Close

Ul. Mikuláša Schneidera-Trnavského

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Search (15/26)
Download item
Discussion post:
Location: Ul. Mikuláša Schneidera-Trnavského
Date: 6.8.2019
Vehicle:
Gallery: 2nd phase
Route:
Author: -mk-
Times viewed: 3725

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Viliam22

23 Aug 2019
#28 Rate positive 1 Rate negative
To esíčko v pozadí ostane alebo bude konečne tá trať rovná?
Reply

ufo

14 Aug 2019
#27 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: N/A #26:
Jj, dík za opravu. Každopádne od Hanulovej sa pri reko z eurofondov položilo to, čo sa od Dolných Krčacov po Hanulovu teraz vytrhalo🙂
Reply

N/A

14 Aug 2019
#26 Rate positive Rate negative
Post was removed.

lostrail

14 Aug 2019
#25 Rate positive Rate negative 3
Reply on: S499.1023 #20:
Ja teda neviem, ci ten obrazok je Photoshop, lebo ak ano, tak je velmi podareny.
Totiz, zjavne k demontazi dochadza a ta tema teda moze byt cokolvek, len nie umela. Alebo teda, naco je dobre navazat sa do niekoho, kto chce, aby sa projekt dokoncil, ked uz bezi realizacia?

To skor zasa niekto vyrobil z mojho "ked su na to peniaze, nech sa to spravi" to tvoje "tak ich treba predrbať hoc aj na sprostosti" (samozrejme, aj v inych variaciach).

Sam si napisal, ze kvoli atypickosti vlastne nemas problem s tym, ze sa to cele vymiena, tak potom to nemoze byt uplne sprostost, ci? Nemas problem si protirecit, ale ma to akoze znamenat, ze tvoj dovod je lepsi, ci ako? To, ze "ked su na to peniaze, nech sa to vymeni" si ktosi tuna vytrhol z kontextu (vid vlavo) a vidi ma ako typickeho slovenskeho rozdrapeneho podnikatela, ktory tvrdi, ze z cudzieho netecie, pritom je to kompletne zle pochopene. Pritom vsak jednym dychom nevaha dodat, ze ide o vyhodene peniaze.

V prvom rade, ziadalo sa o peniaze na projekt v takej podobe, v akej sa realizuje. Unia hocikedy mohla povedat, ze neda, lebo tento usek je blbost menit, ked sa menil v rokoch 2001 a 2004. Alebo niekto ide tvrdit, ze tieto skutocnosti nedostali v podkladoch, ktore sa k ziadosti musia prilozit? To sa mi nejako nechce verit. Cize ludia, co na tych peniazoch sedia, nemaju ten pocit, ze peniaze su vyhodene (OK, mozno musia rozhodovat od stola, vsetko si poriadne necitaju, moze byt), ale aj tak je najhorsi ten, co v case, ked prace bezia naplno, napise, ze ked na to su peniaze, nech sa to urobi (dokonci). Slovensko. To nevymyslis. Nikdy tu nebude dobre.

Tie peniaze su ucelovo viazane na tento projekt tak, ako bol nakresleny a navzdory tomu, co si tu niektori myslia, tak nie, nebolo by ich tak jednoduche presunut inam. Aky zmysel ma v case, ked sa kolaje rezu, vypisovat, ze peniaze su vyhodene? Okrem toho, vyhodene by boli, keby boli povodne urcene napr. pre Vajnorsku radialu a niekto by sa rozhodol odrazu ich presunut namiesto toho sem. To by som urcite pripomienkoval. Lenze oni neboli povodne urcene nikde inde, boli vyclenene na tento projekt a tu sa aj minu.

Ak mal niekto pocit, ze sa peniaze vyhadzuju von oknom na takyto usek, preco sa neozval v case, ked sa tomu este dalo zabranit a vrta namiesto toho do mna? To nie je moja umela tema, ta tema je na tej fotke, kurniksopa. Uz to bezi, halo!

Ja totiz nemam pocit, ze ide o vyhodene peniaze a ani, ze ta vymena je nezmyselna. A to moje "ked su na to peniaze, nech sa to urobi" je skor myslene ako "ked uz ten projekt ide, nech sa dokonci a nema zmysel vyplakavat s krizikom po funuse", nie ze keby sa niekto teraz rozhodol znova vytrhat trat v Dubravke a urobit ju nanovo, tak by mi to bolo jedno, lebo ved "ked su peniaze". Lebo teda neviem, ako u inych, ale na taketo veci vacsinou peniaze treba a asi tazko by sa dala rekonstruovat KV radiala bez nich.

