Zavedenie víkendového cyklobusu medzi Vrakuňou a Račou (od 30.4.2016)

Bicykle sa budú prepravovať medzi zastávkami Čiližská a Tbiliská na linke 65.

Dopravný podnik Bratislava zavádza od 30. apríla 2016 počas voľných dní na linke 65 medzi Vrakuňou a Račou prepravu bicyklov autobusom s cykloprívesom. Spoje umožňujúce prepravu bicyklov budú označené v cestovnom poriadku príslušným piktogramom. Naloženie a vyloženie bicyklov bude možné len na konečných zastávkach Čiližská a Tbiliská.

"Zámerom tohto projektu je, že cyklisti z Vrakune a okolia, ktorí navštevujú cyklotrasu na hrádzi takto môžu bezpečne prejsť do Malých Karpát a využívať lesné cyklistické destinácie. Naopak, cyklisti z Rače a okolia sa môžu napojiť na cyklistickú trasu popri Malom Dunaji až na hrádzu," približuje novinku dopravný podnik na svojej webstránke.

Kapacita cykloprívesu je 12 bicyklov, pričom naloženie a vyloženie bicykla vykoná cestujúci. Upevnenie bicyklov v cykloprívese zabezpečí vodič autobusu.

Odchody cyklobusu počas voľných dní:

  • z Čiližskej (Vrakuňa): 5:16, 7:16, 9:16, 10:16, 11:46, 12:46, 14:16, 15:16, 16:46, 17:46, 19:16, 21:31 (po Jurajov dvor).
  • z Tbiliskej (Rača): 4:21, 6:22, 8:22, 10:22, 11:22, 12:52, 13:52, 15:22, 16:22, 17:52, 18:52 (po Jurajov dvor), 20:22.

Upozorňujeme, že z dôvodu týchto zmien na uvedených odchodoch sú namiesto 12-metrových nízkopodlažných autobusov nasadené 9,5-metrové autobusy s vyššou podlahou, a to aj na nízkopodlažných spojoch garantovaných cestovným poriadkom. Dopravný podnik síce disponuje aj nízkopodlažnými autobusmi dĺžky 12 metrov s ťažným zariadením, tie však na cykloprívesové spoje linky 65 nevypravuje.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Zaujímalo by ma, prečo dp zlikvidoval podobnú službu medzi Devínskou Novou Vsou a Petržalkou. Cyklopreprava bola obľúbená, nehovoriac o tom, že cesta na bicykli z DNV do Petržalky alebo opačne je riziková a nebezpečná.
Reakcia na: selc555 #38:
Áno, ďakujeme za zopakovanie informácie z článku ❤
Reakcia na: selc555 #37:
a Naloženie a vyloženie bicyklov je len na konečných zastávkach Čiližská a Tbiliská

