DPB si objedná analýzu bezpečnostných rizík v tuneli

Dopravný podnik Bratislava si chce prostredníctvom verejného obstarávania vybrať dodávateľa na analýzu bezpečnostných rizík v električkovom tuneli pod hradom. V rámci štúdie by mali byť určené rizikové scenáre, medzi ktoré patrí požiar, vykoľajenie električky, porucha na vodovodnom potrubí alebo pohyb nepovolaných osôb. Zároveň majú byť určené smernice podľa krajín EÚ, podľa DPB "pre električkové tunely neexistujú v súčasnosti na Slovensku žiadne predpisy". Víťaz súťaže sa bude zaoberať únikovými východmi, možnosťou príjazdu hasičov do tunela, vetraním, požiarnym vodovodom, video dohľadom a rôznymi druhmi záchrany cestujúcich. Výsledkom má byť definovanie požiadaviek na budúce bezpečnostné vybavenie tunela.

Električkový tunel bol postavený počas 2. svetovej vojny a jeho súčasťou bol protilietadlový kryt. Až do 1980-tych rokov slúžil pre cestnú dopravu, od roku 1983 v ňom premávajú električky. Tunel sa mal rekonštruovať už v roku 2006, vtedy sa však rekonštrukcia preložila na rok 2007. Vzhľadom na veľkú investíciu do obnovy sa po nástupe nového vedenia mesta rekonštrukcia odložila na neurčito. V ostatných rokoch tunel chátra, nie je v ňom zapnuté osvetlenie a pri porovnaní s novými cestnými tunelmi Branisko či Sitina nemá takmer žiadne bezpečnostné opatrenia. Kvôli zlému stavu koľajovej trate v ňom majú električky obmedzenú rýchlosť z 50 na 30 km/h. V prípade núdzového úniku cestujúcich ich čakajú okrem neosvetleného tunela aj rôzne nástrahy v podobe pootvorených a vyčnievajúcich krytov kanálov, výmoľov a šmykľavého povrhu vodou zmáčaných zádlažbových panelov. Mementom pre zúčastnené strany by mal byť požiar električky K2 #7025, ktorá v roku 1985 v tuneli zhorela do tla. V máji 2005 zase v tuneli vznikol požiar krytu civilnej ochrany.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.