Close

#1865, Šancová ul., zastávka SAV

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Search (97/147)
Download item
Discussion post:
Location: Šancová ul., zastávka SAV
Date: 7.2.2018
Vehicle: SOR NB 18 City #1865
Gallery: SOR NB 18 City
Route:
Author: insider
Times viewed: 6803

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
jr1961

jr1961

8 Mar 2018
#21 Rate positive Rate negative
Včera som zažil podobnú kalamitu v New Yorku. Všetky autobusy vyšli vybavené reťazami. Jednak v MTA čítajú predpoveď počasia a jednak im nerobí problém tie reťaze nasadiť a dať dolu. Áno, reťaze sm videl aj na vyčistených, len mokrých úsekoch, ale evidentne to tak isto nerobí problém pri aj tak limitovanej rýchlosti mestských autobusov.

https://fotky.sme.sk/fotka/420447/kalamita-v-new-yorku
Reply
S499.1023

S499.1023

10 Feb 2018
#20 Rate positive Rate negative
Reply on: si #13:
Staré kĺbové vozy okrem trolejbusov mali poháňanú jednu nápravu - buď strednú (Ik 280, Ik 283, ŠM 16,5) alebo zadnú (Ik 435, Karosa 74x/9xx). Pohon dvoch náprav bol špecialitou výhradne trolejbusov. Inak Michal 111 má odhadom 15 - 17 rokov a "staré vozy" pozná len z nostalgického rozprávania. Rovnaké problémy samozrejme mali aj Ik 280 (akurát sa kvôli koncepcii nezlomili pri jazde do kopca ale pri jazde z kopca), Ik 435 aj Karosy.
Reply
Ike

Ike

10 Feb 2018
#19 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #18:
Som hlava deravá. Jasné, automat nemá spojku. Tento detail mi ušiel ?
Reply
S499.1023

S499.1023

9 Feb 2018
#18 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #15:
Ja viem, ako sa to robí. Lenže na automate si spojku nevyšliapneš. Takže by si aj tak musel prepínať D - N a tá prevodovka má isté technologické medzičasy.
Reply
S499.1023

S499.1023

9 Feb 2018
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: Gryzly65 #14:
Aj v Bratislave také 280 jazdili. Žiadne zaujímavé zvukové sprievody som neregistroval. Ani moje auto nevydáva žiadne zaujímavé zvuky pri rozjazde na dvojku, ani na trojku. Od toho tam je ten menič.
Reply
Mike

Mike

9 Feb 2018
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: Ike #15:
Ale stále platí čo napísal S499.1023, že na automate tak rýchlo rýchlosti prepínať nedokážeš. Resp, môžeš mačkať na klávesnici ľubovolne rýchlo D-N-R-1-2, ale prevodovka nereaguje v zlomku sekundy a v mnohých prípadoch ani o pár sekúnd nie.
Reply
Ike

Ike

9 Feb 2018
#15 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #8:
Nejako sme sa nepochopili. Ani na manuáli to nedáš 🙂 Tiež máš zaradenú jednotku. Opatrne na spojke so zaradenou jedničkou sa posunieš o 2 cm dopredu, nechaš sa spustiť naspäť, čím cúvneš za pôvodnú polohu zapadnutého vozidla, kde vozidlo narazí zozadu na sneh, ktorý Ťa znova odrazí dopredu a vtedy znova prídáš čím znásobíš kinetickú energiu a posunieš sa dopredu o povedzme 6 cm. Pokračuješ v iteráciách ? na piaty-šiesty pokus si vonku a môžeš aj zapojiť plyn.
Reply
Gryzly65

Gryzly65

9 Feb 2018
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #8:
Pokúsil som sa predstaviť si, aké zvuky by asi za týchto okolností vychádzali z automatickej prevodovky v tom autobuse. ? Prišiel som na to, že mám nový šotosen. Mimochdoom, Maďari majú v Budapešti na niektorých 260 (aj 280? Možno Jadran upresní) možnosť rozbehu priamo z dvojky, tiež to má zaujímavý zvukový doprovod. ?
Reply
si

si

8 Feb 2018
#13 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Michal111 #12:
stare klbove vozy mali pohanane 2 napravy (druhu a tretiu), sorky maju len tretiu, takze pomer adheznej hmotnosti pouzitelnej na trakciu vyrazne horsi....
Reply
Michal111

