Zmeny električkových liniek po otvorení Štúrovej ulice

Po takmer dvojročnej prestávke spôsobenej rekonštrukciou Štúrovej ulice a Šafárikovho námestia a výstavbou električkovej trate do Petržalky bude opäť obnovená premávka električiek cez Vajanského nábrežie a Štúrovu ulicu. Presný termín obnovenia premávky zatiaľ nie je známy. Spustenie premávky električiek je podmienené vydaním príslušných povolení na prevádzku novej trate na Štúrovej ul. a trate na Vajanského nábreží zrekonštruovanej začiatkom jesene.

Dopravný podnik Bratislava informoval, že po obnovení premávky električiek cez Vajanského nábr. a Štúrovu ul. budú zmenené linky 1 4 6 a 7 nasledovne:

  • linka 1 bude premávať po trase Hlavná stanica - Radlinského - Obchodná - Nám. SNP - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Šafárikovo nám. - Štúrova - Nám. SNP - Obchodná - Radlinského - Hlavná stanica.
  • linka 4 bude premávať v smere na Zlaté piesky cez Šafárikovo nám. a Štúrovu.
  • linka 6 bude premávať po trase Karlova Ves - Most SNP  - Vajanského nábr. - Šafárikovo nám. - Štúrova - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Most SNP - Karlova Ves.
  • linka 7 bude premávať po trase Rača - ŽST Vinohrady - Račianska - Blumentál - Americké nám. - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná - Blumentál - Račianska - ŽST Vinohrady - Rača. Premávka v úseku ŽST Vinohrady - Rača bude len v rannej špičke.

Linka X13 po sprevádzkovaní Štúrovej ul. nebude zrušená.

