Close

#7501, Starý most

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Search (5/16)
Download item
Discussion post:
Location: Starý most
Date: 15.3.2016
Vehicle: Škoda 30T ForCity Plus #7501
Gallery: Škoda 30T ForCity Plus
Route:
Author: -mk-
Times viewed: 5003

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

pharel

17 Mar 2016
#22 Rate positive Rate negative
Reply on: Mirtschi #18:
Ja by som siel z Mosta SNP na RegioJet bus za 2E (1h15m) k Stadionu k metru U2 a to je do centra asi 10 min, Pratru 2 min.
Reply

Mirtschi

17 Mar 2016
#21 Rate positive Rate negative
Reply on: Mirtschi #20:
Pardon oprava ohľadom Badnerbahn: Teraz sa dívam : Oper–Schedifkaplatz: 600 V= Schedifkaplatz–Inzersdorf: 750 V= Inzersdorf–Baden: 850 V = Ale tam predpokladám, že je to upravené len nejakými odpormi tých +- 200V. Prípadne nech niekdo doplní. Rozhodne vozidlá nemusia mať objemný transformátor na 15kv stredavého napätia.
Reply

Mirtschi

17 Mar 2016
#20 Rate positive Rate negative 1
Reply on: Rubber38 #19:
Dnes by to tiež nebolo o moc rýchlejšie pri takom rozmiestnení zastávok a umiestnení trate. Len úsek Wolfsthal - Wien Mitte má dnes čas 1hodinu 15 minút. A to na území Viedne ide súprava po železničnej trati a namiesto pôvodných 13 zastávok zastavuje len na 7. Aspoň dve rôzne napájacie sústavy je treba tiež riešiť i dnes. Buď preprah, alebo drahé viacsystémové vozidlo. Veď len dnes Badner Bahn čo je taktrocha obdoba Pressburgerbahn s vyše polovičnou vzdialenosťou od Oper do Baden Jozefsplatz jazdnú dobu 1h:2min a tam je aspoň výhoda že medzimestký úsek má rovnaké napájanie a prevádzkuje sa to len zo zotrvačnosti. Ako samozrejme, možnosť previesť sa priamo od hotela Carlton v Bratislave do Centra Viedne by bolo krásne, ale finančne neúnosné.
Reply

Rubber38

17 Mar 2016
#19 Rate positive Rate negative
Reply on: Mirtschi #18:
Takže hovoríš, že medzimestská doprava spred sto rokov vrátane vtedajších prepravných časov a riešenia rôznych napájacích sústav pri komforte nulového pešieho presunu bola pomalšia, než je dnes? Gratulujem, Einstein
Reply

Mirtschi

17 Mar 2016
#18 Rate positive Rate negative
Inak keď už sa rozoberá Pressburgerbahn, dnes by také vlakové spojenie nič moc nebolo. Celková jazdná doba z konečnej na konečnú trvala dve a trištvrte hodiny. Len taký preprah lokomotív v Petržalke trval 18 minút. To dnes je fakt časovo kratšie napr. z Hviezdoslavovho námestia zájsť 5min. pešo pod most SNP, počkat na L91/191 dajme tomu 10minút. Jazdná doba L91 na ŽST Petržalka 5minút +10min na presun do vlakovej súpravy. Jazdná doba Bratislava - Wien Hbf - 59minút. Tam dajme tomu presun do metra 5minút a jazda metrom U1 plus napr. U4 do Wien - Mitte - pôvodnej konečnej Prešporskej dráhy nepresiahne 15minút. Napriek všetkým tým prestupom, peším presunom, za využitia súčasných liniek verejnej dopravy mám ešte skoro jednu hodinu k dobru oproti priamemu vlaku, resp vozňov od hotela Carlton do Wien Mitte. Dnes by sa tie mestké úseky neoplatilo prevádzkovať a prípadne kupovať drahé viacsystémové vozidlá tram-train, len aby sa ušetrilo pár prestupov. Jedine, čo ešte malo zmysel prepojiť ŽST Petržalka so stanicou Wolfsthal.
Reply

pharel

17 Mar 2016
#17 Rate positive Rate negative 1
Reply on: S499.1023 #10:
Dik ?
Reply

S499.1023

17 Mar 2016
#16 Rate positive 2 Rate negative 1
Reply on: patrik444 #14:
Keď je mama ročník 1949, tak samozrejme nemohla jazdiť žiadnou električkou ani pseudoelektričkou do Viedne a do Prátra akurát tak v krátkom období pseudouvoľnenia.
Reply

patrik444

17 Mar 2016
#15 Rate positive 1 Rate negative
ešte raz pripomeniem, že od môjho narodenia až do roku 1989 bolo veľmi ťažké si predstaviť,že niekto z mojej rodiny chodil do viedne za prácou, za zábavou do prátra. dokonca, že si niekde v centre mesta sadol na "električku" a išiel iba tak. ja som videl iba ostnaté drôty a protitankové zábrany. do viedne a do prátru som moje deti a bratove deti zobral asi 7 rokov dozadu. tiež iba tak, ako dedo a mama. inak S499.1023 všetko Ti môžem ukázať na fotografiách. dedo sa tými víkendovkami u gazdu zdokonalil v nemčine tak, že celý život rozprával plynulo nemecky až do konca !!! to je všetko
Reply

