Dopravný podnik bude zverejňovať informácie o prepravných kontrolách

Vybrané linky budú kontrolované počas celého dňa.

Dopravný podnik Bratislava (DPB) sa v snahe obmedziť cestovanie bez platného cestovného lístka rozhodol zverejňovať informácie o prebiehajúcich prepravných kontrolách na vybraných linkách MHD. Informácie majú byť zverejňované na internetových stránkach DPB www.dpb.sk.

"Dopravný podnik Bratislava chce prostredníctvom zverejnenia kontrol na vybraných linkách MHD vyzvať cestujúcu verejnosť, aby necestovala bez platného cestovného lístka z dôvodu, že je to nefér voči tým cestujúcim, ktorí si za služby MHD riadne platia," približuje túto novinku hovorkyňa DPB A. Volfová.

Podľa dopravného podniku by kontroly na vybraných linkách mali prebiehať počas celého dňa, avšak v rôznych časových intervaloch.

V nedávnej minulosti DPB realizoval kampaň proti cestovaniu bez platného cestovného lístka prostredníctvom informačných nálepiek "Čierny pasažier cestuje za vaše peniaze".

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #96:
To je komédia.
Reakcia na: petoo #94:
Ach, boze...
Reakcia na: petoo #94:
Komédia ? Nuž Urbanovci trochu podcenili komunizmus v DPB.
Nie že by mi tieto informácie chýbali, ale nejak rýchlo ich to prešlo. Ale krásna ukažka že v dpb vlastne ani nevedia čo chcú ?
Reakcia na: kecho #92:
Neviem ako je to v pripade easy a prima, ale o2 ti ho posle bud do mailu, alebo ho mas v mojeo2 na stiahnutie, ale odhadujem, ze podobne to budu mat aj oni. Tiez si musel prejst nejakou registraciou pred nakupom - zriadenie tel.c.
Reakcia na: piggee #87:
a ked napr. dobijas easy/orage/o2 kartu cez bankomat, mas vydany danovy doklad bez vyziadania?
Ako to uz byva revizori na niektore linky a do niektorych časti BA ani nechodia priklad : Od cintorina Vrakuna po konečnu na Čiliszkej som ix rokov revizora nevidel nakolko tam byva sčasti naša romska komunita a obavaju sa že by aj tak nič s romami a aj z bezdomovcami nezmohli. Hlavne vo večernych hodinach Čo je velmi smutne hlavne pre ludi ktory si za jazdu riadne zaplatia.
Reakcia na: piggee #89:
Nie, nie je to "prave preto". Platba kartou sa v Bratislave neplanovala. Od zaciatku sa ratalo iba s elektronickou penazenkou. Tieto oznacovace sa nekupovali s planom ze bude mozna platba beznou kartou.

