Close

#3332, route 29, Botanická ul.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Search (3/1020)
Download item
Discussion post:
Location: Botanická ul.
Date: 10.12.2025
Vehicle: Otokar Kent C 18,75 #3332
Gallery: Otokar Kent C 18,75
Construction of trolleybus track Patrónka - Riviéra (2025 - 2026)
Route: 29
Author: W.I.
Times viewed: 4902

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Viko

23 Dec 2025
#29 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: bobitwo #27:
Pri tom chodníku doslova nič nie je, prejde po ňom päť a pol človeka denne, nevidiaci tam majú ešte aj vodiaci pás. Ale jasné, Petržalku mesto málo kosí, tak malo naliať peniaze do zbytočnej prerábky funkčných stĺpov na funkčnom chodníku v Karlovke... Zbohom logika.
Reply

keks

23 Dec 2025
#28 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: bobitwo #25:
Ja som zaseknutý na tom istom... hovorí niekto, kto k akejkoľvek téme musí prilepiť sťažnosť na investíciu do historického priestoru a financie pre Petržalku (len akosi zabúda na investíciu do novej električkovej trate, ktorá asi bola zadarmo).
Ale veď okej, tak asi zrušme aj múzeá, aj tam sú len staré veci, miesto ktorých by mohli byť chodníky...

Tento chodník je plne funkčný. Medzi stĺpmi a trávnikom je dostatok miesta, nemusíš sa ničomu aktívne vyhýbať. Neviem, či si tadeto vôbec niekedy išiel, ale ja áno a nikdy nebol problém. Ani vyhnúť sa kočíku.
Navyše dokola s tebou súhlasím, že sa to malo urobiť pri rekonštrukcii radiály (čo tiež rád opomínaš), ale investovať znova do niečoho, čo funguje, len vyzerá zle, nie je múdre rozhodnutie.
Reply

bobitwo

22 Dec 2025
#27 Rate positive 2 Rate negative 2
Reply on: Brancibetar #26:
To je taký argument, ako keď niekto prerába kuchyňu a zariaďuje ju nanovo, minie na to 10 tisíc € a aj predtým je nespokojný s miestom, kde je sporák, ale nepresunie ho, lebo by musel presunúť aj digestror a natiahnuť potrubie od nového miesta digestora po pôvodnú dieru by ho stálo 200€. Ale máme zrekonštruovanú kuchyňu a sporák je stále na tom istom mieste a stále nám vadí, kde sa nachádza.

Alebo prerábaš kúpeľnu. Chceš si tam dať sušičku s pračkou, ale nedáš, lebo by si musel natiahnuť 2 nové hadice. Minieš tisíce €, dáš si tam sprchový kút, kachličky, luxusné skrinky ale tie 2 hadice nenatiahneš. A práčka so sušičkou ti budú strašiť v kuchyni.

Alebo ideš maľovať byt a nepáčia sa ti dvere a rámy dverí a o prah dverí vkuse zakopávaš. Vymaľuješ, kúpiš nové dvere, nový rám, ale prah necháš pôvodný.

Toto je dokonalý príklad rekonštruovania na slovenský spôsob. Načo niečo spraviť poriadne, nechajme tam niečo na píííp, ale tvárme sa, že sme to aspoň zrekonštruovali.

Za 5 rokov boli 2 šance to presunúť. Nie. Teraz to takto ostane najbližších 40 rokov, kým sa znova nebude rekonštruovať radiála. Načo použiť mozog. To predsa bolí.

Ako som nižšie napísal, celé sa to dalo vyriešiť aj teraz, nebolo treba ani na 1 minútu odstaviť električku. Ale áno, buďme spokojný, lebo aspoň trolejbusy idú, aj keď chodci to majú stále na p*ču.

Mimochodom, celá tá trasa sa robí už 5 mesiacov a stále to nie je hotové. A evidentne to nikoho netrápi. Pritom sa nič nepohlo, všetko je na pôvodnom mieste.

Tú trolejbusovú trať by si tam vedel dať aj vtedy, keď by tie stĺpy boli v chodníku. Len tak pre info.
Reply Comment has been edited by the author.

