Close

#14

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries › Buses › Škoda 706 RO (30/32)
Download item
Discussion post:
Location:
Date: 1950's
Vehicle: Škoda 706 RO #14
Gallery: Škoda 706 RO
95 years of buses in Bratislava (10 May 2022)
Route:
Author: Jäkl, collection
Times viewed: 2037

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Mhr1

11 May 2022
#10 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Ike #9:
No v čase existencie tohto autobusu ešte elektrifikovaná železnica v BA nebola.
Reply

Ike

11 May 2022
#9 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: Mhr1 #7:
A kde to teda je? Ja som si prešiel všetky relevantné stanice, ktoré boli elektrifikované a podobnú scenériu som nenašiel. Je to vôbec na Slovensku? Ono to trocha vyzerá ako Jaskáč, ale to je len zdanie.
Reply

Mhr1

11 May 2022
#8 Rate positive Rate negative
Ospravedlňujem sa za chybu, prvé boli Ikarusy 630.
Reply

Mhr1

11 May 2022
#7 Rate positive Rate negative
Bratislava mala PI a PJ. Pamätám si celú poznávaciu značku nášho prvého auta: PJ 87-92 (staropamäť...). Autobusy si už pamätám až po preznačení do radu BL. Vtedy mali vozy od cca 67 vyššie ŠPZ BL 14-67 až BL 15-00 (ev.č. 100). Ten autobus na snímke je podľa ev.č. 14 a typu čísla bratislavský, len čo robila tak ďaleko od "domova"? Zjavne zájazd. 14-ka vydržala najdlhšie spomedzi RO. Ja si ju pamätám ešte na a-23 (Šaf. nám. - Dulovo nám. - Račianske mýto - Mýtna - Štefanovičova - Hlavná stanica), ktorá bola posledná so sprievodcom a jazdili na nej prvé malé Ikarusy 620, ktoré vtedy ako jediné mali stanovisko sprievodcu + spomínaný RO 14. Na prvých RTO boli sprievodcovské stanoviská vtedy buďto demontované alebo nepoužiteľné. Pritom ešte autobusy RTO z roku 1967 (17, 19, 20...) stanovisko sprievodcu z výroby mali.
Reply

Ike

11 May 2022
#6 Rate positive Rate negative
Reply on: Miro #5:
To dáva zmysel. PI bolo pre západoslovenský kraj v Enigma-systéme, potom sa prešlo na okresný systém, kde SE bola Senica a keď sa presťahovali, už mali BL.
Reply

Miro

10 May 2022
#5 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Ike #1:
Moji rodičia mali od r. 1957 do r. 1968 Škodu 445 a na starých fotkách je ŠPZ PI a na novších SE. Pritom bydlisko nezmenili. Po presťahovaní do Bratislavy v r. 1966 auto dostalo ŠPZ BL.
https://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_445
Reply

Ike

10 May 2022
#4 Rate positive Rate negative 1
Reply on: N/A #2:
Keďže v diaľke je 110kV VN prechádzajúce ponad elektrifikovanú železnicu, šanca úspešne definovať miesto sa zvýšila z 1:1.000.000.000.000.000 na 1:100.000.000.000.000 😂 😂 😂

Edit: tých elektrifikovaných tratí 50. rokoch zase nebolo veľa. Ale BA to asi nebude, skôr Ružomberok, SNV, Poprad alebo LM.
Reply Comment has been edited by the author.

Urbanway 2423

10 May 2022
#3 Rate positive 1 Rate negative
Tieto špeciálne obruče mali všetky vozidlá, alebo len niektoré, napr. tie, čo jazdili na zájazdy?
Reply Comment has been edited by the author.

N/A

10 May 2022
#2 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Ike #1:
Mňa by zas zaujímalo, kde je to odfotené. Príde mi to ako nejaká podkolibská oblasť, ale asi sa mýlim.
Reply

Ike

10 May 2022
#1 Rate positive 1 Rate negative 1
zaujímavosť: špz NR boli v rokoch 1953 až 1960 vydávané pre nákladné vozidlá a autobusy registrované v meste Bratislava 🙂 Bolo to asi obdobie paranoje, kedy sa okresný systém nahradil takýmto neprehľadným sériovým a potom sa zaviedol ten, ktorý v podstate skončil v 2004.
Reply