Close

Janíkov dvor, zastávka Južné mesto

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Search (2/2857)
Download item
Discussion post:
Location: Janíkov dvor; zastávka Južné mesto
Date: 1.12.2025
Vehicle:
Gallery: Shelters
Route:
Author: W.I.
Times viewed: 1522

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

shaggy

9 Dec 2025
#17 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: 6503 #16:
Je odtiaľ najlepší výhlad na vznikajúcu zástavku na moste, aj na halu - PR fotky tak budú môcť robiť aj za zlého počasia a nezmoknú.
Reply

6503

8 Dec 2025
#16 Rate positive Rate negative
No a teda vieme oficialne na co tam bude ten pristresok?
Reply

Cancer

8 Dec 2025
#15 Rate positive Rate negative
Reply on: Solider #14:
Áno, a presun po rovine za použitia vlastných síl je menej fyzicky náročný ako presun za použitia vlastných síl keď musíš prekonávať výškový rozdiel.
Reply

Solider

8 Dec 2025
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: Cancer #9:
A okrem toho by si musel absolvovať cestu cez nástupište, prepojovacie chodby a terminál.
Reply

si

8 Dec 2025
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: Mhr1 #12:
iste, ale ked si precitas aktualne prispevky v dispecerskom fore kde sa spominaju uz teraz pre cestnu dopravu nepriepustne krizovatky s elektrickou (a to sme na 2.5 minutovom intervale).... a po tych cestach premavaju okrem aut aj autobusy, kedze v bratislave sa nieco ako siet (kolajovu) vybudovat na rozdiel od prahy akosi nezvladlo (a ani nie je vidno nejaku viziu v tomto smere od kompetentnych); ci snad ocakavas ze roztnes dopravne petrzalku na 2 polovice medzi ktorymi sa autom nebudes vediet dostat (ak uvazujes zakazanie cestnej dopravy) ? aj ked je fakt ze pri sucasnom mestskom vedeni aj takato blbost moze vyvstat.... len sa potom zas budu cudovat preco su tie dve obklukove/objazdne cesty ktore elektricku krizhu mimourovnovo este upchatejsie, ked na ne narvu celu vnutrosidliskovu dopravu....
Reply Comment has been edited by the author.

Mhr1

8 Dec 2025
#12 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: si #11:
Opäť musím ukázať na Prahu. Do križovatky Anděl vchádzajú z jednoho smeru električky z Plzeňskej a od Radlíc v hustote 52,5 spojov za hodinu, v smere od Smíchovského nádraží 30 spojov za hodinu a z každého smeru sa potom vetvia, tie prvé rovno a doľava a tie druhé rovno a doprava. V opačnom smere zrkadlovo, celkovo touto križovatkou v oboch smeroch prechádza v špičke 165 spojov za hodinu! Interval 22 sekúnd! Autá sú z tejto křižovatky vylúčené, semafóry tu nie sú a jazdí sa bez zdržania. Viem, že sa to nedá otrocky aplikovať na všetky křižovatky, ale každopádne jazda na dohľad s intervalom i menej ako minúta je možná. Na križovatke Špejchar, ktorá je semafórová i s autami, jazdí 60 spojov za hodinu, v oboch smeroch teda 120 spojov, nejaká električka každých 30 sekúnd, na koľajovom trojuholníku sa používajú všetky tri smery! Tak nepoukazujte na to, že sa to nedá.
Reply

si

8 Dec 2025
#11 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: Mhr1 #10:
pokial by si ale uvazoval polozapusteny varient s mimourovnovymi krizeniami a zaroven uz aj trat okolo eurovei, nebol by problem mat na petrzalskej radiale interval medzi spojmi minutu... (pretoze prvy kolizny bod by bol uz za rozvetvenim a ak doriesis preklad....)
v sucasnom usporiadani nerealne a nejake zvysovanie prepravnej kapacity bude mozne len kapacitnejsimi vozidlami/supravami....
Reply

