Kĺbový nízkopodlažný autobus Mercedes-Benz CapaCity nemeckého výrobcu EvoBus vychádza z osvedčeného typu Mercedes-Benz O 530 Citaro a zároveň svojou dĺžkou 19,54 m predstavuje najdlhšiu verziu tohto radu. Prototyp tohto autobusu bol predstavený v roku 2005, sériová výroba začala v roku 2007. Štvornápravové jednokĺbové vozidlo s kapacitou 186 cestujúcich bolo vyvinuté najmä pre veľkokapacitné rýchle autobusové systémy, známe pod názvami Bus Rapid Transit (BRT) či Metrobus. Mercedes-Benz CapaCity sa vyrába v dvoch dizajnoch - v klasickom Citaro dizajne a modernom tzv. Metro dizajne. Zatiaľ najväčším prevádzkovateľom tohto typu autobusu je istanbulský dopravný podnik I.E.T.T., ktorý doteraz zakúpil takmer 150 týchto vozidiel pre svoj Metrobus systém. Mercedes-Benz CapaCity patrí do rodiny nadštandardne dlhých jednokĺbových autobusov, kam sa radí napríklad aj MAN Lion's City GXL s dĺžkou 20,45 m a prepravnou kapacitou 200 cestujúcich.
Mercedes-Benz CapaCity obohatil vozový park DPB
Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v menu.
- Autor: TeBeCe
- Publikované
Dopravný podnik Bratislava v najbližších dňoch uvedie do prevádzky s cestujúcimi nízkopodlažný kĺbový autobus Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity. Ide o druhý prototyp tohto typu, ktorý slúžil ako prezentačné vozidlo výrobcu a DPB ho testoval na svojich linkách vo februári 2008. Plne klimatizovaný autobus obdržal optický informačný systém firmy BUSE a pod evidenčným číslom 1999 bude jazdiť prednostne na linke 96 premávajúcej z Petržalky cez nákupné centrá Avion a Ikea na Letisko M. R. Štefánika. Nákup autobusu v hodnote 13 mil. Sk (431 520 EUR) financuje spoločnosť Ikea.