Close

#7501, route 4, Saratovská ul.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Search (12/23)
Download item
Discussion post:
Location: Saratovská ul.
Date: 25.4.2015
Vehicle: Škoda 30T ForCity Plus #7501
Gallery: Škoda 30T ForCity Plus
Route: 4
Author: mirec240
Times viewed: 2392

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

mi.v

29 Apr 2025
#23 Rate positive Rate negative
Reply on: Mhr1 #16:
Máte pravdu. Takže ani nie pauza, ale dokonca učenie sa od začiatku.
Reply

upravovač fotiek

27 Apr 2025
#22 Rate positive Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #21:
https://www.skodagroup.com/cs/reference/tramvaj-forcity-smart-artic-jokeri-line

Symetrický systém řízení vozu a karoserie (SCCS) umístěný na střeše tramvaje zajišťuje bezproblémovou koordinaci otočných částí vozu a karoserie, což vede ke konzistentně definované poloze.
Reply

upravovač fotiek

27 Apr 2025
#21 Rate positive Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #20:
Natáčanie podvozkov je naozaj dosť odlišné oproti klasickému kurzgelenku:

https://www.youtube.com/watch?v=zctG4FeRR7A&list=PLXnxzLi8LqHm6tgyM1bUoHsaZ4zMpzKKS&index=2

tu je to dobre vidieť v úvode videa
Reply

upravovač fotiek

27 Apr 2025
#20 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #19:
A čo je potom ForCity Smart Artic X54? Však to je upravený kruzgelenk, ktorý miesto dvojitého kĺbu s prechodovým mostíkom uprostred štvorčlánkového kurzgelenku má 2. a 3. článkoch skrátený a medzi ne zavesený jeden článok bez podvozku.

Viď kineamtiku v čase 1:57 až 2:07:

https://youtu.be/EjJa_IF94HA?t=117

Áno, interiér má schodov dosť, takmer všetky sedačky na schode, ale úzke a kľukaté chodbičky? Tie má EVO a jej klony.

Aj keď to je Transtech, Škoda s vývojom toho vozidla moc práce nemala.

Natáčanie podvozkov pri X54 je riadené nejakým počítačom:

https://www.youtube.com/watch?v=1InSxU5jtNA

Takže áno, ono to nie je "sprostý" kurzgelenk, ale niečo iné. Jazdné vlastnosti to môže mať ale rovnako dobré ako kurzgelenk, ak nie lepšie.
Reply

S499.1023

27 Apr 2025
#19 Rate positive Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #10:
Škoda, že Schadefabrik nevie "Kurzgelenk" a koncept Artic je síce úplne dokonalý z hľadiska jazdných vlastností ale generuje samé schodíky a kľukaté úzke chodbičky.
Reply

S499.1023

27 Apr 2025
#18 Rate positive Rate negative
Reply on: SixSixTrooper #11:
Čomu ste neporozumeli na časti slova "mechanická", pán major?
Reply

SixSixTrooper

27 Apr 2025
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #14:
aha jasné, ďakujem za vysvetlenie
Reply Comment has been edited by the author.

Mhr1

27 Apr 2025
#16 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: mi.v #15:
Lenže to sú dvaja rôzni výrobcovia.
Reply

mi.v

26 Apr 2025
#15 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #10:
Z technického hľadiska, 14T vnímam ako snahu o stavbu na zelenej lúke, ako keby sa už stratili skúsenosti s vývojom vozidiel a tak sa vyskúšal prvý nezmysel, ktorý sa ponúkal pekne zabalený. (Hlavná myšlienka 14T bola "dizajn od Porscheho". Na takejto hlavnej myšlienke električka byť postavená nemôže.) 15T bolo poučenie sa z toho nezmyslu, ale chyby v iných smeroch. Podľa môjho názoru, keď sa podniku stratí generácia a tradícia konštruktérov a treba začať úplne odznova, vyzerá to presne ako pri 14T/15T, kým sa opäť príde na to, ako konštruovať električky. Tú dlhú pauzu, ktorá bola predtým, vnímam takto: Po T3 bolo T6 s KT4 a KT8 a potom ako keby uťalo. Ako posledné bolo predstavenie RT6N1 a zároveň to bolo zlyhanie a po ňom bola dlhá pauza. Podľa mňa tá má na svedomí 14T/15T.
Reply

upravovač fotiek

26 Apr 2025
#14 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: SixSixTrooper #13:
Budú mať elektromechanické brzdy - niečo, čo sa mechanicky bude trieť o niečo iné. Ake žiadna kvapalina tam nebude ako médium, ktoré prenáša brzdné sily. To považujem za veľkú vec v súvislosti s reakčnými časmi a pod. Moc dobre vieme aké vôle bývajú v mechanických tiahlach, čapoch, kĺboch, uloženiach. Pre efektívnu protisklzovku potrebuješ mať milisekundy reakčnej doby. Dosiahnuť ich pri všetkých tých vôľach v čisto mechanickom "kulisovom mechanizme" je mimoriadne komplikované, ak máš brať ohľad na aktuálny stav zaťaženie vozidla aj opotrebovania komponentov bŕzd.
Reply Comment has been edited by the author.