Prazske riesenie je tiez trochu odveci, hoci nie az tak ako to bratislavske 🙂 Orientoval by som sa na riesenia ake ma Londyn a ake planuje Brno.
Reakcia na: 810zssk #88:
Vsak prave preto, lebo po nakupe sa evidentne zistilo, ze sice technologicky to vyzera pekne, ale prakticky nepouzitelne. Tak sa vymysla elektronicka penazenka miesto platby kartou. Na smiech cez plac na tom je, ze to riesenie je lacnejsie ako to, co kupila Bratislava. Tie Prazske oznacovace (ktore sice zatial vyhadzuju elektrinu), tak stali Prahu 15 tis. CZK. Bratislava dala za tie nove oznacovace nieco malo nad 2 litre EUR.
Reakcia na: piggee #87:
U DPB bude platba len z elektronickej penazenky, nie platba bankovou kartou. O tej sme sa bavili ako o tom co by bolo riesenie hodne dneska - zavadzat to bude napr. DPMB.
Reakcia na: 810zssk #86:
To je iba vystavovanie duplikatu, pretoze danovy doklad musi byt vydany bez nutnosti vyziadania si ho. (Inac snazil som sa na nemeckej verzii webu DPB dopatrat k tejto moznosti, ale sa mi to nepodarilo, ale aspon som sa pobavil na tych vtipnych prekladoch a naozaj hodnu chvilu mi trvalo kym som pochopil ze "Suche Links" je vlastne "Verbindung Suchen", preto nevidim nejako moc realne, ze nejaky rakusak, ked bude zuctovavat sluzobku, tak sa mu nieco take podari aj najst)
Skor to vidim tak, ze platba kartou bude iba pre tych, co si svoju kartu cez internet zaregistruju a danovy doklad pride do mailu (alebo DPB bude musiet zasielat postou papierovu verziu na adresu na karte), alebo bude moznost platba iba nejakou predplatenou kartou, ktoru si mozes kupit niekde v trafike (ta vyda danovy doklad). Takze nie len, ze mame najdrahsie nove oznacovace, ale niekto pri ich nakupe evidentne nerozmyslal a nakupili sa predrazene hovadiny.
Reakcia na: piggee #85:
Pri SMS listku je aj moznost vystavit danovy doklad cez internet. Podobne to bude pri cestovnych listkoch z elektronickej penazenky. Nestacilo by taketo riesenie aj pri CL z debetnej/kreditnej karty?
Reakcia na: Dispecer #84:
SMS listok je zuctovany na fakture operatora, takze z neho existuje normalny danovy doklad, akurat uctovnicka rozdeli sumu na telekomunikacne sluzby a dopravu. Ale bez vydania potvrdenky nema co zalozit do ucta (nie vypis z uctu neni danovy doklad)
Reakcia na: piggee #83:
To potom musí platiť snáď aj na SMS lístky... Či?
Reakcia na: Mike #79:
aj tak verzia bez papieroveho dokladu u nas neni v sulade so zákonom č.222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty, kedze pri predaji prostrednictvom bankovej transakcie musis vystavit doklad pre danove ucely. Ono totiz tie listky nenakupuju iba fyzicke osoby.
Reakcia na: Miro #81:
Kde si prisiel na to ze chcu rusit papierove listky? Papierove listky normalne zostavaju v platnosti.
Ešte k tomu Brnu - oni sa chystajú zrušiť papierové CL? Myslím, že by mali zostať práve pre tých konzervatívnych ľudí, resp. pre tých, ktorí sa obávajú straty súkromia, keď bude evidovaná každá ich jazda.

Mike: v Brne to vraj budú mať ošetrené tak, že ak si nepriložíš kartu pri výstupe, bude sa Ti počítať cesta na konečnú. V každom prípade sa Ti musí podariť priložiť aspoň pri nástupe.
je velmi zle ,ze revizori chodia len na vybrane spoje a do vybranych mestskych casti; nejeden neprijemny zazitok som zazila na trase liniek 201 a 202 na dolne hony..... na tejto linke som revizora nezazila a jedno je iste, ze by si zarobili a konecne by sa ludom prestal dvihat zaludok, lebo kadejake individua cestuju tymi linkami.


ostatni ,normalni platia mesacne listky a platia ich aj tym ,ktory su spinavy, smrdia a cestuju zadarmo. nad tymto by sa mal DPB zamysliet; zeby mali posilnit SBS a vyhadzovat tychto ludi zo spojov.
Reakcia na: piggee #75:
Nie je. Je rozdiel, či
- kartu priložíš iba pri nástupe (navolíš lístok) a tým to pre Teba zhaslo, alebo
- ju tam priložíš, navolíš si lístok a ešte aj čakáš, kým Ti vylezie papierový (ďalšie zdržanie pri dverách, to by sa museli tie označovače potom premontovať ďalej od dverí..), alebo
- si priložíš kartu pri nástupe, ale musíš myslieť na to, že aj pri výstupe (a musí sa Ti to aj podariť..)
Reakcia na: piggee #75:
Neni. Je rozdiel ci musis skumat aky listok potrebujes, alebo to system vypocita za teba.
Reakcia na: Valec #73:
Och moj boze..
1. V ramci tohto systemu mozes ponukat aj "vlastne" karty. Tak to bude v IDS JMK pre vlkov bez vhodnej platobnej karty. Moznost vydavat vlastne karty aj v ramci "paypassoveho systemu" som opakovane v ramci tychto debat spominal a dostaval rozne blbe odpovede. Brnaci to namiesto toho proste zavedu.
2. Ak sa rozhodnes ze kartu podla bodu 1 budes dobijat aj v buse, uplne kludne mozes.
3. Robit system od nuly (IDS BK) znamena ovela menej limitov nez rozvijanie uz existujuceho systemu (IDS JMK).
4. Investovat do "rozvijania" rozbehnuteho projektu tak ze ho rozviniem zle a potom prerobim je drahsie a narocnejsie nez to spravit rovno dobre.
Reakcia na: S499.1023 #69:
To je ale naozaj nieco ine nez to o com sa bavime. Hoci stale lepsie ako to co chysta BID.
Reakcia na: Valec #74:
Ale pre zakaznika je to uplne u kakaca, ci mu vypadne papierovy listok, alebo sa to sparuje s jeho kartou. Pre neho je rozhodujuce, ze moze tou kartou zaplatit. Takze je iba otazne, ci bol zvoleny spravny system, kedze to je este na dlho..
Reakcia na: S499.1023 #69:
Kúpa papierového lístka s platbou bankomatovou kartou je iné riešenie, ako tu preberáme.

