Nelogické nasadzovanie krátkych autobusov

Dopravný podnik Bratislava v uplynulej dobe obnovil časť 12-metrových autobusov zaradením do prevádzky desiatich plynových vozidiel značky Tedom. Zdanlivo tak došlo k obnove vozidlového parku, pričom by sa dalo očakávať, že budú vyradené najstaršie vozidlá značky Karosa z 1980.- a 1990.-rokov. Tie však vyradené neboli a miesto toho sa presunuli do vozovne Petržalka. Odstavené teda neboli najstaršie vozidlá, ale paradoxne najmladšie 12-metrové autobusy, ktoré DPB má (ak nepočítame novododané Tedomy). Tým sa ale paradoxy nasadzovania autobusov nekončia. Ani novopreradené najstaršie naftové Karosy B 732 v Petržalke nestačia a petržalská vozovňa nevybavená plniarňou zemného plynu si v pracovných dňoch musí zapožičiavať staré plynové Karosy z vozovne Trnávka. To predstavuje denné najazdenie zbytočných 25 kilometrov medzi plniarňou v Jurajovom dvore a Vozovňou Petržalka pre každé zapožičané vozidlo.

Zlepšenie je pritom možné jednoducho – preradiť päť nevyužitých naftových Ikarusov 415 do Petržalky a vo vozovni Trnávka disponujúcej plniarňou plynu používať plynové autobusy. Ostáva nám len dúfať, že spomínané nevyužívané 12-ročné Ikarusy 415 "náhle neskorodujú" pred ich pomyselným presunutím do Petržalky, ako sa to už niektorým z týchto autobusov stalo. Prípadné logické úpravy vo výprave tzv. „krátkych” autobusov však nevyriešia zásadný problém – chýbajúce kĺbové autobusy – pomôžu však nasadzovať do premávky novšie autobusy než je tomu v súčasnosti.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.