Brancibetar

22 Dec 2025
#26 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: bobitwo #21:
Mechcem ti moc kazit argument, ale na tej 3D mape ked sa pozries o stlp dozadu tak je v chodniku. Ale ano suhlasim ze je fakt blbost nechat tie stlpy v chodniku. Na druhej strane, lepsie stlpy v chodniku a Tbusova trat ako stlpy mimo chodnika bez nej.
Reply

bobitwo

22 Dec 2025
#25 Rate positive 3 Rate negative 1
Reply on: keks #22:
Vidím, že si zaseknutý stále na tom istom.
1/ mesto malo možnosť to spraviť pred 5 rokmi a zlepšiť pohodlie ľudí a nespravilo to
2/ malo možnosť to napraviť to tento rok a nespravilo to.
3/ nevyužilo 2 možnosti v priebehu 2 rokov zlepšiť situáciu a napraviť svoj omyl
4/ malo zmysel to robiť aj dnes. Lebo teraz, keď už tam osadili trolejové vedenie aj pre trolejbusy, tak sa toho najbližších cca 40 rokov, kým nepríde k ďalšej rekonštrukcii nikto nechytí.

Stĺp, čo ti trčí 1m do chodníka a treba ho obchádzať je estetická vada...

LCelá tá budova bola súkromný majetok.

Čo som dostal za tú budovu lekárne? Lepšie chodníky v Petržalke? Nie. Opravené cesty v Petržalke? Nie. Mám lacnejšiu MHD? Nie. Kosia mi trávniky 5x do roka ako v iných mestských častiach? Nie, stále len 2x. Čo tak zimná údržba? Tá zo strany mesta prakticky neexistuje. Magistrať maximálne tak prebehne Panónska, Dolnozemská a Einsteinova a koniec. Na chodníky kašle, ešte ani raz nedošlo odhrnúť chodník. Ale keď ho museli podľa zákona odhŕňať obyvatelia bytovky, tak ti chodili veselo dávať pokuty, že si neodhrnul. Čo dostali iný obyvatelia Bratislavy, čo nežijú v Starom meste výmenou za tú lekáreň. Neboj sa byť konkrétny. Za 13 rokov, sú naplánované investície do Starého mesta na 380 miliónov, pre zvyšok mesta na úrovni 20-25 miliónov za rovnaké obdobie.
Reply

bobitwo

22 Dec 2025
#24 Rate positive 2 Rate negative 2
Reply on: Ma178rek #23:
To že ho rozšírili ti nepomôže, lebo ti z neho zobrali viac ako ho rozšírili vďaka stĺpom. Či čakáš, že ľudia budú šaškovať a tancovať okolo stĺpov každých 26m či koľko? Nebudú. Takže máme tu len zhoršenie situácie oproti stavu predtým. Navyše máš tam teraz hluchý a nevyužitý priestor niekde na úrovni skoro 1,5m od obrubníka, lebo proste ľudia nebudú robiť slalom okolo tých stĺpov.
Reply

Ma178rek

22 Dec 2025
#23 Rate positive Rate negative
Reply on: bobitwo #21:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/248085/Roz%C5%A1irovanie-chodn%C3%ADka-na-Botanickej-po-tom-ako-boli-nov%C3%A9-sto%C5%BEiare-osaden%C3%A9-do-stredu-p%C3%B4vodn%C3%A9ho-%C3%BAzkeho-chodn%C3%ADka?ghp=Botanicka&ref=ba%2Fgaleria%3Fghp%3DBotanicka%26%2338%3Bp%3D3

Ono v rámci rekonštrukcie síce dali stĺpy sprosto ale aspoň rozšírili kus ten chodnik...

Ale stále nechápem načo tam hodili to zábradlie
Alebo dať tie stĺpy o cca pol metra smer ku svahu... Takto by vznikol možno široký chodník o šírke minimálne meter v celej dĺžke čo by bolo lepšie ako terajšie riešenie...

Ja viem že sú normy ale proste niektoré normy nedávajú moc logiku
Reply Comment has been edited by the author.

keks

22 Dec 2025
#22 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: bobitwo #19:
Presne, robilo sa to pred 5 rokmi. Mohlo (a malo) sa to urobiť inak, ale neurobilo. Nedáva zmysel to robiť dnes a vyhadzovať za to peniaze, keď chodník je dosť široký a vhodná cesta pre cyklistov je o 20 metrov vpravo (a 10 metrov vyššie) na konci nadchodu.
Tie stĺpy sú aktuálne len estetickou vadou.

