Close

Špitálska ul.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Search (3/4)
Download item
Discussion post:
Location: Špitálska ul.
Date: 6.5.2017
Vehicle:
Gallery: Tracks › Tramway tracks in city center
Route:
Author: Solider
Times viewed: 4964

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

8 Jun 2017
#22 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: Ámos #21:
A ktorá zo spomínaných peších zón by vyháňala obyvateľov? Kollárko dolu? Kollárko popri domoch? To je tým ľuďom lepšie, keď majú nostop dvojprúdovú kolónu pod oknami a v momente vytvorenia kľudného pľacu s lavičkami terasami apod. by predali byt? Rovnako ako evidentne poznáš niekoho, kto predá byt v dobrej lokalite len preto, že mu kdesi na okolí urobili jednosmerku aby tam nebol taký tranzit, a okrem toho ešte zariadi, aby tam nikto iný bývať neprišiel. ?

Na Hviezdoslavku menovite prvé dva domy evidentne obývané (o prvom je aj súdny spor s nájomníkmi), dom vedľa Mladosti obývaný, bytovka na rohu Strakovej obývaná, Kaníkova nadstavba azda tiež, žltý úzky dom rovnako byty, biely na rohu s Ryb. bránou obývaný... Keď sú ľudia obchodní bývať na Obchodnej, prečo by sa mali vyhýbať lepším lokalitám?


Áno, len uzavrieť nové zóny bez kompxnejšieho prístupu by bola chyba, ale ja som za to, aby sa pri každej novej zóne riešilo podz. parkovisko pre obyvateľov, istý počtet vyzdvihnuteľných povoleniek do jednotlivých lokalít pre remeselníkov, dohliadanie na nočný kľud na uliciach. Fakt nerobme z pešej zóny nejakého strašiaka. Nevravím, že musí byť úplne všade, ale medzi zónou prejazdnou len pre obyvateľov bez parkingu a pešou zónou s povolenkami fakt nevidím veľký rozdiel.

Výsledky skúmaní, ktoré sa prejavujú v City at eye level a Complete streets conceptoch, jasne dokazujú, že pozdvihnutie kvality života (ktoré priťahuje ľudí) ťažko dosiahneš medzi dvoma štósmi zaparkovaných áut.
Reply
Ámos

Ámos

8 Jun 2017
#21 Rate positive Rate negative 1
Reply on: piggee #20:
Nie, tvrdim, ze na Hviezdoslavku uz nikto nebyva.

Pesie zony ano, ale treba mysliet na obyvatelov, ktory tam byvaju.
A ked neveris, tak si o tom nieco pogoogli, co sa stalo s mestami a ich centrami, ktore boli takto vyludnene.

A ked uz rozsirovat tvrdu pesiu zonu tak hlavne smer Panenska, Konventna, Kozia. Cize do oblasti, ktore turistu aj zaujimu.
Plus urobit z SNPcka tvrdu pesiu zonu + MHD.
Reply
piggee

piggee

8 Jun 2017
#20 Rate positive Rate negative
Reply on: Ámos #17:
Vyhananie aut neznamena vyhananie obyvatelov z centra. Iba vytlacis konfliktnu zonu mimo uzsie centrum. Pozri si Hviezdoslavovo namestie. Mas pocit, ze tam nejako ustal zivot potom, ako z neho bola spravena pesia zona?
Podla mna by prave Bratislava mala zvacsovat svoju pesiu zonu na ukor motoristov, aby bola atraktivnejsia. Teraz prejdes celu pesiu zonu za polhodku.
Reply
Ámos

Ámos

8 Jun 2017
#19 Rate positive Rate negative
Reply on: tr3mp #14:
Vysoka sa da otvorit aj tym, ze sa zjednosmerni jednym smerom (od tatracentra) a Zivnostenska sa zobojsmerni, prave pre pristup do garazi.

Pred Novou Scenou by tak vzniklo plnohodnotne namesticko a zaroven by sa znizil pocet parkovacich miest na ulici (Vysoka, Zivnostenska) a zaviedlo by sa iba rezidencne parkovanie, co by znizilo tranzit. Tak aby sa doprava po tejto ulici minimalizovala. Ma zmysel tu rozsirit pesiu zonu, tak aby mohla byt pojadzovana autami. Nieco ako Klobučnícka.

Tých rieseni je v podstate vela a s kazdym bude mat KDI problem ?
Reply
Solider

Solider

8 Jun 2017
#18 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #15:
Vysokú urobiť podľa pôvodne schváleného projektu z 2005 – zaslepiť pri vyústení na Obchodnú. Tak to malo byť po rekonštrukcii a nebolo. V úseku od Živnostenskej po stĺpiky by bola obojsmeraná v režime complete street.
Reply
Ámos

Ámos

8 Jun 2017
#17 Rate positive Rate negative
Reply on: piggee #12:
Pre motoristu nie. Pre dopravne zapchy narast exhalatov a ineho urcite ano. Taketo riesenia zvysuju mnozstvo zbytocnych jazd a vyhanaju obyvatelov z centra.
A vyhnanie obyvatelov z centra = koniec zivota v centre.
Reply
Valec

Valec

8 Jun 2017
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #15:
Ak by sa na dolnom konci Kollárka (od Vysokej po Jánsku) jazdilo po trati a pojazďovaný priestor (hoc aj ten pred NS) by sa odlíšil vhodnou dlažbou, tak by to šlo.

