Close

#41, route 7, Gaštanový hájik, ŽST Vinohrady

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Search (5/7)
Download item
Discussion post:
Location: Gaštanový hájik, ŽST Vinohrady
Date: 24.6.1971
Vehicle: BMEŽ #31 - 45 #41
Gallery: BMEŽ #31 - 45
Route: 7
Author: Jiří Čermák
Times viewed: 2263

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

26 Oct 2019
#8 Rate positive Rate negative 1
Reply on: david1 #7:
OK, ale tie súčasné kombinované stožiare s prevesmi od ŽST Vinohrady po Račko niekedy vzniknúť museli - veď ak mám správne info, pôvodne tam boli stredové stĺpy v osi trate, ešte betónové (ako aj inde v meste). A vraj v tom roku 1972 sa vybudovalo v zásade to, čo je na Račianskej dodnes - samozrejme okrem bodových výmen. Či je to blbosť? Doteraz mi ale nie je jasné, prečo sú niekde pätičáky a hneď vedľa bezpäticové a potom zase pätičáky... tak či to nesúvisí?

Ad #6: áno, tieto stožiare "tvaru F" boli podľa kolegu, experta na VO charakteristické pre Bratislavu a boli aj inde po meste - na Trnavskej ceste, Zlatých pieskoch (tam ešte zvyšky vidieť) a pod.
Reply
david1

david1

26 Oct 2019
#7 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: anbis #5:
Komplet sa to nikdy nemenilo. Iba vrchné výložníky už , len pre jedno svietidlo.
Menili sa vtedy , keď sa napr. posúvala vozovka alebo pre ich nevyhovujúci stav. V Gaštanovom sa menili pri poslednej reko obratiska v 1991. Doplnili sa stĺpy a svietidlá aj do obratiska.
Reply
Miro

Miro

26 Oct 2019
#6 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: david1 #4:
Ja si tieto stožiare pamätám z nábrežia L.Svobodu, kde sme bývali. Nejaký čas svietili všetky, potom polovica, potom zase polovica z tej polovice, atď., až nakoniec svietila myslím len jedna výbojka na každom druhom stĺpe.
Reply
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

25 Oct 2019
#5 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: david1 #3:
Vďaka za info, preto som tam radšej písal "zjavne". Nižšie sú ale aj tesne pri Račku a tiež pri Bielom kríži, inde sú vysoké. A vraj celá Račianska sa prerábala v roku 1972 podľa projektu z cca 1965. Vtedy sa údajne odstránili posledné staré trakčné stĺpy z osi trate a zriadili tieto nové kombinované. Tak ako to teda je? Robil sa v tom 1972 iba nejaký úsek?
Reply
david1

david1

25 Oct 2019
#4 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: S499.1023 #1:
Za mojej mladosti buď išlo spodné alebo vrchné. Oboje som málokedy videl svietiť. 🙂
Reply
david1

david1

25 Oct 2019
#3 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: anbis #2:
Tu boli vymenené. Trochu ďalej sú pôvodné.
Poznáš to podľa ich výšky. Pôvodné sú nižšie.
Reply
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

25 Oct 2019
#2 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: S499.1023 #1:
A v podstate zaujímavé je aj to, že tieto isté stožiare sú tam zjavne dodnes, iba s iným výložníkom.
Reply
S499.1023

S499.1023

25 Oct 2019
#1 Rate positive 1 Rate negative 1
To je krása, čo stĺp, to 1 kW v ortuti...
Reply