Close

Jantárová cesta, obratisko Jungmannova

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Search (1/8)
Download item
Discussion post:
Location: Jantárová cesta, obratisko Jungmannova
Date: 10.10.2024
Vehicle:
Gallery: Section Bosákova - Romanova
Route:
Author: W.I.
Times viewed: 5040

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

david11

14 Oct 2024
#27 Rate positive 3 Rate negative
Neviem či to súvisí s týmto, ale záložák je cca. dva týždne na Vinohradoch na vonkajšej koľaji.
Reply

Ma178rek

13 Oct 2024
#26 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #24:
Predpokladám že niekedy bude konečná výstupná zastávka keď sa bude robiť druhá strana za vyhybkou... Prípadne bude kalifornan niekde na úrovni zastávky N80 smer hlavná stanica...

Bude určite ešte aj nejaká víkendová výluka komplet ako boli tie kratke večerné výluky...
Reply

Ttom

12 Oct 2024
#25 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Ike #21:
v BA lepsie mat dake duolietadlo-hydroplan, ked po pristati zlezie do Maleho Dunaja a bez akychkolvek zapch je za par minut v osobnom pristave 😃
Reply

Urbanway 2423

12 Oct 2024
#24 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Ma178rek #23:
Už tam nie sú ani koľaje v tomto úseku, takže ZV musí stáť niekde inde.
Reply

Ma178rek

12 Oct 2024
#23 Rate positive 1 Rate negative
Záložné vozidlo tu už nestojí alebo to bol iba 1 deň na odstránenie dlažby????
Reply

Solider

11 Oct 2024
#22 Rate positive Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #20:
Súhlasím, ak by to bolo témou dňa, tak by to príslušný spracovateľ musel vyhodnotiť v štúdii realizovateľnosti.
Reply

Ike

11 Oct 2024
#21 Rate positive 6 Rate negative
Reply on: Solider #14:
Okrem toho, čo napísal Erik, a s čím bezvýhradne súhlasím, by som doplnil, že by jednotka musela byť minimálne dvojsystémová + kopec ďalších duplicít, pretože ten rozdiel medzi vlakom a električkou sa netýka len napájania.

Druhá je možno protiotázka, či si myslíš, že jednotka by bola fakt gamechanger, ak by na električkovú trať s intervalom 4 minúty nabehla dvakrát za hodinu, čo je z pohľadu dráhovej MHD antisystémová linka. Otázkou je tiež, ako by interagovala s ostatnými električkami, či by mala dostatočne rýchlu akceleráciu a či by stála na všetkých zastávkach (pri logike veci mi to vychádza, že by musela, inak by električku dobiehala, ale ak by zase stála na každej zastávke, tak kopec času by zabila rozbiehaním a brzdením). O úrovňových priecestiach, ktoré za Ivanskou vlak nemá, ani nehovorím.

Ďalšia otázka je kapacita a dĺžka nástupíšť a kde by si ju v meste otočil.

Dôležitá je tiež otázka, či by hypotetický cestujúci, ktorý pracuje na Kollárovom námestí, bol vo Vrakuni rýchlejšie dnes, alebo čremčrejnom fungujúcim v týchto podmienkach.

Podľa môjho skromného názoru by si z relatívne dvoch fungujúcich systémov (železnica, preto relatívne, a električka) spravil jeden nefunkčný guláš.

No a aby ten guláš vôbec fungoval, musel by si urobiť nemalé úpravy v infraštruktúre, takže na to aby si mal v princípe nefunkčný stav 0, by si vyhodil prostriedky, ktoré by sa mohli investovať do rozširovania existujúcich systémov, kde Ti odpadajú nemalé fixné štartovacie náklady a teda priamy úžitok je bezstratový.

V neposlednom rade je otázka, kto by to platil a čo ak by to (pochopiteľne) niekto platiť nechcel. IMHO celé to troskotá na tom, že to nikto platiť ani nechce.