Za tú lekáreň sme aspoň dostali nejakú historickú pamiatku, tu by sa peniaze vyhodili doslova len na PR primátora. Neverím, že práve ty by si na to nenadával ako prvý.
Reply

bobitwo

22 Dec 2025
#21 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Ma178rek #20:
Norma ti nepovoľuje, aby boli bližšie ako 50cm od hrany obrubníka. Odhadom majú v prieme možno aj 50cm tie stĺpy. Stále je to o tom, že ak už sa mesto tvári, že robí opatrenia pre ľudí a chce podporovať peších a cyklistov a že chce byť aj priateľské pre peších a cyklistov, toto by bola prestavba za minimálne peniaze navyše s maximálnym efektom pre chodcov a cyklistov. Jednoduchá zmena, z ktorej by si ako primátor vedel vytrieskať pekné PR body do ďalších volieb.

Toto je fotka Michalskej ulice z 1988 https://www.facebook.com/photo/?fbid=2044481623026365&set=gm.1289687819518312&idorvanity=201603201660118, v tom čase už to bola pešia zóna sa mi zdá, ale ostali tam chodníky a cesta, keďže ešte v 70. rokoch tam bola normálna cesta a nič sa tam nezmenilo. Porovnaj to zo súčasným stavom, keď obrubníky zmizli a máš to zarovnané v 1 výške. Jasne, povieš si že je to blbosť, ale v skutočnosti to pre peších malo obrovský efekt, pritom zarovnanie nebolo oveľa drahšie pri rekonštrukcii, ako keby tam nechali chodníky a tú cestu.
Alebo napríklad toto https://imhd.sk/ba/galeria-media/163607/Uzavretá-Štúrova-ulica-kvôli-podujatiu-Rozlúčka-s-letom?ghdo=2016-9-11&ghdd=2016-9-11&ref=ba%2Fgalerie%3F%26ghdo%3D20160911%26ghdd%3D20160911%3Fdfpi%3D11 bolo to len kvôli 1 podujatiu. Ale čo by sa stalo, by si nahradil ten asfalt okolo trate trávou? Hneď máš z toho iný pocit.

Toto je napríklad Botanická pred rekonštrukciou. A to som si všimol až teraz https://www.google.com/maps/place/Botanická+6197%2F35,+841+04+Karlova+Ves/@48.1482981,17.0696784,3a,75y,299.62h,89.35t/data=!3m8!1e1!3m6!1s95qAzXReFAMkgz09MqjTnQ!2e0!5s20120601T000000!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D0.6504498319690128%26panoid%3D95qAzXReFAMkgz09MqjTnQ%26yaw%3D299.61791274913753!7i13312!8i6656!4m6!3m5!1s0x476c8beabd78a06b:0x2df60f51edaff117!8m2!3d48.1480407!4d17.0682452!16s%2Fg%2F11pw3jw4_m?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MTIwOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D Stĺpy sú MIMO chodníka a oni ich v rámci rekonštrukcie osadili do chodníka. To je akože zlepšenie?
Reply

Ma178rek

22 Dec 2025
#20 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: bobitwo #19:
Ono by to bolo úplne pohode keby stĺpy môžu byť o 30cm bližšie k ceste... Zavádzali by iba na kraji chodníka... Ale nie nejak výrazne ..
Reply

bobitwo

22 Dec 2025
#19 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: keks #18:
Stĺpy na ktoré sa pozeráme sa menili počas rekonštrukcie Karlovesko-Dúbravskej radiály niekedy okolo roku 2020. Mohli sa úplne pohodlne posunúť mimo chodníka, električky vtedy aj tak nechodili, takže aký problém?

Máme rok 2025. Stĺpy na ktoré sa pozeráme mohli zatiaľ ostať na mieste a mimo chodníka by sa osadili nové stĺpy. Na ne by sa to potom po nociach prehodilo v čase, keď nejazdia električky. Je to zhruba 500m úsek, stĺpy sú od seba zhruba 26-27m, čo som meral cez Google maps. Ak som dobre rátal, ide o 17 stĺpov. Prvé električky odchádzajú o 4:30 zo zastávky Pri Kríži, posledné o polnoci. Takže máš 3h bezpečné okno, keď tam nič nejazdí. Za 3 hodiny snáď stihnú prehodiť laná na 3 stĺpoch. To máš 6 nočných 3hodinových nočných všetko prehodené. Dokonca ani nepotrebuješ meniť celé závesné lano, ale len časť medzi napínacou skrutkou a novým stĺpom. Ak nevieš, čo to je napínacia skrutka, vyzerá to nejak takto https://www.elektroantos.sk/napinacia-skrutka-hak-hak-10x120mm-3000n-fhh10120/ a vidíš ju aj na fotke. To je všetko. Potom vykopeš tie stĺpy, na ktoré sa pozeráme teraz na fotke a presunieš ich na tú časť, čo bude medzi Patrónkou, pôjde okolo ZOO a končí pri Botanickej. Nepotrebuješ ani 1 nový stĺp navyše (aj tak mám pocit, že tie na fotke sú ešte pôvodné stĺpy). A keďže tá druhá časť medzi Botanickou a Patrónkou začínali práce o cca mesiac neskôr, máš času dosť.

