DPB sa pripravuje na možné sťahovanie z Olejkárskej

Časť pozemkov pod sídlom DPB už odkúpili Spojené štáty, o kúpe zvyšných rokujú s hlavným mestom.

Ešte v roku 2018 sa v médiách objavili informácie o možnom presťahovaní veľvyslanectva Spojených štátov amerických z Hviezdoslavovho námestia do lokality oproti SND, kde sa v súčasnosti nachádza sídlo a ďalšie prevádzky Dopravného podniku Bratislava. V minulom roku USA odkúpili bývalú budovu poisťovne Allianz stojacu vedľa areálu DPB a dnes už vlastnia väčšinu pozemkov v lokalite ohraničenej ulicami Dostojevského rad, Landererova, Olejkárska, Pribinova a Krupkova, s výnimkou úzkeho pásu pozdĺž Pribinovej ulice a časti pozemkov pod budovami DPB vo vlastníctve hlavného mesta. Spojené štáty začiatkom tohto roka od Železníc SR kúpili aj niektoré pozemky pod budovami DPB, kadiaľ v minulosti viedla železničná vlečka na Fajnorovo nábrežie, na účel výstavby nového sídla veľvyslanectva USA.

Rokovania hlavného mesta s veľvyslanectvom USA o predaji zvyšných pozemkov a budov v uvedenej lokalite v tejto chvíli stále nie sú ukončené. „Naďalej platí, že hlavné mesto rokuje s Americkým veľvyslanectvom o možnosti presťahovania ambasády. V tejto súvislosti je vytipovaných aj niekoľko lokalít pre možné nové sídlo DPB, elektrodispečing a meniareň. Finálne rozhodnutie ako aj výška nákladov sú však závislé od výsledkov rokovaní s ambasádou," informoval nás hovorca magistrátu hlavného mesta Peter Bubla.

Na Olejkárskej ulici sa okrem administratívnej budovy DPB nachádza aj energetické centrum dohliadajúce na prevádzku trakčných meniarní v celom meste a tiež meniareň zabezpečujúca napájanie električkových a trolejbusových tratí v centre mesta. Tento areál DPB bol vybudovaný v rokoch 1975 - 1984, čiastočne aj na mieste bratislavskej električkovej vozovne z roku 1913, ktorá bola zbúraná pred výstavbou nových budov. Vedľa súčasného areálu DPB sa do roku 2003 nachádzala aj historická budova prvej bratislavskej parnej elektrárne, neskoršej meniarne, rovnako ako aj budova riaditeľstva podniku z prvej polovice 20. storočia. Tie boli zbúrané po predaji pozemkov pre nové mestské centrum. Už vtedy sa objavili aj úvahy o presťahovaní sídla DPB, k čomu nakoniec neprišlo.

Administratívne prevádzky dopravného podniku môžu byť presťahované prakticky kamkoľvek, náhrada existujúcej meniarne by podľa DPB mala byť vybudovaná v jej blízkom okolí. „Dopravný podnik Bratislava (DPB) sa pripravuje na prípadný predaj budovy sídla podniku, avšak celý proces je v súčasnosti len na začiatku. Kroky ohľadom predaja konzultujeme s hlavným mestom a Veľvyslanectvom USA. DPB má spolu s mestom vytipovaných niekoľko lokalít. V prípade meniarne to môžu byť vhodné pozemky v blízkom okolí súčasného umiestnenia a v prípade ostatných pracovísk aj pozemok v rámci Depa Jurajov dvor alebo Depa Petržalka. Treba zdôrazniť, že ide stále len o rovinu úvah," priblížil súčasný stav príprav hovorca DPB Martin Chlebovec.

Náklady na presun prevádzok DPB z Olejkárskej ulice by mohli byť pokryté z predaja pozemkov a budov. „Približne odhadované náklady z roku 2021 na vybudovanie plnohodnotnej náhrady súčasného stavu sú vyše 12,7 mil. €," dodal Martin Chlebovec.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #5:
Prevod osobitným zreteľom je iné než priamy predaj (§9a ods. 1 písm.c). Osobitný zreteľ všeobecné nie je to,že niečo vlastník okolo. Bude na primátorovi, čom ho odôvodní a či sa nájde kvalifikovaná väčšina. Veď zo zámeru už bude osobitný zreteľ zrejmý.
Reakcia na: Bobinko #4:
Nie, NIE JE. Je možný len osobitný zreteľ so súhlasom 3/5 väčšiny všetkých poslancov, pričom musí byť najprv zverejnený zámer a tento kúsok byť riadne odôvodnený (§9a ODS. 8 písm. e)zákona 138/1991 Zb.).
Reakcia na: S499.1023 #11:
A kde inde blúzniť, keď nie tu? Samozrejme máš pravdu, nikto to nespochybňuje.
Reakcia na: upravovač fotiek #10:
DPB len vďaka nadšeniu pár zainteresovaných udržiava v prevádzkyschopnom stave svoje echt historické vozidlá a my tu budeme blúzniť o replike Káhiry a dovoze PCC z USA?
Reakcia na: 6207 #9:
Vyrobiť repliku K5 sa dá zo 7086. Ale originál PCC by bol určite lepší. Pre porovnanie čo bolo v USA v čase, kedy si dopravný podnik staval štvorokeňáky.
Reakcia na: upravovač fotiek #6:
Inak tie "Kahiry" by boli mozno zaujimavsie. 😉 Sice to v nasich koncinach nikdy nejazdilo, ale ako zaujimavy exponat by to stalo za to mozno.😈
Ale to uz moc sotousim.
Reakcia na: 3pa3ck3 #7:
Nie je, je majektom neziskovky.
Reakcia na: upravovač fotiek #6:
Ten vozeň je majetkom federálnej vlády USA?
Reakcia na: Martin Fundárek #3:
USA by mohli z ceny pozemku odrátať cenu vozňa a jeho prevozu do Bratiuslavy. Konkrétne vozňa PCC-P1, ex. LARy 3072 z roku 1937, ktorý je kompletný a zachovalý. Časť z vozňov ex. LARy po ukočení premávky v Los Angeles ešte jazdila pár rokov v Káhire, po boku električiek ČKT Tatra K5AR. Na metrovom rozchode.
Reakcia na: Bobinko #4:
Áno, ako dôvod osobitného zreteľa, že vlastnia všetky okolité pozemky.
Je vôbec možný priamy predaj? 🤔
Reakcia na: Viko #2:
Ak by to "pokrytie nákladov" znamenalo, že by si z predaja DPB vybudoval novú modernú budovu, s nízkou spotrebou energie, na ktorú by najbližších 15 rokov nemusel siahnuť, tak by to bol celkom dobrý kšeft, aj keby z kúpnej ceny nezostal na účte ani cent.
Reakcia na: tosomja #1:
Hlavne by som čakal, že kupca sa bude podieľať na nákladoch na vyprázdnenie pozemku. Utopiť celý zisk z predaja v sťahovaní je hlúpe, ak sa z toho mohol financovať rozvoj MHD.
Predaj týchto pozemkov treba pozorne sledovať. Spravidla sa pozemky pre štáty či ver.psrávu predávajú hlboko pod cenu, na čo doplatíme my občania. Nevidím dôvod pozemky nepredať za tržné ceny.