Close

Route 3, Račianska ulica, zastávka Ursínyho

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Search (1/1)
Download item
Discussion post:
Location: Račianska ulica; zastávka Ursínyho
Date: 5.11.2025
Vehicle:
Gallery: Škoda 30T ForCity Plus
Route: 3
Author: mirec240
Times viewed: 2004

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

bobitwo

16 Nov 2025
#24 Rate positive Rate negative
Reply on: Miro #23:
Osobne mám 193cm, 100kg, chodím roky do fitka, drepujem so 120kg a podobne. Ale aj ja by som mal problém tých ľudí odlačiť. Ak by som sa do toho poriadne oprel, tak na 100% tam niekto príde k úrazu. Čo znamená problém pre mňa.
Reply

Miro

16 Nov 2025
#23 Rate positive Rate negative
Reply on: bobitwo #21:
Tak toto si pamätám z Leningradu r. 1979. Tam bolo nutné tých zavadzačov fyzicky odtlačiť, a to pri nástupe aj pri výstupe. Inak to nešlo.
Reply

kecho

16 Nov 2025
#22 Rate positive Rate negative
Reply on: johnnyjanko #2:
Taka 113 rano z Vorosilovovej na Stary most Cervenej armady bola tiez chutovka 🙂 Toto je poloprazdna elina...
Reply

bobitwo

16 Nov 2025
#21 Rate positive Rate negative
Reply on: andy27 #20:
Nepomáha ani to. Hlavne keď sa potrebuješ dostať dovnútra a nemôžeš, lebo okolie dverí narvané a spoj už zvoní, že zatvára dvere. Kopa ľudí sa nepohne ani o 1mm, oni cestujú a zvyšok ich netrápi.
Reply

andy27

16 Nov 2025
#20 Rate positive Rate negative
Reply on: bobitwo #19:
Stačí výzvu dostatočne dlho opakovať.
Reply

bobitwo

15 Nov 2025
#19 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: jozin #18:
Kopa ľudí to zvládne, vyzvať tých ľudí. Ale koľkokrát sa stane, že blokovač to má na háku.
Reply

jozin

15 Nov 2025
#18 Rate positive 2 Rate negative
A dalsia skupina ludi nedokaze otvorit usta a takychto blokovacov vyzvat, aby sa posunuli dalej do vozidla ... 😠
Reply

Ma178rek

15 Nov 2025
#17 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Ari #16:
Bohužiaľ ľudia sú takí...
To isté máš aj v autobusoch hlavne prímestských kde sa ľudia postavia k zadným dverám a ďalej sa neposunú a vpredu tlačenica a vzadu voľno
Reply

Ari

15 Nov 2025
#16 Rate positive 1 Rate negative 1
Sú takí debilkovia, ktorí stále stoja v dverách, aj keď cestujú 10 zastávok.
Reply

david11

14 Nov 2025
#15 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Ma178rek #13:
L59 bola roky osekaná kvôli zápcham do 6:55 smer Petržalka. No poobede to bola samozrejme rýchlejšia voľba smer Pánty či koniec Rače.
Reply

S499.1023

14 Nov 2025
#14 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: Miro #4:
To sa zvyklo riešiť cestou oproti. Ale to narážalo na to, že študent musel prekonať svoju základnú vrodenú vlastnosť - odchádzať z intráku v poslednej možnej chvíli.
Reply

Ma178rek

14 Nov 2025
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: david11 #12:
Račianska je roky poddimenzovaná
Veľmi vysoký prísun cestujúcich z regionálnych autobusov, vlakov a internátu Mladá Garda...
Žiadna iná radiála nemá toľko pomimo cestujúcich ... Keďže Vajnorská a Ružinovská berú iba regionálne autobusy navyše ...
Lebo v Rači stačí interval mimo špičky aký je ale v špičke je to o hubu ... A nepomohla by tomu ani linka 59 ... Aj keď v niektorých vašich mohla byť zaujímavejšia voľba
Reply

david11

14 Nov 2025
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #10:
Komentár sa netýkal tejto fotky. Dával som pár dní jednu a tam stáli ľudia na schodoch v T6. Od Gardy to nepoberalo vôbec ľudí.
Reply

mirec240

13 Nov 2025
#11 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #10:
Fotografia v tomto prípade ani tak nepoukazuje na nedostatočnú kapacitu (ktorá na Račianskej je, ale skôr v iných časoch), ale na to, čo tu už bolo spomenuté. Tento problém tu už v minulosti bol riešený v komentároch k fotke: https://imhd.sk/ba/galeria-media/227064/ Množstvo ľudí vystupuje na zastávke Račianske mýto, takže na tých pár zastávok nechcú ísť ďalej od dverí, aby sa potom nemuseli predierať k východu. Záleži to ale aj od konkrétneho spoja - táto 30T išla načas, ale električka, ktorá šla ako druhá v poradí po tejto, ktorá je na fotke, meškala 3 minúty a bola naplnená viac.