Keby sa o cca. 7-10 rokov rekonstruovala Ruzinovska radiala, nepovazoval by som za vyhodene peniaze ani rekonstrukciu trate od Trnavskeho myta po Slovanet. Netvrdim, ze 15-rocna trat je ktovieako stara, ale komplexnu modernizaciu povazujem vzdy za lepsi krok, ako nieco platat, najma ked viem, ako sa to (ne)robi v rezii DPB. A zasa, 15-rocna trat je zhruba v polovici zivotnosti. Inak by totiz nemalo vobec zmysel menit trat v Karlovke. Vsetci vsak vieme, ze keby sa to neurobilo, zastavi sa tam elektrickova doprava.

Niektori si zasa myslia, ze tym mojim vyrokom som vlastne povedal, ze netreba robit pravidelnu udrzbu, co je dalsia blbost. Ze sa pravidelna udrzba v BA robi zle, zbytocne sa zazmluvnuju externe firmy a kvalita prac je aka je, to je pravda. Ze viac-menej kvoli tomu uprednostnujem rekonstrukciu (co sa moze zmenit), to je tiez pravda. Ale ze udrzbu vobec robit NETREBA? To som tiez nikde nepisal. Len tvrdim, ze taka rekonstrukcia, resp. modernizacia ma vzdy vacsiu dlhodobu hodnotu a samozrejme som radsej, ked sa nejake peniaze minu u nas, ako niekde v Spanielsku, kedze tu zijem.

Navyse ako Amos napisal, nikdy nevieme, kde ako peniaze rozdrbali a napr. ked je rec o Spanielsku, tam napr. aj nieco tusime.

Vkladate do toho, co som napisal, vase vlastne predstavy a domyslene veci, ktore som nenapisal, tak poprosim nerobit z toho megakauzu.
Reply

ufo

14 Aug 2019
#24 Rate positive Rate negative
Reply on: Ámos #21:
Vieš to napríklad podľa toho, že sa z eurofondov stavajú úplne nové trate (CZ, PL) a nie rekonštruujú staré trate (SK).
Reply

ufo

14 Aug 2019
#23 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #15:
Vytrhalo sa aj ďalej SB8B s S49 s pružným uchytením - až po úsek, kde začína eurofondová reko z roku 2014 s SB8B s S49 a pružným uchytením, teda po Damborského...

Zasmejem sa, keď sa sem položia nové SB8B s S49(teda po novom E49) a pružným uchytením.
Reply

Ma178rek

14 Aug 2019
#22 Rate positive Rate negative
Reply on: Solider #17:
ahá to som nevedel 🙂
Reply

Ámos

14 Aug 2019
#21 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: 810zssk #18:
Suhlasim.
Len mi povedz, ako vies ze u cudzich sa mina ucelne?
Reply

S499.1023

14 Aug 2019
#20 Rate positive Rate negative 1
Reply on: lostrail #13:
Ale tu nikto nič také, že by sa to malo teraz zastaviť, nerieši, to si si sám umelo vytvoril takúto tému. Tu sa rieši tvoja nehorázna teória "Únia dá na to peniaze, tie sú cudzie, tak ich treba predrbať hoc aj na sprostosti".
Reply

S499.1023

14 Aug 2019
#19 Rate positive Rate negative
Reply on: Ma178rek #16:
Okrem toho, čo písal Solider, už len tá myšlienka, pri REKONŠTRUKCII používať výzisk... Čo je Americké námestie horšie ako Krčace? Výzisk sa používa na lokálne opravy a v tomto konkrétnom prípade by znamenal prevažne prechod na krátkom úseku na iný typ koľajnice, iný typ pražcov etc. Takže v reáli sa asi pražce vyhodia a koľajnice použijú systémom "oblúk sa skladá z kratučkých rovných a priama koľaj z kratučkých oblúčikov". No, dúfajme, že nový Konárik bude lepší.
Reply

810zssk

14 Aug 2019
#18 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: Ámos #12:
Pravidla su dobre, zla je mentalita kedy sa na nase spolocne peniaze pozerame ako na cudzie ktore radsej rozflakame u seba ako by sme to pouzili uzitocne "u cudzych". V podstate typicke slovenske hrababie, len na vacsej mierke.
Reply

Solider

14 Aug 2019
#17 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Ma178rek #16:
Nie, pretože tam bude pevná jazdná dráha.
Reply

