VehiclesBuses › Solaris Urbino 15 CNG

Solaris Urbino 15 CNG
Solaris Urbino 15 CNG
Solaris Urbino 15 CNG

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Solaris Urbino 15/III CNG 1201 – 1222 2006 2006 2012 – 2024* 22
Total 2006   22
* Historic vehicle saved

Technical Data

Length 14590 mm
Width 2550 mm
Height 2850 mm
3350 mm (s nádržami na plyn)
Height of floor 320 mm (1. - 2. dvere)
340 mm (3. dvere)
Možnosť zníženia o 70 mm (ECAS II)
Wheelbase 6800 mm
1690 mm
Doors 3
Number of seats 40 + 1
Number of standing places 105
Design load 145 + 1
Weight of unloaded vehicle 14100 kg
Gross vehicle weight 24000 kg
Engine Iveco Cursor 8 F2BE0642A, EEV, CNG, radový šesťvalec
Continuous power output 200 kW / 2000 rpm
Piston displacement 7800 cm3
Maximum torque 1100 Nm / 1100 rpm
Maximum speed 80 km/h (s obmedzovačom rýchlosti)
Transmission ZF Ecomat 6 HP 594C, automatická, 6-stupňová, s integrovaným retardérom
Steering wheel ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Axles predná: L.A.F. (LIAZ)
stredná: ZF AV 132, portálová, hnacia
zadná: L.A.F. 606 (LIAZ), vlečená, pevná, riaditeľná
Tyres 275/70 R 22,5

Photos

Vehicle catalogue

1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222

Legend and statistics

1218vehicle in service: 1 (4.5 %)
1218vehicle ot of service (more than 6 months): 1 (4.5 %)
1201withdrawn vehicle: 21 (95.5 %)
1218historic vehicle: 1 (4.5 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
a vyzera to tak ze z predaja #1207 zislo?
Reply on: Polocan_8998 #33:
#1220 existuje, no o #1222 nemám ani potuchy
Polocan_8998

Polocan_8998

Sú vozidlá 1220 a 1222 pojazdné? Ak nie tak prečo stále existujú???
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Z vyradenim SU15 sa uz prevadzka drakov v BA ukoncila? Alebo si vedenie este uvedomi ze kvalitny drak > kvalitna nafta.
Reply on: Klepeto #29:
my máme pojazdých busov dost ale idiotku udrzbu v tom je cely problem. Neviem o tom zatial nič ohladom odkupenia týchto vozov pre Košice ak niekto mate viac info sem s ním.
Reply on: Petto #26:
A riešilo sa, či tieto prípady súvisia a následne či sa v danom autobuse nenachádza konkrétny zdroj karcinogénov?
V košickej sekcii sa niečo šušká, že miestny DP nejaké kusy odkúpil z dôvodu nedostatku pojazdných autobusov. Je to pravda?
Reply on: Cancer #27:
to je vpoho, po beusacky je majitel ten kto ma ten voz prideleny
Reply on: Petto #26:
Dopravný podnik s hlavným mestom dostali rakovinu? To by vela vysvetlovalo.

