Close

#6703, Botanická ul.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Search (28/82)
Download item
Discussion post:
Location: Botanická ul.
Date: 23.7.2019
Vehicle: Škoda 25 Tr Irisbus #6703
Gallery: Škoda 25 Tr Irisbus
Route:
Author: 861.008
Times viewed: 5888

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Peter6607

30 Jul 2019
#32 Rate positive Rate negative
Reply on: skopi #31:
Presne mesiac strávila 6829 bez údržby na Dlhých dieloch. Hyperšpina, všetko vŕzga a trieska. 😠 Napriek tomu to je "najšotopudnejší" trolejbus v tejto našej "prevádzke". 😆
Reply

skopi

30 Jul 2019
#31 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #26:
Pokiaľ sa nemýlim, 31 Tr na Dlhých dieloch stále prenocujú a jednotlivé kusy sa tam zvyknú zdržať niekoľko dní až týždňov, preto si myslím, že ich doťahovanie na tyči nemusí byť tak nákladné (otázne je, či neustála oprava 25 Tr nie je nákladnejšia). Opravte ma niekto prosím, ak to už neplatí a doťahované sú každý deň.

Ak to je tak, ako som napísal, teoreticky nič nebráni vypravovaniu tohto trolejbusu aj mimo Dlhé diely. Jeden polepený nízkopodlažný trolejbus nemôže nikomu uškodiť a naopak, môže zvýšiť povedomie o trolejbusovej doprave a jej dôležitosti čo vzhľadom na to, že výstavba nových tratí stojí (vrátane spojenia Dlhých dielov so zvyškom siete), neznie úplne odveci. V DPB by sa v minulosti, ale aj súčasnosti, dali nájsť oveľa väčšie šotohračky, ako toto.
Reply

si

30 Jul 2019
#30 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #23:
necakany (sporadicky) prichod vyskopodlaznej 15Tr je urcite mensi prehresok ako ked sa na istej elektrickovej radiale ocakavane nezmestis do vozidiel (co stihli vyviest posledny junovy tyzden; aktualny stav uz nepoznam, ten tyzden sardiniek vo vlastnej stave mi stacil na to aby som zacal pouzivat miesto elektricky auto)
Reply

Miro

30 Jul 2019
#29 Rate positive Rate negative
A mohol to byť krátky trolejbus, pretože v dobách, ktoré pripomína, v Bratislave kĺby nejazdili (ak sa nemýlim).

Prečo vlastne vybrali práve tento?
Reply

Miro

30 Jul 2019
#28 Rate positive 1 Rate negative
Takže jasne a stručne:

Mne sa tento polep veľmi páči. Je to nápadité pripomenutie histórie trolejbusovej dopravy v Bratislave.

Len mohli vybrať iný trolejbus, ktorý nie je potrebný na tejto ostrovnej trati a nasadzovať ho na linky, ktoré jazdia cez centrum.
Reply

Dadino

30 Jul 2019
#27 Rate positive Rate negative
Reply on: IBBI #24:
Veľmi správne napísané. 👌🏻
Reply

Ike

30 Jul 2019
#26 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: IBBI #24:
Ale pochopili. Proste to nemá jazdiť na úkor bežných a potenciálnych cestujúcich. Návrhy, čo tu padli, žiaľ, sú.
- 25 Tr mimo ostrovnej trate znamená, že na ostrovnú trať musíš dotiahnúť iný trofel. Sú to náklady, ktoré môžu (ale možno sú zanedbateľné) inde chýbať.
- 25 Tr na retro linke je škoda vodičov a trofla + nesystémový prvok
- 15 Tr v regulárnej premávke nekomentujem.
Reply

Miro

30 Jul 2019
#25 Rate positive Rate negative
Reply on: IBBI #24:
Ale pochopil som. Asi som tam mal dať smajlík.
Reply

IBBI

30 Jul 2019
#24 Rate positive 1 Rate negative 2
Reply on: Ike #23:
Ty, miro a asi aj dalsi ste nepochopili pointu. Vsetci vieme, v com treba zlepsit dopravu (nielen MHD) v BA. Netreba to tu vymenuvat. Tato diskusia je o tom, ze DPB sa podaril vcelku pekny trolejbus (ja nie som sotous, enchodim fotit vozidla, ani sa nimi nevozim z pasie),a le povazujem to za nieco zaujimave, spestrenie v meste. A je skoda, ze takto podarene vytvarne dielo beha na jednom kopci hore dole. Myslim, ze by si zasluzilo, aby ho videlo cele mesto a som presvedceny, ze mnoho ludom by sa trolejbus pacil.
O tom je debata. A nie o tom, ake nedostatky MHD ma - o tom tu mame 662097 debat inde. 😉
Reply

Ike

30 Jul 2019
#23 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: IBBI #22:
Miro má pravdu.

Kvalitná, flexibilná a spoľahlivá verejná doprava s dobrými a spoľahlivými službami spolu s marketingovo vysvetlenou parkovacou politikou má potenciál zmeniť celkovú deľbu prepravnej práce a v neposlednom rade prispieť ku kvalite života v meste, kvalite verejných priestorov a napokon aj k potláčaniu dopadov klimatických zmien.