Doplnené: 4.12.2015: Premávka električiek do Petržalky bude spustená po skolaudovaní zrekonštruovaného Starého mosta, pričom je predpoklad, že by to mohlo byť v prvých mesiacoch roka 2016. Následne bude linka 1 z Hlavnej stanice presmerovaná cez Štúrovu a Šafárikovo nám. do Petržalky. Predĺženia do Petržalky sa však dočká zrejme aj linka 3, ktorá bude zo Špitálskej pokračovať po Štúrovej. Ani linka 1 ani linka 3 nebudú mať v prvých mesiacoch v uzle Kamenné nám. zastávku v smere do Petržalky. V súvislosti s predĺžením linky 3 pravdepodobne dôjde aj k úprave na linkách 8 a 9: Linka 8 pôjde z Ružinova po Špitálskej na Nám. Ľ. Štúra a späť cez Šafárikovo nám. Linka 9 pôjde z Ružinova cez Vazovovu, Obchodnú a tunel do Karlovej Vsi.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #282:
A opat slovickarenie....ake necakane. Uz mi to tu chybalo.
Riesim problematiku v nasej infrastrukture, a ty porovnavas casy z uplne inej infrastruktury.
Ano, v pripade ak by u nas bola tak isto pouzita krizovatka pre moznost prejazdu z kazdej kolaje na kazdu kolaj, casy by neboli problem. U nas prakticky jednu kolaj odstavis uplne, a zrazu tocit dve linky iba na jednej kolaji uz nie je take jednoduche. Navyse, treba ratat s casmi ze dalsi voz nevojde do priestoru obratiska skor nez ten pred nim neopusti celu oblast vexle az za nameznik v smere na nastupiste...
Takze, este ked som pocital, napadol mi isty variant:
Voz po prichode vyklopi ludi, vodic zmeni smer, ludia tam rovno aj naskocia (ano, nastup a vystup by bola rovnaka hrana) a voz odide. Tu by stacili max 3min, a to staci.
A teda moznost prestavkovania by bola na odstavnej kolaji v pozadi, kde v pripade prestavkovania vodic sa moze vratit na rovnaku kolaj (vystupnu) alebo vyuzije druhe nastupiste ako "obcasne"....
Ale opat, dalsia spekulacia.
Ahojte, vsimol som si, ze zmizli cedulky s max. povolenou rychlostou 15km/h pri oboch vjazdoch do elektrickoveho tunela. Znamena to, ze uz mozu ist od zaciatku normalne rychlejsie? Dik
Reakcia na: fanatikmhd #281:
V snahe o odborné vyjadrovanie si sa dostal do nezmyslov. Nie je dvojitá križovatková výmena ale dvojitá križovatková výhybka. Výhybka (základná) sa skladá z dvoch výmen, srdcovky, prestavovacieho mechanizmu a uzamykacieho mechanizmu.
A diskusia bola o tom, aké obratové časy umožňuje Budapešť. Bratislava by v princípe umožňovala také isté, len by obidve hrany museli byť používané na nástup aj na výstup.
Reakcia na: S499.1023 #268:
A opat je na konci dvojita krizovatkova vymena. Tu mas iba jednoduchu. Takze toc vsetko cez jednu kolaj, jednu si vyluc. A toc tam tie dve linky ;)Dalsi nemoze do obratiska, dokym prvy neopusti...a tak dalej 😉 Prirataj drobne meskania....
Budapest je pekny prikald co do casu potrebneho na otocenie jedneho voza, ale nie na sytem, kedze na konecnej su dvojite krizovatkove vexle....
Reakcia na: Valec #279:
Aj takto to mohlo byť, ale v podstate, keď sa nad tým zamýšľam, mohlo to byť aj šesť minút, čiže 2 výstupište + 2 zmena kabíny + 2 nástupište, čo je asi najbližšie k realite, keďže v čase, kedy prichádzala električka linky 4 (17.00), odchádzala linka 6 (17.00) a zároveň po jej odchode sa k nástupišťu pristavila linka 4 zo štvorkovej koľaje (odchod o 17.02), ktorú uvoľnila. 17.02 sa pristavila zo šestkovej koľaje L6 k nástupišťu (odchod 17.04) a po nej tá prvá štvorka pristavila na nástupište (odchod 17.06), a tak ďalej.
Reakcia na: Solider #274:
Nj, ale ja som myslel čas medzi príchodom z jedného spoja a odchodom na ďalší, teda aj vrátane možných časov prestoja na výstupišti (max. 2 minúty) a nástupišti (tiež max. 2 minúty).
Reakcia na: Solider #277:
Hej, máš pravdu, 4 a 6 sú na Námestí Kolomana Moskovského Szélla vlastne jedna linka na spoločnom obratisku.
Reakcia na: S499.1023 #275:
Ani to nie je správne, keďže tam premávajú dve linky s intervalom štyri minúty, v preklade v intervale dve minúty, čiže každé dve minúty má z nástupišťa odchod jeden voz. V súčasnosti je však situácia už iná, pretože sú tam tri odstavné koľaje, ale presnú aktuálnu organizáciu obratov som nemal čas si zaevidovať.
Reakcia na: Valec #272:
dakujem aj tr3mpovi
Reakcia na: Solider #274:
Osem je správne, keďže ďalšie štyri minúty môže byť na nástupišti.
Reakcia na: Valec #272:
Neviem, ako si došiel na tých 8 minút, keďže kapacita odstavnej koľaje je jeden voz pre každú linku, čiže na zmenu kabíny alebo na výmenu vodičov sú štyri minúty do príchodu ďalšej električky danej linky.
Reakcia na: Adam3 #271:
Celý terminál sa rekonštruuje, slučka zanikne a pribudnú priebežné linky (čo súvisí s dostavbou trate na nábreží), tu je info o rekonštrukcii:
http://www.bkk.hu/en/szellkalmanter/
A nejaké vizualizácie:
http://www.bkk.hu/fejleszteseink/szellkalmanter/
(Kedy sa dočkáme takéhoto prístupu aj v Bratislave?)
Reakcia na: Adam3 #271:
Voz príde, pri tých 4 6-uholníkových prístreškoch vysype cestujúcich a následne sa presunie na jednu z tých dvoch odstavných koľají, kde má vodič dosť času na prejdenie na druhé stanovište. Keď je čas odchodu, tak prejde na nástupište naberie ľudí a odíde. Keďže tam končia dve linky s intervalom 4 minúty, tak na celý proces od príchodu po odchod má dokopy 8 minút.