Na druhej strane, ľahko sa takéto riešenie zavádza (a odskúša) práve v ritných dierach, lebo ľahšie sa vybaví 100 vozidiel ako 800. Inak, ešte že si nespomenul aj Prahu, kde je tiež možné v dvoch električkách kúpiť si takto lístok.
Reakcia na: 810zssk #62:
Nikto netvrdí, že nám to netreba. Ale ako som ti už niekoľko krát vysvetlil, je rozdiel dobudovať nový systém na zelenej lúke a iné dokončiť (žiaľ až 6 rokov) rozbehnutý projekt.
Taktiež som ti vysvetlil, že ty ako mladý človek s radosťou vítaš každú novinku, ale verejnou dopravou cestujú aj takí ľudia, ktorí platobné karty nepožívajú vôbec alebo nechcú používať bezkontaktné platby. Riešenie vydávať im dobíjaciu platobnú kartu je rovnaké, ako ponúkať kartu vydanú dopravcom. Ba dokonca ešte horšie, lebo dobíjaciu bankomatovú kartu si v autobuse nedobiješ. Starší človek môže mať problém s dobíjaním cez internet a cestovať 20 km do okresného mesta môže byť pre neho problém.

Preto stále tvrdím, že treba rozbehnutý projekt dokončiť. Následne je možné pustiť sa do niečoho ďalšieho. Obe riešenia si nájdu svoju cieľovú skupinu.
ale v tom prípade ak budú automaty na CL v busoch, tak nmôžu kontrolovať, teda iba v týých zastávkach kde nie je automat, lebo ako má si zakúpiť a aj označiť lístok, jedine žeby si kupoval lístok už označený, a ešte aj možnosť platby bezkontaktou kartou 🙂 to by sa hneď uchytilo... lebo koľkokrát ja nenasím drobáky hoc mám električenku ale stane sa že mi dojde 😃
Reakcia na: titomi #65:
My sa aj tak vzdy o vsetkom dozvieme den pred stupstenim a tak neni co presviedcat, proste musime, ziadna priprava 🙂
Reakcia na: S499.1023 #68:
Buď rád, že to aspoň nenapísal CAPS LOCKom 😃
Reakcia na: Valec #60:
Zato nám bezkontaktné platby bez dedikovanej karty dopravcu medzičasom už naskočili v (z pohľadu Bratislavy) v ritných dierach ako Liberec, Plzeň...
Reakcia na: titomi #67:
Ja viem, že ku kultúre a vyspelosti národa patrí napríklad znalosť gramatiky.
nebudem tu vysvetlovat, co je kultura a vyspelost naroda. nastudujte.
ak nami voleny zastupcovia nie su natolko vyspely, aby zaviedli progresivne veci, tak tu vie veci nebudu. chapandos?
Reakcia na: titomi #65:
Čo to trepeš, prosím ťa?
áno. je to o kulture a vyspelosti naroda. Schopnosti prijat zmeny, prijimat nove veci atd. Nepresvedcis vacsinu o potrebe zmeny, aj keby bola akokolvek dobra a prinosna, ak na to ta vacsina nie je pripravena.
Reakcia na: titomi #63:
Nejako nerozumiem spojitosti kultura a platba kreditkou priamo v spoji mhd. Ostrava, ktora to spusta teraz v lete je nejaka ina kultura?
teda.. riadne ste odbocili od temy clanku ? V kazdom pripade, revizia cestovnych listkov ma byt len prevencia, ako uz niekto pisal. Podobne ako policajne kontroly. Rovnako suhlasim s tym, aby kontrolori chodili v uniformach. Nemali aj vodici (nie tak davno) povinnost nosit uniformu? Nejak sa to stratilo...
Nie kazdy ma cas a moznost sledovat web dpb, aby vedel o kontrolach. A kto chce ist bez platenia, cestu si najde. Nic sa tymto nemeni, zbytocny hukot.