A ktorý z nich zomrel – mesto či podnik?
Reply on: ES499.0001 #24:
Majitelia dostali rakovinu. Jeden z nich uz zomrel. 💀
tak a už sú 1206, 1209, 1212, 1214 a 1219 špeciálne, mojou otázkou je prečo aj 1212 a 1219?
Reply on: Petto #23:
Prečo je #1218 údajne prekliata?
Reply on: Andrej #22:
Posledne dni bol 1218 stale v lepsom stave jak hociktora starsia SORka. Skoda len,ze ten voz je udajne prekliaty ale nie technicky.🤐
Reply on: ES499.0001 #21:
Vobec si nemyslim, ze vsetko je v skutocnosti vyradene. 1206, 1209, a 1214 dostali kamerovy system v marci. Vraj maju byt futbalove vozy. A dlhsi cas sa hovori o 1218 ako historickom.
Reply on: SolarisSU15 #20:
Škoda. Keď za zachoval Tedom #1108 a Citelis #4005, mohol sa aj dáky SU15.
Budú sa odpredávať, alebo pôjdu do šrotu?
škoda že sa žiadny nezachoval
Reply on: TomJ #17:
Pozerám, že na tú 163 je už tiež pridelený naftový Urbanway.🤔
Reply on: TomJ #17:
Je to dostupné aj pre verejnosť podľa SPP stránok a to nonstop.
Reply on: juraj76 #16:
Čerpacia stanica CNG na Jurajovom dvore je aj pre verejnosť alebo tam teraz tankuje len ten jeden Tedom, čo jazdí na 163?
Reply on: Marcellino #15:
Tieto autobusy majú 17 rokov, čo je už dávno po životnosti. A keďže je momentálne už dosť kĺbových autobusov (alebo aj 12 metrových), ktoré sú novšie, tak už tieto nejazdia. Navyše sú ako jediné na zemný plyn, kým ostatné sú na naftu.
Prečo už tieto vozy nechodia
Neplánuje sa zachovať HV?
Reply on: N/A #10:
Ked chces plynulo dobrzdit, tak musis postupne uvolnovat brzdovy pedal, cize pokial sa ako vodic fakt na kazdej zastavke/semafore nehras s brzdovym pedalom = postupne povolovanie pedala a pri uplnom zabrzdeni v spravnom momente zdupnutie brzdy, tak to hekne.
Reply on: shaggy #11:
Ja viem o čom presne hovoríš, aj mne to dlho vŕtalo hlavou, keď som denne chodieval 63 Lamač-Avion, keď tam ešte jazdili SU15. Zažil som aj iné zaujímavosti s týmito vozidlami, hlavne čo sa elektroniky týka. 😃
Reply on: N/A #10:
Ok, dáva to zmysel. Ale je to veľmi, veľmi nepríjemné.
Reply on: shaggy #9:
Ak dobre viem, deje sa to z toho dôvodu, že keď sa otvoria dvere, tak je asi sekundové oneskorenie aplikovania zastávkovej brzdy. Príklad: Solaris zastaví na zastávke, vodič otvorí dvere..1s..zastávková brzda je aplikovaná, proste je tam menšie oneskorenie medzi dverami a brzdou.
Vie mi niekto povedať, prečo sa pri týchto Solarisoch často deje, že po zastavení na zastávke ešte ako keby "poskočil"? Mňa ako cestujúceho (hlavne ak sedím) to celkom kopne. Všímam si to už roky, najprv som to pripisoval vodičovi, ale potom som si uvedomil, že sa to deje iba na týchto vozidlách. A keďže v poslednej dobe jazdím dosť práve týmito autobusmi, tak som si to opäť začal všímať, že sa to deje stále.
Reply on: Error 0x007 #7:
V roku 2006 bol všeobecne na Slovensku rozšírený názor, že klimatizácia v MHD nemôže fungovať, pretože sa dvere otvárajú príliš často na to, aby to klimatizácia stíhala... ?
Reply on: 1adad1 #5:
Ked sa v roku 2010 v pohode vykaslali na klimu, tipujem ze v roku 2006 ani nevedeli, ze je mozna klimatizacia vozidla MHD ?
Reply on: 1adad1 #5:
Keď to ešte dva roky dozadu prechádzalo pri nových vozoch (aj električkách!) u DPP, tak sa to bude dať vydržať aj pri našich Zhorelisoch 😃
Ale nemaju klimu
Reply on: Ámos #3:
Suhlasim. Ja osobne nemam tieto autobusy rad, ale srotovat 10 rocny autobus je najvacsia kravina.

Inac, 1210 bola uvedena ako vyradena. Rozmysleli si to? Daju ju dokopy?
Reply on: Natino #2:
preco by sa mali srotovat?
Ram je robeny z nerezu, treba to len odstrojit, urobit GO a dalsich 10 rokov mozu jazdit.
Moralne zastarane tie vozy nie su, tak na co nove?
No Solarisi sú už teraz staré šrotki asi v roku 2016 pôjdu do šrotu nič v zlom len sú už staré.?
Tak solarisy si to u nas uzili... Dnes vyzeraju katastrofalne a udrzba sa tvari akoby to bolo v poriadku. Je mi ich trocha luto... skveke vozy?