DPB pripravuje opravu električkovej trate na Špitálskej ulici

Rozbitá električková trať sa dočká opravy.

Dopravný podnik Bratislava si dal vypracovať projektovú dokumentáciu na opravu havarijného stavu električkovej trate na Špitálskej ulici. Električková trať medzi Americkým nám. a Kamenným nám. má v súčasnosti značne opotrebované koľajnice s nedostatočným upevnením a rozbitý povrchový kryt, čo spôsobuje zvýšenú hlučnosť pri prejazde električiek.

Oprava úseku v dĺžke približne 640 m bude pozostávať z úpravy podložia trate, inštalácie antivibračných rohoží, vytvorenia pevnej jazdnej dráhy, resp. z položenia DZP panelov. Koľajnice budú mať pružné upevnenie a budú obalené antivibračnými prvkami. Povrchový kryt opraveného úseku má byť zhotovený z asfaltu. Súčasťou projektu je aj oprava nástupných ostrovčekov zastávky Mariánska, ktoré budú s rozmermi 65 x 2 m so zámkovou dlažbou. Vybavené majú byť po novom aj prístreškami a informačným systémom pre cestujúcich.

Projektovú dokumentáciu vypracuje spoločnosť Prokos s.r.o. z Bratislavy za cenu 19 940 € bez DPH. Dokumentácia má byť vypracovaná do 50 dní od právoplatnosti uzavretej zmluvy o dielo.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: david1 #116:
Radlinského, pokiaľ sa urýchlene poriadne nevybrúsi a nevyspraví, tak skončí rovnako ako Špitálska. Vibrácie budú ďalej rozrušovať asfaltový povrch v okolí koľajníc, cez ktorý bude vnikať voda do podložia, ktoré naruší a trať začne putovať.
Reakcia na: Solider #115:
Len doplním že asfalt sa začína poriadne drobiť aj na Radlinského v úseku Račko - Vazovova.

DPB by si mal dať obnoviť aj vodorovné značenie. Poobede počas zápchy každé druhé auto zasahuje do el.pásu. Aj policajti by si prišli na svoje keby tam postavili kameru. Zhruba tretina IAD ide po kolajách až po križovatku.
Reakcia na: GVas #111:
Tých 50 dní už beží, keďže zmluva bola podpísaná a zverejnená. To je však stále iba lehota na zhotovenie projektovej dokumentácie, tá môže ležať skompletizovaná aj rok alebo dva v šuflíku, keďže stavebné práce sa začnú až vtedy, keď na to budú vyčlenené finančné prostriedky. Hluk je neskutočný, s tým všetci súhlasia, ale treba riešiť príčinu a tou je jednoznačne roky zanedbaná údržba = nijaká. Taký hluk z vlniek na koľajniciach som v okolitých mestách nepočul. To, že ten poklop si tam poskakuje, pretože od vlniek vzniknutými vibráciami sa už všetok asfalt v okolí rozdrvil, je len taký detail. Smola akurát je, že ten poklop je priamo pred bytovým domom.
Reakcia na: marian555 #113:
dakujem
Reakcia na: GVas #107:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/10260/Podmienky-pouzivania
Táto stránka nie je stránkou DPB ani iného dopravného podniku.

