Close

#6635, route N44, Koliba, Jeséniova ul.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Search (21/24)
Download item
Discussion post:
Location: Koliba; Jeséniova ul.
Date: 23.9.2020
Vehicle: Škoda 15 Tr #6635
Gallery: Škoda 15 Tr
Fotografie od vás
Route: N44
Author: daposSK
Times viewed: 4683

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

S499.1023

28 Sep 2020
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: si #12:
Len aby nedošlo k tzv. Paradoxu opavskej vozovne. Tam bolo vybudované nádherné, moderné, všetkým normám zodpovedajúce trolejové vedenie, ktoré malo len jeden drobný nedostatok - bolo nezjazdné.
Reply

Urbanway 2423

28 Sep 2020
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: si #12:
To by bolo samozrejme najlepšie, ale to by tam potom bolo potrebných aj 10 krížení/výhybiek, takže sa toho asi v dohľadnej dobe nedočkáme. Neplánuje sa v rámci zatrolejovania L32 iba stopa z Pražskej na Hl. St?
Reply

Peter6607

28 Sep 2020
#15 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #9:
Akákoľvek diskusia je v podstate zbytočná a ihneď naráža na nutnosť vypravovať staré trolejbusy. To má dokonca prednosť pred všetkými nariadeniami. Ja som počul, že pokiaľ to niekto vyslovene nezatrhne, malo by to takto zostať ešte niekoľko rokov.
Reply

Mhr1

28 Sep 2020
#14 Rate positive Rate negative
Ono, ak tam týždeň v mesiaci jazdia autobusy a vtedy aj večer autobusy na t-203, tak to nemá veľmi ekologický zmysel. To by naozaj bolo lepšie, aby t-203 bola normálna trolejbusová linka, na ktorej by autobusy neboli nikdy nasadené a nočáky mať autobusové. A tým pádom by to boli prejazdy z a-liniek, nie z t-busových.
Reply

Mhr1

28 Sep 2020
#13 Rate positive Rate negative
Ale degeše sa na Drotárskej už dávno skúšali (aby zaistili a/t-41 ako jednu linku bez prestupu). Lenže to nedajú! Údajne bol ten kopec na hrane zničenia dieselagregátu.
Reply

si

28 Sep 2020
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: 810zssk #10:
N72 zo stanice by som radsej riesil doplnenim prislusnych trolejovych stop do krizovatky pri SAV, a ono uprava trolejoveho vedenia v krizovatke bude potrebna aj ked bude snaha viest trolejovu L32...
Reply

Jak44

27 Sep 2020
#11 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: 810zssk #10:
No neviem či by Ti obyvatelia Drotárskej poďakovali, že im 2x za hodinu štartuje spod okien prinajmenšom Concorde. 😂
Reply Comment has been edited by the author.

810zssk

27 Sep 2020
#10 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #9:
Treba rozlišovať N44+N47 (ex 516) a N72.

Pri N44+N47 je idea obslúžiť dve krátke "radiály" jedným vozom, teda šetriť výpravu. Z môjho pohľadu je to extrémne nešťastné, lebo tým pádom sa nedá nijak zmysluplne prestupovať a ak človek nejde z/do centra, tak nočáky akoby tam ani nejazdili. Neviem presne čím si hradný kopec zaslúžil horšiu obsluhu ako napr. Devín. Najmä teraž ked o vodičov myslím nie je núdza by sa mohlo zvoliť nejake lepšie riešenie. Čo sa Drotárskej týka, tam tá obsluha chýba ako soľ, ale bolo by to riešiteľné Degešom (ak by sa zrušilo prejazdovanie na N72).

N72 by za mňa bola celkom v pohode, keby sa doriešili prestupy z/na stanicu. Hlavne smerom na stanicu je to tragédia, tam prestup nie je možný prakticky vôbec. Smerom zo stanice to ako-tak funguje, ale nejakeho chytráka pred časom napadlo že N72 bude čakať len na prvý staničný nočák (nie všetky štyri ako kedysi), takže ak človek nastúpi do iného, prestup stihnúť nemusí. Inštrukcia "chodte na prvý autobus z ľavého nástupišťa ktorý ide smerom na Kollárko" nie je úplne user-friendly, navyše sa tie autobusy občas medzi stanicou a Hodžkom predbehnú.

Môj návrh riešenia N72 bola komplexnejšia zmena po otvorení Nív, spočívajúca v presmerovaní N61 cez Námestie SNP, rozviazaní prestupnej väzby N72 na Hodžku (išla by podľa CP) a zriadení garantovanej prestupnej väzby medzi N61 a N72 na ASMN (v oboch smeroch) po vzore brnenských "malých spojení". S tým že časová poloha N72 by bola nastavená tak aby sa trafila k N61. Tým by sa zabezpečilo spoľahlivé spojenie N72 a stanice v oboch smeroch, zaviedla obsluha Námestia SNP v noci a zároveň dolnohonská radiála + veľká časť Ružinova by vdaka tej prestupnej väzbe mala nočné spojenie aj z SNPčka aj z Kollárka, čo už je celkom cool. A ked raz budú nejake kĺbové parciály, môže N72 ísť až na Hlavnú stanicu.