SixSixTrooper

26 Apr 2025
#13 Rate positive Rate negative 1
Reply on: upravovač fotiek #12:
Ahá takže nebudú mať brzdové kotúče (hydraulické) ale budú brzdiť výlučne výzbrojou.
Reply

upravovač fotiek

26 Apr 2025
#12 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: SixSixTrooper #11:
Elektromechanická po vzore T3/T6 ako parkovacia (dobrzďovacia), resp. ako súčasť núdzovej brzdy. Odbúranie akejkoľvek hydrauliky, bez ohľadu na spôsob jej fungovania (aktívna/pasívna) výrazne zjednoduší údržbu. Sú iní odborníci, ktorí o tom vedia násobne viac než ja, ktorí by to vedeli vysvetliť.
Reply

SixSixTrooper

26 Apr 2025
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #10:
elektromechanická ako rekuperačná-rheostatická alebo že nebude mať magnetky?
Reply

upravovač fotiek

26 Apr 2025
#10 Rate positive 8 Rate negative
Dovolím si napísať môj názor. 14T je koncepčne príšerná konštrukcia, kombinujúca vysokú podlahu (síce iba jeden schod, ale o to vyšší) s pevným neočoným podvozkom. Vyhotovenie interiéru je iba čerešňničkou na torte, ktoré absolútne zabíja priechodnosť (na rozchode 1435mm). 15 je opačný extrém - pretechnizovaný vehikel s podvozkami, ktoré v teoretických modeloch dokážu bežať úplne ticho a pohodlne, s vysokou akosťou chodu. A potom taký podvozok nabezne v reálnom svete na reálne koľajovú sieť v Prahe. Aby som Prahe nekrivdil, stačí nejaký plytký žliabok na srdcovke a všetky tie krásne modely idú do koša a podvozok sa chová úplne ináč než na šírej trati. K tomu si vezmime štvorbodovú charaktistisku vypruženia 15T, pričom vypuženie = rázvor "náprav" (zámerne v úvodzovkách) v podvozku a máme "zadělané na malér". V ideálnom svete bez jedinej výhybky alebo kráženia a s dokonalou geometriou trate je 15T dokonalá tramvaj. V reálnom svete naplno ukáže svoju nedokonalosť. Nehovoriac o technickej prekomplikovnosti danej konštrukcie, ktorá aj tak zlyháva. V Prahe moc dobre pochopili, že klasické dvojkolie vyrieši kopu problémov, ktoré 15T mala, okrem toho to vyrieši aj koncepcia 52T, ktorá zabezpečí dvojbodovú charakteristiku vypruženia (a prizná pevné články, lebo aj 15 ich má, prakticky rázvor vnútorných podvozkov). 29T/30T sa v Bratislave moc dobre osvedčili. Lepšie ako som očakával. Verím, že 52T bude v Prahe úspešná. Najviac som zvedavý na plne elektromechanickú brzdu. Ak to 52T naozaj zvládne, tak klobúk dolu. Doslova.
Reply

Andrej

26 Apr 2025
#9 Rate positive Rate negative 5
Reply on: Mhr1 #8:
Akej technike by som mal prosím ťa rozumieť? Nikde som nepísal nič o technike, len som môj názor na to ako tie stroje ***vyzerajú***.
Post was hidden because of negative rank. Show Reply

Mhr1

26 Apr 2025
#8 Rate positive 7 Rate negative 1
Reply on: Andrej #4:
Zjavne technike vôbec nerozumieš. 14T je veľmi zlá (a podľa mňa aj škaredá), a to aj z technického hľadiska aj z pohľadu cestujúceho. 15T sú z pohľadu cestujúceho úplne super, zato z technického hľadiska veľmi problematické (napr. nerovnomerné opotrebovanie kolies). Ako píšu aj iní, keď Praha už neobjednáva ďalej 14,15T, asi tak dobré neboli. Pred pár dňami sa v Prahe vykoľajila na Výstavišti 14T s neotočnými podvozkami, skoro 5 hodín trvalo, kým ju dali na koľaje a ešte k tomu ju museli dať na vedľajšiu rovnú koľaj, lebo do zákruty, kde sa to vykoľajilo, to nedá nikto. A prečo asi objednali 52T, ktoré koncepčně vychádzajú z bratislavských 29T?
Reply

Andrej

26 Apr 2025
#7 Rate positive Rate negative 6
Reply on: Petto #6:
To že raz kúpili niečo pekné neznamená že nemôžu neskôr aj niečo otrasné. Ako my a MBCC vs SOR.
Post was hidden because of negative rank. Show Reply Comment has been edited by the author.

Petto

26 Apr 2025
#6 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: Andrej #4:
Zaujímavý nazor. Keď práve tebou menovaná Praha si objednala takmer rovnakú 52T, ktorá je veľmi podobná našej 29T.
Reply

Ma178rek

26 Apr 2025
#5 Rate positive 12 Rate negative
Reply on: Andrej #4:
Každý máme iný názor a vidíš... Pražania hovoria že naše sú krajšie a lepšie aj pre cestujúcich oproti 14/15T...
Áno možno majú nejaké nedostatky ale oproti nesmrteľným T3, ktoré boli zničené a zastarané to bol posun vpred a jednoznačne niečo čo pozdvihlo cestovanie MHD na vyššiu úroveň
Reply Comment has been edited by the author.

Andrej

25 Apr 2025
#4 Rate positive Rate negative 32
Reply on: Ma178rek #2:
Za mňa sú tieto jedny z najškaredších typov NP električiek. Oveľa viac by mňa potešili Torontoské Flexity, Brnianské 45T, Pražské 14 a 15T, alebo aj Vario/T3R.PLF oproti týmto neelegantním obludám.
Post was hidden because of negative rank. Show Reply