Buspruhy vyhrali v Občianskom rozpočte, mesto ich však nerealizuje

Vyhradené pruhy sa nevyznačili ani tam, kde cesty a dopravné značenie prešli obnovou.

Počas februára 2016 mohli Bratislavčania hlasovať o tom, ako sa využije 50-tisíc eur z Občianskeho rozpočtu. „Realizovať sa teda budú 4 projekty - víťazný z každej kategórie,“ sľuboval magistrát v tlačovej správe na konci marca. O víťazných projektoch rozhodlo spolu 2776 hlasujúcich. V kategórii „Doprava, ulice, nábrežia a verejné priestranstvá“ dostal najvyšší počet hlasov (1082 – 39%) bod „Zriadenie buspruhov - napríklad na Štefánikovej, Gagarinovej, Popradskej, Lamačskej ulici či na Patrónke“.

Od ukončenia hlasovania uplynulo už 6 mesiacov, no nezrealizoval sa žiaden z vyhradených jazdných pruhov pre MHD uvedených v hlasovaní. Úsilie mesta sa sústredilo na urýchlené asfaltovanie ulíc pred začiatkom predsedníctva Slovenska v Rade EÚ. Medzi nanovo vyasfaltované ulice patrila aj Štefánikova ul., kde bolo nanovo vyznačené aj vodorovné dopravné značenie. Bez buspruhu.

Mesto sa občanov pýtalo na už zrealizovaný projekt

Zaujímavý je tiež prípad vyhradeného pruhu na Lamačskej ceste. Vo februárovej ankete ho magistrát predložil občanom ako súčasť hneď dvoch príkladov. Jeden pruh mohol byť na trojpruhovej ceste od vyústenia rampy z diaľnice D2 po zastávku Patrónka a druhý pred križovatkou Patrónka, ktorý by umožňoval plynulý prejazd trolejbusom smerom na Kramáre. Z oboch pruhov sa nerealizoval žiaden. Magistrát však prostredníctvom hovorkyne Ivany Skokanovej tvrdí, že „na Lamačskej ceste je takýto bus-pruh už vyznačený“.

Mesto skutočne buspruh na Lamačskej ceste zrealizovalo, avšak išlo o úsek od Tesca po Pridánky ešte v decembri 2015, teda 2 mesiace pred hlasovaním o Občianskom rozpočte. Ak magistrát tvrdí, že sľub naplnil, znamená to, že sa občanov vo februárovom hlasovaní pýtal na projekt, ktorý už bol zrealizovaný. Zmysel hlasovania je potom otázny.

Kde a kedy budú ďalšie pruhy? Nevedno

Zaujímalo nás, kedy a či vôbec budú realizované aj ďalšie vyhradené pruhy. „Momentálne spolupracujeme aj s DPB, a. s. na komplexnom riešení preferencie MHD v meste - vytypovávame lokality, kde sú najväčšie meškania spojov a aj na základe toho sa bude zvažovať vyznačovanie bus pruhov. Každá úprava cestnej premávky musí byť odkonzultovaná nielen s odborníkmi na dopravu na magistráte, ale aj v dopravnej komisii a v spolupráci s Krajským dopravným inšpektorátom a ďalšími partnermi,“ uviedla v reakcii na otázky imhd.sk Skokanová. Znamená to, že ešte vôbec nie je isté, či sa niektorý z pruhov uvedených v hlasovaní o Občianskom rozpočte vôbec dostane v roku 2016 do realizácie.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Toto ten nevyrovnaný nebude vedieť predať ako úspech (ako predal veľa zlyhaní a ľudia alebo asoň médiá mu to zožrali). Tak bude ticho ako voš pod chrastou.
Reakcia na: Ike #2:
*slovník
Ak by niekedy vznikol univerzálnych ničnehovoriacich odpovedí, táto fráza by tam zaručene mala svoje miesto:

"Momentálne spolupracujeme aj s DPB, a. s. na komplexnom riešení preferencie MHD v meste"
Nic nove. Ani pred rokom sa nepouzili peniaze na vitazny navrh.