Zavrieť

#6701, linka 33, Molecova ul.

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Update
  3. Trolejbusy staré aj nové (9.7.2021) (11/14)
Stiahnuť materiál
Príspevok:
Lokalita: Molecova ul.
Dátum: 30.11.2020
Vozidlo: Škoda 25 Tr Irisbus #6701
Galéria: Škoda 25 Tr Irisbus
Trolejbusy staré aj nové (9.7.2021)
Linka: 33
Autor: insider
Počet zobrazení: 2133

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

HORVI

11.7.2021
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: shaggy #13:
Asi si si nečítal moje príspevky pod tým príspevkom, na ktorý si mi reagoval, resp. si si ich asi rýchlo bez porozumenia prečítal. Tam je moja odpoveď na tvoju otázku. 🙂
Odpovedať

shaggy

11.7.2021
#13 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: HORVI #9:
"A prečo by si to na hornatých linkách nemali 25Tr používať? Lebo by to nevytiahli alebo by sa tam jednoducho pokazili? Možno áno."
Sledovať tvoje diskusie so samým sebou, je zábavné. Keďže si si teraz odpovedal, tak nám povedz - z akého dôvodu chceš ponechať tieto trolejbusy po zaobstaraní nových?
Odpovedať

HORVI

11.7.2021
#12 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Urbanway 2423 #10:
Tak aj oni by mohli prejsť GO, snáď by sa na ne dalo lepšie spoľahnúť a mohli by ďalej premávať aspoň ako ZV alebo ako nočáky.
Odpovedať

Viko

11.7.2021
#11 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: HORVI #9:
Preboha, veď si pozri vo vypravenosti, koľko tie 25Tr stáli a koľko jazdili a pochopíš, prečo nemá zmysel ich nechávať ani o deň dlhšie než je nutné. Že sa na ne nedá spoľahnúť, dostatočne preukázalo 15 rokov prevádzky v celej SR a ČR (snáď okrem Zlína), to netreba znova testovať. To vozidlo jednoducho nie je na takej konštrukčnej úrovni, aby sa ho oplatilo prevádzkovať aj v čase dostatku trolejbusov.
Odpovedať

Urbanway 2423

11.7.2021
#10 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: HORVI #9:
V súčasnosti máme iba 2 tbusové ZV, z čoho obe sú sóla a zriaďovať ZV špeciálne pre DH by bolo celkom neekonomické... U 25Tr je problém s tým, že to ťažšie vytiahnu do kopca, avšak keďže boli pre 33 kúpené a ako jediné majú dieselagregát, tak sa používajú na 33. Podľa mňa je to lepšie, ako ťahať na Riviéru každý deň 31Tr (ak by sa teda cez noc neodstavovali na DD).

15 rokov je na tbusy (bez GO) už celkom veľa a malo by sa už uvažovať o ich náhrade. 15Tr (ktoré prešli v 2012 GO) tu jazdia preto, lebo sú dobrá zimná záloha (práve kvôli svojej jednoduchosti), aj keď by sa teda mohli radšej vetrať na 201/202, ako na nočákoch. Po dodaní nových trolejbusov a výstavbe TT sa snáď už nadobro vyradia aj 15Tr.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.

HORVI

11.7.2021
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: Ma178rek #8:
Tak nech sa používajú ako ZV na Dolných Honoch. A prečo by si to na hornatých linkách nemali 25Tr používať? Lebo by to nevytiahli alebo by sa tam jednoducho pokazili? Možno áno. A prečo sa teda teraz používajú 25Tr na hornatej L33? Ja by som urobil to, že by som nasadil ako ZV tie 25Tr na hornaté linky na mesiac a po mesiaci by sme uvideli, či sa dá na ne spoľahnúť. Ak by sa dalo na ne spoľahnúť, používal by som ich ako ZV v celej Bratislave, ak by sa na ne nedalo spoľahnúť, tak by som ich dal ako ZV na Dolné Hony, prípadne pár kusov vyradil. 15 rokov nie je podľa mňa ešte taký vek na vyradenie trolejbusov. Keď nám tu jazdia 20 ročné trolejbusy 15Tr, prečo nemôžu 15 ročné 25Tr?
Odpovedať

