Close

#4948, route 92, Lamačská cesta

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Search (4/5)
Download item
Discussion post:
Location: Lamačská cesta
Date: 25.3.2003
Vehicle: Ikarus 280 #4948
Gallery: Ikarus 280
Route: 92
Author: -mk-
Times viewed: 4455

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Miro

29 Mar 2018
#22 Rate positive Rate negative
Reply on: dupe #21:
No, tieto Ikarusy hrdzaveli statočne, pamätám si, veď som sa nimi čosi navozil.
Reply

dupe

28 Mar 2018
#21 Rate positive Rate negative
V case fotenia mal tento Ikarus 11-12 rokov. Bocnica sice vyzera zachovalo, ale zozadu sa to zacina podobat na omlateny hrdzavy vrak.

A teraz si to porovnajme so Solarismi ktore jazdia od roku 2006 - cize maju 12 rokov. A co takto prototyp Capacity z roku 2005? V Solarise ci CapaCity zvezenie ako z inej dimenzie.

Ikarusy som mal rad. Z dvestovkovych radsej 283. Ale je pravda ze ked si predstavim Ikarus, prve co ma napadne je ze v zime zme primrzali k tyciam na drzanie a ze sa castokrat jednalo o pojazdne vrakovisko. 280ky sa kupovali skoro 20 rokov az na drobnosti islo stale o to iste. Cestujuci nevnimal ci dosiel novy voz, alebo mal 12 rokov. Stale to bol stary Ikarus.

Reply

lostrail

28 Mar 2018
#20 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: N/A #15:
Nezda sa ti, ze si do toho dal az prilis spomienkoveho optimizmu? Keby sa pisalo o fotke z roku 1946, tak by som mozno aj suhlasil (ale hlavne som vtedy este nezil, cize by som sa nemohol vyjadrit), ale rok 2003 a "pan vodic, ktory mal respekt"?

Nie, na nic take si nespominam. Spravali sa k cestujucim rovnako, ako dnes, povacsinou arogantne, cest vynimkam, zdrhali pred nosom, jazdili ako Fitipaldi, takmer vobec nepomahali s kocikmi / vozikmi. Akurat dnes uz nemozu tak vyskakovat, ako v tom case vdaka novym smerniciam.
Ibaze ten trend je vsade. Ak dojde k nejakemu konfliktu alebo nedorozumeniu, povacsinou je potrebne posunut toho cloveka "vyssie". Cudujem sa, ze to DPB nemal zavedene skor.

Nejako mi to s tymi "chudakmi vodicmi" nevychadza. alebo ti utkveli v pamati skor tie pozitivne zazitky, lebo ich bolo menej a lepsie sa preto pamataju ;-P. To je ten spomienkovy optimizmus.
Reply

Ámos

28 Mar 2018
#19 Rate positive Rate negative
Reply on: Ibiza #14:
TAMbus 4400 hucal.
Reply

S499.1023

28 Mar 2018
#18 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: N/A #15:
V roku 2003 robili všetci všetko zadarmo a žili zo vzduchu? Nenávidím tieto STZH-PBL náreky. Nernávidím z celého srdca.
Reply

Viko

27 Mar 2018
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: Mike #16:
A nezabúdajme tiež na obľubený systém, že nie všetky spoje v CP sa vykonávali, na ktorý sa tiež ešte nezabudlo.
Benevolencia bez palubákov mala tiež zaujímavé efekty na ústnu tradíciu - dodnes stretávam ľudí, čo sú pri meškaní presvedčení, že "určite zostal na konečnej hrať karty s vodičom po ňom a potom pôjdu naraz".
Reply

Mike

27 Mar 2018
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: N/A #15:
To ale bola doba, keď ešte neboli mobily ani internet.
A keďže to bola aj doba, kedy neboli palubné počítače, vodiči jazdili podľa svojich hodiniek, čo najmä u autobusov a trolejbusov v kombinácií s minimálnou kontrolou znamenalo jazdenie s veľkými odchýlkami oproti cestovnému poriadku.
A ak sa vrátime do začiatku 90tych rokov (lebo nedá sa jednoducho zovšeobecniť "pred pár rokmi" ), tak výkony MHD síce boli o 25% väčšie ako dnes, a to na menšom obsluhovanom území (nejazdilo sa k areálu vodných športov, Dlhé Diely iba začínali, neboli minibusy, ...), ale na druhej strane spoľahlivosť MHD bola veľmi nízka - vtedy vzniklo to porekadlo MHD je ako smrť, ... a tá generácia má dodnes zafixované že vodiči jazdia kľudne aj s 3-6 minútovým náskokom.
Reply