Čo je na tom také komplikované akože?
Reply

keks

22 Dec 2025
#18 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: bobitwo #17:
Stĺpy, na ktoré sa pozeráme na tejto fotke, o ktorej sa celý čas bavíme by sa nepresunuli tak ľahko.
Pretože tieto stĺpy sa nemenia, ostávajú rovnaké, aj keď chdoník sa rozkopal. Ale stĺpy ostali tie isté.
A tiež, keby ich dali preč, museli by komplet prevesiť vedenie pre električky, ktoré na týchto stĺpoch drží.

Prepáč, ale myslím, že keď na toto poukážem a ty sa rozhodneš to celé ignorovať a potom presunieš pozornosť na stĺpy na inej ulici, navyše s predslovom "čomu nechceš chápať?" tak to pôsoboí trochu... úboho? A keď navyse odignoruješ aj to, že bicyklom sa dá ísť aj po vedľajšej ulici, tak to le ukazuje, že už nemáš argument.
A že do toho znovu odverklíkuješ informáciu koľko stála lekáreň tomu nepomôže.
Reply

bobitwo

21 Dec 2025
#17 Rate positive 2 Rate negative 2
Reply on: keks #16:
Prosím ťa, čomu nechceš chápať?
1/ za tohto vedenia mesta sa rozkopával chodník a bola možnosť 2x presunúť stĺpy mimo skoro stredu chodníka, pretože momentálne máš medzi stĺpom a krajom chodníka 1m priestoru. Sám si napísal, že nie je veľmi využívaný, mohla z toho zmiešaná trasa pre cyklistov a chodcov. Presunutie stĺpov predstavovalo skoro žiadne nákladov. To isté platí aj pre časť cesty, čo smeruje okolo ZOO ku Kauflandu až po Patrónku. Minimálne náklady, keďže tie stĺpy sa dávajú tak či tak nové. Tie stĺpy tam tiež nechávajú medzi stĺpom a koncom chodníka cca 1m priestoru. Neprezentuje sa toto vedenie náhodou tým, že chce podporovať peších a cyklistov? Preto necháva stĺpy skoro v strede chodníka, kde ho z cca 2m zužujú na 1m.

2/ Lekáreň bola drahá. Má to stáť 30-40 miliónov. Magistrát na to, aby opravil chodníky v jeho správe tak, že odstráni starý asfalt a natiahne tam nový povrch v Petržalke, Ružinove, Novom Meste, Dúbravke a Karlovke potrebuje cca 3-4 milióny €. Magistrát sa tvári že nemá peniaze. Teraz sa opravovala Konventná v úseku medzi Kozou a Lýcejnou. 160m ulice. Nové inžinierske siete, nová dlažba na chodníky, nová cesta atď za 600 tisíc €. Áno, robí to MČ Staré mesto, ktoré na to dostalo navýšený rozpočet z Magistrátu. Kde na to zobral Magistrát peniaze? V Petržalke, ktorá dostala o 600 tisíc menej. Mimochodom, za cca 600 tisíc by magistrát v Petržalke vedel opraviť všetky chodníky v správe Magistrátu. Prečo sa to nedeje? Nie sú peniaze. Peniaze evidetne sú, ale len pre Staré mesto, ostatné mestské časti sa môžu ísť bodnúť.

3/ dal som si teraz námahu a prešmejdil investície do Starého mesta, ktoré sa udiali odkedy je vo vedení mesta Vallo a ktoré sú známe, že sa budú robiť a sú na ne aj pripravené penieze. Celková suma predstavuje okolo 380 miliónov € do Starého mesta. Pre ostatné mestské časti to predstavuje tých 20-25 miliónov.
Reply

keks

19 Dec 2025
#16 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: bobitwo #15:
Cyklotrasa idúca od mosta Lanfranconi, pokiaľ viem, vedie na nadchod, za ktorým sa dá tento úsek na bicykli úplne v pohode obísť.
Takže ak niekto nemá vyslovene potrebu na konci nadchodu zliez´t z bicykla a zniesť si ho zo schodov alebo výťahom a potom nutne ísť po chodníku, nemal by mať žiaden problém.