Podľa mňa je to rovnaká blbosť, ako vymyslieť systém, že lietadlo po pristátí odloží krídla, podvozky sa zasunú do dvojstopej podoby a ďalej by pokračovalo na autobusovú stanicu a stálo na zastávkach MHD.
Reply

upravovač fotiek

11 Oct 2024
#20 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Solider #19:
Ja tram-train neobhajujem ani nenavrhujem. Bez zodpovedania otázok, ktoré som nastolil (a ďalších od iných ľudí/inštitúcií) sa o tom nebudem baviť, lebo to nemá zmysel. Ťarchu dokázať zmysel a vôbec realizovateľnosť má ten, kto tram-train navrhuje, nie ten, kto poukazuje na síce riešiteľné, ale drahé problémy, čo sa praktickej prevádzky a potenciálneho prínosu týka.
Reply Comment has been edited by the author.

Solider

11 Oct 2024
#19 Rate positive Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #16:
To by záviselo od konkrétne zvoleného variantu.
Reply

upravovač fotiek

11 Oct 2024
#18 Rate positive 6 Rate negative
Reply on: Solider #17:
Aj keby peniaze boli. Je to absolútne zbytočné a nepotrebné. Električky v Bratislave trpia rôznymi problémami, ale rozchod koľajníc rozhodne nie je medzi nimi!
Reply

Solider

11 Oct 2024
#17 Rate positive Rate negative 2
Reply on: upravovač fotiek #15:
Však k žiadnej zmene by aj tak nedošlo, pretože na to neboli a nebudú peniaze.
Reply

upravovač fotiek

11 Oct 2024
#16 Rate positive 7 Rate negative
Reply on: Solider #14:
Aká jednotka (parametre vozidla!), ako často, v akej trase presne? Odkiaľ by tá jednotka bola vypravovaná, kde by sa podrobovala údržbe (rôznym stupňom údržby), aké protichodné normy a predpisy by musela spĺňať (železnica vs. električka)? Koľko by prevádzka tej jednotky stála (náklady na jeden osobokilometer) po zarátaní všetkých vecí? Koľko by tá jednotka vážila (vozila by si so sebou meniareň) = na aké parametre by sa musela budovať "duálna" 1000/1435 tram/tramtrain trať? V prípade porúch/nehôd/výluk, ako by ovplyvnila funkčnosť systému mestských električiek? A hlavne koľko ľudí by vozila? Naozaj sa to oplatí? Nie je lacnejšie a účelnejšie vybudovať pohodlný, bezpečný a atraktívny prestupný terminál? Ideálne s prestuom "so suchou nohou", 6 metrov cez šírku perónu? Bez toho aby sa prenášali meškania/výluky/nehody z jedného systému na druhý?
Reply

upravovač fotiek

11 Oct 2024
#15 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Solider #12:
Ja mám pocit, že bola od začiatku navrhovaná tak, aby mala čo najmenší prínos pri čo najvyšších nákladoch. Takže to bolo sabotované a slúžilo ako zámienka pre zmenu rozchodu električiek!
Reply

Solider

11 Oct 2024
#14 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Ike #13:
A čo by bolo zlé napríklad na tom, aby nejaká elektrická jednotka z Kvetoslavova sa v Ružinove zapojila na električkovú trať a išla do mesta?
Reply

Ike

11 Oct 2024
#13 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Solider #12:
Ja si naopak myslím že myšlienka tramtrainu je zlá. Neviem si predstaviť ako by to minimálne na Slovensku bolo prínosné a finančné výhodné s v porovnaní s výstavbou normálnej tram trate.
Reply

Solider

11 Oct 2024
#12 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: upravovač fotiek #11:
Myšlienka tram-trainu nie je zlá, ale bola akurát nevhodne implementovaná.
Reply

upravovač fotiek

11 Oct 2024
#11 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: 6503 #6:
Blbosť spočívala v tom, že im na to EÚ skočila a zaplatila to.
Reply

Viko

11 Oct 2024
#10 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: 6503 #8:
Obsah operačných programov ani podmienky výziev sa ozaj nepíšu v orgánoch EÚ.
Reply

Ike

11 Oct 2024
#9 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: 6503 #8:
Práveže naopak, vďaka EÚ je týmto 1/6 rozchodom a snívaniu o TramTraine koniec. Na-šťa-stie. 🙂
Reply

6503

11 Oct 2024
#8 Rate positive Rate negative 2
Reply on: S499.1023 #7:
Igor, tu na IMHD chlapci X-krat skriekali pred rokmi, ze to bola podmienka EU. Vychadzam z toho. Ak to bolo inak - OK. Novy poznatok.
Reply