patrik444

17 Mar 2016
#14 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: S499.1023 #3:
moja mama je rok narodenia 1949 a bratislavčanka ! je pri plnom vedomí a všetko, čo mi spomínala je pravda. ja som žil celé detstvo v centre bratislavy a medzi pravými prešpurákmi. najradšej som mal moju susedu, a tá keď začala rozprávať svoje spomienky, tak bola lepšia ako holčík. samozrejme, že tá "električka" bolo niečo medzi električkou a vlakom. mne to bolo jedno a nie je to podstatné. dedo bol ročník 1920 a on mi rozprával, o tom ako si kúpil v piatok ráno lístok do viedne, odviezol sa tam a na stanici sa pýtal miestnych na prácu na víkend. poslali ho na nejaké námestie, kde prišli gazdovia z okolitých dedín a kde nabrali na vozy takých ako dedo. ešte po vojne sa navštevovali a chodila aj moja mama. potom sa zavreli hranice na 40 rokov a mne tieto ich príhody pripadali ako niečo z inej dimenzie. dovolil som si, preto vyzdvihnúť, že pre istú generáciu bratislavčanov je električka do petržalky mítnikom, ktorý síce mladším generáciam pripadá ako nič, ale mne to pripomenula tie časy z rozprávania susedky teti anči, dedula a mojej mamy. dedo sa dožil krásnych 90 a určite by ocenil aj električku k TPD !
Reply

Rubber38

17 Mar 2016
#13 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: petob77 #12:
Som si istý, že si touto tvorivou urážkou mienil naznačiť, že máš na vec iný, a správnejší názor
Reply

petob77

17 Mar 2016
#12 Rate positive 1 Rate negative 4
Reply on: S499.1023 #10:
ano, vsetci su debili a blbeckovia. len ty si lokomotiva.?
Reply

petob77

17 Mar 2016
#11 Rate positive Rate negative 4
Reply on: Mirtschi #6:
ja viem ze nebola. ten co sa vola ako lokomotiva ale napadol patrika444 ze je matka si vymysla. on pritom pisal ako jazdili do viedne, nepisal nic o tom ako a kde sa museli menit lokomotivy. dakujem za reakciu, vidim ze sa tu najdu aj taki ktori vedia normalne reagovat.
Reply

S499.1023

17 Mar 2016
#10 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: pharel #9:
Hej, viem - lebo sú to debili, ktorí nepoznajú normy a nevedia projektovať. Našťastie dnes už máme aj elektricky zjazdné deliče.
Reply

pharel

17 Mar 2016
#9 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #8:
Heh vies teda ty reagovat na moj prispevok dolu? 🙂
Reply

S499.1023

17 Mar 2016
#8 Rate positive 1 Rate negative 1
Reply on: mrkvakj #5:
Mr. Morkou: Pojazd na batérie nemá nič spoločného s jazdou cez úsekové deliče, už som ti to aspoň raz napisal.
Reply

S499.1023

17 Mar 2016
#7 Rate positive 2 Rate negative 2
Reply on: petob77 #4:
To tvrdím kde? Máš problém s funkčnou gramotnosťou, blbeček?
Reply

Mirtschi

17 Mar 2016
#6 Rate positive Rate negative
Reply on: petob77 #4:
S499.1023 tým myslí to, čo jazdilo po štreke Pressburgerbahn z Bratislavy až do Viedne nebola v skutočnosti po správnosti električka, ale vlak pozostávajúci z vagónov a elektrickej lokomotívy. "Viedenská električka" je len ľudový názov dráhy. Inak zaujímalo by ma prečo tomu ľudia začali nadávať električka, keď šlo o klasický vlak. Električky, teda samostatné motorové vozne premávali iba na mestkých úsekoch trate, teda možno aj preto a elektrické lokomotívy neboli v tú dobu skoro vôbec rozšírené. Inak, na "Prešporskej dráhe" sa stanica Praterstern ani nenachádzala i keď, kto chcel ísť na Prater, tak mohol vystúpiť i na zastávke Rotundenbrücke a prejsť pešo.
Reply

mrkvakj

17 Mar 2016
#5 Rate positive Rate negative
Reply on: pharel #2:
30T by mali mat baterie, ktore umoznuju jazdu aj bez zberaca/bez napetia v troleji(viem nudzove,ale videl som to uz vyuzivat), cize problem by tu nemusel byt
Reply

petob77

17 Mar 2016
#4 Rate positive Rate negative 4
Reply on: S499.1023 #3:
chces tvrdit ze viedenska elektricka nejazdila, ze je to vymysel? no teraz si sa pekne strapnil.
Reply

S499.1023

16 Mar 2016
#3 Rate positive 1 Rate negative 2
Reply on: patrik444 #1:
Koľko rokov má tovja mama? Lebo dôchodcovia často spomínajú aj na veci, ktoré sa v skutočnosti neudiali.
Reply