Podľa informácií, ktoré som dostal, bol tento spoj z momente odfotografovania zaplnený približne len na 60% (z celkovej kapacity vozidla), avšak situácia pri všetkých dverách vyzerala podobne. Ja som skor ten druhý prípad cestujúceho (ale nesťažujem sa), ktorý keď vidí stáť množstvo ľudí pri dverách alebo úplne plné vozidlo, radšej počká na ďalší spoj (platí najmä pre 83/84 poobede smer Dúbravka, ráno chodievam v časoch, keď už toľko ľudí necestuje) alebo ide pešo (v prípade zastávky Ursínyho by som určite využíval peší presun na Račianske mýto, ak by nebolo vyslovene nepriaznivé počasie).

Stav, keď sú ľudia natlačení vo vozidle takým spôsobom, že sa nedajú poriadne zavrieť dvere, by rozhodne (v dnešnej dobe) nemal nastať za bežných okolností, maximálne pri mimoriadnostiach, keď nie je možné zabezpečiť dostatok kapacitných vozidiel (ak teda chceme, aby ľudia využívali verejnú dopravu...)
Reply

upravovač fotiek

13 Nov 2025
#10 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Viko #9:
Rovnaký problém majú staré "strieborné šípy" typu U aj novšie vozy "V" metra vo Viedni. Pri dverách sa to "kopí". Nové vozne typu "X" to do veľkej miery riešia, ale stále, a dovolím si to potvrdiť na základe osobnej skúsenosti na linke U2, záleží od ochoty substrátu "sa sardinkovať", hoci 30T nemajú pri dverách také "steny". Ale to, čo vidím na tejto fotke, by mi teda rozhodne nebránilo sa do toho vozidla tlačiť. Hoci v prípade U2 vo Viedni to nemusím (lebo nastupujem v stanici, kde to ešte nie je také zlé), potvrdzujem, že časť cestujúcich (a nie je ich málo), nezdieľa moju ochotu sa tlačiť a radšej si počká na ďalšiu súpravu. Lenže keď nie sú ochotní sa potlačiť na jednu-dve stanice, tak nech sa nesťažujú. Ja si pamätám tlačenicu, že skladacie dvere ostali zaseknuté. To, čo vidím na tejto fotke, je oproti tomu nič.
Reply

Viko

13 Nov 2025
#9 Rate positive 8 Rate negative
Reply on: bobitwo #8:
Ono je to hlavne spôsobené tým, že nové vozidlá sú veľmi málo priechodné. Zostane guča okolo dverí a uličky šírky jedného človeka sú poloprázdne (lebo ak by sa niekto zo stredu uličky mal vysúkať cez ostatných v uličke a cez guču, je to program na dve minúty).

Staršie busy mali iné usporiadanie interiéru a teda stojaci sa tam vedeli lepšie uložiť.
Reply

bobitwo

13 Nov 2025
#8 Rate positive 10 Rate negative
Priamo do do voza nevidno, takže ťažko hodnotiť, ako to je plné, ale nevyzerá to na to, že by to bolo veľmi plné.

Nie raz sa mi stalo, že som sa nezmestil do poloprázdneho vozidla, lebo všetci natlačený vo dverách a nikto nechcel pustiť ľudí ďalej do vozidla. Kľudne to môže byť aj táto alternatíva.
Reply

Miro

13 Nov 2025
#7 Rate positive Rate negative
Neviem, kedy bola presne urobená táto fotografia, ale ja si takéto jazdenie ešte pamätám:
https://www.webumenia.sk/dielo/nahlad/SVK:SNG.UP-DK_4747/800
Reply

upravovač fotiek

13 Nov 2025
#6 Rate positive 9 Rate negative
Reply on: david11 #3:
Možno to bude tým, že dnes už ľudia nie sú takí ochotní sa tlačiť, alebo sa tlačiť už nevedia. Vedenie mesta sa snaží aby túto dovednosť znovu získali
Reply Comment has been edited by the author.

birch

13 Nov 2025
#5 Rate positive 9 Rate negative
Reply on: johnnyjanko #2:
Alebo kto si pamätá vozidlovú krízu v 10. rokoch milénia a kinderko normálne na poradí L93? 😃
Reply