K ostatnemu rozoberanemu - oznacovace su bieda, uz pred 12 rokmi v Prahe som pri oznacovani listka v buse nemal taky problem ako tu. Vlozit listok do strbiny je problematicke aj ked bus stoji - ked sa pohne po BA cestach, ani nehovorim. Sofistikovane riesenia typu platba kreditkou cakaju na nieco uplne ine - kulturu naroda. Nie sme ani UK, ani FR, ani SE - sme SK a sme na tom kulturne tak, ako sme. Dopredu treba ist, to uznavam, ale zas netreba to prehanat - na vsetko treba dozriet.
Reakcia na: Valec #59:
A co to meni na veci, ze tam pracuju na ambicioznom rieseni hodnom roku 2016, zatial co my sa tu zaoberame tym preco to netreba? Dobre, nech to spustia o rok neskor. Mozno sa dovtedy dokopeme aj my k spusteniu o niekolko tried horsieho riesenia.

"5-rocnu bitku dodavatelov" vyznamne podporilo samotne HMB tym ze vyhlasovalo novy tender aj ked UVO skonstatoval ze ten povodny bol v poriadku. Takymto sposobom sa neda fungovat, potom sa to na sude napadat donekonecna aj kazdy dalsi tender a neobstarame nikdy nic.
Reakcia na: juraj.k #57:
BMK funguje uplne inak ako to navrhovane brnenske riesenie a navyse len ako PCL - aj platba JCL z BMK je navrhovana formou vyhradenej elektronickej penazenky.
Reakcia na: Miro #50:
Nič ešte netestujú, pripravuje sa k tomu len zadanie technického riešenia.
Reakcia na: 810zssk #49:
Píšeš o tom, ako keby to už mali zajtra spustiť. Ja mám zatiaľ také info, že navrhované (a už dosť napäté) termíny hovorili o I. / II. polroku 2017, ale miestny politici tieto termíny zmenili na 1.1. a 1.7. a takto to prezentovali. Pritom k tomu zavedeniu ešte nie je takmer nič pripravené a je vôbec otázne, či sa to stihne (keďže aj v Brne musia verejne obstarávať a aj tam sa môže strhnúť 5 ročná bitka dodávateľov).