Ma178rek

13 Aug 2019
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #15:
napríklad pri rekonštrukcii amerického námestia? 🙂 tam by mohli byť či? 🙂
Reply

S499.1023

13 Aug 2019
#15 Rate positive Rate negative
Reply on: lostrail #13:
To by ma zaujímalo, kde budú tieto koľajové polia, z väčšej časti oblúkové a s úplne atypickou skladbou zvršku pre Bratislavu, takým ukrutným pokladom? Inak len atypickosť tohto úseku a môj súhlas s jeho nahradením štandardnou zostavou je dôvodom, prečo som nevystúpil proti tvojim naivným predstavám o "Zdroje jsou".
Reply

Ámos

13 Aug 2019
#14 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: lostrail #13:
Nie zjavne. V ramci informacie o preprave nadrozmerneho nakladu to magistrat aj oficialne deklaroval. Ze sa trat nareze na 18m dlhe kolajovie polia a budu vyuzite pri buducich opravach.
Reply

lostrail

13 Aug 2019
#13 Rate positive Rate negative 1
Reply on: 810zssk #11:
Dobre, tak sa spytam este raz: Aky ma zmysel toto teraz riesit? Nejako si nepamatam, ze by ktokolvek protestoval proti tomuto projektu a aj to, ze sa bude menit usek od konecnej v KV po Damborskeho, sa vedelo.

A k tym peniazom - ten proces rozhodne nie je jednoduchy, co dokladuje mnozstvo uz prepadnutych EU penazi na nasom uzemi. Ani tu nie je zrejme, ci by sa pouzili u nas a co by bolo treba urobit, aby ich presunuli na ine projekty. Standardne to byva tak, ze sa rokuje s EK a nasledne treba vypracovat kopu dokumentacie a posielat nove ziadosti. To tiez nie je uplne zadarmo.
Ale teda keby aj bolo, to by sa niekto musel spamatat este predtym, ako tie kolaje rozrezali. Preto nechapem, preco zrazu moj prispevok sposobil tolko povyku, kym cely proces projektu od pripravy po realizaciu presiel lazo-plazo a nikto sa nepohorsoval.

Teraz uz je tak, ako je, narezane polia nejdu do srotu, zjavne sa este vyuziju inde, pricom usekov, kde budu hotovym pokladom, vieme vymenovat vsetci dost.
Reply

Ámos

13 Aug 2019
#12 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: 810zssk #11:
To by ale uradnik v Bruseli musel nastavit inak pravidla.
Dnes je to:
Nevycerpal si? V buducom obdobi ti balik zmensime a tvoje prachy dame inej krajine, co vycerpala vsetko a dokazala by viac.
A tak sa cerpa na blbosti. Lebo co je doma to se pocita.
Reply

810zssk

12 Aug 2019
#11 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: lostrail #10:
"Ono totiz, tieto peniaze by sa nedali pouzit inak."
Samozrejme ze dali, tie peniaze neyletia z verejnej kasy len tak do luftu. Ked sa nevycerapuje v ramci OP, tak proste zostanu na ucte a niekedy mozu posluzit na nejaky uzitocny projekt, nie len ledabole prelievanie penazi.
Reply

lostrail

12 Aug 2019
#10 Rate positive Rate negative 1
Reply on: S499.1023 #9:
Pripomienkoval si, ze tuto cast netreba menit, ked sla ziadost na to financovanie? To je vlastne otazka na vsetkych povojnovych generalov v tejto diskusii.

Lebo ak nie, potom vsetky tie reakcie na moj prispevok su absolutne bezpredmetne. Vyplakavat tu nad tym, co si myslim, ked projekt uz ide a "zrazu" sme sa spamatali, ci ako to mam cele chapat.

Ak by si tu vochcavku chcel vymenit takym sposobom, ako sa meni tato trat, asi by si najskor musel napisat projekt a podat ziadost. Ked by ti to odsuhlasili, co by ti branilo?

Ono totiz, tieto peniaze by sa nedali pouzit inak. Boli odsuhlasene na tento konkretny projekt, cize su len dve moznosti - tu trat vymenit alebo nechat tie peniaze prepadnut.

Z tych moznosti si vyberam tu prvu a nie, nehanbim sa za to.
Reply

S499.1023

12 Aug 2019
#9 Rate positive Rate negative
Reply on: lostrail #8:
Mám 6 rokov starú O III RS s 200.000 km na hrbe - je prakticky nová. Mám ju vymeniť, keď mám na to financovanie?
Reply