Celkovo by tie nočáky zniesli kopu malých lacných zlepšovákov o ktorých by sa tu dali písať eseje, ale asi sme už všetci pochopili že sa do najbližších volieb nedočkáme.
Reply

Urbanway 2423

27 Sep 2020
#9 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #7:
Čiže to kvôli jednému šotoušovi nútime ľudí prestupovať na Hodžovom nám. a držíme trolejbusové nočáky? Som si myslel, že to bude mať nejaký rozumnejší dôvod (ekológia, nižšia cena, ...) a nie iba to, že niekto chce mať trolejbusové nočáky.

Dovolím si skromne tvrdiť, že ak by sa spojila N44 a N47 + zaviedla obsluha Drotárskej cesty a zrušil sa prestup na Hodžovom nám., tak by bol ten nový nočák bol o niečo viac využívaný a praktickejší.
Reply

810zssk

27 Sep 2020
#8 Rate positive 3 Rate negative
Hlavne by sa mohli rozdeliť služby N44+N47 a N72. Je nezmysel aby sme na Kolibu pre troch ľudí na spoj vyvážali klbák a zároveň by sa minimalizoval počet hradení autobusom, keďže by sa hradila spravidla len jedna služba, nie dve (ak zrovna nie je vypnuté Hodžko/Kollárko). Vôbec to nie je nutné mať takto sprejazdované.
Reply

S499.1023

27 Sep 2020
#7 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #6:
No veď ten uzol trolejbusových nočákov na Hodžku je len znúdzecnosť, aby sme mohli mať trolejbusový nočák. Nejako si nespomínam, či to bola fixná idea KK alebo BW.
Reply

Urbanway 2423

27 Sep 2020
#6 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Jadran #4:
Ak by na trolejbusových nočákoch jazdili autobusy na trvalo, tak by sa N72 mala určite predĺžiť na Hlavnú stanicu (príp. potiahnuť cez Mierovú, ak by to bolo lepšie).
N44 a N47 by som spojil do trasy Koliba - Hodžovo nám. - Palisády - (ak by vyšla, tak aj Drotárska cesta) - Voz. Hroboňova - Hl. st. Bez obsluhy by zostali len Lovinského a Valašská (v blízkosti trás N21, N29, N37), príp. Horský park (v prípade obsluhy Drotárskej cesty). Takto by sa odstránil jeden zbytočný prestup na Hodžovom nám. a cesta by sa skoro nikomu nepredĺžila (ak dnes započítam aj časy čakania na prestup N44, príp. N47).
Reply Comment has been edited by the author.

S499.1023

27 Sep 2020
#5 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: Jadran #4:
Mňa by zaujímalo, ako to robia v Prahe, že NIKDY nemusia robiť samostatné napäťové výluky a nahradzovať päťdesiat električiek autobusmi?
Reply

Jadran

27 Sep 2020
#4 Rate positive 3 Rate negative 2
Reply on: Bmpeer #3:
Neviem ti povedať, opakujem sa ale za mňa tieto trolejbusové nočáky sú jeden veľký nezmysel, šotoušovina, ktorá len generuje zbytočnú prestojovosť na dotknutých linkách. Obzvlášť za týchto okolností, kde sa skúšajú kadejaké staré vraky vytiahnuté odniekiaľ zo žihľavy, ktoré buď vydržia do rána, alebo nie.
(Opäť sa opakujem, ale počas noci, kedy je každá sekunda vzácna kvôli prestupnému systému, sa rieši nahradenie vypadnutého spoja o dosť zložitejšie a časovo náročnejšie ako cez deň - čím ďalej od stanovišťa záložných vozidiel, tým viac.)
Ak pravidelne 7 dní v mesiaci môžu (musia) byť autobusy na tých dvoch nočných službách (a čuduj sa svete, prestojovosť je počas toho týždna zázračne nižšia až nulová), nevidím dôvod aby tam tie autobusy nemohli jazdiť 365 dní v roku.
Reply Comment has been edited by the author.

Bmpeer

25 Sep 2020
#3 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: Jadran #2:
Aký zmysel má také množstvo napäťových výluk? Čo sa opravuje na tratiach týchto liniek, že práve v týchto termínoch je to každý mesiac?
Reply

Jadran

24 Sep 2020
#2 Rate positive 6 Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #1:
Ale no. Vždy od šiesteho do trinásteho v mesiaci je napäťová výluka, vtedy majú aj obyvatelia na týchto trasách vymoženosť odviezť sa nízkopodlažnou kamerovou SORkou v noci. 😉
Reply

Urbanway 2423

24 Sep 2020
#1 Rate positive 5 Rate negative 3
Zaujímavé, že zrovna cestujúcim na nočákoch tak veria (keď sú tam podľa DPB iba zlí občania a asociáli), že sem stále nasadzujú vysokopodlažné 15Tr a ešte k tomu bez kamier. Kľudne by ich mohli "venčiť" na linkách, kde premávajú aj nízkopodlažné trolejbusy, takto sme odkázali ľudí z Prievozu, DH, Palisád a Koliby v noci iba na vysokopodlažné trolejbusy.

Btw, super, že tu je konečne nová fotka nočáku, pretože tých je tu ako šafránu (zrovna N44 ich má veľa, ale ostatné linky ani nie). 😃
Reply