Takže s tým optimizmom si radšej počkajme, ako to dopadne.
Reakcia na: Petto #43:
Ja som sa predvčerom viezol 8,6 metrovým autobusom tvojej obľúbenej značky a predstav si, aj tam sa automat zmestil.
Reakcia na: Miro #54:
Zárodok je aj v BA, BMK fungujú rovnako - električenky na platobnej karte.
Reakcia na: Rubber38 #48:
V Prahe ti tiež lístok z doplnkového predaj platí rovnako ako z predpredaja.
Reakcia na: 810zssk #51:
Pardon, nemyslel som na predpredaj, ale praveze na doplnkovy predaj - nemuselo by sa evidovat a riesit kolko vodic dostal listkov a kolko predal, vsetko by riesila pokladna. Vodic by len odovzdal trzby.
Reakcia na: 810zssk #53:
Ako píšeš - 130 km a jedno tisícročie ?
Reakcia na: 810zssk #52:
(To zaevidovanie na predajnom mieste sa vykona len raz pre "aktivaciu" karty, potom uz pri dalsich kupach PCL to nutne nebude).
Reakcia na: Miro #50:
Ano, zavedene to ma byt od polovice 2017 v ramci MHD a nasledne v 2018 v celom IDS. Bude to check-in/check-out system, zuctovanie bude realizovane v noci za najvyhodnejsiu moznu cenu pre vsetky cesty z daneho dna. Ide o podobny system ako v Londyne, akurat este trochu premakanejsi 🙂 Okrem toho od januara 2017 zavadzaju elektronicky PCL, ktory nebude vyzadovat ziadnu kartu dopravcu, ale len beznu platobnu kartu. Ta sa na predajnom mieste zaeviduje a pri kontrole sa uz bude cestujuci preukazovat len nou. Sucastou systemu bude automaticka obnova PCL, v pripade ak bude mat cestujuci o to zaujem.
Reakcia na: Rubber38 #46:
Navyse nove oznacovace tusim maju mat pripravu na tlaciaren CL. Takze keby sa dopracovala, tak vyhladovo by to slo riesit tak ze vodic by vydaval CL z palubneho pocitaca (po prislusnej SW uprave), cim by odpadla nutnost riesit zlozitu evidenciu predtlacenych listkov na predpredaj + by bolo mozne predavat cely sortiment listkov. Ja si to viem predstavit tak, ze by bol priplatok okolo 30-50 centov, pricom cela vyska priplatku by isla vodicovi a zakladna cena CL by sla do zuctovania IDS BK. Na regiolinkach samozrejme predaj bez priplatku.
Niekde som čítal, že v Brne testujú systém, že si pri nástupe pípneš bežnou bezkontaktnou platobnou kartou a pri výstupe znova a cestovné sa ti odráta z účtu. Ak zabudneš pípnuť výstup, ráta sa ti ako keby si išiel na konečnú. Účtuje sa to až na konci dňa, takže ak urobíš viac jázd, stiahne sa cena za najvýhodnejší lístok na tieto jazdy. Pekné, nie?
Inak keby mesto prave nevyhodilo obrovske peniaze za predpotopne riesenie vo forme elektronickej penazenky, mohol by cely problem s kupou CL vyrieseny zavedenim moznosti pouzit vo vozidle akukolvek bezkontaktnu kartu, ako to bude od buduceho roka napr. v Brne - vyhodou tohto riesenia je navyse aj to, ze system sam cestujucemu vypocita najvyhodnejsie cestovne, takze cestujuci vobec nemusi riesit aky listok potrebuje. Ale samozrejme, medzi Bratislavou a Brnom je 130 kilometrov a jedno tisicrocie, pretoze niekde sa snazia robit excelentne spickove riesenia a niekde hladaju dovody preco tonetreba, satoneda a preco realizovat priemerne zastarale riesenie. Este by sme nebodaj mali nieco lepsie ako ostatni a to je v rozpore so zakladnymi principmi DPB a tunajsej samospravy.
Reakcia na: 810zssk #45:
Aha, tak pardon, už dlho som to tam nevyužil, tak strácam prehľad ?
Reakcia na: Petto #43:
Úplne súhlasím.
Reakcia na: Petto #43:
Pri električkách mi takáto feature práve že moc nechýba, keďže bežnou výbavou el. zastávky je min. jeden automat na lístky (príp. aj iné možnosti zakúpenia cest. dokladu) a navyše električky jazdia v dobrom intervale = aj v prípade zdĺhavého zakupovania lístka (rada pri automate, problém s drobnými) nie je veľký problém počkať na ďalší spoj, na rozdiel od mnohých gumokolových liniek, kde navyše často neplatí ani to o výbave zastávok.
No ale zase kupovať/inštalovať/udržovať drahý automat na lístky v každom z tých 600 vozidiel je proste hlúposť, najmä ak by na niektorých linkách bolo využívanie takéhoto prístroja vzhľadom na nízku intenzitu cestujúcich minimálne.
Avšak globálne zavedenie predaja lístkov u vodiča neprináša takmer žiadne náklady, práve naopak, prináša zisk z predaja lístkov s prirážkou
Reakcia na: Rubber38 #42:
U DPMB nejde o listok platny len u toho jedneho dopravcu, listok z doplnkoveho predaja plati u vsetkych dopravcov. Kazdopadne, je to nastavene cenovo tak aby to ludia naozaj vyuzivali ako poslednu moznost... osobne som v Brne casto a s vyuzitim doplnkoveho predaja nejakym cestujucim sa stretnem naozaj len vynimocne. Takze v 99% pripadov to je bez akehokolvek zdrzania.
Reakcia na: Petto #41:
Stačí čítať s porozumením. V prvom príspevku píšem: "predaj s príplatkom u vodiča", tzn. i na Slovensku, že nie každý cestujúci si lístok u vodiča kúpi. Takže žiadne hrušky a jablká. Obaja píšeme o dvoch rôznych veciach. Presne ako píše Petto, v Prahe i v Brna a v celom Nemecku, Švajčiarsku i v iných krajinách s mestami niekoľkonásobne väčšími ako Bratislava je to samozrejmosťou bez zdržiavania.Samozrejme, ak cestujúci vie, že cestovný lístok u vodiča si kupuje iba vtedy, ak nemá inú možnosť. To sa týka prípadov, že nemá PCL, zásobu jednorazových CL, nebol funkčný automat, automat nebol j dispozícii alebo v skorých ranných a v neskorších večerných hodinách, keď nie sú k dispozícii predajne CL. ?
Reakcia na: Rubber38 #42:
Ja osobne by som radsej vopchal automaty do novych elektriciek,kde je pri 32m miesta na to dost. U mensich vozidiel je to otazne. Mozno nejaka mala forma automatu by sla, nemusia sa tlacit listky ale sa tam poukladaju dnesne bezne predajne "tvrdsie" listky
Reakcia na: Petto #41:
Ide len o to, nastaviť systém tak, aby kupovanie lístka u vodiča (a s tým spojené zdržanie vozidla) nebolo samozrejmosťou, ale len alternatívou v prípade, že napr. na zast. chýba automat a vybil sa mi zároveň mobil, a pod. Obvyklým riešením v prevádzkach (600 000 je nič, funguje to bez problémov napr. aj v Prahe) je predaj u vodiča s prirážkou, resp. predaj extra kategórie (drahšieho) lístka platného len u toho jedného (DPB, DPMB, DPP,...) dopravcu
Reakcia na: Brano72 #40:
Vo väčšine slovenských miest s MHD je bežné kupovanie lístkov u vodič a jazdné doby to nepredlžuje

