Close

Račianska ul., zastávka Riazanská

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Search (52/84)
Download item
Discussion post:
Location: Račianska ul., zastávka Riazanská
Date: 1.4.2015
Vehicle:
Gallery: Reconstructions of stops
Route:
Author: W.I.
Times viewed: 4119

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
d3k0

d3k0

6 Apr 2015
#16 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Ámos #15:
Do takto umiestnenej zastavky vchadza elektricka rychlostou 50 km/h prave v mieste, kde sa pohybuje najviac ludi. Na zastavke umiestnenej oznacnikmi pri sebe najviac ludi prechadza na mieste, kde sa elektricka pohybuje iba malou rychlostou. Takze asi tolko na margo bezpecnosti. Staci sa spytat na dispecingu, kolko smrtelnych nehod riesili na Riazanskej a kolko na inak riesenych zastavkach.
Reply
Ámos

Ámos

5 Apr 2015
#15 Rate positive Rate negative
Reply on: Matej Balog #13:
nikdy pri bezpecnosti elektricky neries "mohol by"
Takto sa riesilo aj tlacenie elektrickovej supravy inou supravou a zakazane je to u DPB odtvedy, co jednu vodicku zbierali kusok po kusku od maleho batu az po alzbetku.

najbezpecnejsie riesenia je take, ktore vyluci akukolvek chybu. Ziadne sekundy navyse nestoja viac ako ludsky zivot. To by ta naucili napriklad v spominanom Norsku, kde aj ked meskas, nemas sa ponahlat...
Reply
Ámos

Ámos

5 Apr 2015
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: Rady #12:
ziadne z brucha. uved ine mesta ako Praha, ci ine CSFR mesto.
A zo studiou z Norska na mna nechod, kedze sa nejdena o vyskumom dokazanu studiu, ale len studiu niekoho kto potvrdzuje tvoje slova.

Staci napisat studiu, ktora potvrdi moje....

Proste daj mi viac prikladov zo svetovych metropol....
Reply
Matej Balog

Matej Balog

5 Apr 2015
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: Ámos #11:
Ok, električku som nikdy neriadil, takže je to len môj názor, že ak by prechod pre chodcov nebol úplne nalepený pred električkou, vodič by zrkadlo aj prechod mohol byť v tej minimálnej rychlosti schopný bezpečne odsledovať.

Analógia s autobusovými zastávkami mi ale nie úplne sedí, pretože autobus stojaci v zastávke môžu obiehať vozidlá idúce rovnakým smerom, ktoré sa s chodcami prechádzajúcimi popred autobus nevidia. (Tento problém nastáva pri neriadených prechodoch alebo chodcoch nerešpektujúcich semafor.)

Napríklad v Amsterdame sú bežne električkové zastávky aj pred križovatkou a s prechodom pre chodcov v prednej časti.
Reply
Rady

Rady

5 Apr 2015
#12 Rate positive Rate negative
Este aj ta studia z Osla potvrdzuje co hovori zdravy rozum: "safest.. that pedestrians always cross in front of the stopped tram".

Ale podla brucha p.Amosa je to presne naopak, s jedinym zdovodnenim ze takto idiotsky u nas "tiez prechody nedavame pred busy".
K ostatnemu sa skoda vracat, pokial si nedokazete predstavit ze 2 brzdenia su horsie ako jedno.

Skoda, ze cela MHD v BA je designovana podla pocitov, ale aspon ze niektori ludia su aj nezmyslami spokojni.
Reply
Ámos

Ámos

5 Apr 2015
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: Matej Balog #9:
Lebo je podla mna bezpecnejsie, ze popred elektricku nic neprechadza v case ked sa vodic pozera do spataka ci niekoho netaha.
Prechody pre chodcov tiez nedavame pred zastavky busov...
Reply
Ámos

Ámos

5 Apr 2015
#10 Rate positive Rate negative
Reply on: Rady #8:
- jak ziadny rozdiel? Keby chytil volno tak akurat zastane na hrane zastavky a kym ludia nastpia vystupia chyti stop.

- vodic ma aky taky odhad a preto mu to tolkokrat nevide v Dubravke a inde vak ano

nahrnu - typickym prikladom je racko ale aj Ursiniho, kde je prechod popred salinu. Ludia su idioti a so semaforom si v tomto meste nikdy nikto hlavu nelamal.

poprosim ta riesenia z inych tebou nazvanych "normalnych" miest. Lebo okrem Prahy si ine nezmienil. Taka Vieden je plna zastavok za semaforom.
Reply
Matej Balog

Matej Balog

5 Apr 2015
#9 Rate positive Rate negative
Reply on: Ámos #7:
Prečo? ?

Nepodarilo sa mi nájsť úplne poriadne odôvodnenú štúdiu bezpečnosti električkových zastávok, ale vo všeobecnej analýze bezpečnosti električkovej dopravy z Osla https://www.toi.no/getfile.php/Publikasjoner/T%C3%98I%20rapporter/1997/367-1997/sum-367-97.pdf str. 3 sa o tomto type zastávok píše: "The safest design seems to be stops where safety zones for the two directions of travel are shifted longitudinally, with a pedestrian crossing zone between the two safety zones, implying that pedestrians always cross in front of the stopped tram. It is also suggested that the stopping lines for the trams be retracted some 5 to 10 metres from the pedestrian crossing, to improve the driver's possibility to observe crossing pedestrians.".
Reply
Rady

Rady

4 Apr 2015
#8 Rate positive Rate negative
V normalom meste su semafory za zastavkou: elektricka v pripade cervenej vycka a ludia vyuziju cas na nastupovanie, pripadne prechod na druhu stranu.
Viz. v Prahe:
https://www.google.sk/maps/@50.054452,14.417976,3a,75y,73.1h,81.04t/data=!3m5!1e1!3m3!1s6VG2OZjHMTMRgGAfnzLang!2e0!5s20140501T000000


V Kocurkove a Bratislave spomali alebo zastane elektricka na semafore tesne pred zastavkou, caka na cervenu, rozbehne sa na dalsich 15m a zas zastane na zastavke.
Ak ste vnutri elektricky vstanete s nakupom lebo sa blizite k vasej zastavke ale zrazu vas mykne dopredu ako elektricka zabrzdi na semafore, postojite si, a zas vas trhne dozadu ako sa rozbieha na tych 30m, a zas dopredu ked zastavi.
Ked to spravi na trati Raca-Dubravka 15x, je strata 15 min, strata energie, zbytocne opotrebenie elekrtricky.


