Predĺženie trasy linky 130 (od 7.12.2015)

Autobus pôjde cez Patrónku do Mlynskej doliny.

Od 7. decembra 2015 bude zmenená trasa linky 130 v oblasti Patrónky. Autobus bude od zastávky Mokrohájska pokračovať cez Patrónku do Mlynskej doliny, kde bude mať novú konečnú zastávku Patrónka, Kaufland na parkovisku pri supermarkete. Doterajšia konečná zastávka pri bývalej Vojenskej nemocnici bude zrušená.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #56:
Mne nie je jasné, prečo zvolili k zachádzke k Tescu 63 a nie 30. To ako niekto cestuje z Tesca nakúpiť do Avionu, čo nedostal tam? 63 sa motá potom ako prd v gatiach a ku Hl. stanici radšej využívam prestup 37, 30 - 21 na Patrónke.
Hej, pri Tescu Lamač je úchvatné ako sa dokážu nakopiť všetky autobusy.
Zastaví tam 37, za ňou 63, do parády 130 a potom dve zmeškané 20-ky, resp. 20-ka ktorá ide striedať alebo začína delenú poobede. To Tesco Lamač je nedomyslené a dosť.
Reakcia na: TomJ #54:
Však teda - mestská HROMADNÁ doprava. ? Všetko ide naraz a potom môžeš čakať jak huj. ?
Keď už menili trasu, mohli aj posunúť časy odchodov. V oboch smeroch odchádza skoro v rovnakých časoch ako 63 a smerom do Lamača dokonca idú v dvojminútovom odstupe z Tesca 37, 63 a 130 a potom 16 minút nič.
Reakcia na: Ari #46:
a rovno aj s 33 nech majú aj sociálku nem? 😃 😃 ... ja by som skôr navrhol keby 139 jazdila n nestíhajú ráapríklad tak ako doteraz len s tým že by za rána bola predĺžená pod most lafranconi na otočku .. lebo 31/39 sú narvané ráno.. a pod lafko sa dostať je výhra pre viacerých 🙂
Reakcia na: Zvero #39:
Tie predčasné odchody asi súvisia so značne nafúknutou chrono na úseku Slovinská - Trnavské mýto, resp. najmä Bajkalská - Trnavské mýto.
Reakcia na: Ari #50:
nie, samozrejme, že sa to zmeniť dá, ale stále bude pri linke chýbať sociálne zariadenie pre vodičov a vyrovnávací čas na Molecovej, ako už bolo spomenuté.
Reakcia na: Sharpay #47:
to je nejaká dogma ktorú nie je možno zmeniť?
Istý čas premávala 63 od súčasnej zastávky Tesco Lamač cez dnešnú novšiu časť podzemnej garáže, kedy sa dobudovávali ďalšie časti OD Galéria. Bolo to počas prvého prenájmu B941 a B961 z BB. Viem že vtedy sa veľmi rýchlo a pohodlne tade cestovalo, lebo ak dobre pamätám, tak bola tam povolená len MHD.
Reakcia na: Sharpay #47:
To by som ako problém nevidel, jednoducho by trasu dnešnej 130 vykonávali len vybrané spoje označené v CP. Skôr je problém so sociálnymi zariadeniami pre vodičov, keďže pri lamačskom Lidli nie sú, a na Molecke neni dokonca ani vyrovnávačka
Reakcia na: Ari #46:
Nemôžeš zlúčiť linky 130 a 139, pretože linka 130 má hodinový interval a 139 má 30 min. interval + premáva od 5 - 22 hod.
mohli by zlúčiť 130 a 139
Reakcia na: Zvero #40:
Ono tá 63 bola riešená postupne. Najprv ako píšeš to bola len posilová linka v špičke pracovných. Potom sa pristúpilo k rozšíreniu premávky a sedlo a čiastočne aj večer pracovných dní. Po postavení TESCA Zlaté piesky sa predĺžila po zastávku TESCO vajnorská (dnes Shopping Palace) a začala premávať aj počas víkendov v 30 minútovom intervale. V úseku Bojnická - TESCO Zl. piesky bol v špičke vedený každý 2. spoj, skoré ranné spoje a posledné večerné spoje išli len po Bojnickú. Neskôr sa linka predĺžila po zastávku TESCO Zl. piesky (v súčasnosti nepoužívaná).

