Close

Obchodná ul.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Search (2/373)
Download item
Discussion post:
Location: Obchodná ul.
Date: 17.10.2025
Vehicle:
Gallery: Tracks › Tramway tracks in city center
Route:
Author: W.I.
Times viewed: 3071

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

andy27

23 Dec 2025
#20 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Solider #19:
Odporúčané hrúbky žulovej dlažby:

Pre chodníky a ľahkú premávku: minimálne 6–8 cm.

Pre príležitý vjazd ľahkých vozidiel (napr. garáže, vjazdy): 8–10 cm.

Pre ulice s občasnou dopravou, trhoviská alebo záchranné vozidlá: minimálne 10 cm.


Pre cesty a ulice s pravidelnou motorovou dopravou (vrátane nákladných vozidiel): minimálne 12 cm

Dlažba na obrázku má zrejme 6cm ak vôbec.
Reply

Solider

23 Dec 2025
#19 Rate positive Rate negative
Reply on: andy27 #17:
Toto vôbec nie je tenká dlažba a myslíš, že v západnej Európe majú všetky žulové dlažby 20 centimetrovú hrúbku? Prečo to tam nie je všetko rozdrbané?
Reply

Solider

23 Dec 2025
#18 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Viko #16:
Dlažba na pešej zóne je zle zhotovená, ale ak by bola priebežne opravovaná, tak by k takému poškodeniu nedošlo a to ani pri prevádzke ťažších nákladných vozidiel. Rovnako ako tu. Tu sa nikdy nič neopravuje, nechá sa to zničiť a potom sa lamentuje rukami, že ako to, veď to nie je na to stavané. Východoeurópsky prístup k priebežnej údržbe je vždy fascinujúci.
Reply

andy27

23 Dec 2025
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #16:
presne tak, tenká dlažba je na chodníky, na cesty patrí hrubšia. okrem toho, že nepraskne, tak sa aj tak ľahko neuvoľní, pokiaľ bol pri pokládke dodržaný technologický postup a správne spravený podklad.
Reply

Viko

22 Dec 2025
#16 Rate positive 6 Rate negative
Reply on: Solider #15:
Aha, čiže uvoľnenú a popraskanú dlažbu na pešej zóne, ktorú tiež ikskrát opravovali, betónovali, lepili, menili... tiež rozvibrovali neexistujúce električky? Nie je to čírou náhodou o tom, že tieto tenké dlažby sa vôbec nehodia na jazdenie nákladných áut?
Reply

Solider

22 Dec 2025
#15 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #14:
Veď to spolu súvisí. Hádam si nemyslíš, že smetiari budú chodiť vysýpyať smetiaky pešo alebo na električke.
Reply

upravovač fotiek

22 Dec 2025
#14 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: Solider #13:
Od vibrácií električiek dlžaba aj popraskala, že?
Reply Comment has been edited by the author.

Solider

22 Dec 2025
#13 Rate positive 2 Rate negative 3
Reply on: upravovač fotiek #2:
Normálne je uvoľnená od vibrácií prechádzajúcich električiek. Ale to treba priebežne opravovať. Nie sa čudovať, že to nevydržalo sto rokov bez opravy, keď to je len pokladané na štrkový podklad bez škárovania cementom, navyše v svahu, keď sa to ešte pri ďažďoch postupne vymýva.
Reply

lostrail

22 Dec 2025
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: KuraciKebab #9:
To by chcelo update ;-P. Opa Balkan style.
Reply

S499.1023

22 Dec 2025
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #8:
Jaj ty myslíš najplesnivšiu trať v BA, tak to hej.
Reply

upravovač fotiek

21 Dec 2025
#10 Rate positive Rate negative
Reply on: KuraciKebab #9:
Asfalt? To vážne?!
Reply

KuraciKebab

21 Dec 2025
#9 Rate positive Rate negative
Dnes už je na mieste tejto fotky vyliaty asfalt, bol tu teda skorej tento post alebo tam asfalt 🤔
Reply

upravovač fotiek

21 Dec 2025
#8 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: S499.1023 #7:
Myslím krátky úsek od Vajnorskej k stanici Nové Mesto. Nie Ružinovskú. Trať na Tomášikovej je z roku 1973, sú tam drevené pražce, viď fotka z obraitska:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/332383/

Očakávam, na že Tomášikovej to bude vyzerať podobne, keby si vybral zádlažbové panely. Na svoj vek je trať na Tomášikovej v prekvapivo dobrom stave, asi vďaka slabšej premávke.
Reply Comment has been edited by the author.

S499.1023

21 Dec 2025
#7 Rate positive Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #5:
Na Tomášikovej určite nie, tam sú BKV panely a tie sa prepadávajú spolu s koľajnicami. Na Tomášikovej sú navyše na betóne, tam by som sa obával o čokoľvek ale GPK bude držať ako pribitá.
Reply

upravovač fotiek

21 Dec 2025
#6 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Ma178rek #4:
Okienko do minulosti:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/146085/

Pred desiatimi rokmi. Ako to tam vyzerá dnes? Opravil to vôbec niekto?
Reply

upravovač fotiek

21 Dec 2025
#5 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: S499.1023 #3:
Máš pravdu, dlažba by nemala byť rozpadnutá v civilizovanom meste. Problém bude asi v tom, že nebola dimenzovaná na záťaž, ktorej je vystavená a typicky sa na problém kašle, lebo nespôsobuje problém prevádzke električiek. Do profilu by uvoľnená dlažba zasahovať teoreticky mohla, najmä keby sa trať prepadávala. Ako bolo kedysi zvykom, následkom čoho veľké zádlažbové panely "vyliezali" a vznikli na nich rôzne ryhy od magnetiek a prevodoviek, ktoré sa tam drali. Premýšľam, či vôbec ešte niekde niečo také v sieti máme. Možno za najekaý čas budú na Tomášikovej doškrabané panely. Naposledy boli na Krížnej pred 15 rokmi, vtedy ešte níč nízkopodlažné nejazdilo.

https://imhd.sk/ba/galeria-media/66123/

Aj keď stopy po kontakte s prevodovkami tam neboli. Určite si pamätáš Mostovú pred štvrť storočím. Tam to bolo priam ukážkové.
Reply Comment has been edited by the author.

Ma178rek

21 Dec 2025
#4 Rate positive 8 Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #2:
Ja viem že nemá vplyv prevádzky ...
Ale proste v hlavnom meste by malo byť takýchto miest čo najmenej 🙂 nepôsobí to reprezentatívne...
Reply Comment has been edited by the author.

S499.1023

21 Dec 2025
#3 Rate positive 15 Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #2:
Uvoľnená dlažba môže zasiahnuť do prejazdného profilu, takže je to aj funkčný prvok. Okrem toho v civilizácii sa už zaužíval taký zvyk, že by dlažba nemala byť rozpadnutá.
Reply

upravovač fotiek

21 Dec 2025
#2 Rate positive 3 Rate negative 7
Reply on: Ma178rek #1:
Zakrytie trate je z pohľadu električky nefunkčný prvok, ktorý nemá žiaden vplyv na prevádzku električky. Problém to bude pre ostatných účastníkov dopravy. Najmä chodcov (Obchodná je pešia zóna). Zároveň chodci tú dlažbu určite nepoškodili, jej stav je dôsledkom premávky automobilovej dopravy.
Reply

Ma178rek

21 Dec 2025
#1 Rate positive 6 Rate negative
Celú Obchodnú/Kapucínsku by bolo fajn poriadne opraviť... Povrch je zničený 😞
Reply