N/A

27 Mar 2018
#15 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #12:
Hovorím o tom, že dnes všetko robia len za peniaze, všetci chcú za všetko peniaze a väčšina neurobí pre druhého nič bez očakávania nejakej odmeny. Aj vodiči pred pár rokmi boli o mnoho zhovievavejší, žiadny problém si kompletne nafotiť kabínu, interiér, urobiť si videá zrýchlenia a ja neviem aké blbosti. Dnes je vodič v tej firme chudák, lebo je monitorovaný GPS, vysielačkami a keď náhodou urobí nejakú chybu od únavy alebo vyčerpania, tak hneď sťahujú prémie, lebo cestujúci sa sťažoval. Touto byrokraciou a buzeráciou to speje akurát tak do kytek. Vodič už dnes nemá žiadny rešpekt, cestujúci sa k nemu správajú ako k poslednej handre. Predtým to bol pán vodič a čo povedal, to platilo. Aby nemohol ani len cestujúceho, ktorý vadí ostatným vyhodiť, ale musel volať na dispečing? Nie, ďakujem. ❗
Reply

Ibiza

27 Mar 2018
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #11:
Viac ako Ikarusy 4xx nehučalo nič!
Reply

Ibiza

27 Mar 2018
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: Andy #10:
Tak neviem, ale posledné 2 týždne je 99% vozov studených. Rozumej vôbec nie je zapnuté kúrenie. Od vodičov viem, že buď to majú centrálne vypnuté, alebo zakázané. Super!
Reply

S499.1023

27 Mar 2018
#12 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: N/A #4:
Prosím? Aká úžasná doba a aké spoločenské hodnoty?
Reply

Ike

27 Mar 2018
#11 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: kecho #7:
Toto je len spomienkovy optimizmus. Ano, na svoju dobu to bolo kvalitne vozidlo, ale to boli aj tanky pocas vojny.

Ja som nimi cestoval na gympel v rokoch 2002 - 2006 a dakujem, neprosim. Vzdy, ked sa zjavil na horizonte, som si povzdychol, pretoze ma cakali studene tycek, vrzgajuce vsetko, smradlavy mech, interierova namraza a otacky ako pretekarske auto. Iky 4x5 boli prehupnutie do noveho storocia mimoriadne civilizovanym sposobom.

Vozidlo je cenne a nepopieram, ze by som sa nim nechcel zviest v ramci spomienkovej jazdy. Ale nemyslim si, ze by niekomu realne chybali.
Reply

Andy

27 Mar 2018
#10 Rate positive 1 Rate negative
Ikarusy sú pekné na obrázkoch a na nostalgických jazdách, ale keď si spomeniem na cestovanie nimi do školy - permanentne nefunkčné kúrenie, ľadové tyče, rozrezané sedadlá, hrdzu, smrad z výfuku, 10 druhov podlahy a hluk ako v tanku, tak som rád aj za SOR. ?
Reply

7ross7

27 Mar 2018
#9 Rate positive Rate negative
Reply on: martinah #8:
Bolo to v Zhoralise? To som si aj ja tak sadol raz - od druhých dverí prvá dvojka na podeste, na strane dverí, sedadlo bližšie k uličke.

Tam to tieklo na sedadlo zo stropu - a to vtedy práve ani nesnežilo ani nepršalo (bolo to počas zimy).

A najhoršie na to bolo, že to bolo poobede a už predtým si do toho muselo sadnúť plno ľudí...
Reply

martinah

27 Mar 2018
#8 Rate positive Rate negative
Reply on: kecho #7:
tak pod tie sedadla sa podpisujem, raz sa mi podarilo sadnut na uplne mokre sedadlo, navonok nebolo vidiet nic, hodne neprijemne
Reply

kecho

27 Mar 2018
#7 Rate positive Rate negative 4
Reply on: Alexidlo #3:
Klima vypnuta alebo neucinna, wifi pre zavislakov na 5-10 min cesty a kable vo vreckach nenosim ?
Co takto realisticky pohlad, ze v tych budoch bolo aspon kde stat, ze x m2 nebolo blokovanych zbytocnymi dverami, ze mali sedadla, na ktorych bolo vidno, ked boli mokre, narozdiel od terajsich tapacirov. ?
Reply

si

26 Mar 2018
#6 Rate positive Rate negative
Reply on: N/A #1:
hehe, a toto ani az tak davno nie je... ja som akurat dnes spominal na to ze volakedy boli medzi (dnesnymi) zastavkami slovanet a saleziani popri elektrickovej trati miesto cesty v smere do mesta rodinne domy....
Reply

Mike

26 Mar 2018
#5 Rate positive Rate negative
Reply on: N/A #4:
Druhá vec je, že ani ik 280 ani karosy 700 neboli stavané na to, aby vydržali toľko rokov. To iba zlá situácia v DPB a prístup mesta v to vyústili.

A ešte ďalšia vec je, že na začiatku 21. storočia bola u autobusov celkom dobrá pestrosť značiek a typov ...
Reply

N/A

26 Mar 2018
#4 Rate positive Rate negative 2
Reply on: Alexidlo #3:
Hovorím skôr celkovo o dobe, spoločenských hodnotách a čo sa týka MHD tak o Autobusoch s veľkým A.
Reply

Alexidlo

26 Mar 2018
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: N/A #1:
Prečo ? Tie nové sú predsa lepšie v tom, že majú klimatizáciu, free wi-fi a niektoré sú aj s možnosťou nabiť si mobil.
Reply