Po postavení TESCA lamač tam začala zachádzať aj L63. prvý spoj do Lamača tam zachádzal v pracovných dňoch až po 08:00. O niečo neskôr potom určitú dobu stála L63 v smere Lamač na hlavnej ceste (zastávka so starým červeným prístreškom na ktorej stáli aj linky 30, 37, 38, nočné spoje a Slovak Lines). V súvislosti s výstavbou Tunela Sitina sa však po čase táto zastávka zrušila a L63 opäť zachádza do areálu TESCA aj v smere do Lamača.
Reakcia na: diky #42:
K osadeniu semaforu: mas pravdu, tam je ten portal vlastne len na hlavnom tahu od Tesca, to som si neuvedomil a tym padom spojil nevdojak dve veci 🙂 Kazdopadne, nic to nemeni na tom, ze nikomu nebranilo umiestnit tie slucky dalej od krizovatky (a to aj v pripade ZST lamac a takisto Slavicieho udolia) a nie je to chyba vodica, ale projektanta, mesta a dopravnej policie. Vodic nemusi vediet ci CSS obsahuje indukcnu slucku. Tak ako nemusi vediet signalny plan. Ak disponuje takymito informaciami, je to jeho plus, ale nemusi to vediet a tym padom to nie je jeho chyba.

Ze indukcne slucky si nevedia poradit s bicyklami ani motorkami je podla mna system error a takyto stav by vobec nemal nastat. Neviem, ci v ostatnych krajinach sa takyto system pouziva a ak ano, ako sa vysporiadava s motorkami a bicyklami.
Reakcia na: diky #42:
Kedysi bola aj zastávka pri Tescu v smere do Lamača na hlavnej ceste, vidno ju čiastočne na tejto fotke:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-vyhladavanie/2191/3521-pri-stavbe-dialnice.html?

S tými indukčnými slučkami je to niekedy dosť problém. Bicykel to nezachytí a keď náhodou nejde žiadne auto, tak treba čakať a čakať a čakať. (Či ísť na červenú). Horšie je, že to niekedy nezachytí ani motorku - dva krát som takto videl peknú zápchu pri lamačskej stanici.
Reakcia na: Zvero #40:
k osadeniu semafórov na portál, to je len v hlavných smeroch, tento z vedľajšej nemá problém-je osadený na stĺpiku vpravo https://goo.gl/maps/zhVUrRWhbsx tu je to ozaj chyba vodičov - postavia sa nie k bielej čiare, ale 2 metre pred ňu a to ich indukčná slučka zabudovaná vo vozovke už nezachytí.... keďže je postavená vzhľadom k mostu dosť vpredu...
Inak asi ťa na magistráte vypočuli, keďže v hlavnom smere pridali semafór aj po stranách 😉

K vychádzke z Tesca smer Lamač-ono tam kedysi bol pripájací pruh a nebol problém, ale výstavbou tunela zanikol a ostalo toto nešťastné riešenie. Inak aj autobusy istý čas jazdili smer Lamač/dúbravka nie cez túto križovatku, ale pred prístavbou išli priamo (ako je teraz podzemná garáž) a aspoň bolo menšie zdržanie....len to už momentálne logicky kvôli výške nie je možné.
Reakcia na: tr3mp #37:
no práve ten priestor popod diaľnicu som myslel a to je tých cca 100 metrov:) to už je lepšie z Dúbravky ten tunelík popod železnicu....
Reakcia na: diky #36:
Ta zachadzka je historicka zalezitost....neviem ci si pamatas, kedysi bola 63-ka delena, tzn. cez pracovne dni v sedle a cez vikendy nechodila. Potom ked postavili Tesco, zacali uz chodit aj v sedle a cez vikend (myslim ze tam bola nejaka priama dohoda, ale neviem, ci si to Tesco platilo, alebo sa proste dohodli s dopravnym podnikom nejak inak).