Čo sa týka lekárne, áno, bolo to drahé, ale je to historická pamiatka a do tých sa oplatí investovať vždy. A málokedy to býva malý balík peňazí.
Ale súhkasím, že by bolo fajn, keby mesto do svojho majetku investovalo vo všetkých MČ - aleby by im ho mala zveriť a následne navýšiť ich rozpočty.
Reply

bobitwo

18 Dec 2025
#15 Rate positive Rate negative
Reply on: keks #14:
Ten chodník má nejak cca 2,5m na šírku. čo som odmeral z Google maps. Nie som cyklofanatik, ale Most Lanfranconi a končí ti tam dosť významná cyklotrasa. Chápem, že nie každý je ochotný jazdiť tade bikom po ceste, lebo veľa áut. Keby tam tie stĺpy neboli, vedel by si z toho chodníka spraviť zmiešaný chodník pre chodcov a cyklistov, každý sme by tam mal cca 1m čistého voľného fleku (dávam bezpečný odstup od zábradlia 0,5m.). To by viedlo až k ulici Líščie údolie, alebo predtým k ulici Svrčia, a z nej potom na Líščie údolie, z ktorej by sa mohla stať napríklad bicyklová cesta, alebo iná úprava, aby sme tam zmestili 2x cyklopruh, ak by tam bolo dostať. Proste nejaká rozumná úprava. To by si ťahal cez M.Schneidera-Trnavského po Harmincovu. Vieš teda vytvoriť bez výrazných obmedzení veľmi pohodlnú a pomerne bezpečnú cyklotrasu , keďže Líščie údolie sú prevažne len rodinné domčeky a žiaden veľký tranzit. Potešíš ako cyklistov, tak aj domácich, lebo im ešte viac ukľudníš dopravu, magistrát si spraví PR, pozrite, krásna nová cyklotrasa, vhodné aj na prechádzky pre peších v dĺžke skoro 5km. Minimálne náklady. A teraz si predstav, že v podobnom duchu by si to potiahol popri diaľnici ako je chodník k ZOO až ku Kauflandu a nejak to tam pripojil rozumne Cestu mládeže. To máš dohromady nejakých cca 10km novej cyklotrasy, ktorá by si obľubu našla. Mimochodom, na tom chodníku od Botanickej k ZOO a odtiaľ ku Kauflanku na Patrónke je povolená jazda bicyklom po chodníku už teraz. Ale problémom sú tam zase stĺpy v chodníku, ktoré ti veľa zaberajú miesta. Tie stĺpy tak či tak meniť treba, tak ich presunieš. A teraz si mega chrumkavý primátor, lebo stĺpy nezavadzajú na chodníku, máš tam 10km cyklotrasy a bezpečnej a nezrušil si ani 1 pruh pre autá. Navyše si prepojil nábrežie s Lesoparkom a Dúbravkou a za smiešne peniaze, lebo si využil, čo už existuje.

Ja nemám nič proti Lekáreň u Salvátora. Ale v momente, keď ti magistrát hovorí, že nie sú peniaze a 2-3 krát do týždňa ti vypadáva verejné osvetlenie už 5-6 rokov (v mieste môjho bydliska), chodníky vyzerajú ako tankodrom a magistrát sa prezentuje, ako mu ide o chodcov a ty sa pozrieš, že na spomínanú lekáreň sa minie 30-40 miliónov € a úžitok z toho bude mať kto? Pár turistov? Pritom za tie peniaze si mohol opraviť chodníky pre zhruba 400 tisíc ľudí, čo žije v spomínaných mestských častiach, tak mi to príde ako výrazný nepomer toho, čo ja ako občan dostanem od mesta. Takže si skús sám odpovedať, či za súčasnej situácie mesta je to správne minutých 30-40 miliónov €. A nejde len o Lekáreň u Salvátora, ale investície Magistrátu do Starého mesta a jeho blízkeho okolia za posledných 8 rokov a čo je naplánované ešte na ďalšie roky presiahne 300 miliónov. Na zvyšný majetok mesta Magistrát v iných mestských častiach ten istý Magistrát minul a v rovnakom časovom horizonte plánuje minúť cca 20-25 miliónov. To mi rozhodne nepríde fér. A myslím, ani ostatným mestským častiam okrem Starého mesta. To sa sťažovať rozhodne nemôže.
Reply Comment has been edited by the author.

keks

18 Dec 2025
#14 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: bobitwo #13:
Veď ja sa nehádam, tie stĺpy sú ozaj odveci.
Ale je tam ten vodiaci pás, chodník je pomerne široký aj mimo tých stĺpov, pohodlne prejde aj kočík a ako sám uznávaš, pohyb je minimálny.
Takže mimo estetiky tie stĺpy nejaký problém nevytvárajú, takže nafukovať to do obrovských problémov kvôli nevidiacim je zbytočné.
A ja osobne by som si nerobil moc ilúzie, že keby tie stĺpy išli posúvať, tak by aspoň týždeň (a možno mesiac) nešli električky.

