Bratislavské Citelisy už smerujú na Ukrajinu

Autobusy darované Kyjevu opustili bratislavský dopravný podnik a vydali sa na dlhú cestu.

Po mesiacoch príprav sa na dlhú cestu do ukrajinského Kyjeva vydalo 25 autobusov Irisbus Citelis 12M z bratislavského dopravného podniku, ktoré tamojšiemu dopravnému podniku Kyivpastrans začiatkom tohto roka prisľúbil bratislavský primátor. Vozidlá v priebehu septembra ešte v Bratislave absolvovali kontrolu originality a v uplynulých hodinách boli naložené na železničné vagóny. Časť cesty naprieč Slovenskom autobusy absolvujú po železnici, cestu na hraničný priechod Vyšné Nemecké - Užhorod dokončia po vlastnej osi. Tam budú odovzdané novému vlastníkovi. Náklady spojené s prepisom vozidiel, clom a ich transferom na hranicu podľa darovacej zmluvy znáša bratislavský dopravca. Preprava autobusov po železnici vyšla DPB na 21 898 €.

Kyjevskému dopravnému podniku boli darované vozidlá s bratislavskými číslami 2334, 2335, 2336, 2337, 2339, 2341, 2342, 2343, 2344, 2345, 2347, 2351, 2352, 4001, 4003, 4004, 4007, 4009 a 4010 v pojazdnom stave a súčasne aj nepojazdné vozidlá #2331, 2332, 2338, 2348, 2353, 4008, ktoré v novom domove poslúžia ako zdroj náhradných dielov. Autobusy premávali v Bratislave od roku 2009 do roku 2022, pričom jednotlivé vozidlá najazdili v hlavnom meste od 640-tisíc až po 970-tisíc kilometrov.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mirec240 #22:
"...a myslím, že žiadne 30Tr tam ešte nemajú, takže by mohol byť problém aj s údržbou a náhradnými dielmi."
Zaujímavý argument. Donedávna nemali ani 24 a 25 Tr... 😂
Reakcia na: Andrej #25:
Máš pravdu. Neuvedomil som si že je to iba rok čo ho upravili.
Reakcia na: upravovač fotiek #9:
Mimochodom, nechapem myšlienku o posunutí 6266/8344 na Ukrajinu. Ten voz nie je nadbytočný, je pracovný, a dokončili ho sotva pred rokom. Prečo by ho darovali niekomu?
Reakcia na: upravovač fotiek #15:
Mne sa hlavne pacila ta luxusna kabina 😍

https://transphoto.org/photo/1294147/?vid=483007
Reakcia na: mirec240 #22:
S tým, čo píšeš, samozrejme súhlasím, s prvou časťou bez výnimky, s druhou nie celkom - Ukrajinci by si určite poradili tak ako si voľakedy poradili s prestavbou 9Tr2xHT na odporové klasiky - DA von, doplniť sedačky žiadny problém a môžu jazdiť 🙂
Reakcia na: trolejbus6207 #21:
Predovšetkým sa nemali nikdy kupovať (keď tak, len nejakých zopár ks pre prípady výluk, ale určite nie pre pravidelné používanie dieselagregátu).