S tym priechodom mas samozrejme pravdu, je to typicky priklad, ked nikto, absolutne nikto nerozmyslal nad tym, ako tam kvalitne vyriesit zastavky bez zbytocneho zdrzania a zachadzky, hoci sa to dalo. Este aj na tom vyjazde doprava do lamaca musia tie busy zbytocne cakat, lebo polomer tej zakruty je priostry a tym padom musia ist cez 2 pruhy - az do stredneho.

Co sa tyka tej krizovatky, tam si niekto mudry vymyslel portal a nedomyslel to, ze prvy clovek (vodic) na ciare, pokial je vyssieho vzrastu, nevidi na svetla, pokial sa fakt nezohne. Ked som kvoli tomu pisal na magistrat, poslali mi print screen fotky z google street view, s tym ze rozhlad je tam dostatocny.

Co mam k tomu este viac povedat? Snad len tolko, ze to nie je chyba vodicov, ale toho, kto vymyslel taketo riesenie a odsuhlasil ho (magistrat plus dopravna policia). Vodic sa ma postavit tak, aby na semafor videl.
Reakcia na: Solider #33:
No mne vadi hlavne tych 15 minut poobede a vela predcasnych odchodov z trnavskeho myta poobede smer lamac...
63 je v návrhu na budúci rok zahustená v sedle na 20 min int..
Reakcia na: diky #35:
Z Lamača do Borov chýba trošku viac ako 100 metrov chodníka, je to asi 750. Pri chôdzi je najproblematickejšie preliezanie zvodidiel cez zjazdy z diaľnice, inak je tam stále široký priestor popri ceste. http://cyklokoalicia.sk/2015/01/peso-do-borov/
Reakcia na: Zvero #32:
Veru linka 63 je taký mačkopes, aj ten interval aj tá nešťastná zachádzka k Tescu... inak dodnes nechápem to zachádzanie a prečo nespravili prechod cez Lamačskú a zastávku tam, miesta je tam dosť https://goo.gl/maps/Jg8oLhf129K2 Najmä teraz pred sviatkami to bude des, 63 v smere z Lamača sa dostane k Tescu na 3-4 x.
Inak čakanie na ul. V. Matrku, tak za to si môžu vodiči sami, nevedia že majú vopchať čumák auta na čiaru (ktorá tam síce už nie je, ale taka aspoň k semafóru) a až potom im dá zelenú. Takto čakajú a čakajú, až im niekto za nimi čakajúci nezaklopká na okno, po 5 minútach čakania.... Inak zastupiteľstvo tlačí na zákaz prejazdu po tejto ulici, takže potom už bude prázdnejšia a 30 by v pohode mohla ísť po nej....len nech nezachádza k tomu nešťastnému Tescu.
Reakcia na: Petto #28:
hm, nuž áno, občas nepoberie, ale... ani smer do Lamača nebýva vždy ako píšeš 10-15 ľudí. Už viac krát sa mi stalo, že to bolo na hrane... Inak aj po ukončení prevádzky máš ísť ako do Dúbravky 21 + 20, 21 + 83, 21 + 23 tak isto ako navrhuješ Lamaču, keby linka 123 nepremávala tak ako premáva, tiež by museli cestujúci ísť buď 23 (ktorá skoro vôbec už nejazdí) alebo prestup cez Patrónku, takže také nápady si nechaj pre seba...iba ak by sa posilnilo spojenie z Lamača do Dúbravky. Žiaľ napeši sa z Lamača napriek blízkosti bezpečne do Borov dostať nedá...dakto zabudol na 100 metrov chodníka popri frekventovanej ceste.
Ale viem si predstaviť jedno riešenie kde ušetriť vzk, a to počas prevádzky linky 92 je v podstate 123 zbytočná. Resp. 123 by mohla jazdiť nie cez sídlisko, ale po Vrančovičovej. V podstate v pešej dostupnosti obslúži celý Lamač a ani v zime nie je problém s Klancom 😃
Ono tu ešte sami nevedia kam viesť nosnú dopravu z Lamača. Vďaka Avionu z L63 vznikla ex. expresná linka s prevádzkou aj v sedle a cez víkend....