Ano to mas pravdu,ale porovnas hrusky s jablkami. v Bratislave je denne cca 600 000 ludi, tj asi by chceli viaceri kupovat listok u vodica cim by sa to predlzilo inak ako napr. v BB. ?
Reakcia na: pharel #38:
Aj pre mňa je to úsmevné. Také slovenské, more dôvodov prečo to neurobiť, keď to všade funguje, u nás by to určite nešlo. Vo väčšine slovenských miest s MHD je bežné kupovanie lístkov u vodič a jazdné doby to nepredlžuje. Vydávanie hotovosti u vodiča cez jednoduchý poloautomat je vynález cca 100 rokov starý, takže netreba objavovať teplú vodu. ☺ Treba to urobiť a nie okolo toho debatovať. ? Kde je vôľa, tam je cesta. Iba ked sa nechce, sa to nedá. A o hmotnej zodpovednosti vodičov by som ani nepísal, je ich prvoradým záujmom obmedziť straty na cestovnom, to nie je záujem cestujúcich.
Reakcia na: pharel #38:
Sranda, že v Brne to ide. Tam im asi ešte nikto nepovedal, že to nejde. ?
Reakcia na: Brano72 #37:
Vies si predstavit, kolko by to trvalo, keby si ludia kupovali listky u vodica? Ake zdrzania by to malo? Hned by sa natiahli casy od bodu A do bodu B, doprava by bola opat menej atraktivna a pomalsia, soferi by museli mat stale cash, museli by podpisovat hmotnu zodpovednost, narabanie s peniazmi, blocky vydavat, proste jak v regio busoch. Skor ked uz tak ten automat vo vnutri vozidla ale ked sa na to tak pozries, ledva vieme zabezpecit akusticky hlasic vo vsetkych vozidlach, popripade nove obrazovky, kde je zoznam zastavok, nevedia dat vylukove informacie do tych obrazoviek, ale iba hlupe fotky elektriciek. 🙂
Myslím si, že by výrazne prispelo k zníženiu počtu čiernych pasažierov, keby aj v Bratislave konečne, rovnako ako vo väčšine hlavných miest civilizovaných krajín, dopravný podnik začal s predajom cestovných lístkov vo vozidlách. okrem automatov na zastávkach by bolo praktické zaviesť automaty vo vozidlách a rovnako aj predaj s príplatkom u vodiča, keďže je bežné, že na mnohých zastávkach absentujú automaty, predajne lístkov, či častokrát automat lístky nevydáva.
Reakcia na: kraken #34:
V Prahe alebo Budapešti na vlastné oči pravidelne videné, v prípade, že cestujúci ten lístok mal ale nebol označený.
Reakcia na: TeBeCe #32:
Revizorske hity... napad dobry, ale vykonany uplne mizerne...
Super, este by revizori mohli cierneho pasaziera poprosit, ci by si ten listok radsej nestikol, aby z tej pokuty nebol smutny.
Reakcia na: Joyki #31:
...príde vozidlo s bielym svetielkom, znamená to, že nástup prvými dvermi...

O akom bielom svetielku je reč? Doteraz som bol v tom, že takéto spoje sú označené žltou dodatkovou tabuľkou (alebo doplnkovým textom na el. transparente) v čele a vysvetlením v príslušnom zastávkovom CP...
Tento týždeň môže cestujúca verejnosť stretnúť revízorov najmä na týchto vybraných linkách MHD:

II. Obvod (Ružinov, Vrakuňa, Podunajské Biskupice) - linky č. 210, 202, 212, 50, 87, 8
III. Obvod (Nové Mesto, Rača, Vajnory) - linky č. 208, 61, 32, 2, 3, 5
Reakcia na: pharel #28:
Na mieste 8000 Ft, ale ak toľko pri sebe nemáš, 16 000.
Avšak v Budapešti majú už na zastávke na rukách pásky nalepené s logom a je s nimi aj jeden člen hliadky v uniforme. Teda cestujúci, kt. by mali záujem cestovať na čierno, si ich ešte na zastávke všimnú, a buď si počkajú na ďalšie vozidlo, alebo si kúpia lístok. Ak príde vozidlo s bielym svetielkom, znamená to, že nástup prvými dvermi: vo vozidle sa kontrolujú cestovné lístky.