V poslednom čase mám aj tak pocit, že po Obchodnej jazdí viac áut, ako po Vysokej.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

8 Jun 2017
#15 Rate positive Rate negative
Reply on: tr3mp #14:
Práve o ten nástupný priestor do divadla mi išlo.
Viem si predstaviť, že garáž by sa zaústila do Živnostenskej, aby popred NS nemuseli autá chodiť vôbec.

Lenže stále nerozumiem, čo chceš urobiť s Vysokou. Ústila by z pešej zóny Obchodná na pešiu zónu Kollárko? Nestrácame tam zas benefity kompaktného nástupného priestoru do (budúcich kultúrnych) kasární a prepojenia nádvoria a parku?
Reply
tr3mp

tr3mp

8 Jun 2017
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #13:
Vysoká a Živnostenská by zostali jednosmerné tak ako doteraz s tým, že vjazd na ne by bol tiež ako doteraz z Nám. 1. mája cez hornú časť Kollárovho námestia. Pešia zóna by bola až od Živnostenskej po Obchodnú. Vjazd (a výjazd) od 1. mája treba aj kvôli existujúcej garáži. Samozrejme, aj priestor pred Novou scénou by bolo potrebné zmeniť - zúžiť a posunúť vozovku a zväčšiť nástupný priestor pred divadlom.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

7 Jun 2017
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: Ámos #11:
Súhlasím, bolo by to výrazné zlepšenie, len nejako neviem prísť na riešnie, čo s Vysokou a Živnostenskou. Zaslepiť?
Reply
piggee

piggee

7 Jun 2017
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: Ámos #6:
Aj keby. Bol by to pre motoristu nejaky zasadny problem?
Reply
Ámos

Ámos

7 Jun 2017
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: Solider #10:
To je pravda. Celemu Kollarku by bodlo, keby sa prava cast uzatvorila a dole vznikla pesia zona s namestim.
Reply
Solider

Solider

7 Jun 2017
#10 Rate positive Rate negative
Reply on: Ámos #8:
Spriechodnenie Mariánskej v smere od Kolárka by bola v rozpore s vytvorením uvažovanej pešej zóny v západnej časti Kollárovho námestia a pred Hurbanovými kasárňami.

V prípade tohto miesta existovalo najideálnejšie riešenie: smerovo posunúť električkovú trať bližšie k potravinám. Padlo však rozhodnutie zachovať trať v pôvodnom trasovaní, nikto sa nezaoberal možnosťami, ako na to.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

7 Jun 2017
#9 Rate positive Rate negative
Reply on: Ámos #8:
Lenže ak otvoríš Mariánsku, tak prístupná bude max. z Vysokej a hore z Kollárka, ak tam nechceš prekomplikovať križovatku ďalšou fázou. A hlavne by ten zákaz musel niekto systematicky kontrolovať, aby sa z toho nestala náhrada uzavretého Nám. SNP.
Reply
Ámos

Ámos

7 Jun 2017
#8 Rate positive Rate negative
Reply on: Viko #7:
Alebo, znovu otvorit zaslepenu Mariansku a teda zjednosmernit tento usek ako ty hovoris.

Mozno este na Mariansku dat zakaz vjazdu, okrem obyvatelov s trvalym pobytom v oblasti.

Nakoniec by to obyvatelom pomohlo, kedze by sa cela oblast dopravne ukludnila.
Reply
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

7 Jun 2017
#7 Rate positive Rate negative
Reply on: Ámos #6:
Prečo? Veď stačí zjednosmerniť ten najhorší úsek od 29.8. po Lazaretskú, opačný smer by sa viedol o blok ďalej po Cukrovej... Obyvatelia sa dostanú a tranzit to odradí.

Čisto z priestorového hľadiska nepotrebujeme zjednosmerňovať celú ulicu. Pred ministerstvami i Kyjevom je predsa kam sa roztiahnuť.
Reply
Ámos

Ámos

7 Jun 2017
#6 Rate positive Rate negative
Reply on: piggee #5:
A uz by som sa domov dostal iba od Niv.
Reply
piggee

piggee

7 Jun 2017
#5 Rate positive Rate negative
Alebo zjednosmernit pre auta (v podstate kopia Sturovej) a este sa tam aj cyklocesta v oboch smeroch zmesti. Ale pochybujem, ze toto by KDI rozdychal 😃
Reply
drink

drink

6 Jun 2017
#4 Rate positive Rate negative
Reply on: ivanbuto #3:
Variantou druhej moznosti je rozsirenie chodnika. Treba si tiez uvedomit, ze zastavka tam nebude.
Reply
<a href='mailto:ibutora [zavinac] atlas [bodka] sk' >ivanbuto</a>

ivanbuto

6 Jun 2017
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: Mike #2:
Súhlas, myslím, že aj to druhé riešenie stojí za zváženie.
Reply