Posilnenie tam poobede je určite treba aj s L61.


Reakcia na: Zvero #32:
Nedá sa hovoriť o 63 ako o nosnej linke, pokiaľ má v sedle nevysvetliteľne horší interval, ako cez víkend. A celkovo, celý deň je jej interval na zaplakanie.
Reakcia na: tr3mp #14:
Nie je to rychlejsie, otestuj si, uvidis sam. Na ul. V. Matrku je uz tolko aut, ze tadial prejdes az na cca 4-ty krat. Kratka zelena. Testoval som uz. Z mojho pohladu rano nepouzitelne. Mozno, keby zrusili zachadzanie 63-ky k tescu a dali by tam miesto toho 30-ku by bolo lepsie, s tym, ze by jazdila cez stary lamac. To by mozno slo.

BTW 63 nie je nosna linka? Je naplnena od Avionu az do Lamaca. Poobede by si zasluzila 12-min interval miesto 15-minutoveho. Z Trnavskeho myta je to zaroven jediny priamy spoj na Patronku (pouzitelny).
Reakcia na: david1 #27:
Čo sú to ordinačné hodiny VN? VN, ako každá nemocnica, pracuje nonstop. Mali si na mysli ordinačné hodiny ambulancií praktických lekárov? Ani tak to nebude veľmi ono, keďže každý lekár má ordinačné hodiny inak. Nebude to tak, že CP ostal v režime pracovnej doby jedného vodiča?
Reakcia na: david1 #29:
ta 37 so zachadzkami na Strme Vrsky bol priklad ako riesit Lamacanom obsluhu Bory Mall v podobe predlzenej L30 cca 1 spoj za hodinu, v poobednej spicke 2.
Reakcia na: Petto #28:
Ja by som určite L37 žiadne zachádzky nepridával. Tam je to už na hrane kapacity.Treba poriešiť bud CP L123 alebo kapacitu.
Reakcia na: david1 #27:
Ved to staci, Lamacan sa tam urcite nebude trepat pri takom intervale hoc aj by chodila v spickach.
DPB mal uz skor riesit nezmysel 123 , po tom com sa otvorilo IMAX kino, tak 123 nepobere vzdy vsetkych podvecer smerom do Dubravky,ale do Lamaca je to max. 10-15 ludi.
123 sa ked tak mala zrusit, pre Lamac do Borov nieco ako urcene spoje L37 na Vrskoch na linke 30 v useku Lamac - Bory a L123 s novym oznacenim 36 na trase Bory Mall - Zatevna
Ako pozerám CP tak ostal v režime ordinačných hodín VN.
Mali by prevádzku rozdeliť na špičky takto je vhodná jedine pre nepracujúcich a dôchodcov.
Reakcia na: N/A #22:
bez problémov sa zmestia, to len u domácich prevláda zlozvyk (ešte keď bola ulica kvázi slepá), že celá ulica patrí im a ani za svet si autá nedajú do dvora, prípadne garáže, ale parkujú pred svojím pozemkom. No plusom je, že v poslednej dobe aspoň konečne neparkujú až tak na chodníku a dá sa tadiaľ v pohode prejsť napeši. Tá ulica bola (aj preto sú na oboch stranách plnohodnotné chodníky) projektovaná na normálnu obojsmernú dopravu, bez státia vozidiel lenivých majiteľov si otvoriť bránu....
Inak k tomu hučaniu autobusov, to snáď nemyslíš vážne? veď aj ulica "Pod zečákom" nie je iná ulica -ani šírkovo a autobusy tadiaľ bez problémov jazdia a nik sa nesťažuje.
Reakcia na: N/A #22:
Píšeš, akoby bol Lamač Vlkolíncom ?
Reakcia na: N/A #22:
Akože by sa nezmestili. Veď státie je povolené, len ak zostanú tri metre voľné pre každý smer jazdy. A keďže tam autá parkujú, tak tam musí byť všade šesť metrov voľných. ? Jedine, že by všetci parkujúci do radu porušovali zákon ?
najprv treba KONECNE poriesit linku 37-bud predlzenie do Marianky zrusit alebo vytvorit novu linku 137 ktora by chodila napr. od Patronky alebo HL. stanice rovno do Marianky a nezachadzala by do Zahorskej a ponechat staru 37 len do Zahorskej........
Reakcia na: tr3mp #14:
Keby išla linka 30 cez starý Lamač, tak je to podľa mňa dosť nevhodné, aby hučali autobusy "v dedine". Ulice Pod Zečákom a pod. by neboli najvhodnejšie pre 30 a najmä oproti by sa 2 autobusy ťažko zmestili, nakoľko tam jeden autobus prejde ako tak. ?
Reakcia na: Viko #17:
A pozeram ze to uz niekto napisal predomnou. Pardon ?
Reakcia na: tr3mp #16:
Tu reformu treba podla mna riesit komplexne pre cely zapad mesta, teda aj Dubravku a Devinsku (potazmo aj Zahorsku), lebo tymi ciastkovymi zmenami uz vznikol slusny bordel a akakolvek mala uprava jednej veci spravi problem niekde inde. Cize tam by to bolo treba cele prekreslit od zakladu.
Reakcia na: majak #18:
oprava: vsetko je v poriadku.. beriem to nazad 🙂 potrebujem asi okuliare 😃
hm. niekto tu maze prispevky z komentarov aj ked neobsahuju vulgarizmy ani nijak inak neporusuju pravidla diskusii? z dvoch vlakien mi boli vymazane oba prispevky... cudne
Reakcia na: tr3mp #16:
Lenže zásah do 23/123 bude funkčným riešením, len ak sa porieši i 20. Najlepšie by bolo miesto zúfalého skladania v súčasnom systéme kompletne zracionalizovať LV v západnej časti mesta, ale to bez spoločenskej objednávky asi DPB sám od seba nespraví...?