Ďalej ako bolo napísane užívateľom Solider, zmluva je zverejnená na stránke dopravcu:
http://www.dpb.sk/o-podniku/verejne-informacie/povinne-zverejnovanie/?druh=zmluvy#zverejnovanie
Reakcia na: pharel #109:
..diskutuje aj o to, co DPB nerobi... vypisujem sem, pretoze uz som viackrat pisala na DPB, aj na vodarne, aj na MU a dostavam nezmyselne odpovede co maju napisane v manualoch
Reakcia na: Solider #108:
A mozes mi poslat link kde je to zverejnene? Dakujem..neh viem odkedy mam pocitat 50 dni...a zacat ratat dlhy cas kym sa zacne s pracami... Suhlasim ze aj inde je velky hluk z opotrebovania kolajnic ale v uzkom priestranstve medzi domami je neskutocny hluk..kazda elektricka - 4x poskakovanie poklopu a nie je mozne nic ine pocut a vyspat sa uz vobec... nie je bohvieco chodit do prace roky nevyspaty a aby ti v byte podskakovali veci a pukali steny ..
Reakcia na: GVas #105:
Ked chces vediet nejake info, tak im tam napis. Preco to vypisujes sem?
Reakcia na: GVas #107:
OK, toto nie je DPB ale iMHD - fanusikovsky portal. Nie oficialna stranka DPB. Tu sa o veciach iba diskutuje, co vsetko zle a nezmyselne DPB dokaze urobit 🙂
Reakcia na: GVas #105:
Nemusí byť zverejnená na CRZ, stačí, že je zverejnená na webovom sídle dopravcu, čo je, keďže práve odtiaľ čerpá informácie tento článok. Inak, pokiaľ ide o terorizovanie hlukom, týmto trpia nielen obyvatelia Špitálskej ulice, ale aj ďalších ulíc v meste, keďže DPB dlhodobo nebrúsi koľajnice a nepovažuje to ani za problém. A navyše, do tratí, ktoré by sa (raz) mali rekonštruovať, nevrazí do konkrétnej opravy ani cent. Takže ten poklop tam bude poskakovať zrejme aj počas tohto a budúceho roka.
Reakcia na: pharel #106:
tak mi to preloz
Reakcia na: GVas #105:
Dalsi novacik, ktory nevie citat 😃
DPB, mozete mi povedat kedy bude uzavreta predmetna zmluva, o ktorej pisete v clanku vyssie ??? Pretoze k danemu momentu sa v CRZ - NENACHADZA !!! (https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=2171273&art_zs2=&art_predmet=&art_ico=&art_suma_zmluva_od=&art_suma_zmluva_do=&art_datum_zverejnene_od=&art_datum_zverejnene_do=&art_rezort=0&art_zs1=Dopravn%C3%BD+podnik+Bratislava&nazov=&art_ico1=&odoslat=Vyh%C4%BEada%C5%A5).
V e-mailoch z infocentrum@dpb.sk nejaka osoba opat slubuje tuto opravu - teraz na r. 2017 (povodne malo byt v r. 2015 ale Magistrat hl.mesta SR nedali dost penazkov a preto DPB presunulo plan prac na r. 2016...Teraz zas pisete ze je to hudba buducnosti - r. 2017 napriek projektom z EF.
Dost alibisticky znie Vas text - "projektovu dokumentaciu vypracuje spolocnost .... ale KEDY ??? a to ma byt do 50 dni od uzavretia zmluvy - a ta zmluva bude KEDY uzavreta ??? a zmluva nadobuda ucinnost den po zverejneni v CRZ .. a to este nie je - tak KEDY ?????? Stale sta hrat slovne hry ...bude bude..jedneho dna...
Neviete o com hovorim vazeni z DPB ? Kto z Vas sa bol pozriet na hrozny stav najme v okoli poklopu na Spitalskej ulici pred predajnou Zelena cigareta ? a stal tam kym prechadza tazka elektricka..aby pocul hrozny hluk z podskakujuceho poklopu a videl ako sa ohyba kolaji ked po nej ta elektricka prechadza ??? Hlavne ze Vas odpoved na staznost hovorila "v podnete dňa 12.2.2016 v zaslanej mailovej správe ste označila električkovú trať za katastrofálnu - tvrdenie nie je pravdivé, nakoľko opotrebenie koľajovej trate je úmerné veku trate a koľajová trať svojimi technickými parametrami vyhovuje bezpečnej premávke električiek. Podotýkame, že v uvedenom úseku trate je povolená maximálna rýchlosť v = 30 km.h-1 nie z dôvodu technického stavu trate, ale z toho dôvodu, že trať sa nachádza v dopravne ukľudnenej zóne centra mesta." Citovat pracovny manual nie je to iste, ako urobit obhliadku a podniknut prakticky nieco. Preto odporucam sadnut na elektricku a ist sa pozriet priamo nad a okolo poklopu..ak Vam sa zda ze diery do neznama v okoli tochto miesta, uvolnene skrutky kolaji a skoro nic co by drzalo tych kolaji je bezpecne..tak Vas chvalim za dobru kvalitu ruzovych okuliarov... Co Vas trapi to, ze okolite budovy su hlavne obytne domy...kde su ich obyvatelia za posledne roky hlukom terorizovani od 4 rana do polnoci... najvacsia zabava je spravne v noci - od 4 do 6h rano a 22-24h.. Mozno bude vacsia zabava, pozvat poslanca z europarlamentu na nekolkodnovy pobyt v nasom dome "nad poklopom" - urcite o super zazitku v Bratislave bude dlho vsade rozpravat...
Mozno je potrebne Vam zavidiet hrosiu kozu ... a mozno budete taki uzasni, ze potesite spravou o zaciatku rekonstrukcnych prac o mesiac... slubujem ze dovtedy vydrzime !!!
Reakcia na: ivanbuto #101:
Kedže nedošlo k dobudovaniu Radlinského ako pokračovanie tranzitu z mostu SNP je jasné , že sa to tam v špičke upcháva. No jej uzavretím sa problém presunie na Karadžičovu , Mýtnu a Šancovú ktoré bývajú upchaté tiež.
Reakcia na: Solider #77:
Nesúhlasilo s ním napokon ani mesto, v auguste 2015.
Reakcia na: Solider #91:
Nehovoril by som o priechode pre chodcov, ale o mieste na prechádzanie. Ale ako presne budú rozmiestnené zábradlia/operadlá na električkových zastávkach, je ešte otvorené.
Reakcia na: david1 #98:
Fakt je taký, že zdržania trolejbusových liniek na Mickiewiczovej + Ul. 29. augusta už sú najmä poobede dosť neúnosné, a teda rôznymi variantmi, vrátane uzavretia Mickiewiczovej a reorganizácie IAD, je potrebné sa zaoberať.

A rovnako racio úvah o vylúčení alebo čiastočnom vylúčení IAD na Mickiewiczovej vnímam v tom, že tá ulica je prakticky pokračovaním Obchodnej, ale pre peších je úplne nevľúdna, prispievajú k tomu nielen úzke chodníky, ale aj stĺpy osadené v strede chodníka.

Reakcia na: Ámos #99:
No neviem. Ja sa Karadžičovej poobede vyhýbam tam je to upchaté už od Nív. Pravidelné zdržania pre 21 a 210.
Reakcia na: david1 #98:
Skor hovorim o Karadzicke, Dostojevskeho a dalej. Tam je to plynule...
Reakcia na: Ámos #96:
Ak myslíš Šancovú a Štefánikovu tak by si iba presunul problém do iných ulíc, kde to tiež v špičke nie je ideálne a MHD tam tiež stojí v kolónach.

