Close

#7761, route 6, Námestie Slovenského národného povstania

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Search (29/39)
Download item
Discussion post:
Location: Námestie Slovenského národného povstania
Date: 1997
Vehicle: ČKD Tatra T3 #7761
Gallery: ČKD Tatra T3
Route: 6
Author: Peter Sirkovský
Times viewed: 6468

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

S499.1023

7 Feb 2025
#44 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Solider #41:
Asi "sa" nechcelo vykupovať. Nikdy som nechápal, prečo sa v Bratislave tak preferovali triangle, keď neboli ani schopní konzekventne vybaviť vozidlá zadným ovládaním. A na račianskej radiále premávali vtedy len K2, ktoré zadné ovládanie vôbec nemali (na tých pár najstarších K2, ktoré mali zadné ovládanie z výroby, som ho nikdy funkčné nezažil).
Reply

david11

7 Feb 2025
#43 Rate positive Rate negative
Reply on: Solider #41:
Šetrilo sa .. bolo treba urobiť výkup + väčší zárez do vinohradov
Reply

Ma178rek

6 Feb 2025
#42 Rate positive Rate negative
Reply on: Solider #41:
Predpokladám že chceli niečo ušetriť ... Ale v konečnom dôsledku neušetrili nič, keďže toto trianglove obratisko spôsobovalo časté nehody ...
Reply

Solider

6 Feb 2025
#41 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: S499.1023 #40:
Prečo vlastne slučka nevznikla hneď pri predĺžení trate?
Reply

S499.1023

6 Feb 2025
#40 Rate positive Rate negative
Reply on: Mhr1 #37:
A kde by tam bol, keď na tú šturcovú koľaj sa zmestilo akurát 2xT3 a ostalo tak 5 metrov? Presne na K2+T3. Inak tam vpredu smer Jur bolo miesta na prípadné predĺženie koľaje dosť, problém bol v nepredĺžiteľnosti tej výťažnej koľaje do vinohradov. Pôvodne chcel nejaký obhajca triangla vykupovať pozemky a ryť tam zárez, kým mu niekto nevysvetlil, že to sa už dá postaviť slučka (dvojkoľajná s predjazdnou koľajou podľa pražskej terminológie).
Reply Comment has been edited by the author.

Mhr1

6 Feb 2025
#39 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Andrej #38:
Miesto zjavne bolo, veď v súčasnosti sa tam nasťahovalo všetko. Ale už nebola potreba a Krasňany asi chceli konečne aj nejaké nové vozy. Alebo to tak len vyšlo, dnes už ťažko povedať...
Reply

Andrej

6 Feb 2025
#38 Rate positive Rate negative
Reply on: Mhr1 #37:
Inac pokial sme pri tejto teme, preco vlastne isli 7839-7846 do Krasnan? Na Juraku uz nebolo miesto?
Reply

Mhr1

6 Feb 2025
#37 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #34:
Tak tam bol od zavedenia dvojíc. Lebo K2 + 2xT3 sa nezmestila. Pamätám si, že posunovacia električka mala cúvaním vytlačiť pokazenú súpravu do slepej koľaje. Skrátka dôvod bola krátka koľaj. A pred dodávkou posledných T3 7835-7846 v Krasňanoch žiadne dvojice neboli, preto tam ani nejazdili, lebo nemalo čo. Až po tom, čo boli v Krasňanoch 4 dvojice T3, začalo sa o tom uvažovať, ale i tak jazdili 7839-7846 najprv na e-7.
Reply

upravovač fotiek

6 Feb 2025
#36 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #35:
Hej dáva to logiku. V dostatočnej vzdialenosti dať tú kontrolku, zakryť clonovu (aby si musel potiahnuť tak, že ju uvidíš), a nevidím problém.

Ináč dupláky tam jazdili fakt krátko než vybudovali obratisko.
Reply

S499.1023

6 Feb 2025
#35 Rate positive Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #31:
Však presne tak to blikátko aj fungovalo.
Reply

S499.1023

6 Feb 2025
#34 Rate positive Rate negative
Reply on: Mhr1 #32:
Nie, dvojice tam jazdili aj na triangel. A posunovací voz tam nebol od začiatku.
Reply

S499.1023

6 Feb 2025
#33 Rate positive Rate negative
Reply on: csepka_3 #30:
Nad blikátkom som sa vôbec nepozastavoval, proste som ťahal dopredu až kam sa dalo.
Reply