Mhr1

8 Dec 2025
#10 Rate positive 4 Rate negative 1
Reply on: Cancer #9:
V minulosti ani v metre nebývali eskalátory. Aj v Prahe či Londýne sa bezbariérovosť ešte len dorába tam kde nebola už od začiatku, ako je to pri nových staniciach. A z podchodov na úroveň ulice ešte nie sú všade eskalátory či výťahy, na mnohých miestach v Prahe treba stále šliapať po schodoch.
Celkovo k problematike električky, v úrovni terénu ako to je, alebo zapustená (keď už tam tá jama bola) s mimoúrovňovými križovatkami sa nedá jednoznačne rozhodnúť. Ak funguje preferencia, je jazda električkou bezproblémová a bezbariérová, "user friendly" a samozrejme lacnejšia.
Ak by sa presadil (polo)zapustený variant s mimoúrovňovým krížením, boli by síce križovania s vozovkami bezkolízne, zato by boli všade potrebné schody + eskalátory alebo schody + výťahy. Lebo zastávky električky v Petržalke (okrem Gessayovej) sú zároveň prestupné body na autobusy. Eskalátory by museli byť zastrešené. Takže keď si predstavíme cenu za výstavbu, cenu za prevádzku a údržbu pri bratislavskom vandalizme, tak vôbec nie je isté, či by tie bezkolízne križovania za to stáli.
Reply

Cancer

8 Dec 2025
#9 Rate positive 2 Rate negative 1
Reply on: Solider #8:
Ak by tam bola zastávka metra boli by tam eskalátory a výťahy.
Reply

Solider

8 Dec 2025
#8 Rate positive 6 Rate negative 1
Reply on: PotPalo #7:
Mne to ako fail nepripadá. Zase nerobme z ľudí idiotov, že si nevedia vyjsť po schodoch. Ak by tam bola zastávka metra, tak by si cestujúci tiež musel absolvovať cestu nahor.
Reply

PotPalo

7 Dec 2025
#7 Rate positive 2 Rate negative 4
Mne ako fail pripadá, že sa ľudia budú trepať pre prestup na autobus tam hore. V plánoch sú odbočky z Panónskej cesty, takže by po nich autobusy mohli zájsť sem dolu, a potom sa vrátiť späť. Kľudne mohla byť združená zastávka pod nadjazdom.
Reply

Max

1 Dec 2025
#6 Rate positive 6 Rate negative
Tak ja neviem. Príde mi to celkom ako fail - vzhľadom na to, že na zastávke Farského smer juh prístrešok nie je...
Reply

Solider

1 Dec 2025
#5 Rate positive 11 Rate negative
Reply on: triskaidekafobia #2:
Alebo socky a ožrani, čo ich vodiči vyhodia z električky na konečnej zastávke.
Reply

Petto

1 Dec 2025
#4 Rate positive 2 Rate negative
Predpriprava na dalsie generacie ? Kedze papierovo ludia rastu kazdym rokom a zvysuje sa priemerna vyska ?😃
Reply

pharel

1 Dec 2025
#3 Rate positive 15 Rate negative
A na Farskeho smer Juzne Mesto nie je nic. Keby tu nebol ten nadjazd Panonskej cesty, tak by to bolo fajn pri dazdi aby sa ludia pri vystupeni z eliny skryly kym sa rozhodnu ist do Slnecnic, preckat silny dazd. Ale to mozu aktualne popod nadjazdom 😉 takze pre mna zbytocny pristresok.
Reply

triskaidekafobia

1 Dec 2025
#2 Rate positive 19 Rate negative
Reply on: MatejBA #1:
Šotouši pri fotografovaní v nepriaznivých podmienkach.
Reply

MatejBA

1 Dec 2025
#1 Rate positive 17 Rate negative
OK, preco? Aka linka bude zastavovat na vystupnej zastavke, na ktoru by ludia cakali?
Reply