Tranzit vedie aj vrchom centra z mosta SNP podjazdom na Hodžovom a ďalej po Mýtnej a nedokončenej Radlinského ul. smer Rača, Pezinok a samozrejme pre Ružinov aj Mickiewiczovou ul. a ul 29.Augusta. Tam sa presunul po uzavretí nám. SNP.
Reakcia na: Ámos #92:
Práve preto ho za ním posielam.
Reakcia na: david1 #94:
Po mestskom okruhu, ktory je na tranzit urceny.
Reakcia na: Solider #91:
Toto riešenie sa predpokladám nezmestí na Americké nám. Miesto by bolo jedine v priestore pred pumpou za predpokladu obmedzenia jazdných pruhov.
Reakcia na: Ámos #93:
Akou inou trasou by si to chcel viesť? Do už teraz nestíhajúcej Mýtnej alebo do relatívne ukludnenej Radlinského v smere centrum ?
Reakcia na: Solider #78:
Praveze nic take vyznamne nie je na Mickiewiczovej. Preto ta ulica sluzi ako tranzitna. A mat v centre mesta tranzitnu ulicu je velka
Cize keby sa prejazd zrusil, CMO by bola oslobodena od prejazdu niekolkych tisicok aut denne.
Reakcia na: S499.1023 #84:
Ok, tento argument by som aj bral, kebyze tieto rady nedavas bezne na pockanie hocikomu.
Nech je ako je, medicinae universalis doctor nie si.
Reakcia na: david1 #85:
Na Molecovej sú kvôli intenzite dopravy navrhnuté tiež osobitné zastávky, nie sú združené, ale iba primknuté k sebe, každých 20 m je medzi električkovou a trolejbusovou priechod pre chodcov.
Reakcia na: birch #86:
Však práve také mi tam vychádza, ak sedí to čo píše rýchliková laminátka (uhol medzi 20° a 40°). Rád by som ešte poznal rozmer lišty, podľa ktorej robia v BA kľukatenie, lebo nemám pocit že by to bolo toľko čo som našiel v akomsi prospekte k električkovým zberačom.
Reakcia na: birch #86:
A práve takéto kríženie vyžaduje dodržanie toho minimálneho uhla. Mmch., takéto kríženie už mám/te aj v Bratislave - obe kríženia v okolí saleziánov.
Reakcia na: birch #86:
... Trnavské mýto ...
Čo sa týka vedenia: ak je uhol kríženia príliš malý, čo bráni tomu, aby bolo vytvorené špeciálne kríženie s trolejbusovým vedením o niekoľko centimetrov vyššie ako električkovým?

Niečo ako sa dá vidieť na fotografiách:
http://wikimapia.org/743175/Bahnhof-Bern-tram-stop#/photo/2394099
http://www.stadtwanderer.net/wp-content/uploads/2008/05/2517870837_160ba99926.jpg
http://pher.ch/photos/cities.ch/bern/slides/Bern,%20the%20dome%20at%20the%20Station%20Square.html (vpravo úplne hore)

Lebo minimálne smerom na Trnavské Mýto / Záhradnícku by bolo veľkou škodou združenú zastávku nevybudovať.
Reakcia na: S499.1023 #80:
Tak som zvedavý ako to navrhnú na Molecovej , keď na Americkom nám. sa to nedá...
Reakcia na: Ámos #83:
Ty zase na počkanie vieš, že fobusta vrátane jeho rodiny nejakých cca. 15 rokov nepoznám. Na tú diagnózu sa môžeš spýtať nejakých ľudí z jeho okolia alebo aj fobusta samotného.
Reakcia na: S499.1023 #81:
Zboznujem ludi co davaju diagnozy na pockanie ?
Reakcia na: S499.1023 #81:
To mi pripomenulo reklamu:
https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
Fakt tablekty proti mysleniu, ešte aj včera večer som ležal v posteli a nemohol zaspať, lebo som nad tým premýšlal. Fakto nikomu neprajem mať také stavy.
Reakcia na: zlomok #79:
To bude asi tým, že potrebuješ psychiatra, nie psychológa a to proti Tvojej vôli.
Reakcia na: Solider #72:
To je zase diskusia dokola. Samostatné zastávky boli navrhnuté preto, že nikto nevedel navrhnúť trolejové vedenie pri združených zastávkach. A to sa tu snažíme vyriešiť tak, aby združené zastávky mohli byť.
Variant s obojsmernou Májkovou + drobné zmeny trolejového vedenia. Nepáči sa mi to. Čím dlhšie na to pozerám, tým horšie to je. Mal by som si ísť dať vyšetriť hlavu, že celé hodiny večer týmto trávim až ma z toho bolí hlava. Problém je v tom, že žiadnemu psychológovi neverím ani nedôverujem.
Reakcia na: Ámos #76:
Kollárko sa vyrieši až vtedy, keď sa vylúči doprava z ľavej časti a presunie do pravej časti, ako bolo uvažované v časoch výstavby Park One a ako to určovali aj urbanistické štúdie vypracované pre tento priestor. Vytvorí sa nástupná plocha pred Hurbanovými kasárňami, ktoré majú slúžiť ako kultúrne stredisko. Zároveň sa presunie električková zastávka Vysoká pred Hurbanove kasárne, kde vznikne priamy prestupný uzol Kollárovo námestie. Ale prečo by mala byť pešia zóna, respektíve vylúčená doprava na Mickiewiczovej, ako to navrhovali aj niektorí architekti sídliaci na tejto ulici, som doteraz nezistil. Čo je také významné na Mickiewiczovej? Je na Mickiewiczovej silnejší tranzit ako na 29. augusta?
Reakcia na: zlomok #73:
Ani ja s riešením od Dopravoprojektu nesúhlasím, ale nesúhlasia s ním asi všetci okrem magistrátu a policajtov ? Podľa môjho názoru by na Americkom námestí v smere do centra postačoval jeden jazdný pruh pre odbočenie a jazdu priamo a jeden buspruh, ktorý by bol zároveň aj zastávkou, týmto ušetríme tri metre a z parku nebude nutné ubrať, pretože rôznymi korekciami sa bude dať dosiahnuť to, že sa maximalne uberie zo širokého chodníka v dotyku s parčíkom.
Reakcia na: Solider #75:
Mas pravdu, pre rozvoj mesta je vzdy lepsie zachovat klud a pokoj a riadit sa heslom, kto nic nerobi, nic nepokazi.

Vyriesilo by sa tym Kollarko ako cenny verejny priestor v centre mesta a mozne rozsirenie pesej zony z Obchodnej. Zaroven by sa utlmil tranzit po Mickiewiczovej a Zahradnickej, co by pomohlo linkam MHD.
Reakcia na: Ámos #63:
A čo by sa týmto vyriešilo? Kollárovo námestie by stále ostalo zadrbané tranzitujúcimi autami z Ul. 29. augusta v smere S–J.
Reakcia na: zlomok #65:
Neviem na kolko to nie je realne, ale pre dane miesto to je idealne. Po troch tyzdnoch by sa zistilo, ze ta ulica nikomu nechyba.
Polka Viedne si nevedela predstavit,ze Mariahilfe straße bude pesia zona. Jedine co sa zmenilo, ze nie su na nej a v okoli zapchy.