V Bratislave sú revízori anonymní, preukázajú sa len vo vozidle už po bloku označovačov, SBS-károv robia gengsteri, pri ktorých máš pocit, že sú z Kopčian, drgajú ťa, poprípade ťa sotia na podlahu, samozrejme potichu, aby to nebolo počuť pri nahrávaní, slová ďakujem-prosím veľakrát nepoznajú. Keď si označíš lístok opačne, keď vozidlo 20 min. stojí v zápche (lebo nie sú BUS-pruhy), keď označovač nefunguje, teda keď sa aj snažíš nebyť čiernym pasažierom, z teba aj tak urobia. Tento systém treba úplne zrušiť, možno asi zrušením tých provízií za každého chyteného čierneho pasažiera.
Reakcia na: dupe #20:
> dupe <
Taktiež treba dodať že zastavovanie vozidla v zastávkach tak, aby si dobehol akurát do posledných dverí vozidla!!! Teda takmer za zastávkou bezdôvodne. Čas odchodu spoja podľa cestovných poriadkov si mýlia s časom pristavovania vozidla vo vychádzajúcich zastávkach! Cestujúci sa pozerajú na šoféra a on na nich ...
Reakcia na: pharel #28:
Možnože Maďari menej cestujú na čierno a môžu si dovoliť preto aj lacnejšie pokuty. Iný kraj, iný mrav. Nedá sa porovnávať.
Reakcia na: Solider #27:
A v Budapesti 8000 ft (25 Eur), to len my mame take palky ?
Reakcia na: Mike #21:
V Krakove je viac druhov pokút, ale tá štandardná je tam za 240 zlotých (približne 54 eur), pri zaplatení do 7 dní od vystavenia pokuty znížená o polovicu na 120 zlotých (27 eur). Navyše sa tam nachádzajú automaty na cestovné lístky priamo vo vozidlách, takže výkon prepravnej kontroly prebieha úplne inak.
Reakcia na: Janik11 #9:
Článok B.10 Tarifné podmienky pre prepravu batožín
B.10.1 Plateniu dovozného nepodliehajú:
a) príručné batožiny, schránky so zvieratami, alebo iné predmety, ktorých
rozmery nepresahujú veľkosť 60 cm x 45 cm x 25 cm

Väčšina kufrov čo ráno na Vinohradoch vidím toto spĺňa. Aj moja veľká športová taška to spĺňa. A ak by aj chceli batožinu pokutovať (tuším že teraz je to smiešnych 10e) museli by nosiť ciachovaný centimeter. ?
Reakcia na: Mike #22:
Aha, ja som myslel ze ho chcela pouzit ako preukaz na zlavu 🙂 Mozno si myslela ze je aj MHD zadarmo 🙂
Reakcia na: dupe #20:
To je dopravná kontrola.
Reakcia na: janstar #19:
Ty už drž konečne ****.
Reakcia na: 810zssk #14:
Ale ona nemala žiadny iný cestovný lístok. Iba mu podala isic a on to dal teda k čítačke a že prázdna karta. Nič na nej nie je nahraté.
Reakcia na: Valec #18:
Veď to práveže neviem. Ale baba platila kartou na termináli. A ešte sa tešila ako málo, že minule ju pokutoval revízor niekde v Poľsku (tušim Krakow?) a tam platila nejakých 40 či 50.
Ja som si pod prepravnou kontrolou predstavil niečo úplne iné a nie revíziu cestovných lístkov. Námatkovo:
- jazda v predstihu
- čistota vo vozidlách
- štýl jazdy vodiča (padanie cestujúcich pri brzdení na zastávkach, nebezpečná jazda...)
- zastavovanie na zastávkach - či meter alebo dva od obrubníku, meter alebo 20 od predchádzajúceho vozidla (v poslednej dobe sa to rozmohlo že druhý voz v zastávke zastane aj 10 metrov od prvého vozu aby sa ani náhodou nedalo prestúpiť)