PS: to vážne tú lekáreň tak nenávidíš?
Reply

bobitwo

18 Dec 2025
#13 Rate positive 6 Rate negative
Reply on: keks #11:
Riešilo sa to aj pred rokmi, ešte pred rekonštrukciou električkovej trate, riešilo sa to aj počas rekonštrukcie električkovej trate čo bola niekedy 2019-2021, neviem presne už, že prečo sa tie stĺpy neposunú mimo chodníka. Teraz sa tu robí trolejové vedenie, rekonštruuje sa chodník, ktorý sa rozkopával a ukladali sa nové inžinierske siete a zase všetky stĺpy ostávajú v chodníku. Pritom žijeme v meste, ktoré o sebe hlása, že chceme aby chodec bol ten najviac. Kvôli ním sa prerábajú križovatky, stávajú retardéry atď... Ale nie. Boli 2 možnosti kedy sa veľmi ľahko s minimálnymi nákladmi navyše dali dať tie stĺpy mimo chodníka. Ale nie, ako to postavili niekedy v 60. rokoch či kedy, tak to bude aj najbližších 30 rokov. Čo na tom, že tam je minimálnych pohyb.

Stále počúvame už 8 rokov, že Magistrát chce vrátiť mesto chodcom. Ale ak si pozrieš, že kde sa niečo pre chodcov zlepšilo, tak skoro nikde. Max vtedy, keď sa obmedzujú autá, tak sa použije výhovorka chodec, či cyklista. V Petržalke sa napríklad ľudia už 20 rokov sťažujú, že chodníky sú v katastrofálnom stave, aj tie, čo patria magistrátu. Verejné osvetlenie raz svieti, raz nesvieti, nikdy nevieš. Prišli ľudia, že však nám opravte tie chodníky, chceme nový asfalt, nič iné. Nee, ani Bohovi. A ešte budeme odúvať na Petržalku, ako si dovoľuje opravovať chodníku po svojom a nie podľa mestského dizajn manuálu, na ktorý kašle aj samotný Magistrát. Magistrát na budovu Lekáreň u Salvátora minul už doteraz nejak 10-20 miliónov (je ťažké zistiť, koľko tam vlastne Magistrát minul peňazí) a ďalších 20 miliónov tam ešte pôjde. Za tie prachy mohli byť opravené všetky chodníky podľa dizajn manuálu v celej Petržalke, Ružinove, Novom Meste, Dúbravke a Karlovke. Ale načo. Máme sa predsa tešiť z tej budovy. Čo tam po chodníkoch a chodcoch.
Reply

Miro

18 Dec 2025
#12 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: keks #11:
Tie stĺpy sú umiestnené hlúpo, ale vedľa nich je vodiaci pás pre zrakovo postihnutých.
Reply

keks

18 Dec 2025
#11 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: tosomja #10:
Tie stĺpy tam takto hlúpo dali roky dozadu, prečo to toľko ľudí začína riešiť teraz?
Tie deti a ich rodičia s tým zjavne až taký problém nemajú, inak by sa dávno ozvali.
Navyše, je to bežne takmer prázdny chodník so statickými stĺpami, ktorý deti po pár prejdeniach spoznajú. Inak by nesmeli ísť naozaj nikdy nikam.

Takže áno, tie stĺpy sú umiestnené extrémne hlúpo, ale robiť z toho kovbojku, kde by mali slepé deti mrieť snáď na dennom poriadku je asi trochu odveci.
Reply

tosomja

18 Dec 2025
#10 Rate positive 4 Rate negative 2
Lenže toto je naozaj vážny problém.Ide o chodník priamo k škole pre zrakovo postihnuté deti.
Môže sa tu tváriť Vallo a celé PS ako dbajú na inklúzou a bezpečnosť detí, keď takto priamo ignorujú bezpečnosť slepých detí. Vlastne, čo tam po nich, rieši sa len bezpečnosť detí pri škole kde bude chodiť Vallov syn (Mudroňova ZŠ).
Reply