Keby sa v ramci toho prehodila premavka iba do pravej casti Kolkarka s vynimkou MHD (pri pohlade od Alzbetky) a zakazalo lave odbocenie na Radlinskeho, cela premavka by sa vyrazne zjednodusila a zapcham by bol koniec.
Reakcia na: Solider #72:
S tým nesúhlasím, režú do parku. Bratislava má strašne málo zelene v centre, nesúhlasím s jej ďalšou likvidáciou. Ja viem že to čo sám navrhujem je "čelami k sebe" a aj to, že sám také umiestnenie zastávok kritizujem. Ale na Americkom mi to vychádza ako vhodné riešenie, lebo získavam priestor pre BUS pruh v smere na Mickiewiczovu a oba konce zastávok mám prístupné aj tak, takže ľudia mi nebudú prebehovať mimo priechodov.
Reakcia na: S499.1023 #48:
Trolejbus mal smerovať do zastávky združenej zastávky? Pokiaľ viem, trolejbus má mať svoje osobitné zastávky.
Reakcia na: pharel #70:
Mňa štve že nemám kvalitné podklady, lebo to čo si vyrobím pozliepaním nie úplne presných ortofotomáp (sú krivé, nenadpájajú sa správne, evidentne rovné ulice sú v nich rôzne zalomené) stojí za nič. Mám nápad ako zobojsmerniť Májkovu pre umožnenie ľavej odbočky na Krížnu / Záhradnícku ako aj prestavať Floriánske na trojrammenú križovatku (cestnú dopravu trojramennú) čo by jej mimoriadne prospelo a ako urobiť náhradnú "T" križovatku o kúsok ďalej, v mieste zastávky. Celé by sa to dalo vypracovať, mám plno nápadov ako to komplexnejšie vyriešiť a zároveň zjednodušiť organizáciu a riadenie dopravy na nešťastnom Floriánskom, na ktoré je veľa oprávnenej kritiky.
Good work 🙂 mne sa to lubi
Prestup na hrane medzi električkami a trolejbusmi. Zastávky umiestnené čelom k sebe, ostrovčeky široké 3 metre, dĺžka 65 metrov. Zastávka v smere do mesta je umiestnená v pravotočivom oblúku o polomere 250 metrov. Osová vzdialenosť koľají je 3,5 metra, nakoľko sa jedná o združenú zastávku aj pre trolejbusy. BUS pruh na Americkom má 35 metrov, takže sa do neho zmestí jeden kĺbový a jeden sólo trolejbus tak, že ich električka bude môcť obísť. Električkové vlaky dlhé 46 metrov za zastávkou nebudú zavadzať trolejbusu v oboch smeroch, ak by museli čakať na voľno na Americkom alebo Odborárskom nám. Stop čiara električiek pri Avione v smere z mesta je umiestnená tak, aby umožnila bezpečný a pohodlný vjazd trolejbusu zo Záhradníckej do zastávky.

Prístup na koniec zastávky pri Avione (smer do mesta) je možný riadenými priechodmi. Fáza priechodu od Avionu na zastávku bude zladená s ľavou odbočkou do Májkovej. Širšia časť priechodu smerom na Sasinkovu ale nemá byt s čím zladená, lebo ľavá odbočka zo Záhradníckej by poslala trolejbus do ľudí na priechode. Ešte neviem ako ju vyriešiť, ale predpokladám že tam ľudia budú prechádzať aj keby tam priechod nebol. Signálne plány som ešte nevymýšlal a ako vidno je to aj tak nedokončené, najmä Odborárske som nespravil, ani cyklopruhy som nenakreslil.

Kríženia trolejového vedenia medzi električkami a trolejbusmi vychádzajú medzi 26° a 38°, takže mali by byť všetky bez výpadku napájania električiek alebo trolejbusov. Kríženie je umiestnené vždy čo najbližšie k osi koľaje. Našiel som akési podklady na zberače električiek, kde sa uvádza pracovaná šírka lišty 1280 mm. Pre istotou som nešiel mimo rozsah 1000 mm, nepočítal som ani náklon skrine v závislosti od rýchlosti prejazdu oblúkmi ani s prevýšením koľajníc v oblúkoch, takže je to celé iba približné. Vzdušné križovatky medzi električkami a trolejbusmi sú zavesené nosným lanom v osi trolejbusového vedenia, podobne ako je to na ľavej odbočke zo Záhradníckej na Jégeho. Ak je niekde oranžová čiara ukončená vo vzduchu, tak sa jedná o výložník.

Obávam sa že to absolútne nemá šancu nielen na úspech, ale vôbec nejaké posúdenie (ne)kompetentnými. Navyše ruším parkovacie miesta pred Avionom a rozširujem chodník, pridávam priechody, ale najmä ruším ľavú odbočku z Amerického nám. na Krížnu / Záhradnícku, takže polícia to neschváli. Priznávam že nemám alternatívnu obchádzkovú trasu.

