Close

#7835, route 8, Krížna ul., zastávka Legionárska

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Search (85/143)
Download item
Discussion post:
Location: Krížna ul., zastávka Legionárska
Date: 24.2.1993
Vehicle: ČKD Tatra T3 #7835
Gallery: ČKD Tatra T3
Route: 8
Author: Ivan Jaborník, collection
Times viewed: 2245

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

13 Jul 2021
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: si #10:
Súhlasím, že ten jeden prestup na lístku z karty, ako aj zrušenie 15-minútového lístka veľmi nepodporili 1-linkový variant, čo je podľa mňa škoda, pretože pre mňa, ako držiteľa PCL je 1-linkový variant oveľa lepší, ako 2-linkový. Celý ten systém s lístkami z karty je však nedomyslený, pretože tam mal podľa mňa existovať aj "tap out" do 10/15 minút, ktorý by zaúčtoval lacnejší lístok (tak, ako v Ostrave). Čo sa 15-minútového lístku týka, tak možno sa z neho mohol stať 10-minútový lístok (na 2-3 zastávky by to väčšinou stačilo), ktorý by však naďalej stál 0,70€ a tým pádom by tu stále bola aj lacnejšia alternatíva.
Reply
si

si

13 Jul 2021
#10 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #9:
problem je ze v tomto meste sa roznymi krokmi tie vyhody jednolinkoveho variantu eliminuju - zacat mozme postupnym predlzovanim intervalov, pokracovat roznymi nahodnymi vylukami/presmerovaniami L3 z prestupneho uzla blumental (napriklad kvoli prezentaciam na americkom namesti) a konciac jednoprestupnymi listkami z platobnych kariet.....
a proti mnohym spontannym cestam smeruje aj zrusenie 15minutoveho listka, kedzy ak sa chces odviezt "za roh" (=2-3 zastavky) tak si este viac rozmyslis ze ci na to obetujes este o kus drahsi listok (a bud pojdes pesi alebo "na cierno")
Reply Comment has been edited by the author.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

13 Jul 2021
#9 Rate positive Rate negative
Reply on: keks #7:
Výhoda 1-linkového variantu je (aspoň pre mňa) tá, že ak sa ponáhľam, tak nastúpim do prvej električky, ktorá ide a potom mám na výber viacero možností, ako sa dostať cieľa podľa toho, odkiaľ mi ide najlepší prípoj a nie som odkázaný len na tú jednu linku, ale chápem, že niekomu môže robiť prestup problém, resp. sa tak dobre nevyzná a preto radšej uprednostní priamu linku. Hlavnou výhodou 1-linkového variantu teda podľa mňa je flexibilita systému a vyšší počet spontánnych ciest = vyššie tržby. Ak však tie priame spojenia naozaj chýbajú, tak potom by potom mohol byť dobrým riešením kombinovaný variant, ktorý by cez PD ponúkal aj priame spojenia bez prestupu a takisto by bol aj celkom flexibilný.
Reply Comment has been edited by the author.
shaggy

shaggy

13 Jul 2021
#8 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: keks #7:
Nezabúdaj na doplňujúce otázky, ako - bude sa dať na zástavke B prestúpiť, alebo opäť táto linka nestojí na zástavke B, lebo rekonštruujú ulicu, ktorú opravovali pred mesiacom a budem teda musieť prechádzať zo zástavky C na zástavku D?
Reply
keks

keks

13 Jul 2021
#7 Rate positive 2 Rate negative 1
Reply on: Urbanway 2423 #6:
Ide skôr o to, že všetky dôvody na znížennie počtu liniek boli spojené s tým, že bude hustý interval. Lenže ten očividne vydržal len chvíľu.
Okrem toho ani ten prestup nie je taký, že vystúpim a nastúpim, ale je tiež spojený s nejakým čakaním.
Takže dobrá otázka by bola skôr: "Chcem čakať na zastávke A 5 minút na električku, odviesť sa ňou na zastávku B a tam zase čakať 4 minúty na prestup, ideálne s tym, že musím prechádzať medzi nástupišťami, počas čoho mi električka ujde, alebo chcem čakať na električku 8 minút a odviesť sa ňou celú cestu bez prestupu?"
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

12 Jul 2021
#6 Rate positive Rate negative
Reply on: keks #5:
To, že električky majú slabý interval ale nesúvisí s počtom liniek, pretože aj pri 2-linkovom variante by mohli električky premávať namiesto 7,5-minútového intervalu v 10-minútovom intervale a večer by tiež mohli premávať menej často. 🙂
Reply
keks

keks

12 Jul 2021
#5 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #4:
Tiež by ale bolo fajn, aby tie električky chodili naozaj tak často, ako sa sľubovalo. Pred dokončením DKR boli sľúbené intervaly 4, 5 a 7-8 minút. Napríklad taká L4 má ale najlepší interval počas dňa 5 minút a najhorší interval 10 minút.
Pritom lockdown už nemáme, väčšina ľudí už cestuje norálne, električky bývajú plné (aspoň tie, ktorými jazdím ja) a navyše prišlo aj ďalšie zdraženie MHD (s výnimkou ročnej električenky).
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

10 Jul 2021
#4 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: rosomak44 #3:
Na druhej strane však nemusíš čakať na električku 15, alebo 20 minút, čo zvyšuje počet tzv. spontánnych ciest, keďže si už človek nemusí plánovať cestu, ale stačí, keď sa postaví na zastávku. V konečnom dôsledku je tak (po zohľadnení čakania na električku v minulosti) celková dĺžka cesty rovnaká, avšak s tým rozdielom, že sa človek rýchlejšie dostane aspoň k nejakému inému prestupnému uzlu, príp. do centra.
Reply Comment has been edited by the author.
rosomak44

rosomak44

10 Jul 2021
#3 Rate positive 3 Rate negative 2
Reply on: Erasmus #2:
Ako v poriadku, len faktom je, ze sa niektore spojenia uplne stratili. Napriklad na Hlavnu stanicu. Linka 2 jazdila odtial na Zlate Piesky, neskor na Nove Mesto. Linka 8 zas spajala Hl.stanicu a Ruzinov. Oba su vyznamne ciele. Dnes musi clovek viackrat prestupovat a niekedy sa aj presuvat medzi zastavkami a cesta tak trva ovela dlhsie. To sa mi nezda ako optimalizacia pre cestujucich...
Reply
Erasmus

Erasmus

10 Jul 2021
#2 Rate positive 7 Rate negative 1
Reply on: rosomak44 #1:
Dôležitá je prepravná kapacita za hodinu, nie počet liniek. Lepšie sú 2 linky s kapacitnými vozidlami / súpravami a hustým intervalom, ako 7 liniek jazdiacich pár krát za hodinu, a niektoré z nich ešte so sólo T3.
Reply
rosomak44

rosomak44

10 Jul 2021
#1 Rate positive 2 Rate negative 10
Vtedy - 7 liniek, dnes - 2 linky. A vraj preferencia ekologickej dopravy...
Reply