si napr. ešte v roku 2010 porovnal pôvodnú +-15ročnú Karosu a pôvodný Ikarus, tak to bol úplne iný vesmír. Možno okrem hluku z motorovej časti, tam Ikarus strácal
Reply

dyspozytor

7 Dec 2016
#4 Rate positive Rate negative
Popri Ikarusoch bola Karosa len škaredá a chudobná sestra? Dnešnému glorifikovaniu Karosy určite dopomohol produkt menom SOR, ktorý razom katapultoval Karosu in-memoriam do posvätného večného života ...?
Reply

2635

7 Dec 2016
#3 Rate positive Rate negative
Pre mňa sú to najlepšie autobusy aké kedy DPB mala, do doby kým DPB nenakúpil MB Capacity. Takže som rád, že ešte stále zopár kusov jazdí. ?
Reply

zlomok

7 Dec 2016
#2 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #1:
Dobré vozidlá v porovnaní s Ikarusmi 280, lebo boli tichšie a oproti Tambusom mali polstrované sedačky.

V Karosách sedenie nad 2. nápravou proti smeru jazdy bolo možno pre beznohých, tí s nohami ich museli strkať pod sedadlá oproti. Rovnako nad 3. nápravou pri 4. dverách nebolo miesto na nohy, trčali do priestoru schodov. Okrem toho mali Karosy suverénne najhoršie prechodové mechy ktoré stále vŕzgali a nepomohlo ani napatlanie vazelínou, od ktorej som si neraz v tých autobusoch zašpinil hlavu.

Najväčšia chyba bola v slabom ráme. Nepamätám si že by som u iných typov kĺbových autobusov videl ako sa bočnica voči podlahe hýbe 5 cm hore dolu pri kĺbe, pričom madlá pre držanie cestujúcich na seba prevzali aj nosnú funkciu, čoho dôkazom boli praskliny v obložení v mieste ich uchytenia do strechy. Neraz sa tie madlá ľúbili aj lámať. Jediný autobus ktorý je rovnako labilný v oblasti kĺbu je SOR NB 18. Niektoré kúsky sa už pozvoľna začínajú približovať Karosám.
Reply

Ike

7 Dec 2016
#1 Rate positive Rate negative
Na svoju dobu dobré vozidlá ? síce nemali klimatizáciu a neboli NP, ale z pohľadu sediaceho cestujúceho nemali konkurenciu.
Reply