Pozitívom je rozšírenie chodníka pred Lekárskou fakultou UK, kde je dnes nepríjemne zúžený z dôvodu zlej geometrie koľají a s tým súvisiacim tvarom cesty.
Reakcia na: zlomok #67:
Niečo podobné som tu dal v septembri 2010 a bol som znesený pod čiernu zem kvôli terajšiemu Blumentálu o ktorom nikto vtedy ani nechyroval. ? ? ? ? ? tak pre oživenie pamäte som to vyhrabal zo starého laptopu.
Reakcia na: TeBeCe #66:
To som ani nevedel. Špitál tam je na odstrel, uvidíme dokedy tam bude, je to príliš lukratívny pozemok. Obchádza cez Radlinského má zmysel, ale jedine vtedy, ak sa zmení nešťastné Floriánske. Napadá ma jednoduché riešenie, popri pumpe hore pre autá v smere z Krížnej / Záhradníckej a cez električkovú trať v mieste ostrovčeka zrušenej zastávky. Americké námestie (pri pumpe) je dostatočne široké pre obojsmernú premávku. Zároveň by sa tým zrušilo aj pravé odbočenie z Krížnej na Májkovu, tá by slúžila iba pre autá zo Záhradníckej a pre ľavé odbočenie z Amerického v smere z Mickiewiczovej/Špitálskej. Moc to komplikujem.
Reakcia na: zlomok #65:
Take riesenie tu uz bolo. V roku 1951 to zaviedli, aby mal spital pokoj, ale smerom do mesta bola obchadzka tusim aj cez radlinskeho.
Reakcia na: Ámos #63:
Mickiewiczova iba pre MHD nie je reálne. Navyše sám neviem či je to rozumné, kvôli ostrému odbočeniu zo Špitálskej na 29. augusta. Je to zaujímavý nápad, viem o ňom, ale neviem zaujať k tomu jednoznačné stanovisko.
Reakcia na: Ámos #62:
1) Nemusia
2) Nie je. VÚIS je len "ľudový" názov, lebo ho vyvinul VÚIS.
Reakcia na: zlomok #61:
Signalny plan sa da upravit na zaklade novej situacie v krizovatke.

Americkemu by najviac pomohlo, keby Mickiewiczova ostala prejazdna iba pre MHD.
Reakcia na: Solider #47:
Aha, cize DZP panely su urcene na naslednu betonaz. Dakujem za vysvetlenie.
A je rozdiel medzi DZP a VUIS panelmi (okrem nazvu)?
Reakcia na: S499.1023 #60:
Ešte to nemám hotové a nakoľko sa mi nepáči šírka ostrovčeka 2,5 metra, tak to budem asi posúvať (aby mal minimálne 3 metre). To znamená zmenu geometrickej polohy koľaje a komplet prekopávku trolejového vedenia. Pri parčíku ostane chodník široký 2,5 metra (dnes má 4 metre šírku), do zelene rezať nechcem. Okrem toho som vymyslel združenú zastávku v oboch smeroch tak, aby si trolejbusy a električky navzájom nezavadzali keď zastávku opustia. Akurát by som potreboval signálny plán križovatky, lebo výjazd trolejbusu z buspruhu križuje ľavú odbočku z Amerického na Špitálsku. Keby ma tak za toto platili, tak by som to robil normálne cez pracovnú dobu, spravil aj simuláciu križovatky a vôbec sa tomu venoval oveľa viac. To ma iba dnes chytila maximálna prokrastinácia od toho čo mám robiť, tak som si štyri hodiny kreslil... Ešte to zďaleka nie je hotové.
Reakcia na: zlomok #59:
Však to sem postni.
Reakcia na: zlomok #58:
Dodatok: Mal by som doplniť informáciu, že som zásadne zmenil geometriu koľajiska, oblúky sú plynulé a minimálny polomer je 50 metrov, nábeh do vnútorných oblúkov je cez polomer 150 metrov (a prechodnice, ale tie som nekreslil). Okrem toho mením polohu koľaje na Americkom aby sa mi tam zmestili zastávky s ostrovčekami širokými 2,5 metra (viem, nič moc, ale režem iba časť chodníka pri parčíku, ktorý dnes slúži ako zastávka a je zbytočne široký, do zelene vôbec nejdem).
Reakcia na: S499.1023 #54:
Nakreslil som si to a uhol kríženia vychádza 23°, 24°a 2 x 34°. Nevidím v tom žiaden problém.
Reakcia na: Jajboli #55:
neboj sa, síce to bude nahovno, ale o to drahšie ☠ ☠
Reakcia na: Jajboli #55:
Pan je tu zjavne novy 😃
No snáď to neodfláknu zaliatím koľajníc asfaltom ako na Štúrovej ulici, ide o centrum mesta, bolo by vhodné tam použiť dlažbu ako kontrast z ulicou. Tiež by sa mohli inšpirovať mobiliárom použitým na Štpúrovej ulici a odpustiť si priemyselné červenobiele zábradlie na nástupištiach. V centre mesta treba preferovať kvalitu a vkus pred lowcostom.
Reakcia na: zlomok #53:
To bude naozaj pod rozlišovacou schopnosťou.
Reakcia na: S499.1023 #52:
Áno, to som myslel. Uhol medzi lištou a trolejom. Lišta zberača nad 1. podvozkom T3 bude trošku odlišne natočená od lišty 29T alebo dvojosáku (lebo postavenie vozidla v oblúku), aj keď veľký rozdiel tam neočakávam (odhad rozdielu max. 4°).
Reakcia na: zlomok #51:
Asi by si mal používať nejakú nie vlastnú terminológiu, aby som rozumel, čo chceš povedať. Uhlom zberača voči vodiču električky - myslíš uhol zberača voči troleju? Ten môže byť určite aj 60 stupňov, podstatné je nedostať sa s trolejom mimo pracovnú šírku pantografového zberača.
Reakcia na: S499.1023 #50:
A to sa stále bavíme o uhle dvoch trolejov. Uhol lišty zberača električky je teraz niečo iné. Ešte by ma zaujímalo aký maximálny môže byť uhol zberača voči vodiču električky. Z toho by som to vedel nakresliť a overiť. Samozrejme iba približne, diletantsky.
Reakcia na: zlomok #49:
Zadanie mi bolo len ukázané, nemám ho.
Uhol kríženia, čo som vyčítal, by nemal byť menší, než 20 stupňov a väčší než 40 stupňov (to sa môže prekročiť ale potom už nemôžu byť vedenia neizolované).
Reakcia na: S499.1023 #48:
Aký je minimálny uhol? Trolejbus kľudne môže mať v istom úseku vedenie mimo ideálnej stopy. Ja si to predstaviť viem, ale to neznamená že moja predstava musí byť realizovateľná. Ak máš zadanie, tak by som si ho rád pozrel.
Reakcia na: Solider #46:
V príliš malých uhloch kríženia pri narovnaní el. trate a smerovaní trolejbusu do združenej zastávky, pokiaľ si dobre pamätám.
Reakcia na: Ámos #45:
Však trať v DZP paneloch je forma pevnej jazdnej dráhy. Rozdiel je len v tom, ako pevnú jazdnú dráhu zhotovíš, či už zhora, alebo zdola, liatym betónom konštrukčne celú časť alebo časť z betónových prefabrikátov a časť z liateho betónu. A čo sa týka asfaltu, tak v zmluve je napísané v zátvorke zadláždený povrch, takže to nemusí byť asfalt, ale môže to byť aj zámková dlažba, prípadne iná dlažba.
Reakcia na: S499.1023 #37:
V čom konkrétne je problém?
Pevna jazdna draha, resp polozenie DZP panelov..
A to teda, ako?
- cast trate bude pevna jazdna draha a cast budu DZP panely?
- alebo ako reko trate na nabrezi, najprv DZP panely a nasledne vylatie betonom az takmer po TK a nasledne asfaltovy kryt