Ja viem, už by som mal tie ružové okuliare nadobro zložiť, nasadiť čierne a zapaliť si cigaretu pod prístreškom plnom detí ?
V Bratislave sa jazdí grátis.
Reakcia na: Mike #11:
15,70 - to nejaká sadzba do vačku?
Reakcia na: 810zssk #16:
Aha, nebol som informovany ? Dobre vediet, dakujem.
Reakcia na: medzernik #15:
Nie, to platilo do 30.10.2015, kedy sa narok na zlavu preukazoval studentskou cipovou kartou (ktora mohla mat aj vizual ISIC). Od 1.11. plati novy prepravny poriadok podla ktoreho sa narok na zlavu preukazuje samotnym ISICom a teda udaje na cipe nie su relevantne.
Reakcia na: 810zssk #14:
Musi mat aktivovany dopravny cip, co je cca 2 eura na 1 rok.
Reakcia na: Mike #11:
Neplati nahodou od 1.11. moznost preukazat narok na zlavu aj ISICom, nie len studentskou BCK? Preukaz teda uznat mali.
Reakcia na: Petto #6:
Malo by to viest k zvyseniu vyberu cestovneho a zlepseniu imagu. Revizori maju byt najma prevenciou, optimalne by bolo aby ziadne pokuty davat nemali komu 🙂

Samozrejme je dolezite aby ten rozpis bol dodrziavany a doslo aj na okrajove casti mesta, nocaky, ci minibusy. Skratka aby neexistovali linky bez revizorov.
Reakcia na: Valec #7:
Vynechal si 1 a 2.
A čierni pasažieri sa odvezú linkami 21, 63, 64, 204, 209, 212 (SAV).
Reakcia na: Valec #7:
Zabudol si 1 a 2! A v úseku okolo Olejkárskej to pochopiteľne býva 70 či 78.
A zrovna dnes išli revízori v električke z Trnka na Legionársku (tiež veľmi obľúbená trasa v električkách v centre) a nejaká zahraničná študentka im dala ISIC, kde nebolo nič nahraté a dostala pokutu 15,70..
Reakcia na: Petto #6:
Takto to funguje vo Viedni: http://www.wienerlinien.at/eportal3/ep/channelView.do/pageTypeId/66526/channelId/-52603

Podobný systém funguje aj pri zverejňovaní polohy policajných radarov. Ľudia aj tak ignorujú tieto zverejnené údaje a veselo porušujú dopravné predpisy, za čo sú im potom ukladané pokuty. Zverejňovanie denného výkonu prepravnej kontroly je podľa môjho názoru jeden z krokov k väčšej transparentnosti a lepšiemu vzťahu so zákazníkmi.
A rovno by aj mohli zvýšiť sazby za pokuty resp. pridať možnosť uhradiť pokutu predplatným lístkom (90/365).
A tiež by sa mohli páni revízori zamerať na batožinu, najmä v piatok ráno a poobede.
Tak tym padom ti cierni pasazieri pojdu inymi linkami kde teda revizori nebudu 🙂 ale hej, ti, ktorym sa nebude chciet vymyslat obchadzkovu cestu s viacerymi prestupmi tak si kupia ten listok. Mohli by nosit uniformu to je jasne a uz ziaduce 🙂 Som zvedavy.
Tipnem si rozpis za zajtra (a zvyšok roka):
50, 61, 88, 83/84/93, 201, 210, X13
Reakcia na: 810zssk #4:
Pani, v com je toto dobre ? Vysvetlite
Den vopred napise DPB , ze bude kontrola napr na 77 alebo napise den po kontrole na L77 spravu ze tam bola kontrola. Ci den vopred sa vsetci zlaknu a orazia si preto vsetci listky ? A den po, to koho uz bude zaujimat ?
Výborne. Ešte vyzliecť revízorov z výpalníckych uniforiem a obliecť ich, rovnako ako všetkých zamestnancov, ktorí prichádzajú do styku so zákazníkmi, do jednotnej firemnej uniformy. Potom sa dostaneme z roku 1993 do roku 2016.
Super. Toto som uz davnejsie navrhoval. Dufam ze sucastou bude efektivnejsie rozlozenie kontrol a skonci doterajsi stav kedy na niektore linky revizori proste nechodili.

Musim povedat ze zatial sa mi pacia nove aktivity tohto vedenia DPB 🙂
Reakcia na: Petto #1:
Počas: "Dobrý deň, kontrola cestovných lístkov" ?
Ono vo viacerých európskych mestách je to štandard. Okrem toho spomínaného to má aj viacero iných pozitívnych efektov. Otázka je akurát čo tie linky, ktoré nebudú vymenované. Či tam na 99% revízor nepríde, alebo ...
a bude to zverejnovat pred ci po kontrole ? ?