Vzhľadom na poruchovosť by išlo skôr o danajský dar (podobne ako 25Tr). Aj keby sa používali ako klasický trolejbus, vidím tam nevýhodu v podobe zníženej kapacity a myslím, že žiadne 30Tr tam ešte nemajú, takže by mohol byť problém aj s údržbou a náhradnými dielmi.
Reakcia na: mirec240 #16:
Myšlienka posunúť degeše na Ukrajinu je odo mňa a písal som to vzhľadom na ich tragickú poruchovosť, aj tak pre ne nebude využitie, keď ich na L40 nahradia 27TrA, celkovo pre kraťasy nebudeme mať vhodné linky (a možno ani vodičov, ak by aj nejaké nové vznikli)
Reakcia na: Petto #18:
Presne tak, na zákalde fotiek vidím, že nemal na durch prehnité bočnice, nemal diery cez ktoré bez námahy pretiahneš trhák 32 mm, nekvitla na ňom hrdza tak ako na niektorých našich 14Tr pred vyradením a že ho tam občas aj umyjú
Reakcia na: Trolley #14:
Presne na to narážam. Počúvame o obmedzovaní, nutných zmenách a potom toto...
Reakcia na: upravovač fotiek #15:
Na zaklade coho vies ze tech.stav 6295 na Ukrajine bol lepsi ako tu stav 14 Tr? Len na zaklade fotiek ?
Reakcia na: mirec240 #16:
V poriadku, ak bude pre degeše využitie, tak netvrvám na ich vyradení a darovaní. Ale vymenované 14Tr, 15TrM a 25Tr môžu kľudne ísť na Ukrajinu.
Reakcia na: upravovač fotiek #15:
30TrDg sú stále dosť "nové" na to, aby sa niekam zadarmo posielali. Predsa, pri ich nákupe sa kompetentní vyjadrovali, že u nás budú jazdiť 25 rokov. Takže ešte 16 rokov si musíš počkať 😎😎

Ako prebytočné za nejakú rozumnú cenu sa o pár rokov samozrejme môžu poslať ďalej. Ale s tým vyraďovaním by som sa neunáhlil. Aj Tedomy okolo roku 2018 chceli poslať do hája ale nakoniec z nich ešte viaceré na pár rokov našli využitie.
Mínuskovačom pripomeniem, čo ruZZkí terorristi na Ukrajine robia:

https://transphoto.org/vehicle/483007/#n607105

Pozrite si, v akom stave ex 6295 v Chersone posledné roky jazdil. V lepšom, ako nejedna 14Tr v Bratislave! DPB ani mesto daroavanie nepotrebných vozidiel určite finančne nezruinuje. Rovnako prípadný predaj na šrotovisko kde ich fyzicky zlikvidujú DPB ani mesto z biedy nevytrhne. Na Ukrajine môžu trolejbusy ešte poslúžiť, buď voziť cestujúcich alebo ako zdroj náhradných dielov.
Reakcia na: kvorka #10:
Zaplatiť za darovanie vozidiel a súčasne sa tváriť, že nie sú peniaze, hm, to je iný masaker.
Reakcia na: upravovač fotiek #9:
30trDG je az moc kontroverzne. A oproti 25Tr su uplne vpoho
Reakcia na: upravovač fotiek #9:
Pošlime im trocha cyklopruhov, to je v súčasnosti najlepší liek na problémy.
Reakcia na: upravovač fotiek #9:
Myslím si, že 6617 by mali dokončiť predtým čo sa zbavia ostatných 15 TrM. Aby sme náhodou neobjavili že 6617 má nejaký neopraviteľný defekt a historičák budeme musieť hľadať v Čechách po vzore ex Levického Ikarusu.
Reakcia na: Trolley #1:
DPB a.s. je 100% dcérska firma mesta, takže musí hospodáriť tak, že nemôže "darovať" vozidlá len tak. Ak šlo o predaj, budiš. Ale ak o "dar", rád by som vedel, na podklade čoho DPB "daroval" a prečo ešte aj platil dopravu a clo? To ako vážne? Tá darovacia zmluva, to je perla. Nič.
14Tr: 8344, 6278, 6285, 6310, 6311, 8145 poslať na Ukrajinu. 8144 ako historičák.

15TrM: 8146, 6634, 6635, 6637 a 6638 poslať na Ukrajinu tiež.

25Tr: všetky na Ukrajinu.

30TrDG: dva nechať a upraviť na merací trolejbus a autoškolu s postrekom trolejového vedenia. Zvyšné na Ukrajinu.

Všetky buď zadarmo alebo za cenu šrotu. Minimálne ako zdroje náhradných dielov by sa im aj tie 14Tr a 15TrM zišli.