Ak by niekto vedel blizsie info. Dakujem
Reakcia na: djmetla #43:
Tu si niekto pletie vrchárov, montážnu firmu a projektanta.
😃 Verím že na Americkom dokážu urobiť ešte väčšiu pavučinu ako na Šafku. 🙂 V tom majú vrchári skúsenosti. A samozrejmosťou je tichá súťaž, ktorý tím vrchárov trafí sekciu presne na miesto kde bude zberač pokiaľ vodič dodrží zastavenie vozidla príkazom D1-1. 😃
Reakcia na: S499.1023 #41:
Aha. Tak to je zaujímavé. Neviem presne aké zadanie dostali....
Reakcia na: zlomok #40:
Tie firmy som vymenoval.
Reakcia na: S499.1023 #37:
A odmietli aj zahraničné firmy, ktoré projektujú napr. vo Švajčiarsku?
Reakcia na: S499.1023 #36:
Takže zastávky čelami k sebe spomaľujú dopravu, lebo vždy keď sa rozbiehaš okolo stojaceho vozu, sa budeš šuchtať. To je teda super "fíčura" umiestnenia zastávok "čelom k sebe".
Reakcia na: S499.1023 #35:
správne
Reakcia na: ceres #30:
Neviem. Viem len, že niekoľko renomovaných trolejárskych firiem to odmietlo projektovať ako neriešiteľné.
Reakcia na: zlomok #29:
Vodič, ktorý prechádza okolo vozidla stojaceho v zastávke so zadanou plnou jazdou by v "mojich" časoch neprešiel kurzom.
Reakcia na: zlomok #33:
Čo si mám predstaviŤ pod ulicou medzi Aviónom a parčíkom? Americké námestie okolo benzínovej pumpy?
Reakcia na: zlomok #32:
Nech sa páči predstaviť nákres.
Reakcia na: ceres #31:
Združená zastávka je problém, lebo by sa mohli navzájom blokovať električky a trolejbusy, záleží však od konkrétneho prevedenia. Spracoval som to v troch variantoch a jedno riešenie sa podarilo. Ale problém bol, že zadná časť zastávky nebola prístupná prichodom (to nie je ani dnes, ale je nutné to zmeniť), bola v miernom pravotočivom oblúku a rušila ľavú odbočku od ulice mediz Avionom a parčíkom.
Reakcia na: ceres #30:
Ja si to trolejové vedenie predstaviť dokážem. Ale to nikoho nezaujíma.
Reakcia na: Rubber38 #19:
Združená pre električky a trolejbusy = prestup na hrane? Lebo v tom prvotom zámere to tak nebolo a park bol úplne zdecimovaný...
Reakcia na: S499.1023 #24:
Čiže geometria koľají na tej križovatke Mickiewiczova/Americké námestie/Špitálska ostane zachovaná aj po rekonštrukcii? V oboch smeroch?
Reakcia na: Rubber38 #27:
Keď niekto vystúpi vzadu a začne liezť cez trať poza vozidlo, z ktorého vystúpil. Prečo začne liezť cez trať? Lebo sa mu nechce ísť 30 metrov dopredu na priechod. Vodič vozidla, ktoré sa rozbieha popri stojacom, bude mať zadanú jazdu (ideálne plnú jazdu), cestujúci budú cítiť zrýchlenie. Ak tam niekto vybafne, lebo si nechce robiť zachádzky dlhé desiatky metrov, tak vodič musím rýchlo prejsť z režimu rozjazdu do brzdy (možno núdzovej). Áno, aj pri zastávkach umiestnených paralelne môže nitko takto vybehnúť spoza voza, z ktorého vystúpil (viď fotka zo Šafka), ale tam je rozdiel že ako vodič to vozidlo míňaš už so zadanou brzdou a keby si aj musel núzdovo brzdiť, tak cestujúci vo voze sa už držia patrične v smere spomalenia, hrozí im aj menšie riziko zranenia, ak zrazu príde núdzová brzda. Prakticky iba zväčšíš hodnotu spomalenia a neprejdeš z rozjazdu do núdzovej brzdy.
Reakcia na: Rubber38 #26:
Mladá garda aj Nám. Biely kríž majú ostrovčeky paralelne, prístupné z oboch strán. Nevidím jediný dôvod, prečo by to nemohlo byť aj na Riazanskej (alebo aj inde, napr. na Ursínyho). Choď sa kuknúť na Račianske mýto, koľko ľudí tam prechádza cez cestu v smere do mesta. Prax z neho celý tvoj argument o trmácaní sa "len niekoľko metrov" vyvracia. Nie, nepresvedčíš ma, zastávky MUSIA BYŤ prístupné z oboch koncov. Ak ich postavíš čelami k sebe, tak môžeš budovať tri priechody pre pešiakov CEZ CELÚ ŠÍRKU ulice, každých 65 metrov. Plus nijako neeliminuješ riziko, že ti spoza voza vybafne človek. Dal som fotku zo Šafka. Keby tá babka vybafla linke 3, ktorá sa rozbieha (má zadajnú jazdu) a nie linke 3, ktorá brzdí (má už zadanú brzdu), tak si zrátaj reakčný čas vodiča + čas potrebný na presun páky (alebo ešte horšie prešlapávanie pedálov) + čas potrebný kým zareaguje samotný voz a začne brzdiť. Prechod medzi režimom rozjazd - brdza a brzda - silnejšia brzda je úplne odlišný.
Reakcia na: zlomok #25:
Pri akej konkrétnej modelovej situácii dojde (na zast. Označníkmi k sebe) k vybafnutiu rýchlo sa pohybujúceho voza spoza STOJACEHO? Mám na mysli nejaké miesto, kde by bolo nejak "pochopiteľné" prebiehať, nie napr. od vyšliapaného chodníka (na tvojej predošlej foto) cez obe koľaje, to pri Označníkoch k sebe nedáva zmysel
Reakcia na: zlomok #22:
Ak by v mieste daného vyšliapaného chodníku naďalej prebiehali prúdy ľudí, tak dajme tomu, v tomto mieste by sa dal postaviť 2. prechod pre chodcov, čo ale (nielen bezpečnostný) význam zast. "označníkmi k sebe" nijak neznižuje.

