Nové električky a trolejbusy by mohli začať voziť cestujúcich v októbri

Dopravný podnik do dnešného dňa obdržal 5 nových električiek a 17 trolejbusov, cestujúcich zatiaľ ešte nevozia.

Bratislavský dopravný podnik pred vyše mesiacom predstavil prvé nové vozidlá elektrickej trakcie - jednosmernú električku Škoda 29T3 ForCity Plus a kĺbový akumulátorový trolejbus Škoda 27TrA Solaris. V septembri prišiel aj prvý dvojkĺbový trolejbus Škoda-Solaris Trollino 24. Odvtedy výrobcovia pozvoľna dodávajú do Bratislavy ďalšie vozidlá. „Doposiaľ bolo výrobcami dodaných 5 jednosmerných električiek, 13 trolejbusov a 4 megatrolejbusy. Dopravný podnik Bratislava (DPB) ešte počas jesene očakáva dodanie 11 krátkych trolejbusov," priblížil nám aktuálne počty dodaných vozidiel hovorca DPB Martin Chlebovec.

V uliciach mesta sme doteraz mohli z týchto nových vozidiel vidieť na skúšobných jazdách bez cestujúcich električku Škoda 29T3 #7431, ktorá začala oficálne skúšky v rámci procesu homologizácie 28. augusta. Aktuálny stav skúšok jednotlivých typov nám opäť poskytol Martin Chlebovec: „Keďže všetky dráhové vozidlá boli vyrobené aj s novými komponentmi, ktoré predtým iné doposiaľ vyrobené trolejbusy a električky na Slovensku neobsahovali, je potrebné overiť technické a jazdné vlastnosti najprv bez cestujúcich. Školení pracovníci absolvujú s vozidlami predpísaný počet jázd a kilometrov. Električky 29T3 nateraz odjazdili 7 227 km, z toho bez záťaže 3 681 km. Trolejbusy v súčasnosti čakajú prvé jazdy bez cestujúcich." Električky tak už absolvovali potrebný počet kilometrov skúšobnej prevádzky bez cestujúcich.

Doplníme, že v utorok 26. septembra na skúšobné jazdy po meste vyšiel už aj trolejbus Škoda 27 TrA Solaris #6726. O deň neskôr sa v ulicach objavil aj trolejbus #6729. Na začiatok skúšobných jázd tak zo zatiaľ dodaných typov vozidiel ešte čaká dvojkĺbový trolejbus Škoda-Solaris Trollino 24. Po najazdení stanoveného počtu kilometrov a vyhodnotení skúšobných jázd vydá Ministerstvo dopravy povolenia na skúšobné jazdy s cestujúcimi, v rámci ktorých bude potrebné opäť najazdiť stanovený počet kilometrov.

Aktualizácia: Ako prvá získala povolenie na skúšobnú prevádzku s cestujúcimi električka Škoda 29T3 #7431 ešte v závere septembra a cestujúcich začala voziť 30. septembra.

„Očakávame, že v priebehu októbra nasadíme do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi prvé električky a pravdepodobne aj prvé trolejbusy, zaraďovanie do riadnej premávky predpokladáme po skončení homologizačného procesu v priebehu novembra," dodal hovorca DPB.

Dopravného podniku sme sa opýtali aj na aktuálny stav vodičov pre nové trolejbusy, keďže ich nasadením do premávky by sa mala zvýšiť výprava trolejbusov. DPB preto v uplynulom období realizoval veľkú náborovú kampaň na záskanie nových vodičov trolejbusov. „DPB sa školením vodičov zaoberá kontinuálne," píše sa v stanovisku DPB bez ďalších podrobností.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: upravovač fotiek #15:
Jemne je povedane lajdsky. Ja povazujem slovicka ako srat za jemnejsie a pa, jt a kt za tvrdsie. Kazdopadne srat je nadavka.
Hlavná vec, že bolo vyhlasované, že nové električky začnú jazdiť v polovici septembra! A ktovie, či aspoň tieto termíny budú dodržané. A doteraz prišlo iba 5 električiek? Čiže len štvrtina? Stihne sa to vôbec do konca roka? A nové električky začnú jazdiť, aj keď tu nebudú ešte všetky?
Reakcia na: SixSixTrooper #14:
Aha, to som nevedel, že je, ani že sa vulgarizmy nejako delia na "jemné" a "tie ostatné".
Reakcia na: upravovač fotiek #13:
Srat je vulgarizmus. Sice jemny ale je.
Reakcia na: SixSixTrooper #12:
Kde tam vidíš vuglarizmus???
Reakcia na: upravovač fotiek #11:
Zase tie vulgarizmy? 😃
Moja mačka by sa mohla dnes poobede vysrať. Asi takú informačnú hodnotu článok má.
Reakcia na: S499.1023 #8:
Ja mam este auto od Freda Flinstona.
Reakcia na: lupask #7:
Ale ma pravdu. Tie baterky zaberaju viac miesta ako motor. Bolo to mozne vidiet na DOD.
Reakcia na: Petto #6:
A Ty sa vozíš v papierovej kapacite, či v reálnej?
minule som ju zastihol na americkom so zavaziami 😃
Reakcia na: Radovan 37 #3:
Uz su indicie ze pravdepodobne zhorsi kapacitu na L61. (ak sa neupravi CP a interval) . Skelet SU18 vs 27tr je sice rovnaky , no papierovo su 27tr menej kapacitne ako ich diesel bráškovia. K zlepseniu dojde len na L40.
pred chviľou bol cez Nivy
Výborné teším sa. Dúfam,že to vylepší cestovanie.
Reakcia na: peepay #1:
prve kusy 1Q 2024
Obojsmerne 30T3 maju prist kedy?