Michal111

8 Feb 2018
#12 Rate positive Rate negative 1
Ako možno to bude znieť sproste, ale mám dojem, že problém majú permanentne Sorky. Veď na tých cestách bol sotva poprašok a už sa krížili po celom meste. Nehovorím že sa to nestane aj mercedesu, ale keď tu jazdili ikarusy 435 alebo klasika staré trolejbusy skodovky, tak odstavených alebo skrížených vozov na cestách bolo pár. Bývali aj väčšie kalamity a ako tak sa jazdilo, teraz par cm snehu a skolabovala celá trolejbusová doprava.
Reply
Miro

Miro

8 Feb 2018
#11 Rate positive Rate negative
Ide mu naskočiť zelená na semafore... ?
Reply
pharel

pharel

8 Feb 2018
#10 Rate positive Rate negative
Inak nechapem, preco prave do tychto kopcovitych terenov ako Kramare, Sancova, Prazska, Hrad, Dlhace... nejde aspon 20 tych cestarskych aut prioritne, potom na ostatne cesty na rovine mozu aj neskor ist 🙂
Reply
S499.1023

S499.1023

8 Feb 2018
#9 Rate positive Rate negative
Reply on: dupe #5:
Niekedy áno, niekedy to začne hrabať aj na voľnobeh.
Reply
S499.1023

S499.1023

8 Feb 2018
#8 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Ike #7:
No tak hlavne na automate tak rýchlo R - D prepínať nedokážeš ?. Moja vykopávka má zimný režim "W", kde sa rozbieha s preklzujúcim meničom na trojke.
Reply
Ike

Ike

8 Feb 2018
#7 Rate positive Rate negative
Reply on: pharel #6:
Hojdanim sa mi veľakrát podarilo vyslobodiť aj s osobakom. Vlastne vždy. Len pri klbe to asi také jednoduché nie je.
Reply
pharel

pharel

8 Feb 2018
#6 Rate positive Rate negative
Super vdaka chalani. Ja si pamatam kalamitu dakedy z 2002/2003 ked som cakal na 59 na Pionierskej a dosla 75 Ikarus 280 na zastavku a ked sa chcel pohnut, tak jeho stredna naprava (ktora bola hnacia samozrejme) sa pri rozbehu smykla k obrubniku a zapadla, vytocil sa a uz sa smykala, nevedel sa pohnut. Avsak snazenim sa vodica stale sa rozbiehat a na spiatocke sa kymacal hore dole az sa mu podarilo nabrat taku silu na plyne, ze tym kolesom vysiel na obrubnik a podarilo sa mu dostat sa z toho.
Reply
dupe

dupe

8 Feb 2018
#5 Rate positive Rate negative
Reply on: si #4:
Ja nad tym vzdy rozmyslam ci nie je v takychto podmienkach nejlepsia technika pre rozbiehanie len nechat zaradene D, pustit brzdu a nechat prevodovku nech sa z toho sama vyhrabe.
Reply
si

si

8 Feb 2018
#4 Rate positive Rate negative
rozmyslam (aj na zaklade tej nasledujucej fotky) ze ci by sa z toho nevedel vymotat sam keby len odbrzdil a nechal sa gravitaciou pomaly spustit dozadu (dole) a popri tom sa "narovnal"
Reply
Gryzly65

Gryzly65

8 Feb 2018
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: pharel #1:
Hnacia tretia náprava "nepotlačí" ťažký predok, ktorý nemá hnanú ani jednu z náprav - namiesto toho "ujde" s vlekom do strany a výsledok vidíš na obrázku. Takto skrížený autobus sa už bez pomoci (odťahu) sám nikam nepohne. Maximálne tak B nápravu natlačí bližšie k obrubníku a C nápravu ešte ďalej od neho - až do chvíle, kým blokovanie točne neodpojí plyn.
Reply
trolejbus6207

trolejbus6207

7 Feb 2018
#2 Rate positive Rate negative
Reply on: pharel #1:
Jednoducho sa nerozbehne hore tým briežkom, prešmykuje zadná náprava a ak sa aj chytí, voz sa skríži v kĺbe
Reply