A neni zachádzka tvatu "U," ako zachádzka tvaru "U." je rozdiel, ak má cestujúci šliapať popri zastávke po chodníku 65 metrov a potom sa trmácať "naspäť" ďalších aspoň 40 (65, ak potrebuje vidieť CP), a keď má ísť "naspäť" len niekoľko málo metrov, pretože vlak aj vybavenie zastávky sú hneď pri prechode. Samozrejme to až tak neplatí pri dobiehaní
Reakcia na: S499.1023 #23:
Spoza voza vybafne, lebo bude prechádzať mimo priechod, aby ušetril zachádzku ktorá môže byť desiatky metrov dlhá.
Reakcia na: zlomok #8:
Nevedia si to kríženie predstaviť nielen vrchári ale ani Deltes, FaBa, Furrer&Frey a ďalší.
Reakcia na: zlomok #12:
Minimálne to má bezpešnostnú výhodu, že ten voz vidíš a nevybafne na teba spoza voza.
Reakcia na: Rubber38 #18:
Narážaš na vyšlapaný chodníček, ktorý vidno na tomto obrázku? Ak áno, tak ten tam na 100% ostane ak tam bude zastávka v smere do mesta. Nikto ti nebude chodiť obchádzkou cez ten šikmý priechod, ktorý tú obchdzku tak či tak už naťahuje.
Reakcia na: Rubber38 #18:
Nepresvedčíš ma, že umiestnenie zastávok čelami k sebe je na Riazanskej lepšie. Ľudia ti potom budú TAK ČI TAK prebiehať mimo priechodov a cez trávu, rovnako ako to robia dnes, lebo ich nútiš robiť si zachádzky tvaru "U". A tou ti ľudia dobrovoľne chodiť nebudú.
Wueeej konecne. Inak mohli by daco urobit aj s kolajovou krizovatkou na kamennom nam. kde elina c. 1 ide v smere na zastavku Nam. SNP, tam to riadne naskakuje pri krizeni s kolajou od SNP v zakrute na Kamenne. Sak to tak musi nicit napravu.
Reakcia na: zlomok #17:
V rámci reko Ružinovskej radiály sa plánuje združená zast. Americké nám. približne v dnešnej polohe zast. pre L4 a 9 v smere do mesta (to, ako konkrétne ju v prvotnom zámere nakreslili, a že pritom odkrojili z parku je druhá vec, ale samotná lokalizácia zastávky je dobrá). A vzhľadom k tomu, že táto zastávka je od zast. Mariánska, resp. od križovatky Špitálskej s Lazaretskou vzdialená 350-400 metrov, a od Kamenného nám./Nám. SNP dokonca až 850 metrov, nemyslím si, že úplné zrušenie zast. Mariánska je dobrý nápad
Reakcia na: zlomok #16:
Normálne nepatrím medzi násilných obmedzovačov prirodzených peších koridorov, ale tam, kde sú hlavné pešie koridory z/na zastávky (resp. všetky najdôležitejšie zdroje cestujúcich) lokalizované v 1 línii kolmo na trať, a kde zároveň tieto koridory pretínajú nebezpečnú výpadovku, si naozaj stojím za svojim. Napr. na Riazanskej, s výnimkou niekoľkých ľudí smerujúcich od Figara do Rače a od Alianzu do centra, nemá (v prípade realizácie zastávky "označníkmi k sebe") nikto dôvod nepoužiť oficiálny prístup (a aj ten smer od Alianzu je pritiahnutý za vlasy).