Neveril by som ze v tomto bratislavskom nezmysle niekto najde vyhodu. Co pisete su nezmysly:
- vraj co ked nechyti stop ale volno? tak sa nic nestane, ziadny rozdiel.
- vraj co ak mu skoci stop ked zavrie dvere? velmi nepravdepodobne, vodic uz ma nejaky odhad, ale i keby nestane sa nic, aspon v ten cas moze niekto dobehnut, ale cas je aspon vyuzity lepsie ako hluche statie pred semaformom, a zbytocny rozbeh na 30m,
- ze vraj sa nenahrnu ludia pred elektricku - to sa nenahrnu ani ked je tam prechod pokial maju cervenu
- ze vraj elektricka ma pri odchode zo zastavky volnu cestu - no ked nema zelenu tak predsa nezavrie dvere a nejde.


Skuste sa zamyslet preco v normalnych mestach to maju naopak.

Ano, nevyhodou hlupeho bratislavskeho riesenia je aj ze ludia maju ovela dalej k prechodom.
Reply
Ámos

Ámos

4 Apr 2015
#7 Rate positive Rate negative
Reply on: Matej Balog #6:
mne zastavka za pride zase ovela bezpecnejsia ako pred.
Reply
Matej Balog

Matej Balog

4 Apr 2015
#6 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Mike #5:
Ak skočí stop po zavretí dverí, tak električka bude stáť na mieste dobu (trvanie státia na zastávke + dĺžka stop signálu). To môže byť trochu viac ako doba, akú musí stáť na mieste, ak jej na poslednú chvíľu naskočí stop na semafore pred zastávkou, keďže časť trvania signálu stop električka využije na dobrzdenie pred semaforom. V tom prípade však po zmene signálu na voľno musí prejsť cca 70m zníženou rýchlosťou do zastávky (rozbeh a brzdenie), zatiaľ čo pri umiestnení zastávky pred semaforom má garantované max. 1 brzdenie a 1 rozbeh. Je to len môj odhad, ale príde mi, že priemerná celková časová strata pri zastávke pred semaforom by mohla byť menšia?

Na Riazanskej mi v prospech zastávky pred semaforom hovorí aj to, aby využívanejšia predná časť zastávky bola bližšie prechodom pre chodcov (keď už nie sú prechody na oboch koncoch zastávok) a aby vystupujúci cestujúci nemuseli zbytočne čakať v električke stojacej na semafore.

Na križovatkách je pravda, že do hry vstupujú prestupy a zastávka "za" je vhodnejšia. V Bratislave električkové križovatky so zastávkami asi veľmi nemáme (čiastočne Kamenné nám. - Nám. SNP), tam by zastávka za križovatkou rovnako ako v prípade autobusov dávala zmysel ešte aj preto, aby spoločnú zastávku mali linky idúce rovnakým smerom, a nie linky prichádzajúce z rovnakého smeru.
Reply
Mike

Mike

4 Apr 2015
#5 Rate positive Rate negative
Reply on: Rady #3:
A čo keď električka nechytí stop ale voľno? A čo ak je zastávka pred semaforom, ľudia donastupujú, vodič zavrie dvere a potom mu skočí stop?
Zastávky sú napr.aj preto za semaforom, že autobusové zastávky je lepšie umiestniť za križovatkou ako pred, tak aby neboli dlhé prestupné trasy keď je autobusová zastávka za semaforom a električkové pred.
Reply
tbus

tbus

4 Apr 2015
#4 Rate positive Rate negative
Reply on: Rady #3:
a toto usporiadanie ma svoje vyhody:
- po vystupeni sa nenahrnu cestujuci pred elektricku aby presli na druhu stranu
- elektricka ma pri odchode zo zastavky volnu cestu, nezdrzuje ju semafor

az tak ABSOLUTNE nelogicke to nie je, a navyse staci len zapnut preferenciu a elektricka 2x cakat nemusi aj pri takomto umiestneni semaforu
Reply
Rady

Rady

3 Apr 2015
#3 Rate positive 1 Rate negative
Preco su v BA zastavky elektriciek absolutne nelogicky za semaformi??

Ked elektricka chyti Stop musi cakat pred semaforom, potom sa rozbieha na 20m a zas zastane na zastavke.

Straty casu a opotrebenie elektriciek.
V Prahe su logicky presne naopak, semafor je za zastavkou, elekticka nemusi nikdy 2x zastavovat.
Reply
Ámos

Ámos

3 Apr 2015
#2 Rate positive Rate negative
Reply on: richardhudec #1:
dalsi podbijanie podla harmonogramu DPb je naplanovane na 2023... dotvedy to nejako vydrzi ?
Reply
richardhudec

richardhudec

2 Apr 2015
#1 Rate positive Rate negative
Je to len môj pocit, alebo keď sa bude podbíjať trať, tak sa ten betón, ktorým je obrubník upevnený sa rozje...sype?
Reply