(Keď som už pri tom, rovnako to podľa mňa potrebuje i oblasť Rače, Vajnor a ZP-Trnávka-Galvaniho. Desať rokov po Petržalke 2005 môžem azda vyhlásiť, že klady takýchto komplexných úprav dostatočne prevyšujú zápory)
Reakcia na: Solider #15:
Asi tak. Len do toho ešte vstupuje aký taký preklad s 30/37 pod Nový most a dve linky (23/123) po rôznych trasách do Dúbravky.
Reakcia na: tr3mp #14:
Lamač potrebuje racionalizáciu linkového vedenia a vytvorenie nosnej linky, keďže dnes nosná-nenosná 63 spolu s podivnou nosno-obslužnou 30 netvoria atraktívny systém.
Jedným z dôvodov pre túto zmenu môže byť aj rozumnejšie ukončenie 130, keďže pri VN to už stratilo opodstatnenie. Pri tomto vedení je výhodou, že sa z okolia ulice Pod Zečákom bude dať dostať do prestupného uzla Patrónka. Možno to bude v prípade ranných kolón na Hodonínskej a Lamačskej ceste aj rýchlejšie spojenie na Patrónku z lamačského sídliska. Určite aspoň raz otestujem. Iste, linka mohla končiť aj na Patrónke, ale do predĺženie ku Kauflandu beriem už len ako malý bonus.