Plus opakujem, že istú úlohu zohráva aj menší peší presun v rámci ostrovčeka v prípade pristavenia len 1 vlaku - na takej Riazanskej dnes kopa ľudí prebieha pri ceste z autobusov do Rače mimo prechodu len preto, že električka im stojí až 30-40 metrov za ním, čo by sa v prípade polohy označníka hneď pri prechode nedialo.
Reakcia na: Rubber38 #14:
To radšej presuň rovno pred Medickú a zlúčiť viacero zastávok naraz. Zmestí sa to tam, overil som to. Žiaľ, nikto to nechce.
Reakcia na: Rubber38 #13:
Nesúhlasím s tvojim tvrdením že na zastávkach Riazanská, Záhumenice, Magnetová a Herlianska by mali byť zastávky umiestnené čelami k sebe. Ľudia ti budú na všetkých chodiť na konzce zastávok mimo priechodov, tak ako je tomu dnes. Zastávky musia byť umiestnené paralelne, s priechodmi na oboch koncoch a v priestore zastávky môže byť plot medzi koľajami (ale otvorený zvršok by mal byť dostatočnou prekážkou aby sa tam ľudia zbytočne nemotali do koľajiska, navyše by tým nič nedosiahli a nie sú ani motivovaný prestupovať na linky idúce opačným smerom (ako na šafku)).
Reakcia na: Rubber38 #14:
Si.
Apropo, nie je táto rekonštrukcia vhodnou príležitosťou na úpravu polohy zastávok? Resp. konkrétne mám na mysli najmä zast. Mariánska v smere z centra, ktorá sa aktuálne nachádza naozaj nezmyselne blízko zast. Kamenné nám. a bolo by viac než vhodné ju posunúť k Lazaretskej. Je mi jasné, že v oblasti sú vcelku stiesnené priestorové podmienky, ale jednak sa dá min. meter ukrojiť z chodníka pri VÚB, a jednak sa dá odsunúť os trate (spolu so zastávkou v smere do centra) na úkor susediaceho parkoviska, miesto pre ostrovček v smere z centra by sa tak v pohode našlo. Či to som príliš veľký futurista a anti-IAD aktivista? ?
Reakcia na: zlomok #12:
Zastavovanie čelami k sebe má bezpečnostný význam tam, kde nie je veľmi vhodné/možné umiestniť viacero prístupov na zastávku (čiže napr. Riazanská, Záhumenice, Magnetová, Herlianska, a ďalšie). Ide o to, že na tom jedinom prechode cez trať vlci prechádzajú popred zabrzdené, prinajhoršom pomaly sa rozbiehajúce vozy, a nie popred plne rozbehnuté, práve začínajúce brzdiaci proces. Plus je samozrejme výhodou skrátenie pešieho presunu vy/nastupujúcich z/do predného vlaku.

Tam, kde umiestnenie viacerých prístupov na zastávku nie je problém, je samozrejme vhodné umiestnenie ostrovčekov (nie označníkov!) priamo oproti sebe (ako napr. to Šafko na fotke)
Reakcia na: lostrail #9:
Zastavovanie čelami k sebe je v čom presne bezpečné? Že míňaš oproti stojaci voz z našlapnutou jazdou? To je pekná hlúposť. Najbezpečnejšie je, ak je zastávka prístupná pre pešiakov z oboch koncov, potom nemajú dôvod motať sa po koľajisku. Že to niektorí aj tak robia je pravda. Aj keď si nijako nepomôžu, lebo "narazia" na plot ostrovčeka v opačnom smere. Preto sa nebránim ani plotu medzi koľajami, ktorý bude výlučne v priestore zastávky. Minule som videl na Šafku preliezať poza voz jednu babku aj akéhosi puberťáka.

Pri poslednej rekonštrukcii v roku 1987 to bolo komplet vymenené za rekordné dva mesiace. Som zvedavý koľko im to bude trvať teraz.
Reakcia na: zlomok #8:
Vobec ma neprekvapuje takyto "argument" od zamestnancov DPB. To znie uplne rovnako, ako tvrdenie, ze zatravneny zvrsok sa udrzuje vyrazne horsie ako otvoreny (oficialna reakcia na niektore modernizacie) alebo ze je lepsie osadit samostatne stlpy na trakcne vedenie bez ohladu na to, kolko ich bude, hlavne, ze vrchari maju o nieco jednoduchsiu robotu (Dubravka).
Reakcia na: zlomok #7:
Pri osadzovani zastavok sa teraz neprihliada nahodou na to, aby elektricky iduce oproti zastavovali celami k sebe kvoli bezpecnosti? Diskusia k modernizacii napr. KV radialy uz bola dost davno, takze detaily si uz nepamatam, ale nieco taketo sa tam spominalo (tiez bez ohladu na zmeny, ku ktorym doslo dodatocne). Osadenie zastavok vo vzdialenostiach 350m a 700m je uz trochu vacsi lapsus.
Reakcia na: david1 #5:
Najväčší "argument" pre zachovanie súčasného stavu, čo som počul, ma riadne vytočil. Vraj vrchári si nevedia predstaviť ako by malo viesť trolejové vedenie, ak by sa menila geometria koľají. Asi majú slabú predstavivosť.
Reakcia na: Solider #6:
Nuž, tie projekty aj dosť zásadne krájali z parčíku, s čím zásadne nesúhlasím. Takisto nezabezpečovali bezpečný a pohodlný prístup na zastávky. Aspoň to, čo som videl. Rovnako celá modernizácia Ružinovskej nemala dobre osadené zastávky, neboli paralelne, prístupné z oboch strán. To je najväčšia chyba, ktorú idú konzervovať. Ďalej zastávky vôbec nerešpektujú novú zástavbu, niekde sú každých 350 metrov, inde je 700 metrová diera. Podotýkam že úplne zle. Ale najjednoduchšie je obkresliť súčasný stav než hľadať niečo nové. Bývalé vedenie mesta nám to krásne predviedlo v Dúbravke a bolo za to odvolené.
Reakcia na: david1 #5:
Opäť, to je súčasťou projektu rekonštrukcie Ružinovskej radiály.
Super konečne. Bol najvyšší čas. To esíčko smer Americké nám. dúfam bude tiež vymenené . Nové eliny tam dostávajú zabrať.
Reakcia na: zlomok #3:
Zlúčenie zastávok Americké námestie a Odborárske námestie v smere na TrMy je v pláne v projekte rekonštrukcie ružinovskej radiály.
Výška hrán nástupísk nad TK bude koľko? Dúfam že aspoň 25 cm a nie ako na Šafku, kde aj do nových nízkopodlažných električiek ostáva značný schod.

A vôbec. chcem vidieť presné vedenie trasy, či sa odstránia zbytočne zúžené profily pri dvoch levoch. Osobne by som sa nebránil ani zlúčeniu zastávok Mariánska, Americké nám. a Odborárske nám. do zastávky pri Medickej záhrade, kde v minulosti aj bola, ale ustúpila autám.
Skoda, ze Americke nam. uz podlieha modernizacii Ruzinovskej radialy, mohli to urobit jednym tahom. Uzol Kamenne namestie sa do tohto pocita, ci zas zostane stary kus trate az po triangel na Jesenskeho?
A križovatka Americké nám. nič??? A úsek Americké nám. - Blumentál nič? Veď to je v horšom stave ako celá Špitálska!