a Jurajov dvor
65 ma veľa Zastávok Pozrite sami

► Jurajov dvor, Dolné hony, Čiližská
Tbiliská, Závadská, Čachtická, Trávna-Drevona, Púchovská, Na pantoch, OU železničné, OU obchodné, Rybničná, Šprinclov majer, Vojenský útvar, Koniarkova, Osloboditeľská, Uhliská, Pri starom letisku, Vajnory-nadjazd, Kon-Rad, Zlaté piesky, Shopping Palace, ZIPP, Stará Vajnorská, Jurajov dvor, Vozovňa Trnávka, Rádiová, Bulharská, Pri zvonici, Stará Ivanská, Avion Shopping Park, Ríbezľová, Cintorín Vrakuňa, Slovnaftská, Podzáhradná, Hronská, Dudvážska, Čiližská
► Rača, Tbiliská
Čiližská, Žitavská, Dudvážska, Hronská, Podzáhradná, Slovnaftská, Cintorín Vrakuňa, Ríbezľová, Galvaniho, Stará Ivanská, Pri zvonici, Bulharská, Rádiová, Vozovňa Trnávka, Jurajov dvor, Stará Vajnorská, ZIPP, Shopping Palace, Zlaté piesky, Tuhovská, Vajnory-nadjazd, Pri starom letisku, Uhliská, Osloboditeľská, Koniarkova, Vojenský útvar, Šprinclov majer, Rybničná, Na pantoch, OU železničné, OU obchodné, Vajnorský potok, Púchovská, Trávna-Drevona, Čachtická, Závadská, Tbiliská
Reakcia na: ivanbuto #32:
Prečítaj si druhú vetu v príspevku #19. Až túto myšlienku začne niekto rozvíjať, tak možno zas na úvod týždňa mobility budeme mať rýchle riešenie.
Som zvedavý čo urobia keď sa pokazia dve z troch kindervajec ktore maju tažne zariadenie.
Inač nedodržanie kapacity a nízkopodlažnosti vôbec nemuselo byť kedže na druhej strane dvora odkial je táto linka vypravovaná stojí 6 nízkopodlažných 12m autobusov s ťažným zariadením (1031-1036).
Reakcia na: Roberto #33:
Holt, tak to vyzera ked DPB nema ziadnu realnu internu kontrolu. Staci sa ist pozriet ako to vyzera v Brne. A nie je to o tych vodicoch - ked sa medzi sebou rozpravaju, tak okrem jazyka by si ich nerozoznal od vodicov DPB. Ale ked sadnu za volant tak proste dodrzuju pravidla, ci uz su to zastavky na znamenie, predcasne odchody, alebo pripoje, lebo vedia ze ked by to nespravili, tak sa to bude riesit.
Reakcia na: Mike #17:
Ja som raz minulý rok v jednej kĺbovej karose videl pp z roku 2004, okrem iného mnohí nevedia ani pravidlá zastavovania na zastávkach na znamenie, takže chcieť od nich, aby vedeli ako sa majú prepravovať bicykle by bolo asi príliš.
Reakcia na: Valec #24:
Aké zrušenie prepravy bicyklov?
Reakcia na: trolejbus6207 #30:
pardon, to som chcel dať do dispečera... ?
odkedy máme takú peknú tabuľku so zhrnutím nevypravených poradí na konci výpravy?
Inak na 65 bude zajtra sranda. V Rači budú hody a DPB na dve poradia kvôli cyklobusu vypraví kinderká. ?
Reakcia na: Dispecer #27:
Páni. Oni si úplne seriózne prenajali grafika.
Reakcia na: zavinacsk #22:
haha super video 🙂 ja by som tiez si toto chcel vyskusat, ach
Reakcia na: TeBeCe #21:
V prepravnom poriadku k L901 sa spomínaj aj cyklobus hoci ten bude jazdiť len na L65.
Reakcia na: TeBeCe #21:
Ak sa bude meniť, tak skôr kvôli zrušeniu prepravy bicyklov v bežných linkách MHD.
Reakcia na: zavinacsk #19:
Určite sa tam zmestí.. ja som sa viezol v 30T s bicyklom v prvý deň premávky a žiadny problém nebol.
Reakcia na: TeBeCe #20:
Trošku off-topic, ale to s tými magnetkami mi pripomenulo tento článok... ?
http://domov.sme.sk/c/20149313/vyskusali-sme-si-ako-sa-soferuje-elektricka.html
"Zhruba po piatich sekundách sa spustia bezpečnostné brzdy, električka začne zvoniť a zastaví takmer na mieste. „Vtedy sa všetci cestujúci stanú vodičmi, lebo zotrvačnosťou vletia do kabíny,“ žartuje inštruktor."
V článku je video, aspoň som sa niečo dozvedel.
Btw. bude sa menit tarifa a PP v suvislosti s cyklobusom? Este do minuleho roka, ked mal DPB svoj PP, tam bol specialny odsek o preprave bicyklov v privese, v PP IDS sa tato situacia neriesi.
Reakcia na: zavinacsk #19:
Sranda, ze na odpoved potrebuju pouzit aj stranky imhd (cast je odpisana z podstranky o preprave bicyklov) ?

Raz jedna slecna viezla v 30T bicykel v prednej harmonike a po pouziti magnetiek s nim letela dopredu.
Info priamo z DPB - aj touto cestou ďakujem za odpoveď.
"V nízkopodlažných električkách ŠKODA 29T/30T nie je určené miesto na prepravu bicyklov.
Bicykle sa prepravujú len v prípade, ak to dovoľuje aktuálna situácia vo vozidle a so súhlasom vodiča a je možné ich umiestniť na mieste určenom pre kočíky. Nie je však isté či sa bicykel do tohto priestoru zmestí.
Nástupné dvere a miesto na uloženie bicykla sú označené príslušným piktogramom (v električkách na zadnej plošine prvého vagóna, v autobusoch a starých trolejbusoch na mieste pre kočíky, v nových nízkopodlažných trolejbusoch nie je dostatočný priestor na bezpečnú prepravu bicyklov)."

Akonáhle budem mať čas, behnem s bicyklom na obratisko a poprosím vodiča 29T/30T, či môžem vyskúšať priestorové pomery na mieste pre kočíky. Mám klasický horský asi 15-ročný, dlhšie sú asi len tandemy 🙂
Reakcia na: Mike #17:
A mestu neprekáža, ako sa jeho podnik "správa k cestujúcim"?
Reakcia na: zavinacsk #16:
To je tak keď sa 1.11.2015 menil prepravný poriadok ale doteraz to nikto všetkým vodičom explicitne nevysvetlil, ani ich na to neupozornil a ani nebol rozdaný vodičom nový prepravný poriadok.. Nehovoriac o tom, v koľkých vozidlách je ešte starý pp platný do 1.11, alebo "najlepšie" oba prepravné poriadky vedľa seba...
Reakcia na: pharel #15:
Ahoj, ďakujem.
Dnes popoludní som sa na bicykle spýtal jedného vodiča obojsmerky, keď čakal na obratisku. Povedal mi, že vôbec netuší, lebo ani z podniku im to ešte nevedeli povedať. Asi sa obrátim emailom priamo na DPB a snáď mi odpovedia.
Reakcia na: zavinacsk #12:
Ahoj, ja myslim, ze v elektrickach platia rovnake pravidla pre prepravu bicyklov ako v inych starsich vozoch, podla naplnenosti a cez vikendy myslim. V sekcii pre kociky a myslim, je tam asi piktogram. Len rozmyslam, ci aj uplne vzadu pri kabine B pri obojsmernych, ked ide zrovna vpred kabinou A???
Podľa stránky DPB budú použité vozíky na prepravu bicyklov a tie si tam cestujúci naložia sami. To bude teda niečo nové alebo to budú klasické prívesy ako tu na obrázku, len premenované na vozíky?
Reakcia na: zavinacsk #9:
"Škoda, že 20tkári nebývajú ochotní brať cyklistov aj keď majú takmer prázdny bus"