Propagácia 110 rokov trolejbusov ti pritiahne presne nula celá nula celá nula cestujúceho z individuálnej dopravy. Nevravím, že pripomínanie 110 rokov je zlé, práveže naopak. Je to ľudský prístup ako ukázať, že MHD (v tomto prípade trolejbusová) patrí k histórii mesta.

Každopádne, každý z horeuvedených prístupov má svoju cieľovú skupinu. No všetci si musia určiť priority. Myslím si, že sťažovanie fotonadšencov z dôvodu, že sa musia ísť previesť na Dlhé diely (pričom môžu fotiť aj po ceste tam) je oveľa menší prehrešok ako to, keď mamičke s kočíkom príde počas dňa nečakane vysokopodlažná 15 Trka.
Reply

IBBI

30 Jul 2019
#22 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Miro #21:
Pomoze vobec zlepsenie dopravy v BA k svetovemu mieru?
Reply

Miro

30 Jul 2019
#21 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: mku81 #20:
Pomôže vôbec nejaké pripomínanie si 110. výročia trolejbusov zlepšeniu MHD?
Reply

mku81

30 Jul 2019
#20 Rate positive 2 Rate negative
ach jo... co na tom, ze sa dlhdodobo zanedbava urdzba, co na tom, ze jazdia v premavka stare plynove karosy, podme teraz vsetci intenzivne pracovat na zpojadneni a urdrzbe tohto jedneho kusu, aby vsetci v Bratislave videli, ze taky mame... a dovod... lebo chcem, chcem a este raz chcem... ja by som chcel suvisly bus pruh z Vrakune az do centra a policajtov, co by brali vodicaky c*ramedanom v autach, co ho neopravnene pouzivaju... viem, utopia, ale toto aspon realne pomoze MHD, a nie sotosny o 25Tr
Reply

Mike

29 Jul 2019
#19 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Ike #18:
Tak v #5 si reagoval na #3 a tam písal Dadino o tejto 25Tr.

Chýbať možno chýbala, aj to je otázne. Cez víkend nie, keďže tam často býva iba 1 25Tr, ale aj cez týždeň sú tam 1-3 31Tr či už ťahané na tyči, alebo boli časy keď nocovali pravidelne 2-3? 31Tr na Kuklovskej, aj strážené SBS a každý deň sa ráno dotiahla iná a večer odtiahla iná, teda jeden voz z tých troch sa dostal do vozovne raz za tri dni. A fungovalo to.

Teraz cez prázdniny je tých 31 Tr dostatok, otázne iba je, koľko je ostatných pojazdných 25Tr a aké vysoké sú tie náklady ťahania 31Tr na tyči, či sa to aspoň približne dá porovnávať s marketingovými nákladmi na prezentáciu výročia trolejbusovej dopravy po meste. (Napr aké sú trhové ceny na nalepenie CVR na kĺbový bus).
Reply

Ike

29 Jul 2019
#18 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Mike #17:
Ja som reagoval na tu 15Trku. Ale ta 25Trka, tak ako spomína Viko, by chýbala na ostrovnej trati.
Reply

Mike

29 Jul 2019
#17 Rate positive Rate negative 2
Reply on: Ike #16:
A v deň keď bude vonkajšia teplota napr max. 18 stupňov, teda klímu vo vozidle nebude treba, aký je dôvod aby nemohol ísť tento voz napr. na 212? Pokiaľ viem, je nízkopodlažný.
Reply

Ike

29 Jul 2019
#16 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Dadino #15:
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0otou%C5%A1

To fakt nie je nadávka. Ja mám k tomu sklony tiež. Ale MHD by mala slúžiť na svoj primárny účel a nie ako hračka 🙂

Stále sa dá pohrať tu:
https://www.openttd.org/
Reply

Dadino

29 Jul 2019
#15 Rate positive 1 Rate negative 2
Reply on: Ike #12:
K tomuto by som sa nevyjadril ale dosť silné reči označovať niekoho len tak bez poznania za šotouša. Ide mi o princíp, že voz reprezentujúci 110 rokov trolejbusov jazdí na jednom kopci mimo priameho centra. Nič viac a nič menej. 😉
Reply

Dadino

29 Jul 2019
#14 Rate positive 1 Rate negative 2
Páni, klobúk dolu pred vami. Ozaj krásne. 110 výročie, jeden polepený trolejbus a sme spokojný, že nas reprezentuje na jednom kopci a zvyšok mesta nemá nárok vidieť ho. Koľko dní v roku na 33ke jazdia sorky keď je to taký problém teraz, že by jazdil niekde inde? Ďalšia vec je fakt, že nikde som nenapísal, že dúfam, že bude vypravený na 201ku na to najdlhšie poradie, ktoré tam je aby premával po meste od začiatku až do konca dennej premávky. Skôr, ako som to už písal kdekoľvek inde by som prijal keby sa vytvorila napríklad linka 110 z Čiližskej na Železnú alebo Valšskú alebo niekam takto a raz za hodinu vykonal ako "atrakcia" odchod z konečnej. A takáto víkendová linka by bohate stačila nato aby trošku ten voz prezentoval toto výročie aj vrámci mesta. 🙂
Reply

Ike

29 Jul 2019
#13 Rate positive Rate negative 1
Reply on: 3pa3ck3 #11:
Ešte by ma zaujímal príklad nekomerčnej reklamy 😂

Toto je IMHO náter. 🙂
Reply