Úvod

Karosa C 744 je kĺbový autobus určený na prímestskú dopravu. Mal mechanickú prevodovku. Pôvodne sa mala montovať automatická, ale neosvedčila sa. Ako prvá sériová kĺbová Karosa jazdila C 744 aj MHD. ČSAD Banská Bystrica kúpila v rokoch 1989 - 1990 tri kusy C 744. Jeden jazdil do Slovenskej Ľupče, mal pestrejšiu výzdobu a trasu aj na zadnom skle. Druhý kus bol zaradený do MHD a v roku 1999 bol prestavaný na mestskú verziu s automatickou prevodovkou Voith. Tretí kus bol zaradený do Brezna.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa C 744.24 BC 55-36 1989 1989 2007 1
2. Karosa C 744.24 BC 93-29 1990 1990 2000 1
Spolu 1989 – 1990   2

Technické parametre

Dĺžka 17355 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 61+1
Počet miest na státie 70
Celkový počet miest 131+1
Pohotovostná hmotnosť 13 800 kg
Motor LIAZ ML 637 ležatý naftový radový šesťvalec chladený kvapalinou, preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním
Výkon motora 189 kW / 2000 rpm
Objem motora 11946 cm3
Prevodovka Praga 5P 80.40, mechanická synchronizovaná, 5-stupňová

Opis

Polosamonosná kĺbová karoséria je zostavená z oceľových panelov, predná a zadná časť sú spojené točnicou. Strop a bočnice interiéru sú vyložené sololitmi. Nad sedadlami linkového vyhotovenia v kombinácii textílie a koženky vyčlenili priestor na batožinu so sieťkou. V pravej bočnici boli troje dvojdielne výsuvné elektropneumaticky ovládané dvere. Interiér osvetľovali žiarivkové telesá. Vykurovanie interiéru bolo zabezpečené naftovým agregátom a teplovzdušnými radiátormi, vetranie prebiehalo cez stropné vetráky a horné posuvné časti bočných okien. Kabínka vodiča bola polouzavretá podobne ako aj pri ostatných prímestských autobusoch. Poháňaná je zadná náprava, motor je vzadu. Na zabránenie neprimeranému vytáčaniu kĺbu sú na ňom umiestnené mikrosenzory, ktoré spínajú hydrauliku na narovnanie. To sa môže stať pri jazde do kopca na klzkom povrchu. Vyfarbenie bolo v modro-bielej kombinácii.

Prevádzka

Bystrický autobus jazdil na linke Banská Bystrica - Slovenská Ľupča, neskôr do Badína. Brezniansky jazdí na linke Mazorníkovo - žel. stanica, v piatok zachádza aj do Banskej Bystrice.

Katalóg vozidiel

BR-337AJ

BC 93-29

Legenda a štatistika

BR-337AJvyradené vozidlo: 2 (100 %)

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
BC 55-36 BR-337AJ 

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.