Osobne by som však prijal skôr presmerovanie 30-ky cez "starý" Lamač a zrušenie 130-ky úplne. Zrýchlilo by to aj samotnú 30-ku, aj zlepšilo obsluhu územia.
ja by som napriklad chcel aby ta minibusova linka co chodi cez staru dubravku sa otacala poza dekac a isla po trhovej na krizovatku s drobneho kde by bola zastavka alebo este lepsie aby z trhovej zachadzala k tesle na drobneho 27 kde by bolo bud vystupiste / nastupiste a islo by to tym padom takouto predlzenou trasou obojsmerne alebo bez vystupista / nastupist a tym padom v smere k tescu na agatovej by to chodilo uz len z drobneho rovno na saratovsku ako okruh pripadne by sa to nejak inak vhodne upravilo...
Reakcia na: Petto #8:
A aj sa ten jeden minibus, čo by sa tým ušetril využil niekde inde (posila 147) alebo nie? A to tam na DD bude striedač alebo budú úžasné 80-minutové diery?
Reakcia na: Petto #8:
Môj nápad nie je žiadny, iba som naznačil, že sa tam dá niečo s tými linkami porobiť, napr. aj prejazdovanie medzi 35 a 130 kvôli prestávkam vodičov a pod. Možno predlženie 130 na polianky a skrátenie 35 ku Kauflandu by stačilo aby 35 vyjazdil jeden voz, to už DPB musí vedieť a "pohrať sa".
Reakcia na: Rubber38 #7:
V prvom rade si treba uvedomiť, kto z cestujúcich MHD vôbec využije Kaufland na patronke a kto z nich tam bude s 130 cestovať. Obyvatelia KV a Kramárov pôjdu s 32. Obyvatelia z pod hradu pôjdu na trolejbus na Hyrošovu. Dúbravčania a Novodevínčania využijú pravdepodobne Kaufland v Dúbravke. Takže zostal Lamač a Záhorská Bystrica a je logickejšie ich doviesť k bližšiemu Kauflandu v Dúbravke ako na Patronku. Ročná úspora pri súčasnom intervale 9500 km.
Segnáre - Patronka je aj v súčasnosti možná s L30 resp. 130+prestup (čo by bolo aj keby končila v Dubravke) a Lamač - Tesco zostane 63 a 37.
Reakcia na: N/A #5:
Vojenská nemocnica sa nachádza v novej budove pri zastávke MHD Rajská. www.nsmas.sk
Reakcia na: Technopol #6:
A tvoj napad na zlucenie 35 a 130 je aky ? Lebo z Dlhacov a KV co som chodil slo dost ludi z Polianok az na DD. No linka bude takcitak udajne redukovana na 40 min. int. uz s len 1 minibusom.
Reakcia na: Technopol #6:
Lamačanom síce asi naozaj bude jedno, do ktorého Kauflandu pôjdu nakúpiť, no jednak takto získali (hlavne tí z okolia Segnárov) nové, i keď riedke, spojenie na Patrónku, a druhak takto miestny Kaufland získal spojenie na Patrónku rovno spred dverí. Takže win-win, akurát sa nesplní šotosen o spojení 130+35
Celé predĺženie je nezmysel, Ak už obyvatelia Lamača (lebo pre nikoho iného 130 využitelná do Kauflandu nebude) majú záujem ísť nakúpiť do Kauflandu, logickejšie by bolo potiahnuť L130 cez Harmincovu ku Kauflandu v Dúbravke. Ušetria sa týmvzkm. Ako potom skombinovať 35 a 130 (zlúčiť, skrátiť, predlžiť ) tieto dve linky už nechám na tých čo ich využívajú. Pre tých čo v úseku za segnármi cestujú co CMO môžu prestúpiť na Harmincovej
Reakcia na: Andreas.Papak #3:
Vojenská nemocnica sa ruší a preto by to bolo zbytočné. Takto linka získa potenciál aj využitie. ?
Reakcia na: Rubber38 #2:
Je mi dosť jasné, že Kaufland si za názov zaplatil, inak by sa zastávka tak volať logicky nemohla. Len som sa snažil posvietiť na to, že v poslednom čase sa to akosi nenosilo pri zavedení nových zastávok v blízkosti podobných objektov.
Nehovorilo sa pri zavedení L130 náhodou o tom, že ide hlavne o priame spojenie Lamača a Vojenskej nemocnice? Už ho (zrazu) netreba?
Reakcia na: Jadran #1:
Veď nikto (zatiaľ) nepovedal, že si na tú zastávku Kaufland neprispel. Aspoň mne teda nejde do hlavy, prečo Pri habánskom mlyne na základnú obsluhu nestačila
Takýto prudko komerčný názov? Až sa mi veriť nechce, očakával som, že sa to bude volať Pri červenom obchode.