Mhr1

6 Feb 2025
#32 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #29:
Pokiaľ sa dobre pamätám, dvojice tam jazdili až po sprevádzkovaní slučky, dovtedy nie. A načo by tam bol býval ten posunovací voz? Lebo ak by bola dotlačená K2 a na konci už žiadna iná, ako by sa zmestili tlačiaca + tlačená? A nezmestili sa dve K2 ani na tú "hornú" koľaj, do ktorej sa cúvalo. A ak by už na odjazde nič nebolo, kto by si zacúval pre pokazený voz? Zmestila sa tam T3+K2. A nemám to od Šestinu! Komisárky sprevádzkovali v rovnakom čase, ako sa dokončili dodávky T3 7777-7834 a vyraďovali sa najstaršie T3. Tak tam hneď išla vyradená 7501 a po nej školská 8136, dnešná historická 275.
Reply

upravovač fotiek

6 Feb 2025
#31 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #28:
Počítadlo náprav? A načo? Najjednoduchšie by bolo dať vedľa koľaje značku, po ktorú musíš potiahnuť tak, aby si ju videl z boku (otočiť hlavu o 90° doľava). Ešte by som pochopil kontrolku prestavenia výhybky (že pružiny dotlačili jazyky späť), prakticky by si videl ako tá kontrolka poblikáva keď sa budeš na tú koľaj gúľať, ale počítať by si nič nemusel, len by si skontroloval že svieti než začneš cúvať. Proste by si potiahol po značku tak, že ju budeš mať pri ľavom ramene, pozrel kontrolku jazykov, prehodil reverz a cúval. Pre hyperaktívnych špekulantov by mohli byť značky "sólo" a "duplák" vzdialené 8,7 metra od seba. Sóla T3 a K2 by ťahali po "sólo", ak by sa tam náhodou vyskytli T3 sóla, tie pre istotu tiež. A ak by tam niekto vyglajzol sólo, tak by bol za najväčšieho blbca na svete. Značky by som osadil tak, aby posledné dvojkolie bolo aspoň pol metra za jazykmi. Keby niekto nevedel ako otočiť hlavou o 90°, tak nech je tam nejaká rezerva. Resp. by som kontrolku polohy výhybky zakryl tak, že aby si ju videl, tak by si musel potiahnuť dostatočne dopredu. Dať tam clonu, takže nejaké blikanie by si ani nevidel.
Reply Comment has been edited by the author.

csepka_3

6 Feb 2025
#30 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: S499.1023 #28:
Človeku sa však dodnes rozum pozastavuje, prečo vôbec bolo potrebné to blikátko. Keď si vedel, kam sa postaviť s čelom voza, tak si nemusel nič počítať. Povedzme si ale a ruku na srdce, iné vtákoviny sa v tej dobe vyparatili, mám pocit, že dnes majú ľudia väčší pud sebazáchovy. Ja keď si spomeniem, čo sme vymýšľali, tak sa ešte pozastavujem, že sme to vôbec prežili, dnes nepredstaviteľné!!!
Reply

S499.1023

6 Feb 2025
#29 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Mhr1 #22:
To ti "nakukal" Šestina? Ak by to nebolo neskoro v noci, nebol by to problém - siahla by si po to električka z odjazdovej vetvy. Nehovoriac o tom, že závad, kedy by celý dupliak nebol schopný jazdy vlastnou silou, bolo absolútne minimum. O nezmyselnosti argumentu svedčí aj to, že neskôr tam dupliaky jazdili a žiadne kolapsy s dotlačenými dupliakmi sa nestávali.
Reply

S499.1023

6 Feb 2025
#28 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #18:
Potom tam dupliaky pustili (rád som si brával súpravy na 11), potom tam R.I.P. Valika "tenjaksamenuje" vyglajzila, potom tam namontovali "počítadlo náprav" v podobe výhybkového návestidla po hrote, kde si vodič mal odpočítať počet bliknutí, ako dvojkolesia odtláčali jazyky. Proste nekonečná séria slepých uličiek.
Reply

Adam3

5 Feb 2025
#27 Rate positive Rate negative
Reply on: Andrej #24:
To je celkova schema trati, nie je z nej mozne odvodit jednotlive vyhybky a kolaje v obratiskach.
Reply

upravovač fotiek

5 Feb 2025
#26 Rate positive Rate negative
Reply on: Klawu #25:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/11379/Na-Stefanikovu-ul-by-sa-mohla-vratit-elektricka.html
Reply

Klawu

5 Feb 2025
#25 Rate positive Rate negative
Reply on: Andrej #24:
Škoda tej zrušenej el. trate na Štefánikovej ul.
Reply