Ma178rek

11.7.2021
#8 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: HORVI #7:
Na ZV sa dávajú spoľahlivé vozy väčšinou a nie toto, nič v zlom 25tr sú super ale mali by ich už aj vyradiť neskôr, na linke typu 201/202 sú pohode, žiaden kopec ale už na 33, 212, 204 či 207 by som to neriskoval...
Odpovedať

HORVI

11.7.2021
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
Nehovorím, že by sme mali v budúcnosti nedostatok trolejbusov a ani nehovorím, že
by sme mali nasilu 25Tr dávať na trolejbusové linky, avšak môžu nám poslúžiť ako ZV. Ďalšia možnosť je, že by ich DPB mohol predať do iných miest, kde tie trolejbusy potrebujú.
Odpovedať

Urbanway 2423

10.7.2021
#6 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: HORVI #5:
Nemyslím si, že o pár rokov budeme mať taký nedostatok kĺbových tbusov, aby sme museli živiť 25Tr, ktoré (narozdiel od 15Tr) nemajú oproti 31Tr nejaké veľké výhody. Na zálohu v zime sú lepšie 15Tr, než 25Tr a 15Tr sú tiež jednoduchšie na údržbu, ako 25Tr.
Odpovedať

HORVI

10.7.2021
#5 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #4:
Tak to s tebou nesúhlasím, že 25Tr sú v horšom stave ako 15Tr. Ja by som ich nevyraďoval, keď by sa dokončila trať na Mlynskej doline. Asi by som urobil krok, že by som vyradil 15Tr (prípadne z nich nechal jeden kus ako historické vozidlo) a 25Tr by som použil na nočné trolejbusové linky, prípadne ako posila na rannú špičku na L201 a L202.
Odpovedať

Urbanway 2423

10.7.2021
#4 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: HORVI #3:
No, 25Tr sú už podľa mňa v dosť zlom stave a snáď sa po dostavbe trate na DD a dodaní tbusov na 201 budú môcť vyradiť, keďže sa uvoľnia nejaké 31Tr. Ja by som možno povedal, že 25Tr sú v horšom stave, ako 15Tr.
Odpovedať

HORVI

10.7.2021
#3 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Dispecer #2:
Tak napríklad laici cestujúci považujú 12 ročné #7127, #7128, #7129, #7130, #7131, #7132, #7133 a #7134 za staré električky len preto, lebo majú schody a nevyzerajú úplne moderne, pritom majú 12 rokov. Potom tu máme okolo 15 ročné #7703 + #7706, #7704, #7126, #7717 + #7718, ktoré tiež laici cestujúci považujú za staré.

Lenže, dá sa povedať, že v Bratislave cez deň premávajú všetky nové trolejbusy, resp. všetky nízkopodlažné trolejbusy (ak nerátame ten jeden schod u 25Tr pri posledných dverách). Čiže z hľadiska nízkopodlažnosti ju cestujúci zaraďujú medzi nové, ale z hľadiska veku alebo kvality interiéru sa nájdu cestujúci, ktorí hovoria, že to už sú staré trolejbusy.

Môj osobný názor na 25Tr je, že už ich ako nové nepovažujem, ale neposielam ich na vrakovisko. Povedal by som, že 25Tr už zaradím do kategórie "staré trolejbusy", ale dal by som k tomu nejaký výkričník alebo hviezdičku, kde by som napísal, že: "Ešte ich neposielajte do starého železa, ešte sa vám zídu a zvonka a ani zvnútra nevyzerajú až tak zle a nevyzerajú staro."
Odpovedať

Dispecer

10.7.2021
#2 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: HORVI #1:
Vzhľadom na jeho vek (15 rokov) očakávaš akú odpoveď? 🙂
Odpovedať

HORVI

10.7.2021
#1 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Rátame tento trolejbus už ako starý alebo je stále nový?
Odpovedať