Bývalá bratislavská výcviková električka K2 odviezla v Prahe prvých cestujúcich

V Prahe mala premiéru zrenovovaná električka ČKD Tatra K2, ktorú tamojší dopravný podnik získal z Bratislavy.

Dňa 2. februára 2023 bola v hlavnom meste Českej republiky slávnostne predstavená zrenovovaná historická kĺbová električka ČKD Tatra K2 #7000. Ide o bývalé bratislavské výcvikové vozidlo #8133 (pôvodne #394) z roku 1977, ktoré pražský dopravný podnik odkúpil v roku 2021. Električka následne prešla renováciou v ústredných dielňach brnianskeho dopravného podniku a v závere roka 2022 bola prevezená do Prahy, kde dostala evidenčné číslo 7000, ktoré pôvodne niesol prototyp kĺbovej električky K1. Kým v Bratislave bola električka prevádzkovaná na tratiach s rozchodom 1000 mm, v Prahe bude jazdiť na rozchode 1435 mm, pri renovácii jej preto boli vymenené podvozky. Pražský dopravný podnik bude električku využívať na nostalgickej linke číslo 23 a na historickej linke číslo 42.

Zaujímavosťou je, že spomínaná električka v Bratislave nikdy bežných cestujúcich nevozila, ale slúžila iba na výcvik nových vodičov električiek. Na výcvik vodičov slúžila do roku 2009 a následne čakala na svoj ďalší osud. Prvých cestujúcich tak električka odviezla až 2. februára 2023 v Prahe, kedy absolvovala premiérovú jazdu pre pozvaných hostí. Hoci sa električky typu K2 vyrábali v pražskom závode ČKD Tatra, v Prahe až doteraz nikdy cestujúcich neodviezli. V uliciach Prahy sa po vyrobení skúšal prototyp električky K2 v premávke bez cestujúcich. Verejnosť sa bude môcť zrekonštruovanou električkou odviezť po prvýkrát v nedeľu 5. februára 2023 na linke 42 o 10:00 z Dlabačova.

V zbierke historických električiek bratislavského dopravného podniku sa nachádza staršie vozidlo K2 #317 z roku 1971.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andrej #12:
pripadne by sa este dalo ak by mali niekde nejaku neziskovu organizaciu na to aj zbierat 2% (3%) z dani ....
Reakcia na: Geravy #11:
Nie že by som sa nejak extra chcel zastávať postupu DPB pri historických vozidlách, skôr naopak, ale s výnimkou Sanosu sú všetky tvoje porovnania dosť odveci. Na 6207 sa nepracuje, od odstavenia v 2009 sa na nej nič neurobilo, a 7085 nebola historická a tiež sa robila za úplne iných finančných podmienok. 7085 bola takmer hotová už v 2002, ale tuším že sa modernizácia pretiahla kvôli neexistujúcej dokumentácii pre výzbroj TV8 a to že ju poškodil dielensky žeriav. Potom ešte boli, ak si dobré pamätám, nejaké problémy s úradmi. Samozrejme ak si niečo zle pamätám tak ma prosím opravte.

Ak chceme porovnať hrušku s hruškou tak sa radšej pozrime na nejaké električkové historičáky. Napríklad taká 275 sa robila menej než rok, na nej začali v novembri 2014 a dokončili ju pre deň otvorených dverí v septembri 2015. Problém je že nie sú peniaze aby sa takto rýchlo všetky vozidlá spravili, a čím dlhšie stojí súčasná zbierka a čo viac rastie, tak tým väčšie sú problémy. Chcelo by to aby DPB zorganizoval nejakú poriadnu, dlhodobú zbierku pre historické vozidlá všeobecné. Nie že raz ako urobili pre Sanos v 2013, ale niečo čo nekončí, na čo môže bežný človek prispieť kedykoľvek.
Reakcia na: upravovač fotiek #10:
Tak ano, ak to beries tak ze u nas = v DPB, tak tu by to bolo asi aj viac ako 20 rokov. 😉 Ale vseobecne - vid Sanos (ano, ano, Sanos sa robil sukromne, ale tiez dlho), vid 6207, vid 7085 a mozeme pokracovat dalej, ze ano? 😉 V Prahe rychlo a pekne! Ako fakt klobuk dolu.
Reakcia na: Geravy #9:
Reakcia na "u nás by sa rekonštruovala 20 rokov" - u nás sa ani 317 nerekonštruovala.
Reakcia na: upravovač fotiek #7:
To bolo mne? Ja som o 317 nikde nepisal. 😉
Reakcia na: trolejbus6207 #6:
Ja viem že tam nič vidno nebolo, ale to len kvôli autenticite vozidla, tie veľké zrkadlá nepasujú k tomu origo stavu.
Reakcia na: Geravy #3:
317 nikdy nebola rekonštruovaná. Do stavu historických vozidiel bola preradená v poslednom premávkovom stave. Dočkala sa iba menších opráv a bežnej údržby. Zaslúži si riadnu GO. Ale pýtam sa: Kto, kde, kedy a za aké peniaze ju urobí? A 215 je zrelá na GO tiež.
Reakcia na: N/A #5:
Netuším, či si niekedy jazdil s nejakým starým vozom s pôvodnými zrkadlami, v tých bolo vidieť veľké kulové... 😥
Reakcia na: upravovač fotiek #4:
Ďakujem za doplnenie, každopádne to veľké zrkadlo mi tam asi nepasuje. 😃
Reakcia na: N/A #2:
Nie, neskoršie K2 okolo okien koženku nemali. Táto je z roku 1977, jedna z posledných.
Parada! U nas by sa rekonstruovala 20 rokov! Krasna je, nech sluzi. Do Prahy jazdim, tak sa prilezitostne zveziem, ak bude pravidelne premavat. 👍
Nemali okolo okien koženkový poťah? Viem, že u nás bola už pomaly ako vrak, ale prišla mi podstatne autentickejšia ako táto v Prahe, no neviem prečo.