Treba im dať preštudovať PP. Ak má raz prázdny voz, tak v ňom nemôžu panovať podmienky, ktoré neumožňujú prepravu bicyklov.
Reakcia na: tr3mp #10:
Myslel som cestu po trase linky 20. Z Dúbravky ideme po Agátovej na ranč (zastávka Kamenáče), odtiaľ neskôr pokračujeme do DNV (Krpáš, Vápenka) a smer Schlosshof. Minulý rok bolo na tomto úseku oficiálne značenie cyklotrasy (čumel som na to ako puk) v smere od zastávky Bory-rázcestie.
Naspäť je to trošku horšie - únava plus kopec do Dúbravky najprv od tunela a potom ďalší kopec okolo mestskej polície k obratisku, k tomu všetkému vodiči nechápajúci našu nie práve najvyššiu rýchlosť.
Medzi Dúbravkou a DNV by sa určite zišiel cyklopríves, kľudne len 2x denne a do trasy zakomponovať Lamač (ráno ako začiatok a večer ako konečnú) - trasa kombináciou liniek 23 (Lamač - Dúbravka) a 20 (Dúbravka - DNV).
Tiež fajnovka je Dúbravka - Karlova Ves - Petržalka. Tam je to dolu kopcom, naspäť mierne a riaaadne dlhé stúpanie v Karlovej Vsi, ale trasa je 99% mimo hlavných ciest, takže pri väčšej únave sa dá bicykel bezpečne tlačiť po kraji.

Otázka do pléna - kde je v nových električkách miesto pre bicykle a koľko ich zoberú naraz?
Cyklochodník Jurava je v prevádzke vyše roka. Je to s deťmi na celodenný výlet.
Super nápad pokial sa nespoja tieto mestské časti cyklochodníkom. Škoda že už obchádza L65 Ružinov , kde by sa zišla ešte jedna medzizastávka na nakládku a vykládku bicyklov.
Reakcia na: zavinacsk #9:
Z Dúbravky do DNV je to nepríjemný najmä 900 metrový úsek od Metra po ČOV pri Mláke (široká krajnica, ale Vmax 80 km/h) a 150 metrov po Agátovej (50-ka ale úzka cesta). Zvyšok sa dá zvládnuť po samostatných cestičkách pre cyklistov resp. po spevnených cestách bez automobilovej prevádzky, alebo s minimom áut.
Reakcia na: diky #6:
Súhlas 101% !!! Z Dúbravky do DNV a naspäť je to riadny risk, najmä pri niektorých IAD letiacich príliš nízko. Ani na Agátovej to nie je pre slabšie povahy alebo rodiny s deťmi. Škoda, že 20tkári nebývajú ochotní brať cyklistov aj keď majú takmer prázdny bus.
Reakcia na: TeBeCe #4:
Tá veta už na webe DPB nie je. 🙂
Toto nebude mať dlhú životnosť. Nedajú sa použiť iné zastávky na nástup a výstup. Nemyslím si, že sa nájde veľa ľudí, ktorým sa bude chcieť skoro hodinu viesť busom niekam, kde by rýchlejšie prišli na tom bicykli. Oba privesy sa použijú na toto a tam, kde by boli užitočnejšie budú chýbať.
zišiel by sa cez víkend aj na linke 23 Lamač - Dúbravka - DNV ....
Môj tip že projekt bude zrušený ešte pred koncom sezóny...
Reakcia na: Valec #3:
Ak to bude tak ako pisu na dpb - "bez zastavovania na ostatných zastávkach sa tak komfortne presunúť za oddychom" - tak asi pohodicka ?
Takže cyklolinka tam, kde je možné využiť cyklotrasy resp. poľnú cestu. Tam kde ani takáto možnosť nie je máte smolu.

Zároveň by ma tiež zaujímalo, či cyklopríves bude voziť 9,5 metrová SORka a ak áno, ako to v tých spojoch bude vyzerať, keď už teraz je cez víkendy medzi Dolnými Honmi a Avionom "tlačenka" v 12m Tedomoch.
Kto vplyvný z DPB býva v Rači a rád chodí na hrádzu a kto vo Vrakuni a rád chodí na bike do Rače?
Mohol by jazdit aj na trase cunovo-snp-devin. Lebo ak rodinku hlavne s malymi detmi chyti unava alebo sa zhorsi pocasie tak z cunova je to daleko. A devina preto lebo sa tam z mesta neda uplne bezpecne dostat nakolko tam chyba cyklopruh.