V tej slučke nekončí žiadna pravidelná linka.
Reakcia na: S499.1023 #268:
Prosim ta vedel by si mi blizsie nakreslit alebo popisat na ktorych kolajach sa v tom obratisku otacaju?Je ich tam viac. https://www.google.sk/maps/place/Széll+Kálmán+tér,+Budapest,+Maďarsko/@47.5071111,19.0244453,131m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x4741dea0e74e6c29:0xcbcc12dee29046e7 Lebo z toho ,,jednu dvojkoľaj s jednou dvojitou koľajovou spojkou´´som vela nepochopil
Reakcia na: 810zssk #269:
Na pobyt na zastávke sa bežne plánuje 15 sekúnd, jazda do úvrate 30 sekúnd, deaktivácia stanovišťa 15 sekúnd, prechod na druhé stanovište 33 sekúnd (služobný krok je definovaný a je to 1 m/s), nabiehanie palubákov neviem, ale v Prahe na KT8 sa pri zmene smeru palubáky neprepínajú - len sa prehodí z podriadeného na nadriadený.
Reakcia na: fanatikmhd #267:
5 minut je nezmyselne nadhodeny cas. Spoj pride, do minuty je na odstavnej kolaji (vystup max 20 sekund, jazda max 30 sekund a to uz som nadhodil). Presun do druheho stanovista nebude viac ako minutu - realne kludne aj pol minuty. Prejazd spat na nastupiste cca 30 sekund. To mame zatial 2,5 minuty. Pridajme minutu na deaktivaciu a aktivaciu stanovista a stale sme pod styrmi.

Problem moze byt jedine pomale nabiehanie palubakov. Ale z odstavnej kolaje na nastupiste sa bez problemov presunies na nastupiste aj s neaktivnym palubakom. Tabulu ti preklopi este na vystupisti.
Reakcia na: fanatikmhd #267:
V Budapešti v popoludňajšej špičke odchádzajú linky 4/6 zo Széll Kálmán tér (kde sa delia o jednu dvojkoľaj s jednou dvojitou koľajovou spojkou) po dvoch minútach.
Reakcia na: 810zssk #263:
rozdiel medzi kamennym kde je iba zastavka, pride, otvori dvere (ciel sa prehodil uz cestou), nastupia/vystupia, zavrie dvere a ide a jungmanovou kde pride, vyklopi ludi, prejde do protismeru, vypne stanoviste A, prejde na stanoviste B (32m inde), zapne voz, nastavi palubak, a cez spojku uz spravnym smerom prejde na spravne nastupiste hadam je ocividny....
Ake minimalne casy mame nastavene na takyto obrat? len z brucha ked budem plut podla zvyklosti :
presun na slepu kolaj (1min), deaktivacia stanovista, zbalenie si veci (1min), presun do druheho stanovista (2min), nastavenie palubakov, aktivacia druheho stanovista a nachystanie na jazdu (1min), odchod na nastupiste (1min). Nech pocitam ako pocitam, bez cik pauzy (pripadne kak pauzy co bude najma po presune a teda nutenom fyzickom pohybe aj nutne) 5min na obrat. Interval na radialu 4min... a uz sa nejako zgrupujeme na jednej kolaji, nie? V Budapesti to cini na uvratiach prave dotknutych 5min co je akurat na tocenie (pre pauzy neriesim)....
A toto bude kamen urazu pri pocitani "vsetci jednou kolajou" ...
Oponujes navrhu zmysluplne vyuzit oboje kolaje obratiska navrhom, ktory by v praxi hovoril, ze na kazdom obratisku mozme kludne jazdit iba po jednej kolaji v style kto prvy pride, prvy odide, a ostatni si rovnajte meskania ako chcete.... A zacnem lutovat 5karov na Dubravke ak stihne 4ku pred seba.....
Reakcia na: Stív #257:
Alebo VETRU, Pišta ??